X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נוהל חדש מ-1 באפריל [בינג AI]
פרסום ראשון ב-News1
אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצד הפקחים, מאפשר תיעוד פעילותם באמצעות מצלמות גוף, אך פותח פתח להתחמקות מתשלום, וקובע זמן קצר מדי לתיקוף עבור נוסעים עם קשיים

נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שאמור להיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2024, מבקש להסדיר את עבודת הפקחים (בקרים) בתחבורה הציבורית, אך לוקה בחסר. למרות שתפקידו של הבקר הוא לאכוף את תקנות התעבורה בכל הנוגע לנסיעה באוטובוס, משרד התחבורה פוטר את הבקרים מהכרת התקנות ומחייב את הבקרים להכיר אך ורק את התקנות הנוגעות לתשלום. המשמעות בפועל היא שהרשות הארצית לתחבורה ציבורית מוותרת על אכיפה של כל התקנות הקשורות לזכויותיהם ולחובותיהם של הנוסעים והנהגים באוטובוס. כך לדוגמה, לא יוכל הבקר לפנות לנוסע שצועק או מלכלך את האוטובוס, לדרוש מנהג לעצור בתחנה, להנמיך את הרדיו, למנוע מקרים של הדרת נשים או לסייע בהעלאת נכה לאוטובוס.
במסגרת הכשרת הבקר, דורש הנוהל החדש לקיים תרחישי התנהגות באירועים אפשריים, לרבות מצבים בהם נדרש הבקר להפעיל שיקול דעת, אולם הנוהל כללי מדי ואינו מפרט מהו מרחב שיקול הדעת וכיצד על הבקר לנהוג בתרחישים שונים. על הבקר תחול חובת התנהגות ראויה ומכבדת אל מול הנוסעים, חובת הפעלת מצלמת גוף, ככל שסופקה לו על-ידי החברה שבה הוא עובד בכל בקרה שהבקר מבצע, מרגע עלייתו לאוטובוס עד הירידה ממנו. ודוק - לפי הנוהל אין חובה על החברה המפעילה לספק לבקר מצלמה שכזו.
על הבקר יהיה להציג תעודה לפני הנוסע וללבוש מדי בקרה הכוללים כובע מפקח הנושא את הכיתוב "מבקר", חולצה בעלת צווארון ושרוולים, עניבה, מכנסיים (בקרית תוכל גם ללבוש חצאית או שמלה) ומקטורן, כולם בצבעי הסמל של בעל הרישיון, נעליים סגורות כהות, ותג זיהוי בדש השמאלי של חולצתו. בקר יהיה חייב לפנות בדרך אדיבה ומנומסת אל כל נוסע - בייחוד בעת פנייה לאוכלוסייה מבוגרת, ילדים ובעלי צרכים מיוחדים - בדרישה להציג ולמסור לו את כרטיס הנסיעה או את אמצעי הכרטוס שברשותו.

מספר הבקרים בכל נסיעה לא יעלה על מספר הדלתות באוטובוס. לדוגמה, לאוטובוס עם שתי דלתות יהיה לכל היותר שניים. לכל נוסע תתבצע בקרה על-ידי בקר אחד בלבד, ותוצאות הבקרה ידווחו בזמן אמת למערכות משרד התחבורה.
הנוהל מחייב את הבקר לבדוק בתחילת כל נסיעה את כל מכשירי התיקוף באוטובוס ולפרט את תקינות כל המכשירים בדוח. מצא בקר מכשיר תיקוף שאינו תקין, עליו להודיע על כך מיד למנהל האשכול שיוודא תיקון מכשיר התיקוף לא יאוחר מהנסיעה העוקבת לאותו אוטובוס אשר בו נמצא מכשיר תיקוף תקול. חובה הזו, המונעת תחילת בקרה של הנוסעים מיד עם תחילת הנסיעה "באופן מקצועי ויעיל" כפי שקובע סעיף אחר בנוהל), היא פרצה קוראת לגנב, משום שבזמן שהבקר בודק את המכשירים יכולים נוסעים לתקף או לרדת מהאוטובוס ולחמוק מתשלום.
נקבע כי על הנוסע לתקף את נסיעתו מייד עם עלייתו לאוטובוס במתקפים הזמינים מול כל דלת כניסה או במדבקת הברקוד הייעודית ליישומון מיד עם עלייתו לאוטובוס. הנחיה גורפת זו אומנם מתחשבת במקרים בהם עלה נוסע עם כבודה או עם עגלת תינוק, אך אינה מתחשבת במקרים שבהם נוסע עולה עם ילדים קטנים, מטריות שאותם הנוסע צריך להושיב או להניח כדי לתקף בידיים פנויות או במקרים בהם פותח הנוסע את התיק, שולף ארנק, מחפש את הרב-קו בכיסי מעילו, נאלץ לשבת מיד כי האוטובוס נוסע מהר, מתקשה להגיע למכשיר התיקוף בגלל צפיפות נוסעים וכיוצא באלה. ראוי היה כי פרק הזמן האפשרי לתיקוף יהיה עד שתי דקות בנסיעה עירונית ועד 4-3 דקות בבין-עירונית.

הבקר ימסור לנוסע, בצורה מכבדת, את דוח הקנס ("התעריף המוגדל", בשפה המקצועית). בעת מסירת התעריף המוגדל לנוסע, חובה על הבקר להחתים את הנוסע, בין אם במסופון האלקטרוני ובין אם במסירת מסמך נייר כי הנוסע קיבל לידיו את הדרישה. ככל הנוסע מסרב לחתום, חובה על הבקר לציין זאת מפורשות על גבי טופס הדרישה. כמו-כן, הוא חייב לתעד את תגובת הנוסע ולפרט את הסיבה למתן הקנס.
לנוסע יתאפשר לשלם את הקנס בתוך 60 ימים מיום מסירת הדרישה, אלא אם כן הגיש בתוך 45 יום בקשה להפחתה או פטור מתשלום. ככל שלא ישלם, רשאי המפעיל לפתוח מולו בהליכי גבייה לאחר התראה. עם זאת, כאשר מגיש נוסע ערר לוועדת הערר, נעצר הליך הגבייה נגדו, לרבות ריבית והצמדה, ומתחדש אם החליטה ועדת הערר לדחות את הערר.

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים שבהם עיכבו בקרים אוטובוסים לצורך בידוק הנוסעים או בגלל נוסע שסירב לשלם, מבהיר משרד התחבורה בנוהל כי חל איסור מוחלט לעכב את האוטובוס ולשבש את זמני ההגעה של הקו. אפילו בעת אירוע אלימות כלפי בקר או סירוב להזדהות אסור לבקר לצלם תעודה אשר מופיעה בה תמונה מזהה יחד עם הפרטים המזהים של החייב ואסור לו להתווכח עם הנוסע. הדבר היחיד שמותר לו הוא לדווח על המקרה למשטרת ישראל ולהשמע להוראותיה. כאשר בקר נתקל באירוע חריג או במקרה הנחזה להיות פלילי כגון התנגדות פיזית למסירת כרטיס הנסיעה, סירב להזדהות או במקרה בו חש בקר מאוים, עליו לדווח על כך מיד לסדרן ולמנהל האשכול, ובמידת הצורך גם למשטרת ישראל.
בעת מסירת דוח לקטין, מתחת לגיל 18, על הבקר לבקש מהקטין פרטי קשר טלפוני עם אחד ההורים ולעדכן את ההורה כי קנס את בנו. ככל שהקטין סירב למסור פרטים אלה על הבקר לציין זאת בדוח. עם זאת, ילד הנחזה כמי שגילו אינו עולה על 12 שנים לא יחויב בקנס, זולת אם היה בחברת אדם מעל גיל 18 האחראי עליו; במקרה שכזה יחויב המלווה בקנס שהיה צריך להיות מושת על הילד. ככל שאין מלווה לילד, לא יוכל הפקח לקנוס את הילד.
הנוהל אינו מתייחס בהרחבה להליך הערר על הדוח וזכויות הנוסע בנושא זה. אולם למרות שהנוהל החדש לוקה בחסר, והפגמים שהוזכרו בכתבה זו הם רק חלק מן הליקויים, משרד התחבורה מתכוון ליישמו בעוד שבועיים. לפני שבוע ביקש יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת, ח"כ יצחק פינדרוס, מנציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפרסם את הנוהל להערות הציבור, אך עד לשעה זו לא נענה המשרד לבקשתו.

תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
+תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת
12:58 18/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אפקון תובעת 32.7 מיליון שקל מהחברה הספרדית SEMI המבצעת את הפרויקט, טוענת שקיים ספק של ממש האם תמשיך את הפרויקט ומציינת שהרכבת הודיעה שאינה מתכוונת להמשיך לשלם לה

עבודות חשמול הרכבת בציר איילון [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
אפקון תובעת 32.7 מיליון שקל מהחברה הספרדית SEMI המבצעת את הפרויקט, טוענת שקיים ספק של ממש האם תמשיך את הפרויקט ומציינת שהרכבת הודיעה שאינה מתכוונת להמשיך לשלם לה
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפריפריה הגאוגרפית, במקום להתמקד בשיפור השירות - מה שגורם לתהיות בנוגע לסדרי העדיפות של הרפורמה
עידן יוסף
רכבת ישראל השלימה את שדרוג מערכת האיתות בכל רחבי הארץ לאיתות אלקטרוני שיהווה בסיס לקליטת המסילות החדשות הנבנות כיום, הטמעת הטכנולוגיות הרכבתיות המתקדמות ביותר כגון חשמול, תדרי סלולר רכבתיים לשליטה ובקרה, ושיפור השירות ובטיחות הנסיעה
עידן יוסף
על המועמדים שירצו להחליף את חיים גליק להיות בעלי ניסיון ניהולי משמעותי בתחומי תשתיות, תחבורה או שירות ציבורי    המנכ"ל הנבחר ינהל תקציב שנתי של מעל 10 מיליארד ש"ח וצוות של כ-700 עובדים
עידן יוסף
רפורמת "צדק תחבורתי" מציעה נסיעות חינם לחיילים משוחררים למשך שנה. מטרת ההטבה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה. ההצעה החלופית: הנחה משמעותית רק למי שנוסע באופן קבוע ומשלם באמצעות ישומון    וגם: חיילים משוחררים רבים לא ייהנו מההטבה במלואה בגלל טיולים אחרי צבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il