X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוסר יציבות [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
הכורסאות הארגונומיות של פקידי האוצר
לפלא בעיני כיצד פקידי האוצר, אותם אלה היושבים מדושנים על גבי כורסאות מנהלים ארגונומיות מרופדות ומסתובבות, הפכו דווקא בעצם ימים אלה לאטומים לחלוטין למצב הקבלנים בכלל, קל וחומר מאות רבות מאיתנו שמצויים בקשיים על סף פשיטות רגל המוניות

בתור מי שעוסק בענף הנדל"ן זה חמישה עשורים וגדל ונשם את התחום עוד מימי שחר ילדותו, אינני מופתע כלל ועיקר מההשמצות התכופות כלפינו, הקבלנים, כאילו אנו כביכול "כרישים" ו"לוויתנים".
השמצות אלה נובעות רובן ככולן כתוצאה מבורות השוררת בקרב הציבור הרחב שמסתכל, שלא בצדק, על מחירי הדירות הגואים והולכים, כיוזמה כביכול שלנו על-מנת לתדלק את רמות המחירים ולהרוויח יותר.
אולם, וזה אולם גדול, במציאות זה בדיוק להפך. דווקא יציבות ברמת המחירים היא אינטרס עליון שלנו ודווקא עליות מחירים הן שגומרות לחוסר יציבות בשוק ולירידה התלולה במכירות, כפי שהייתה במהלך השנה האחרונה, עוד טרם אירועי ה-7 באוקטובר.
מילא, הציבור הרחב אינו מבין זאת, אבל לפלא בעיני כיצד פקידי האוצר, אותם אלה היושבים מדושנים על גבי כורסאות מנהלים ארגונומיות מרופדות ומסתובבות, הפכו דווקא בעצם ימים אלה לאטומים לחלוטין למצב הקבלנים בכלל, קל וחומר מאות רבות מאיתנו שמצויים בקשיים על סף פשיטות רגל המוניות.
ההתעקשות הסיזיפית של אותם פקידים המנהלים מקדמת דנא את כלכלת המדינה, להעניק לנו תמיכה וערבויות, מוסברת על ידם בכך שניצלנו, כביכול, את עליות המחירים על-מנת להגדיל את הרווח שלנו ואם, רחמנא ליצלן, הם יעניקו לנו אי-אילו סובסידיות והטבות, ננצל זאת על-מנת להעלות עוד יותר את רמות המחירים ובכך להגדיל את הרווח שלנו.
ובכן, פקידי אגף התקציבים באוצר, המציאות שלנו הינה בדיוק ההפך מכך. העלאות הריבית הגורפות שהיו במרוצת השנה האחרונה לא רק פגעו בנוטלי המשכנתאות, אלא גם ובעיקר פגעו במרבית הקבלנים שלקחו מימון מהבנקים ועתה הם נאלצים לשלם בריבית דריבית על אותו מימון.
פקידי האוצר, למשל, טוענים כי יש בידינו כ-61 אלף יחידות דיור פוטנציאליות בפרויקטים שבחרנו לא לקדם, זאת על-מנת שיהיה פחות היצע בשוק והמחירים ישובו להמריא כלפי מעלה. ובכן, אין שטות גדולה מזו. תראו לי קבלן שמימן במיטב כספו פרויקט, זאת במטרה לשבת בחיבוק ידיים ולא לקדם אותו.
יתרה מכך: המפסיד הגדול ביותר כתוצאה מכך הינו האוצר עצמו, המייצג כמובן את כלכלת מדינת ישראל, זאת משום שהעדר קידום התחלות בנייה, שלא לדבר על קבלנים שכמעט לא ניגשו כלל למכרזי רמ"י, פוגע בעשרות מיליארדים (!) בהכנסות המדינה, כך שבפועל אותם פקידים מבצעים את מה שמכונה בעגה "לירות בתוך הנגמ"ש".
אין לי אלא לחזור על הצעתי להעניק לנו ערבויות, כפי שעשה בשעתו שר השיכון אריק שרון ובכך גרם תוך שנה לגידול פי 4 בהתחלות הבנייה. לחלופין, אם באוצר חוששים משום מה מערבויות, ניתן לכל הפחות לצ'פר את הקבלנים בכ-100 אלף שקלים על כל דירה שתימכר, מה שיהיה טוב לכולם, גם לקבלנים, גם לרוכשים וגם לפקידי האוצר ולכלכלת מדינת ישראל.
גישה שכזו המבוססת על נתינה, טובה שבעתיים בעת הזאת של מלחמה קשה ונמשכת, מאות אלפי מבטלים או בחל"ת, ושוק דיור שמדמם אף הוא כפי שלא קרה מעולם. עצתי לפקידי האוצר - ניטשו ליום אחד את הכורסאות הארגונומיות, צאו לסיור ברחבי אלפי אתרי הבנייה ברחבי הארץ ותיווכחו לבד עד כמה מיתוס ה"כרישים" רחוק מאוד מהמציאות!

הכותב הוא יו"ר ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  12/03/2024   |   עודכן:  12/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכורסאות הארגונומיות של פקידי האוצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אני בעד בחירות עכשיו, בעד בחירות אתמול    בכל מדינה המכבדת את עצמה היה העם נקרא לקלפי
חיים נוי
ביקורת - סטמפניו - חוויה שמימית של תנועה ומוזיקה- תיאטרון בית ליסין    הסיפור נשען על דמות אמיתית, יוסל'ה דרזנר ששמו התפרסם כ"כלי זמר" נודע, אבל גם בדמותו שהצליחה לכבוש את ליבן של נשים חסודות, גם רווקות וגם נשואות
אלון קוחלני
במסגרת תביעת נזיקין של חושף שחיתויות שהגיש קצין ציות כנגד מעסיקו, הוגשו תביעות שכנגד המעוררות דילמות (United States ex rel. Cooley v. ERMI, LLC)
מאיר חוטקובסקי
מלחמת "חרבות ברזל" חשפה לא רק כשלים ביטחוניים וצבאיים, אלא גם משגים חמורים בהערכות העורף האזרחי    אירועים אלו מעלים שאלות נוקבות בנוגע למוכנות המדינה להתמודדות עם מצבי קיצון אחרים, כגון רעידת אדמה או מגיפה המונית
עמנואל בן-סבו
ראוי לה לממשלת ישראל והעומד בראשה לייצר אתמול חזית אחידה עם שגריר ישראל באו"ם כנגד אונר"ע, להוביל מהלך בינלאומי שאינו מסתכם רק בהפסקת העברת תקציבים במיליוני דולרים מדי שנה לארגון הרע הזה אלא לפעול בכל הכוח לסגור ושלשום את הסוכנות הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il