X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רגב. הנחות גורפות לכלל הצעירים במשך 9 שנים אינן צודקות ואינן יעילות [צילום: לע"מ]
למה נסיעה חינם לחיילים משוחררים לא תעודד אותם להשתמש באוטובוס
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבוע ומשלם באמצעות ישומון וגם: חיילים משוחררים רבים לא ייהנו מההטבה במלואה בגלל טיולים אחרי צבא
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי
עידן יוסף
בניגוד להבטחות קודמות, ההנחות יהיו רק על מינוי חופשי חודשי ולא על ערך צבור * הפטור לאזרחים ותיקים נדחה לשלב השני ומימושו תלוי במס הנסועה
לרשימה המלאה

במסגרת רפורמת צדק תחבורתי עליה הכריזה שרת התחבורה מירי רגב, מתוכנן פטור מלא מתשלום (הנחה בשיעור 100%) למשך שנה לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ושירות אזרחי או התנדבות קהילתית. דברי ההסבר שניתנו לכך בצו הפיקוח על המחירים היו שהדבר נועד " להנחיל ולעודד הרגלי נסיעה קבועה בתחבורה הציבורית חלף נסיעה ברכב פרטי, בקרב אוכלוסיית הנוער והצעירים".
נניח לרגע לכך שלא מדובר בבני נוער, אלא אם כן משרד התחבורה יודע משהו אחר, ונתמקד במהות. מתן נסיעה חינם למשך שנה מיום סיום השירות, אין בו כהוא זה כדי לעודד שימוש בתחבורה הציבורית - אולי אפילו להפך.
על-מנת לעודד נוסע להשתמש בתחבורה הציבורית, אינך נותן לו נסיעות חינם עבור נסיעות ספורדיות, ועליך להרגיל אותו לשימוש קבוע. כלומר, ככל שהנוסע הצעיר יידע שאת ההנחה הוא יקבל רק אם ייסע באופן תדיר בתחבורה הציבורית ולא באופן מזדמן, הוא יתכנן את סדר יומו בהתאם לתנועת האוטובוסים.
ראו למשל את ההנחה של 33% אותה מציע משרד התחבורה ברפורמה לכלל הצעירים בני 26-18, שאינם בהכרח משרתים בצה"ל או מתנדבים. ההנחה ניתנת רק עבור חוזה חופשי חודשי, במטרה להרגיל אותם בשימוש קבוע, ולא עבור נסיעות בודדות בחוזה ערך צבור.
מיד תקפצו ותשאלו, מה זה משנה - הרי אם ניתן לחיילים משוחררים את ההנחה על חופשי חודשי, כולם מיד יטעינו חוזה חופשי אבל בפועל יבצעו נסיעות בודדות בלי לשלם עליהן? זהו שלא - וניתן לפתור זאת בפעולה פשוטה - הנחת 100% תינתן רק למי שישלם באמצעות ישומון ויעבור את תקרת הנסיעות המינימלית לחודש. בניגוד לרב-קו שבו הנסיעות משולמות מראש, החישוב ביישומון נעשה בדיעבד, לקראת סוף החודש, וכך ניתן לדעת כמה נסיעות ביצע הנוסע. כמובן, יש לוודא שלא ניתן יהיה לתקף פעמיים ויותר עבור אותה נסיעה, באופן שיגרום למדינה לשפות יותר את המפעילים.
מי שיתעקש לשלם דווקא בכרטיס רב-קו, יקבל רק הנחה בשווי 33% עבור חופשי חודשי, כמו יתר הצעירים בגילו. ברוב המקרים מדובר בקבוצות גיל חופפות, ומבחינה חוקית, לא יהיה הבדל בין חייל קרבי ששירת שלוש, ארבע או יותר שנים לבין מתנדב בשירות אזרחי ששירת רק שנה. שניהם ייהנו מפטור מתשלום ל-12 חודשים בלבד. לעומת זאת, משתמט/פטור משירות צבאי יקבל 33% הנחה למשך 9 שנים, מעט פחות מאשר חייל שמשרת 3 שנים. חייל ומשרתי שירות לאומי-אזרחי אומנם פטורים מתשלום בתקופת השירות, אך עומדים לרשות המערכת וממעטים בנסיעות פרטיות.

בפועל, מספר החודשים שבהם יוכלו חלק גדול מן החיילים המשוחררים ליהנות מהפטור בשנה הראשונה לשחרורם נמוך יותר מ-12 חודשים, משום שרבים מהם יוצאים לטיול אחרי צבא, מסע תרמילאות בחו"ל שנמשך בממוצע בין שלושה לשמונה חודשים.
ככלל, רכבת ישראל סובלת מעומס יתר, ולכן את ההנחות המפליגות ראוי לתת רק על נסיעה באוטובוסים. מהלך שכזה יגרום לצעירים רבים להשתמש יותר באוטובוסים, וככל שיהיו יותר משתמשים צעירים באוטובוסים, תתוכנן מפת הקווים בהתאם לביקוש, והוויסות של הנוסעים ייעשה בצורה יותר טבעית תוך מציאת חלופות קצרות, נוחות וזולות לרכבת.
כדי לעודד צעירים לנסוע בתחבורה ציבורית אין צורך בהנחת 33% למשך תשע שנים, שמתוספת להנחה קודמת של 50% אותה קיבלו בהיותם בני נוער. סטודנטים מקבלים ממילא הנחה של 33% או 50%, תלוי בסוג החוזה. הנחה לכלל הצעירים, לרבות הבטלנים, מבלי שיהיה בצידה עידוד להשתלב בשוק העבודה אינה תורמת למשק ואין סיבה שהמדינה תממן אותה.

מחיר ושיעור ההנחה לפי מקום מגורים וסוג הנוסע
סוג הנוסע/מיקום
נוסע רגיל
נוסע זכאי ביטוח לאומי
נוסע צעיר
לא פריפריה
225 (0%)
112.50 (50%)
150.75 (33%)
פריפריה חברתית
112.50 (50%)
112.50 (50%)
112.50 (50%)
פריפריה גיאוגרפית
49.50 (50%)
49.50 (50%)
49.50 (50%)
רפורמת צדק תחבורתי - הבטחות מול ישום
ההתחייבות המקורית
היישום
הערות
33% הנחה בערך צבור לבני 26-18
33% הנחה במינוי חודשי לבני 26-18
ברפורמה
שנה חינם לזכאי חוק חיילים משוחררים
ברפורמה
50% הנחה על מינוי חודשי לזכאי ביטוח לאומי
ברפורמה
100% הנחה לאזרחים ותיקים מגיל פרישה
ייכנס לתוקף בשלב ב' של הרפורמה
הוזלת מינוי חודשי משולב מעל 75 ק"מ
50% הנחת ערך צבור בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי יומי בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה גאוגרפית
ברפורמה
50% הנחת ערך צבור בפריפריה חברתית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה חברתית
ברפורמה
השכונות המוחלשות ביישובים מבוססים ייכנסו רק בשלב ב' של הרפורמה
תאריך:  16/03/2024   |   עודכן:  16/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה נסיעה חינם לחיילים משוחררים לא תעודד אותם להשתמש באוטובוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צודק
רפי  |  17/03/24 05:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשלב זה תופעלנה מיום שני הקרוב רכבות לכיוון דרום (נתיבות, אופקים ובאר שבע)    ברכבת פועלים אל מול משרד התחבורה וגורמי הצבא על-מנת לאפשר נסיעה ברכבת גם צפונה
עידן יוסף
מחסור בנהגים מוסלמים ברמדאן גורם לדילול משמעותי בשירותי האוטובוסים, בעיקר בימי החג    המידע לציבור על השינויים לקוי: חלק מהמפעילים לא מודיעים כלל, אחרים נותנים הודעות כלליות, ורק מקצתם מציגים דיווח מפורט כראוי    משרד התחבורה מתעלם מהבעיה ואינו מחייב לעדכן את הנוסעים
עידן יוסף
חברת אקסטרה תחבורה ציבורית בנתניה תגביר את האכיפה כנגד נוסעים שלא משלמים עבור נסיעתם    לדבריה, שכר הנהגים ויכולת החברה להרחיב את השירות נפגעים כתוצאה מכך
עידן יוסף
בשנת 2023 חולקו קרוב לרבע מיליון דוחות לנוסעי התחבורה הציבורית שהגיעו לסכום של יותר מ-24 מיליון שקלים    83% מהדוחות חולקו לנוסעי אגד    יו"ר הוועדה לפנ"צ קרא לבחון פיקוח ע"י גוף שלישי, לשפר את הכשרת הפקחים ולפרסם את נוהל הבקרים להערות הציבור
עידן יוסף
ביום שושן פורים ייצא לדרך השלב הראשון ברפורמה שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב, שיישומה נדחה לנוכח המלחמה    הרפורמה תכלול הנחת 50% עבור חופשי חודשי לתושבי הפריפריה הגאוגרפית ולזכאי ביטוח לאומי, הנחת 33% לכלל הצעירים בני 26-18 ופטור מתשלום לשנה למשוחררי צבא ושירות לאומי-אזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il