X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משהו לשתות? [צילום: יפעת גדות]
המסיבה הגדולה בבית
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים

בשביל מה צריך את הספרים על המדף? קפקא נשען על גרוסמן, סומק תחת המינגווי, פרוסט נאנק על 3,000 עמודיו, מה וולך צריכה על כתפיה את כל שירת הלדרלין ואיך דווקא זלדה בחרה להישען על ספר תיקון אופניים? אנחנו מפזרים את הספרים על המדף כמו עוגיות במזווה. אם יבוא אורח, חבר רחוק, דודה חביבה, משהו לשתות? תופינים טובים? שיר של ספפו ליד הקפה? תזהרו מפירורים.
אמש התעוררתי מהצעקות, בלב החשיכה, בשעה 3 וחצי העוגיות רבו על המדף. גולדברג לא מוכנה להיות ליד דן מירון, לשטקליס קשה עם פרימו לוי, בורחס מסרב להגיד על מה הוא חולם, וולבק לא רוצה עוד להתכרבל עם עגנון, הוא מוציא אותו מדעתו, צ'רצ'יל מדיף ריח זיקנה וכולם התלוננו שמשוררי ההייקו מדברים בזמן שינה.
אלו הנחירות של פן חייכתי בזמן סידור הספרים, לא אני, לא אני הוא האיש, צווח המשורר בזמן שהזזתי אותו ימינה, ועוד ימינה, עד קצה אבן-גבירול ושירת הזוהר. תראו את פוגל, רטנתי, כמה הוא שקט. לאט עולים סוסיו והוא לא מוציא מלה. זה הכל בגלל קשרי משפחה, הציעה גינצברג, זה הכל בגלל המוות, הבזיק פרויד, זהו אורו הפנימי, ניסה ביאליק, אבל כולם ידעו שזאת כוחה של פינה.
פוגל קיבל את הפינה השקטה במדף. בין קורי העכביש לחלון. כל היום מביט החוצה. לאן הוא רוצה לצאת? מה יש בפוגל שלא מוציא מלה? לאט ובזהירות, היסיתי את כולם. עמדתי על קצה הסולם ופתחתי את ספרו של פוגל. בעמוד 7 מצאתי אותיות משיר של שימבורסקה, בעמוד 19 פסיק של רומי, בעמוד 34 חרוז של זך ובעמוד 51, איך לא, נקודותיים של צלאן.
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק. לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים. כעונש, השבנו אותו לקצה המדף, קרוב לחלון, שיהיה לו קצת אוויר, אך לצידו העמדנו את התנ"ך, הקוראן והברית החדשה, נסה לגנוב מהם.
בשביל מה צריך את הספרים על המדף? בשביל חיי החברה שלהם. זאת המסיבה הגדולה בבית. אנחנו רק בוהים בהם, לואטים את חלומותיהם, חסרי מלים שכמונו, בוהים ונוגסים עוגיות. אפשר לקרוע את דפיהם, לירוק, לשרוף באש, אבל המסיבה תמשיך, אתנו ובלעדינו. רק התולעת היא זאת שתבוא, זחלנית, קטנה ורעבה, להשקיט את השאון. חכו תראו איך היא תברח כאשר היא תפגוש את הנמר של אבידן.

תאריך:  25/03/2024   |   עודכן:  25/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה ישראלית?
יאיר נבות
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא הייתה חשובה. כל ההכחשות של אוקראינה לא רלוונטיות
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
עמנואל בן-סבו
מופעי השנאה והקריאות להשמדת מדינת ישראל גברו מאוד לאחר טבח שבת שמחת תורה    הקורבן הואשם בכל רעות העולם ונשיאות שלוש האוניברסיטאות סברו כי מתקפות השנאה נגד היהודים בקמפוסים חוסות תחת הגנת חופש הביטוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il