X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נראה אתכם מסתדרים בחו"ל [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
החרדים לא יצטרכו לקנות כרטיסים
יש לא מעט ישראלים שיהיו מוכנים לממן את מימוש "איומו" של הרב הראשי יצחק יוסף עיון בדברים המקוממים מגלה שהם סותרים את עצמם, אבל הם ממש לא מפתיעים בהתחשב בעברו של מי שאמר אותם

1. יש לי הפתעה לרב הראשי יצחק יוסף: אתה ממש לא מאיים עלינו כאשר אתה אומר ש"אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחו"ל". אתה יודע מה? גם לא בטוח שצריך את המשפט הבא שלך: "נקנה כרטיסים"; יש לא מעט ישראלים שיהיו מוכנים לממן אותם. ואז נראה אתכם מסתדרים בחו"ל. נראה איזו מדינה תאפשר לרבבות צעירים ללמוד על חשבונה מקצועות שאינם תורמים דבר לכלכלה ולחברה. נראה איזו מדינה תאפשר להם להתבטל מרצון ולחיות על קצבאות. נראה איזו מדינה תאפשר למיעוט קטן לצפצף במשך עשרות שנים על הרוב הגדול. נראה איזו מדינה תשלים עם התעלמות מתמדת מפסיקת בית המשפט העליון שלה. בקיצור: אהלן וסהלן.

גם אני שומר מצוות וגם אני יודע מה ערכה העצום של מצות תלמוד תורה. אבל אני יודע שבמלחמת מצווה - למשל: להגנת עם ישראל מידי צרים הקמים עליו - אין פטורים. ואני יודע שהמדינה זקוקה כיום לכל חייל אפשרי. ואני יודע שרבים ממי שמקבלים פטורים בנימוק של "תורתם אומנותם" הם מתחזים ומשתמטים. ואני יודע שבקושי התירה ההלכה למורים ורבני קהילות להתפרנס על חשבון הציבור, אבל לבטח לא לאלפי פרזיטים.
2. הדברים במלואם אינם רק מקוממים, במיוחד בעיצומה של מלחמה בה נהרגים חילוניים ודתיים, ימניים ושמאלניים, מתנחלים וקיבוצניקים, בדואים וצ'רקסים, גברים ונשים, ילדים וילדות - כל שכבות הציבור הישראלי למעט אחת: החרדים. הם גם סותרים את עצמם מיניה וביה. כי זה מה שקורה למי שמתיימר לשים את עצמו לדוברו של הקדוש ברוך הוא או למנהל החשבונות שלו.
וכך אמר: "מה היינו עושים בלי עולם הישיבות והכוללים? הם מחזיקים את העולם. כשהלכתי לחיל-האוויר, חיל-הים - לא פחדתי. אמרתי את הדברים בצורה ברורה: בלי לימוד התורה, אתם לא תצליחו. והם שותקים. איש לא אמר לי בזכות הטייסים, הפצצות או המטוסים. על זה עומדת המדינה. החילוניים צריכים להבין שבלי התורה - לא הייתה הצלחה לצבא. ראינו איך הצבא הצליח ב-7 באוקטובר. מה שהם מצליחים זה רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך להגיד את זה בגאווה. התורה היא זאת שמגנה עלינו. הם [החיילים] הם רק מסייעים, הם השליחים".
הרב יוסף כנראה למד היטב את משנתו של בנימין נתניהו ומיישם אותו: ההצלחות של צה"ל הן בזכות התורה, בעוד הכשלונות הן באשמת הצבא. שהרי לשיטתו, כיצד קרה שהמלחמה פרצה דווקא בשמחת תורה (!) וכאשר לא פחות מ-63,000 צעירים חרדים - מספר שיא - משוחררים משירות ואמורים לשקוד יומם ולילה על תלמודם? היכן נעלמה ההגנה של בני התורה?
3. אולי החמור מכל הוא, שממש לא צריך להתפלא על ההתבטאות הזאת, כי היא רק האחרונה בסדרה של דברים בוטים ופסולים שהפיק הרב הראשי בעשר שנות כהונתו. ונזכיר: מדובר בעובד מדינה בכיר, דיין בבית הדין הרבני הגדול (דהיינו מקביל לשופט בבית המשפט העליון ומי שהיה נשיא בית הדין), אשר נבחר למרות שלא עמד בתנאי הסף של התפקיד (איננו דיין, בעל תעודת כושר לרב עיר שניתנה בנסיבות מפוקפקות) ואשר הכל יודעים שהוא מיועד לתפקיד נשיא מועצת החכמים של ש"ס כאשר יסיים השנה - בעזרת השם, ברוך שפטרנו - את תפקידו.
נציב התלונות על שופטים, אורי שהם, המליץ שלוש פעמים להעמיד לדין משמעתי את הרב יוסף (בתפקידו כדיין) - פעם אחת בשל דברי בלע נגד העולים מבריה"מ-לשעבר, פעם שנייה בשל דבריו נגד האפשרות שנשים יוכלו להיבחן לרבנות ופעם שלישית בשל התבטאויות נגד הרפורמות של השר דאז מתן כהנא. קודמו, אליעזר ריבלין, קבע שהרב יוסף פעל בצורה פסולה כאשר התערב בצורה גלויה בבחירת הרב הראשי של נשר. (אגב: כדי להעניק לרב יוסף חסינות מנציב התלונות, הליכוד הסכים עם הקמת הממשלה הנוכחית לדרישתה של ש"ס ולפיה הנציב לא יעסוק בדיינים). ואלו רק מקצת ממעלליו.
הרב עובדיה יוסף היה גאון הלכה אדיר ופוסק בעל שיעור קומה עולמי, שרק אחרי כהונתו החל לעסוק בפוליטיקה (וחבל מאוד על כך). הרב יוסף הבן איננו רב ראשי שמתנהג כפוליטיקאי, אלא פוליטיקאי שהתמנה לרב ראשי. הרב עובדיה היה רב ראשי לישראל: לא רק ששלט בכל מכמני ההלכה של כל העדות והכיר את כל הפוסקים, אלא הטה שכם לכל יהודי - לעגונות מלחמת יום הכיפורים כמו גם לעולי אתיופיה. הרב יוסף הבן הוא רב ראשי לחרדים: זה הציבור ששלח אותו, זה הציבור שעל האינטרסים שלו הוא מגן. אביו היה עובד-יה; הבן צוחק על כולנו.

תאריך:  09/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרדים לא יצטרכו לקנות כרטיסים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
משתמטים מחובת גיוס-אינם יהודים
סתם אחד  |  10/03/24 00:41
 
- כנראה שאין לך מושג מינימלי
בוקי שמואל  |  10/03/24 13:05
2
רק תוהה…
תצפיתן  |  10/03/24 02:14
3
AL KULAM LAAZOV. B A D U K
POKEACH EEVRIM  |  10/03/24 06:19
4
מי יתן........
צדק חברתי  |  10/03/24 07:48
 
- נו, הרבה יותר פשוט לשחרר את
בוקי שמואל  |  10/03/24 13:16
5
תזכורת...
משה  |  10/03/24 08:46
6
רגשי נחיתות המפדלניקים המוכרים
מכירים את המפדלני  |  10/03/24 09:16
7
יהיה גם מי שישמח לממן אותך
שאול א.   |  10/03/24 10:25
8
צדק חברתי בחו"ל
בהצלחה   |  10/03/24 11:04
9
החרדים לא יצטרכו לקנות כרטיסים
elvis  |  10/03/24 13:29
10
לבוקי-ועוד איך יש לי מושג
סתם אחד  |  11/03/24 09:41
11
פחח
אבי  |  11/03/24 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
דן מרגלית
יואב גלנט "עשה לו בית ספר" כאשר קבע את גבול ההשתמטות של החרדים משירות בצה"ל כפי שגם השתתף בבלימת ההפיכה המשפטית הדיקטטורית    ישראל כ"ץ - שר מהליכוד - החזיר לארץ את השגריר באו"ם גלעד ארדן בלי לדווח לראש הממשלה
רפי לאופרט
גישת "צבא העם" בארגון צה"ל מחייבת גיוס חובה מקיף לכל שכבות ציבור האזרחים    השיטה מושפעת מאוד מגידול במספר האוכלוסין, רמת ההשכלה ואופיה    מדיניות ארגון והפעלת הצבא תלויה גם בהיקף ואופי האיומים, עוצמה כלכלית וגבולות ביטחון
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי לצד הטבות מילואים יפעל לחוק שיקבע יעדים לגיוס חרדים לצה"ל ולשירות האזרחי    במענה לדרישת שר הביטחון, אמר כי הסכמה מוחלטת יש רק בקוריאה הצפונית    "בחירות כלליות תוך כדי המלחמה פירושן תבוסה לישראל, וזה החלום של סינוואר, נסראללה ואירן"
עידן יוסף
שר הביטחון נפגש עם ראש הממשלה, ראשי המפלגות החרדיות ועם יו"ר המחנה הממלכתי על חוק הגיוס, ולדבריו הבהיר להם כי כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עליו    גלנט איים כי ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה, מערכת הביטחון בראשותו לא תגיש את החוק
דרור אידר
חמש הערות על סוגיית גיוס חרדים (וחלום לקראת הסוף)    מה יקרה אם יתגייסו לצבא עשרות אלפי חרדים? האם הצבא באמת ערוך לכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il