X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שמר. אחת בדור [צילום: פלאש 90]
תרבות: חרוז, צליל, לה-פמיליה
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בורחים לרגע מן הממשלה
  • כחובבן בלבד, לא כמקצוענים בעניינים ספרותיים, נתפשת הסונטה בתודעתי כחרוזים נעימים, עליזים, קורצים. יותר פורים וחג השבועות החגיגיים, ופחות יום כיפור ותשעה באב הקודרים.
אך השנה בחרה ועדה מטעם מפעל הפיס להעניק את "פרס ספיר" לספרה של עופרה עופר אורן "מה קרה להגר באילת?" והנה אין דבר הרחוק מתודעתי על הסונטה יותר ממנו.
בחייה הייתה עופרה עופר אורן קורבן להתעללות מינית פנים משפחתית, ויש בסיפורה סממנים כואבים ומאיימים כאלה, ואפילו זכר לחרדה בעת מלחמות ישראל, אבל הכל מקובע בסונטות מהוקצעות, 336 במספר. עצוב או קריצה עם חיוך? מוזר לקרוא. מסקרן לקרוא.
לי, מדור זקני השבט, קשה להיצמד אל החרוזים בעוד הדרמה רותחת, אבל ייתכן שציבור הקוראים הצעיר חש אחרת. גם הקריאה יכולה להיות ל-A.L. איני מצטער שהתנסיתי.
  • במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים. המוסיקולוגית ד"ר מיכל זמורה-כהן אמרה לי לפני זמן רב על שמר כי "טרובדורית כזאת נולדת פעם באלף שנים". הכישרון. העברית הצחה. הצליל של נימי הלב. אהבת ארץ-ישראל. נעמי של זהב. תודה לכולכם.
  • אוהדי הפועל תל אביב לא אהבו את הפסד קבוצתם לאדומים מחיפה. זה טבעי, מי האוהד שאוהב זאת? לפיכך פרצו הבריונים שבהם - ואין זו הפעם הראשונה שהפליאו באלימותם - והשתוללו והיכו את אוהדי הקבוצה היריבה. לה-פמילייה, תוצרת הפועל תל אביב.
במקום לעצור אותם המשטרה לכדה קטין אחד. חה-חה-חה. במקום לבקש את הרחקת הפועל תל אביב מן הליגה - המשטרה סגרה את המגרש. כאילו המרצפות או רשתות הסל גרמו כמעט להמתת אחד הצופים. ועד מתי סגרה? האם עד מועד המשחק הבא? חה-חה-חה. והיכן הנהלת קבוצת הפועל תל אביב? עוד חה-חה-חה. דבק בפזמוני: "אוהב אותך מכבי, אין אחרת."

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/03/2024   |   עודכן:  27/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
יפעת גדות
זכתה בפרס המכובד על ספרה "מה קרה להגר באילת"    הזוכה בפרס "ספר הביכורים" - אילנה רודשבסקי על ספרה "טסקה"    הטקס התארח השנה באופקים מתוך הזדהות ותמיכה בתושבי הדרום
יפעת גדות
הסרט "אופנהיימר", סיים את הערב בהצלחה גדולה - חמישה פסלוני זהב    מנחה הקס, ג'ו קוי, ויתר על עקיצה הנוגע לאפו של ברדלי קופר ב"המאסטרו"    נושא המלחמה לא הוזכר, אך    למרות זאת השחקנית האמריקנית ג'יי סמית'-קמרון התייצבה בטקס כשהיא עונדת על שמלתה סיכת סרט צהוב
יפעת גדות
הפיתוחים הוצגו בתערוכה החקלאית אגרומשוב    טכנולוגיות פורצות דרך המציבות את ישראל בפסגת החדשנות העולמית בתחום החקלאות
יפעת גדות
הפרס היוקרתי יוענק למפתחי חיסון הקורונה הפרופסורים קטלין קריקו, דרו וייסמן ופיטר קאליס - ולפרופ' הלן קווין על פתרונה של אחת התעלומות הגדולות בפיזיקה
אלי אלון
בשנת 1968 הוציא אלבום סולו ראשון. אחד מהשירים בו היה השיר "שיר לאלמונית" אותו כתב שמשון חלפי והלחינה נורית הירש    השיר הגיע לראש מצעדי הפזמונים וזכה להצלחה    כונה בעיתונות לא פעם בתארים "הגורו של השירה בציבור" ו"הכהן הגדול של השירה בציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il