X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פון-קלאוזביץ. מהותה של המלחמה
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע ה-23
בחזרה לפון-קלאוזביץ
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי המשותף לשומר וגולדפוס מה באמת חשוב לסמוטריץ' חוק הרבנים ואבי דיכטר האם מישהו עוקב אחרי כבוב

מחדל גדול עוד יותר
מלחמת יום הכיפורים. המטרה של סאדאת הייתה מדינית [צילום: מנשה עזורי, לע"מ]

קרל פיליפ גוטפריד פון-קלאוזביץ היה גנרל פרוסי בן המאה ה-19 ומן ההוגים הצבאיים החשובים בהיסטוריה. אמרתו הידועה ביותר היא "המלחמה אינה אלא המשך המדיניות בתוספת אמצעים אחרים". המשמעות ברורה: מלחמה אינה יעד אלא דרך, אינה מטרה אלא כלי. תפקידה היא להשיג את מה שלא הצליחה המדינה להשיג בדרכים אחרות – בעיקר מדיניות, אבל היום היינו מדברים גם על "כוח רך" בדמות כלכלה, סחר, פיננסים ואפילו ערכים ומוניטין.
מכאן נובעת עוד מסקנה חשובה מאוד: כאשר יוצאים למלחמה, צריך לדעת לאן רוצים להגיע עם סיומה. גרמניה הנאצית רצתה להשתלט על אירופה, בעוד בעלות הברית רצו להשמיד את הרוע. ישראל פתחה במלחמת ששת הימים כדי להסיר איום קיומי; אנואר סאדאת תקף ביום הכיפורים כדי ליצור תנאים להסדר מדיני. מלחמת שלום הגליל הפכה לבוץ טובעני משום שלמנחם בגין היה יעד אחד (הרחקת אש"ף מהגבול), בעוד לאריאל שרון היה יעד אחר (להמליך את הפלנגות). ארה"ב כבשה את עירק כדי להפיל את סדאם חוסיין, אבל לא קבעה מי יבוא במקומו והתוצאה הייתה עליית דאעש.
ב-7 באוקטובר יצאנו למלחמה מוצדקת מאין כמותה. אבל מה מטרתה? היעדים המוצהרים השתנו ומשתנים, כמו גם האיזון ביניהם: השמדת חמאס, הפלת שלטון חמאס, שלילת היכולת הצבאית של חמאס, שחרור החטופים, זה אחר זה, זה במקביל לזה. ולמרות שאנחנו בחודש השישי של המלחמה, ישראל אינה אומרת מה אמור לקרות אחריה ומי ישלוט ברצועה על חורבותיה ו-2 מיליון תושביה. הפתרון הכי פחות גרוע הוא הרשות הפלשתינית, לאחר שתפסיק לעודד טרור ולהסית נגד ישראל ותהיה פחות מושחתת. אבל בנימין נתניהו לא מסוגל ללכת על הפתרון הזה, כי זה יעלה לו באובדן הימין הקיצוני החיוני להמשך שלטונו והישרדותו.
מבחינות רבות, המחדל הזה חמור עוד יותר מזה שקדם ל-7 באוקטובר. הוא המשך אותה קונספציה הרסנית וקטלנית נגד הרש"פ, שהתנפצה בפנינו במחיר דמים נורא. הוא מבודד אותנו בעולם ומרחיק מעלינו את בעלות בריתנו, מה שעלול ליצור איום קיומי – כזה שחמאס מעולם לא היווה ולעולם לא יהיה. הוא נובע משיקולים פוליטיים אנוכיים וקרים ולא מחשיבה שאמנם הייתה מוטעית לחלוטין, אך אולי ניתן לייחס לה (גם) תום לב. שוב ושוב, הממשלה וראש הממשלה הגרועים ביותר בתולדות המדינה מוכיחים שאין כישלון גדול מדי בשבילם.

הרס של עמוד היסוד האסטרטגי

בכלל נראה, כאילו בנימין נתניהו הורס בעיניים פקוחות ובכוונת מכוון את עמוד היסוד האסטרטגי החשוב ביותר של ישראל: היחסים עם ארה"ב. השבוע הוא ביקש לדבר עם הסנאטורים הדמוקרטים בעקבות נאומו חסר התקדים של יו"ר הרוב, צ'אק שומר. כאשר נתקל בסירוב, בנימוק שמפגשים כאלה הם תמיד דו-מפלגתיים, הוא דיבר רק עם הסנאטורים הרפובליקנים.
היו"ר הרפובליקני של בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, אמר שהוא מתכוון להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס, ומצידו – בלי תיאום עם שומר ושיבואו רק חברי בית הנבחרים. כלומר: נתניהו פועל בצורה מפלגתית ברורה, שבעה חודשים בלבד לפני ההכרעה במרוץ בחירות צמוד במיוחד. נכון, שומר התחיל – אבל בעולם האמיתי, מה שיכולה להרשות לעצמה מעצמת-על, אינה יכולה להרשות לעצמה מדינה קטנה שקיומה תלוי בה.
כידוע, זו ממש לא הפעם הראשונה, אבל המקרה הזה חמור במיוחד, כי נתניהו עושה זאת כאשר התמיכה בישראל בקרב הדמוקרטים נמצאת בצניחה: רק 47% לעומת 56% אשתקד; בסכסוך הישראלי-פלשתיני, 35% מהדמוקרטים תומכים בישראל לעומת 43% התומכים בפלשתינים. הרפובליקנים תומכים בישראל בצורה הרבה יותר משמעותית, אם כי גם שם יש ירידה מדאיגה. אבל הנקודה היא, שברגע שישראל הופכת להיות סוגיה מפלגתית – אנחנו בצרה צרורה. ראו כיצד ממש עכשיו הסיוע בן 14 מיליארדי הדולרים אינו מאושר משום שהוא חלק מן המאבק בין המפלגות (תזכורת: הרפובליקנים בראשותו של ג'ונסון ובמצוותו של דונלד טראמפ הם הבולמים אותו).
עוד נקודה, שכבר אמרתי ומן הסתם אגיד שוב לא מעט: דונלד טראמפ הוא סכנה ברורה ומיידית מאין כמותה לעולם כולו, לארה"ב, לערכי הדמוקרטיה ומכאן שגם לישראל. האיש הוא עבריין בלתי שפוי, הרוצה להיות רודן – ולא היה רחוק מכך בקדנציה הראשונה שלו. אם ייבחר שוב, הוא יקיף את עצמו בעושי דברו שלא יבלמו אותו כפי שאירע ב-2020-2016. הוא יפקיר את בעלות בריתה של ארה"ב, יתן לוולדימיר פוטין את כל מבוקשו, ישחרר את השדים הגזעניים האפלים ביותר ויחתור תחת יסודות הדמוקרטיה האמריקנית. אם מישהו חושב שלישראל יהיה טוב בעולם כזה – הוא משוגע לפחות כמו טראמפ.

לשים לב לתוכן, לא לעטיפה
גולדפוס. כנראה הבית בוער [צילום: דובר צה''ל]

כן, הנאום של צ'אק שומר היה שבירה של הכללים המקובלים בין מדינות ובוודאי בין בעלות ברית, כאשר התערב בצורה בוטה בפוליטיקה הפנימית בישראל. כן, דבריו של תת-אלוף דן גולדפוס היו שבירה של הקו הברור המפריד בין צבא לפוליטיקה במדינה דמוקרטית. אך אסור להתמקד בעטיפה במקום בתוכן, משום שבשני המקרים היו כאן מסרים חשובים ביותר – דווקא משום שהם נעשו בצורה כל כך חריגה.
יש לישראל מעט ידידים בעולם כמו צ'אק שומר ויש לישראל מעט לוחמים כמו דן גודלפוס. אם שומר אומר שראש ממשלת ישראל איבד את הכיוון ושהעם בישראל צריך לשקול את המשך כהונתו – כנראה הגיעו מים עד נפש. אם גולדפוס אומר שהנהגת המדינה צריכה להיות ראויה ללוחמים, להבטיח את האחדות ולוודא שהכל משתתפים במאמץ – כנראה הבית בוער. מי שמתעסק בצורה במקום במהות, רק מוכיח עד כמה הדברים היו נכונים ונחוצים.
בצורה דומה, חובה לשים לב למה שאומרות ועושות מדינות העולם – ואנחנו מדברים על חברותינו הטובות ביותר: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, קנדה, צרפת. בה במידה חובה לשים לב להחלטות בית הדין בהאג. זה נחמד מאוד להיות צודק, או לפחות להרגיש צודק, אבל הרבה פחות נחמד לעשות זאת כמצורע המורחק ממחנה המדינות החופשיות והמפותחות. אפשר לצעוק עד מחר, ואולי גם לצדוק בכך, שמדובר בצביעות ובאנטישמיות ובמוסר כפול ובעצימת עיניים ובאטימת אוזניים. אבל עם זה לא ננצח במלחמה ובוודאי שלא במערכה. יכול להיות שנצטרך לוותר על צעדים צבאיים חיוניים; אבל אם נתעקש עליהם, המחיר האסטרטגי ארוך הטווח יהיה כבד הרבה יותר.

הסבב בצה"ל והמשל"ט האזרחי
התקפה על המטכ"ל כדי להסיט את האש מהדרג המדיני [צילום: דובר צה"ל]

בצלאל סמוטריץ' רצה להיות שר הביטחון, ובאחת ההחלטות הנכונות היחידות שלו בהקמת הממשלה הנוכחית – בנימין נתניהו סירב. אבל אז הוא שם אותו על משרד האוצר וגם נתן לו להיות שר במשרד הביטחון – דהיינו, גם הפקיד בור מוחלט על המשרד הכלכלי החשוב ביותר וגם נתן חלק מן המפתחות במערכת הביטחון, במיוחד ביהודה ושומרון, לימני-משיחיסטי קיצוני. די ברור שהמשרה החלקית במשרד הביטחון מעניינת את סמוטריץ' הרבה יותר מאשר המשרה המלאה במשרד האוצר, והשבוע ראינו במקביל שתי הוכחות לכך.
בתחילת השבוע יצא סמוטריץ' נגד סבב המינויים של הרמטכ"ל הרצי הלוי, ואף ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את המטה הכללי כולו על מחדלי 7 באוקטובר. בנקודה השנייה הוא לגמרי צודק, אם כי כמקובל בממשלה הנוכחית – המטרה של ההתקפות הללו היא להסיט את האש מחבריה בכלל ומן העומד בראשה בפרט. למחרת נודע, כי המשל"ט האזרחי שהקים סמוטריץ' לתיאום ההיבטים הכלכליים של המלחמה, נסגר בשל חוסר מעש, חוסר סמכויות וחוסר תקציבים. כלומר: סמוטריץ' דחף את אפו לנושא ביטחוני המצוי כולו בסמכות הרמטכ"ל, ובמקביל כשל לגמרי בנושא אזרחי המצוי כולו בסמכותו.
עוד שני הערות. האחת: לא שמעתי את סמוטריץ' מתנגד לרוטציה בתפקיד שר החוץ ב-1 בינואר, בנימוק שלא מבצעים חילופים כאלה בעיצומה של מלחמה. השנייה: המשל"ט הכושל היה דוגמה מובהקת לרעש ולצלצולים של ממשלות נתניהו, שלעיתים קרובות אינם מלווים בפעילות ממשית. כך גם בתחום שינויי האקלים, כפי שהראה השבוע מתניהו אנגלמן: המון החלטות ואפס התקדמות. גם בזה נתניהו וממשלתו מפקירים את בטחונם, רווחתם ואף חייהם של ילדינו.

והם בשלהם: ההפיכה והביזה

מי שחשב שהמלחמה תגרום למחוללי ההפיכה המשטרית לעצור, הולך ומתבדה. מי שחשב שהם יבינו שהאזהרות מפני הפגיעה בישראל בשל הקרע שיצרו בעם אכן התממשו, הולך ומתפכח. אז נכון שהם לא הולכים על צעדים גדולים בתחום החקיקה, אולי בשל ההסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי, אולי בשל החשש מתגובת הציבור, אבל הם בהחלט עושים כל שביכולתם כדי לקדם לפחות צעדים קטנים בדרך למטרה: סירוס הפיקוח החיצוני, ובמיוחד המשפטי, על הממשלה.
ראו מה קורה בוועדה לבחירת שופטים. בכסות מגלגלת עיניים של "הצורך בהסכמות פה אחד", יריב לוין אינו מאפשר למנות שופטים שאינם מקובלים עליו, וכמובן שלא את מינויו של יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון. אם עד כה ההפיכה התבססה על הטענה המופרכת ש"יש לנו רוב ונעשה מה שאנחנו רוצים", כעת היא ממומשת באמצעות רמיסת הרוב בוועדה בידי המיעוט. במסגרת זו, השופטת ג'ויה סקפה-שפירא אינה מקודמת לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי פסיקותיה בנוגע לערבים אינן נראות לימין הקיצוני. במקביל, אורית סטרוק רוצה נציגות פוליטית בוועדת השניים המייעצת לנשיא בית המשפט העליון על קידום שופטים – והסיבה ברורה: לא שקיפות ולא בטיח, אלא העמקת הפוליטיזציה של הבחירה.
המקרה של סקפה-שפירא מצטרף להתנגדות החריפה של הימין והחרדים למינויו של השופט בדימוס אורי שהם ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בכירים. הנימוק הרשמי הוא שבתפקידו כנציב תלונות הציבור על שופטים, שהם לא החמיר די הצורך. נימוק מטופש, כי הרי מי שמעלה אותו אינו מכיר את התלונות ואת הטיפול בהן. קרוב לוודאי שהוא גם שקרי, לפחות חלקית: לש"ס יש חשבון איתו מאז שהעז להמליץ להעמיד לדין משמעתי את הרב יצחק יוסף. אבל אם זה אכן הנימוק האמיתי, הרי שכמו במקרה של סקפה-שפירא – מדובר בנקמנות פוליטית מסוכנת ביותר על-רקע מילוי תפקיד שיפוטי ומעין-שיפוטי.
גם ביזת הקופה הציבורית נמשכת. חוק הרבנים, שהנהלת הקואליציה גנזה בשל מרד פנימי בליכוד, נועד בראש ובראשונה להעניק לש"ס את האפשרות לחלק משרות לאנשיה על חשבון הציבור. ואילו אבי דיכטר החליט שנורא חשוב ודחוף לשנות את שמו של משרד החקלאות. אם משרד איכות הסביבה הפך להגנת הסביבה, ומשרד התחבורה הפך לתחבורה ובטיחות בדרכים, גם הוא רוצה משהו ביטחוני: החקלאות וביטחון המזון. זה כרוך בהוצאה של מיליוני שקלים על שילוט, ניירת ועידכון חוקים ותקנות, בזמן של גרעון אדיר ממדים. השאלה שלי פשוטה: האם דיכטר היה עושה זאת על חשבונו?

סיכול ממוקד נגד כבוב

מישהו החליט להדיח את חאלד כבוב, השופט המוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. מישהו מנהל נגדו סיכול ממוקד. זו המסקנה שלי מאירועי השבוע האחרון. שיהיה ברור: כבוב עצמו הודה שהוא טעה בסיפורי התמונות – הדיוקן שלו במשרדה של בתו, כל מיני אנשים שהצטלם איתם וכדומה – אבל על זה לא מתחילים אפילו לחשוב על אפשרות של הדחת שופט שלום. מה שהדליק אצלי את הנורה האדומה היה הפרסום השקרי בנוגע לדבריו של כבוב בדיון על הארכת מעצרו של נאשם בעבירות נשק.
מדובר בשבעה נאשמים, שכתב האישום נגדם הוגש בינואר 2023. המדינה הסכימה לשחרר שלושה מהם לאיזוק אלקטרוני, עוד שלושה שוחררו בעסקת חטופים עם חמאס ורק אחד נותר במעצר מלא, למרות שכבר לפני 14 חודשים הורה בית המשפט המחוזי לבחון אפשרות של איזוק אלקטרוני. מאחר שהאיש עצור למעלה מתשעה חודשים, הארכות מעצר נוספות מחייבות את אישורו של בית המשפט העליון. ועוד נקודה: החוק קובע שמעצר מאחורי סורג ובריח הוא האפשרות האחרונה ולא ברירת המחדל.
כבוב שאל למה המדינה מתעקשת שהאיש יהיה במעצר מלא ונענה ששלושה מן הנאשמים שוחררו לפי החלטת הממשלה. כבוב הבהיר שהוא שואל על השלושה שהפרקליטות הסכימה לשחרר לאיזוק אלקטרוני. זו ההשוואה שהוא עשה, שהיא גם הגיונית וגם נובעת מעקרון מרכזי של שוויון בין נאשמים בעבירות דומות. אבל היה מי שטרח להעביר לתקשורת דיווח שקרי בעליל, כאילו כבוב השווה בין הנאשם לבין משוחררי חמאס, ושהוא אפילו טען שצריך להקל איתו בגלל שחרורם של אלה.
מאחר שבית המשפט העליון אינו מחובר למערכת נט המשפט, הפרוטוקולים של הדיונים אינם פתוחים לציבור. זה אומר, שמישהו שידע על הדיון החליט במכוון למסור לתקשורת על תוכנו – וכאמור, בצורה הפוכה לגמרי מן האמת. זה בהחלט מעורר את החשש, שיש מישהו שעוקב אחרי כל צעד של כבוב ומחפש כל סיבה להכפיש אותו, כנראה במטרה לסלק אותו מתפקידו. אם זה נכון, אזי שוב נחצה פה קו אדום בוהק. באווירה של ההפיכה המשטרית ושל ההסתה מתוך הממשלה והקואליציה נגד ערביי ישראל, זה לא צריך להפתיע אותנו.

תאריך:  22/03/2024   |   עודכן:  22/03/2024
+צה"ל תקף מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב
16:19 22/03/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.
במהלך היום זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מטולה, צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון.
בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל המערבי, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון.

+וטו רוסי-סיני סיכל את הצעת ארה"ב להפסקת אש הקשורה להחזרת החטופים
16:12 22/03/24  |  עידן יוסף

רוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון של האו״ם על ההצעה האמריקנית שקראה להפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים, לראשונה מתחילת המלחמה.
הצעת ארה"ב נועדה לקדם, בעידודה של המועצה, את מתווה הפסקת האש ושחרור החטופים עליו דנים כעת בדוחא.
נשיא צרפת עמנואל מקרון מסר בעקבות הווטו של סין ורוסיה - "נקדם במועצת הביטחון הצעה חדשה להפסקת אש".

+נתניהו לבלינקן: אם נצטרך - ניכנס לרפיח בלי תמיכת ארה״ב
15:40 22/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אמר נתניהו לשר החוץ האמריקני: "אין לנו דרך לנצח בלי להיכנס לרפיח, מקווה שנעשה זאת בתמיכתכם"  ▪  בלינקן באזהרה לקבינט המלחמה: "המשך המלחמה ללא תוכנית ליום שארחי מסכן את ביטחון ישראל"

נתניהו ובלינקן. פערים [צילום: איתי בית און/לע"מ]
+אנטישמיות במנצ'סטר: אחיות גררו ילד יהודי ממיטתו
15:02 22/03/24  |  עידן יוסף

תקרית אנטישמית באנגליה: אחיות בבית חולים לילדים במנצ'סטר שענדו סיכות וסמלים פרו פלסטינים גררו ילד יהודי בן 9 ממיטתו אל הרצפה בזמן שקיבל מנת דם. מאז תחילת המלחמה, חלה עלייה של כ-1,300% בדיווחים על מקרי אנטישמיות בבריטניה (גלי צה"ל).

+להסתייע בארה"ב כמוצא מדיני
14:18 22/03/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל

אנתוני בלינקן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+סא"ל אופיר כספי ננזף בעקבות דבריו בזכות התיישבות יהודית בעזה
13:56 22/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מג"ד 82 בחטיבה 7 בשריון הנמצא כעת בלחימה בח'אן יונס ננזף על-ידי מפקד החטיבה לאחר שבניגוד לפקודות הביע תמיכה בהתיישבות יהודית בעזה  ▪  בשבוע שעבר ננזף תא"ל דן גולדפוס על נאום שנשא בו קרא למנהיגים "להיות ראויים לנו"

סא"ל אופיר כספי [צילום: גלי צה"ל]
+המחבל שירת בעבר במשמר הנשיאותי הפלשתיני
13:37 22/03/24  |  עידן יוסף

המחבל שביצע את הפיגוע בבנימין הוא מג׳האד מנצור, בן 32. שירת בעבר במשמר הנשיאותי הפלשתיני, אחד ממנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית.
יו״ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה: "הנאצים בעזה וביהודה ושומרון הם אותו הדבר. מי שמטפח תקוות שווא ברשות הפלשתינית יביא עלינו את הטבח של ה-7.10 בערים וביישובים במרכז הארץ. כפי שהתרענו בקבינט הביטחוני אבו מאזן הוא לא הפתרון, הוא חלק מהבעיה".

מג׳האד מנצור
+צה"ל ושב"כ מבהירים: "טעות אנוש הובילה לפרסום תמונות מחבלים שטרם נעצרו"
12:23 22/03/24  |  עידן יוסף

מדובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר: "אמש הופצה תמונה בה חשף דובר צה״ל מחבלים אשר נתפסו בימים האחרונים ע״י כוחות צה״ל במרחב בית החולים שיפא. בשל טעות אנוש, נמצאות מספר תמונות בגרפיקה של מחבלים שטרם נתפסו אך נמצאים לפי המידע שברשותנו במרחב בית החולים ומתבצרים בו. כוחות צה״ל ממשיכים במאמץ להביא למעצרם. לכשיסתיים המבצע יפורסמו זהויותיהם של כלל המחבלים. הטענה כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית משוללת כל יסוד".

+האזעקות בצפון: יורטו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לישראל
12:21 22/03/24  |  עידן יוסף

בהמשך לאזעקות שהופעלו באזור הצפון, זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל, שיורטו בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.

+פינלנד הודיעה על חידוש המימון לאונרא
11:44 22/03/24  |  עידן יוסף

+סגן שגריר טורקיה זומן לשיחת נזיפה: "ארדואן האחרון שיכול לדבר על אלוהים"
11:42 22/03/24  |  עידן יוסף

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לזמן את סגן שגריר טורקיה בישראל לשיחת נזיפה חמורה בעקבות אמירותיו החמורות של ארדואן ואיומיו נגד ראש הממשלה נתניהו. "הוריתי לזמן את סגן השגריר הטורקי בישראל לשיחת נזיפה חמורה, על רקע השתלחותו של ארדואן בראש הממשלה בנימין נתניהו ואיומיו לשלוח את נתניהו לאללה, ולהעביר לארדואן מסר ברור - אתה, שתומך בשורפי תינוקות, רוצחים, אנסים ומחללי הגופות של פושעי החמאס, האחרון שיכול לדבר על אלוהים. אין אלוהים שיקשיב למי שתומך בזוועות ובפשעים נגד האנושות שביצעו חבריך הברברים מהחמאס. תשתוק ותתבייש!".

+מי אשם ב"נכבה השנייה"? גרסת הפרשן המצרי
11:29 22/03/24  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה

חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלגים הפלשתינים ומטיל את האחריות אך ורק על ישראל. ומי מאשים את חמאס?

חורבות עזה [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ראש השב"כ מצטרף למשלחת היוצאת לקטר
11:17 22/03/24  |  עידן יוסף

ראש השב״כ רונן בר מצטרף לטיסת ראש המוסד דדי ברנע לקטר. בכך כל שלושת הנושאים והנותנים - ברנע, בר והאלוף במיל' ניצן אלון יגיעו לשיחות המו״מ בדוחא.

+בעקבות הפיגוע: יקודם כביש המחבר בין גוש טלמונים לכביש 443
11:02 22/03/24  |  עידן יוסף

בעקבות הפיגוע בגוש דולב-טלמונים, החליטו השרים בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב, להעתר לבקשת ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ולקדם כביש המחבר בין גוש טלמונים לכביש 443 לתכנון וביצוע מידי. הכביש יאפשר יציאה נוספת לתושבי הגוש לירושלים ותל אביב.
בהודעה משותפת לשרת התחבוה ולשר האוצר והשר במשרד הביטחון, נכתב: "קיבלנו החלטה משותפת לצאת לתכנון וביצוע מידי של כביש שיחזק את ההתיישבות ואת הביטחון בגוש טלמונים. זה מצטרף ל-7 מיליארד ש״ח שהושקעו בכבישי יו״ש בתקציב האחרון. הם ינסו להמשיך להחליש אותנו והתשובה הציונית שלנו תמשיך להיות חיזוק וביסוס האחיזה הצודקת שלנו בכל מרחבי ארצנו״.

+שבעה נפגעים בפיגוע ירי על מיניבוס ליד דולב
10:54 22/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפצועים אחד אנוש ושניים קשה  ▪  בתום קרב יריות שנמשך 5 שעות הצליחו הכוחות לפגוע במחבל  ▪  כלים אוויריים הועלו לסריקה ולתקיפה  ▪  ראש מועצת בנימין: "מאז תחילת המלחמה אנחנו מתריעים בדיוק על המקום הזה"

זירת הפיגוע [צילום: דובר צה''ל]
+הלם מפקדים
10:29 22/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812; כשלון הרוסים בקרב על נהר אלמא במלחמת קרים בשנת 1854

נסיגת נפוליאון מרוסיה [צילום: ציור: אדולף נורת'רן]
+לשאוב השראה מקדמונינו, בעומדם מול מבקשי נפשם
10:11 22/03/24  |  נעם סולברג   |   לרשימה המלאה

דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נמשכת הפעילות במרחב בית החולים שיפא
09:06 22/03/24  |  

כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה ממוקדת במרחב בית החולים שיפא - מסר (22.3.24) דובר צה"ל. צוות הקרב של חטיבה 401, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 פועלים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. הלוחמים חיסלו עד כה כ-150 מחבלים במרחב בית החולים, עצרו מאות חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור.

+אקונומיסט: ישראלים בהכחשה, אבל הטלטלה בוא תבוא
06:31 22/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט במאמר חריף במיוחד נגד ממשלת נתניהו והתנהלותה במלחמה ולקראת היום שאחרי  ▪  העיתון קורא לארה"ב להפעיל לחץ מדוד על ישראל ומביע תקווה למהפך פוליטי אחרי המלחמה

מדיניות החיבוק לא הצליחה [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]
+מאחורי גבו של נתניהו? בכירים בישראל נפגשו בחשאי עם פתח לדון בעתיד עזה
23:57 21/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכירים בצה"ל ובשב"כ נועדו עם גורם בכיר בפתח ודנו איתו בשאלת "היום שאחרי"  ▪  בכיר בפתח אמר: "אנו יכולים לנהל את הרצועה ברמה המקומית בטווח הזמן המיידי והרחוק"  ▪  הדרג המדיני עודכן על פרטי הפגישה ותוכנה לאחר קיומה

+פיגוע בגוש-עציון: מטען חבלה הושלך לעבר אוטובוס
23:33 21/03/24  |  עידן יוסף

מטען חבלה הושלך על-ידי מחבלים לעבר אוטובוס עם נוסעים בכביש 3157 סמוך לצומת ה-T בגוש-עציון, אין נפגעים בגוף, צוותי מד"א טיפלו בשלוש נפגעות חרדה.
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר בעקבות הפיגוע: "זו לא הפעם הראשונה בה אוטובסים ונהגי אוטובוס מותקפים. האוטובוסים הם סמל שלטון ובשל כך מותקפים שוב ושוב. ראוי שכל מי שתוקף את הנהגים יישב מאחורי סורג ובריח. הגיע הזמן לקדם את אבטחת האוטובוסים לאלתר. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

[צילום: ארגון נהגי האוטובוסים]
+התרעה לחדירת מחבלים ביישוב עמיחי בשומרון
23:17 21/03/24  |  עידן יוסף

התרעה על חדירת מחבלים ביישוב עמיחי בבנימין הופעלה בעקבות דמות חשודה שזוהתה עולה לכיוון היישוב. כיתת הכוננות וכוחות רבים הוקפצו לנקודה. לפי שעה אין ממצאים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחזרה לפון-קלאוזביץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ימין משיחסטי קיצוני
שלמה  |  22/03/24 08:19
2
הקונספציה נותרה
אפור הזקן  |  23/03/24 12:39
 
- הבעיה היא אחרת - ארה"ב לא
חשדנית  |  5/04/24 15:17
3
הקיסרות הרומית עמדה במשך מאות
חשדנית  |  5/04/24 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
אקונומיסט במאמר חריף במיוחד נגד ממשלת נתניהו והתנהלותה במלחמה ולקראת היום שאחרי    העיתון קורא לארה"ב להפעיל לחץ מדוד על ישראל ומביע תקווה למהפך פוליטי אחרי המלחמה
עידן יוסף
בכירים בצה"ל ובשב"כ נועדו עם גורם בכיר בפתח ודנו איתו בשאלת "היום שאחרי"    בכיר בפתח אמר: "אנו יכולים לנהל את הרצועה ברמה המקומית בטווח הזמן המיידי והרחוק"    הדרג המדיני עודכן על פרטי הפגישה ותוכנה לאחר קיומה
איתמר לוין
סקר שערך חליל שקאקי, הסוקר המוביל בין הפלשתינים, מלמד על המשך התמיכה הנרחבת בחמאס - הן בניהול המלחמה והן כשליט המועדף ברצועה אחריה
עידן יוסף
הסתיימה תפילה וקריאת "שמע ישראל" משותפת בה השתתפו אלפים ברחבת הכותל, לצד 300 מוקדים ברחבי העולם    תפילה התקיימה גם למען הצלחת החיילים, רפואת הפצועים ואשכבה לחללים
איתמר לוין, עידן יוסף
ראא'ד סעד נחשב אחד מששת הבכירים ביותר בזרוע הצבאית של חמאס    הגרי: צה"ל לכד עד כה 550 מחבלים בבית החולים; הבכירים מחזיקים מודיעין חשוב    גלנט לתצפיתניות: הפעולה הפתיעה את המחבלים    בלינקן: הפערים במו"מ עם חמאס הצטמצמו; התקדמות בשיחות על נורמליזציה ישראל-סעודיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il