X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גלנט. נהג כשורה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
יהרג ואל יעבור
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

השר חילי טרופר הוא בין אישי הציבור המעטים שאני רוחש להם אמון. אך הלילה, במהלך ראיונו עם יונית לוי בערוץ-12, התרשמתי כי אפילו הוא אינו רוחש אמון לעצמו. בני גנץ, לפי טרופר, רוצה/לא רוצה להיות בממשלה זמן קצר/זמן ארוך, ואלוהים אדירים - מה עושים עם חוק הגיוס המושחת שמציע הליכוד כדי להונות את העם בישראל ולהשאיר את החרדים בלי מדים ועם קופת המדינה?
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן - יציבים בעמדתם - כבר הבהירו כי המשך האפרטהייד שמנהיגה ממשלתו של בנימין נתניהו לטובת החרדים אינו מקובל עליהם. אך עתה, לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים.1
מאז יצאה המחאה לרשות הרבים השתתפתי ביותר מ-120 הפגנות ואיני מצטער ומתחרט אפילו על אחת מהן. אך יותר מכל אספר בגאווה לניניי על הלילה ההוא לפני כשנה עת רעייתי דנה ואני ישבנו לארוחת ערב עם חברים ולפתע נודע כי ביבי פיטר את שר הביטחון יואב גלנט, וכולנו פרצנו ודהרנו לצומת קפלן להפגנה ספונטנית, בלתי מתוכננת, ובלמנו את הטירוף הפוליטי של הדיקטטור המכוער.
בלי לעסוק ברגע זה בשאלות הקשות שממתינות עדיין לצמרת המדינית והביטחונית, וגלנט בין באיה, אפשר להעיד עליו כי מאז ועד עתה נהג שר הביטחון במקבץ של נושאים לאומיים כשורה. האינטרס הלאומי לפני האחרים אף שיש גם כאלה.
הדוגמה הבולטת היא התנגדותו לחוק הסחיטה החרדי. יש לו תמיכה גם בליכוד. לא כל שרי המפלגה נסעו בעיצומה של המלחמה ל"יאסו" (מה זה?) ביוון, ולא כולם סולקו על-ידי מפקד גדודם משירות במילואים בגלל דיווח החשוד כמנוגד לאמת. קום ושבה שבייך, יואב גלנט, ועשה זאת קודם כל בחצר של מרכז הליכוד.

הערות

1. קרן מרציאנו הביאה ממשרד האוצר נתונים מעוררי חלחלה על משמעות השוחד הפוליטי שמעניק בנימין נתניהו לחרדים. למשל, בהיעדר גיוס של המגזר החרדי נאלץ חייל מילואים לשרת 36 ימים במקום 5.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/03/2024   |   עודכן:  25/03/2024
+במפלגות החרדיות מאיימים להיעדר מישיבת הממשלה על חוק הגיוס
23:55 25/03/24  |  עידן יוסף

כינוס לילי אצל נתניהו בהשתתפות לוין וראשי המפלגות החרדיות. במפלגות החרדיות מאיימים להיעדר מישיבת הממשלה על חוק הגיוס בטענה שחלק מסעיפי החוק אינם מקובלים עליהם. ביהדות התורה מערימים קשיים על נוסח חוק הגיוס. צפויים עוד שינויים בהתאם לעמדת היועצת המשפטית לממשלה וגורמי המקצוע. הסיעה תתכנס מחר לישיבה.
השר גדי איזנקוט אמר בפגישה הערב עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון כי ״אם המצב הביטחוני היה מאפשר, הייתי פורש היום מהממשלה בגלל חוק הגיוס״.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ממשיך במעורבות הפוליטית. בפנייה לשרים ולח"כים קרא לפעול לשינוי הנוסח הנוכחי של החוק. במכתבו כתב: "במדינת ישראל שאחרי ה-7 באוקטובר, על כולנו מוטלת החובה המוסרית לבנות חברה צודקת ושוויונית יותר. לנצח ביחד זה אומר להילחם אחד לצד השני".

+נתניהו נפגש עם שרים "בעייתיים" מהליכוד בעניין חוק הליכוד
18:31 25/03/24  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, רה"מ נתניהו מקיים פגישות תחזוק לקראת העלאת חוק הגיוס עם שרים שעשויים להערים קשיים, ביניהם ניר ברקת ואבי דיכטר (ישראל היום). הוא מבהיר להם כי לא תמיכתם תתפרק הממשלה, ומוסיף כי הצעת החוק תשונה עוד לפני שתגיע להצבעה בכנסת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהרג ואל יעבור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוטב שלא ישרתו בצה"ל
בוקי שמואל  |  25/03/24 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי מפלגתו פועלת כדי שהחוק לא יעבור במתכונת הנוכחית, והוסיף כי "חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור"    קרא לשרי הליכוד והח"כים: "השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה"
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה איתי בטייסת
מנחם רהט
קידוש השם של הלוחמים הסרוגים, שמקירבם באו כמחצית מנופלי המלחמה, לעומת חילול השם שנוצר מחמת ההשתמטות ההמונית ממצווה מדאורייתא, להצלת ישראל מיד צר    אבל 'גדול קידוש השם מחילול השם' ●   וכיצד לא נראה אליהו הנביא?
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופלים בקרב ואלה עוטים כתונת לבנה ומגבעת, שוכנים לבטח בבנייני הישיבות בעורף הבטוח ועוד מזלזלים במגינים עליהם
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם    הגיוס הוא חובה והוא גם זכות, הזכות לשרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il