X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התוצאות הצבאיות מוצלחות [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
אקונומיסט: האם ישראל תנצח בקרב ותפסיד במלחמה
ניתוח נרחב במיוחד של אחד העיתונים החשובים בעולם מצביע על ההישגים הצבאיים הניכרים של ישראל, אך מדגיש שהם לא יהיו משמעותיים בטווח הארוך המסקנה: איש לא ינצח במלחמה הזאת

"הלוואי שהייתי יכול לומר שיש לנו תוכנית מפורטת", התוודה קצין צה"ל בפני כתב אקונומיסט בימים הכאוטיים שלאחר 7 באוקטובר. מהרגע הראשון היה ברור שיש לישראל שתי מטרות נוגדות: לחסל את חמאס ולשחרר את בני הערובה. היה גם ברור, שפלישה לרצועת עזה על 2.2 מיליון תושביה תהיה קשה מאוד. ותמיד הייתה סכנה שהמלחמה בעזה תתפשט לזירות נוספות.
אפשר לצאת מנקודת הפתיחה ולהסיק שהפלישה לעזה הלכה לא רע, וכך סבורים ישראלים רבים. יכולת הלחימה של חמאס הופחתה מאוד, במחיר של אבידות מועטות יחסית; חלק מהחטופים שוחררו ונמשך המו"מ לשחרור הנותרים; נכון לעכשיו, אין מלחמה איזורית ואין חוסר שקט מרובה ביהודה ושומרון ובקרב ערביי ישראל.
אבל שאלה אחרת היא, האם בטחונה של ישראל השתפר ככלל – טוען אקונומיסט במאמר נרחב במיוחד. יחיא סינוואר עודנו חופשי. ההרס שהמיטה ישראל ברצועה יהפוך את יצירתו של משטר יציב ושוחר שלום באזור לכמעט בלתי אפשרי. מה שנתפס כאדישותה של ישראל לסבלם של אזרחים, מכרסם באהדה הבינלאומית ובתמיכת בעלות בריתה. האם ישראל עלולה לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה?
התפיסה לפיה המלחמה מוצלחת מתחילה בנזק שנגרם לחמאס. ישראל אומרת שהרגה 13,000 אנשי חמאס, מחצית מכוחו לפני המלחמה. גורמי ביון זרים טוענים שהמספר הוא אולי שליש; חמאס עצמו מדווח על 6,000 נפגעים עד אמצע פברואר. בכל מקרה, הנזק אמיתי: רוב חטיבות חמאס התפוררו, הוא איבד מפקדים ובראשם מרוואן עיסא וסאלח אל-ערורי. ישראל איבדה 250 חיילים מאז הכניסה הקרקעית – המספר הגבוה ביותר מאז מלחמת שלום הגליל, אך הרבה פחות מן החששות מהלוחמה בשטח הבנוי הצפוף.
ארסנל ה-20,000 רקטות כמעט ונמחה. חמאס ירה 60% מהם, ללא תוצאות של ממש, ועוד אלפים הושמדו בידי צה"ל. רשת המנהרות נפגעה קשות, במיוחד בצפון הרצועה. בלי כוח אדם ונשק, הוא אינו מהווה סכנה ממשית לישראל ואפילו אינו מסוגל לשלוט ברצועה. סקרים מלמדים שהתמיכה בו צנחה בצורה חדה. במקביל, ישראל הצליחה לשחרר כמעט מחצית מן החטופים בלא ויתורים גדולים לחמאס. זה כמובן אינו מנחם את משפחותיהם של יתר החטופים, אך התוצאה הרבה יותר טובה מהצפוי מיד לאחר 7 באוקטובר. כל זה – בלי אלימות מצד הפלשתינים ובלי מלחמה עם חיזבאללה.
הציבור הישראלי הניח בצד שנה של מחלוקת פוליטית עזה והתכנס מאחורי הדגל. המילואימניקים התייצבו כדרוש. קבינט המלחמה מחזיק מעמד חמישה חודשים למרות המחלוקות בין חבריו. הכלכלה ספגה מכה קשה, אבל השקל התאושש מירידתו הראשונית. החוב הציבורי יעלה ל-67% תוצר בשנה הבאה, אבל זוהי רמה שעדיין בשליטה, ולבנק ישראל יש עתודות מט"ח בסך 207 מיליארד דולר.
גורמים זרים רבים הביעו כעס על הפגיעה באזרחים ברצועה, אבל בעיני הישראלים זהו מצב נורמלי. הכעס גם לא תורגם למעשים; רוב בעלות בריתה הקרובות של ישראל – ובהן ארה"ב, בריטניה וגרמניה – לא קראו להפסקת אש תמידית, ובוודאי שלא דיברו על צעדים נגד ישראל. גם שש המדינות הערביות להן יש יחסים דיפלומטיים עם ישראל, הסתפקו בהחזרת שגריריהן למרות הזעם העממי.

לא משנה מי יצוץ מבין החורבות
מקלטים דחוסים וערי אוהלים [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

אבל, מדגיש אקונומיסט, לכל אלו אין משמעות בטווח הארוך. נתחיל עם הביטחון. מניין הגופות הוא מדד בלתי מוצלח במלחמה בלתי סימטרית, ולארגוני הטרור לא יהיה קושי לגייס לוחמים חדשים מבין חורבות עזה. כאשר המלחמה תסתיים, הרצועה לא תהיה ראויה למגורים. למאות אלפים לא יהיו בתים לחזור אליהם, מפעלים נהרסו, עסקים קטנים נמחקו, היבולים והעדרים נכחדו, הכבישים והתשתיות הופצצו, בתי הספר ובתי החולים נפגעו.
בעלי השכלה ינסו לפתוח חיים חדשים בחו"ל, בעלי אמצעים ינסו את מזלם באירופה, אבל לרוב העזתים לא תהיה ברירה אלא להסתגל. הם יצטופפו במשך חודשים, אולי שנים, במקלטים דחוסים ובערי אוהלים, עם מעט אפשרויות תעסוקה והסתמכות על סיוע כדי לשרוד. אם חמאס ינסה לצאת מהמנהרות ולחדש את שלטונו, קרוב לוודאי שייכשל; במקום זאת, הוא יחזור לימי הבראשית שלו כארגון גרילה ויתקוף את צה"ל ואת מי שייתפסו כמשתפי פעולה.
גם הרשות הפלשתינית תתקשה להשתלט על הרצועה. היא בקושי מסוגלת לשלוט ביהודה ושומרון, ונעדרת מעזה מאז שחמאס עלה לשלטון ב-2007. 88% מהפלשתינים רוצים שמחמוד עבאס (אבו מאזן) יפרוש, ואין לו יורש ברור. ארה"ב ומדינות ערב מקוות להפעיל מחדש אלפי שוטרים עזתים, שעבדו עבור הרש"פ עד 2007 ומאז קיבלו משכורות כדי לשבת בבית. אבל הימין בממשלת ישראל אינו אוהב את הרעיון ובכל מקרה לא נראה שהוא יעבוד. השליטה כנראה תהיה בידי חמולות, ובמקום ממשלה מתפקדת – עזה תהיה בידי ראשי כנופיות. לא משנה מי יצוץ מבין החורבות; ישראל לא תרגיש בטוחה, מדגיש אקונומיסט.

הרתעה, התרעה והכרעה: כולם התערערו
חמאס לא הורתע [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]

במשך עשרות שנים, ניצבה דוקטרינת הביטחון הישראלית על שלושה יסודות: הרתעה, התרעה והכרעה. ההנחה הייתה שאם שני הראשונים ייכשלו, ישראל תנהל מלחמות קצרות וחדות כדי לחדש את ההרתעה. כל השלושה מעורערים כעת. חמאס לא הורתע, המודיעין נכשל והמלחמה אינה קצרה ואינה מכרעת. באוקטובר נזקקה ישראל לסיועה של ארה"ב, ששיגרה שתי נושאות מטוסים כדי להרתיע את חיזבאללה ואחרים מפתיחת חזית שנייה. חיזבאללה אומנם לא פתח במלחמה מלאה, אך גרם לפינוי 80,000 אזרחים – שיצטרכו להחליט האם לחזור לבתיהם, בידיעה שאויב חזק בהרבה מאשר חמאס רובץ מעבר לגבול.
סקר המכון לדמוקרטיה מצא, כי בסוף אוקטובר 46% מהישראלים היו אופטימיים לגבי עתידו של הביטחון הלאומי; כעת השיעור הוא 41%. המלחמה גרמה לישראלים לחוש פחות בטוחים, לא יותר בטוחים. "הביטחון העצמי של כל הישראלים השתנה דרמטית ולעולם לא יחזור לקדמותו", אומר קצין בצה"ל.
חלק מהבעיה הוא פוליטיקה פנימית. שלושה רבעים מהישראלים רוצים שבנימין נתניהו יתפטר (כעת או לאחר המלחמה). הוא מעמיק את המחלוקות בדבקותו בקואליציה הימנית-קיצונית, בתקווה למנוע את הקדמת הבחירות. תקציב המדינה מוכיח זאת: 1.7 מיליארד שקל לאברכים שלא מתגייסים ו-200 מיליון שקל למשרד המומצא של אורית סטרוק, וכמעט אפס סיוע למפוני הדרום והצפון.
אפילו המלחמה הפכה לסלע מחלוקת. הישראלים חלוקים בשאלה האם להמשיך בה כדי להשיג "ניצחון מוחלט" כפי שהבטיח נתניהו (42%), או לעצור כדי לאפשר עסקה לשחרור החטופים (47%). המשטרה, תחת איתמר בן-גביר, הפעילה זרנוקי מים נגד משפחות חטופים, ומטפלת בכפפות של משי באנשי ימין המנסים לחסום את הסיוע לעזה.
בני גנץ הוא המועמד המוביל להחליף את נתניהו אם הבחירות יוקדמו, אם כי עליו עדיין למצוא דרך לעשות זאת. אם יעלה לשלטון, יהיה על גנץ להקדיש את רוב זמנו לנזקי המלחמה. הארכת הלחימה והכבדת שירות המילואים יגבו מחיר כבד מהכלכלה. עלייה בתקציב הביטחון והצורך לשקם את היישובים ההרוסים יחייבו לקצץ בתחומים אחרים, להעלות מיסים או שניהם. בוחריו יהיו מפולגים ותחת טראומה, ומעל הכל – יהיה עליו להתמודד עם כעס בינלאומי.

תשכחו מהנורמליזציה עם העולם הערבי
הצעירים בארה"ב תומכים בפלשתינים [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]

לפני המלחמה, העולם הערבי הלך והתקרב לנורמליזציה עם ישראל. לא עוד. המראות מעזה מופיעים ללא הרף בטלוויזיות ובסמארטפונים, לצד רטוריקה ישראלית תוקפנית כלפי הפלשתינים. השלטונות בסעודיה פעלו במשך שנים להכנת הקרקע לנורמליזציה, אבל בסקר בדצמבר אמרו 96% מהסעודים שעל מדינות ערב לנתק את כל הקשרים עם ישראל.
תומכי הסכמי אברהם טוענים שעדיין אפשר להרחיב אותם. לשם כך יהיה על מנהיגי ערב להתעלם מהתנגדות כמעט מוחלטת. אולי הם יעשו זאת (כולם רודנים), אבל זהו ממש לא יסוד מוצק לבניית הסכם שממילא איבד חלק ניכר מההצדקה האסטרטגית שלו. מטרת ההסכמים הייתה להפעיל לחץ על הפלשתינים להגיע להסכם עם ישראל, אך הסיכוי לכך כעת הוא קלוש מאוד. חזית מול אירן – יסוד נוסף שלהם – פחות נחוצה כעת, כאשר מדינות המפרץ מתרחקות מעימות עימה. וכאשר הימין בישראל מציג את זוועות 7 באוקטובר, הבאת הפלשתינים לשולחן המו"מ איננה המכשול המרכזי.
לא רק עמדות הערבים השתנו, מציין אקונומיסט. עוד לפני המלחמה, הצעירים במערב היו פחות פרו-ישראלים מאשר המבוגרים – והמלחמה הרחיבה את הפער. בחודש פברואר אמרו 20% מהאמריקנים מעל גיל 65 ו-39% מבני 29-18 שישראל היא מדינת אפרטהייד. בחודש שעבר הפער לטובת ישראל מול הפלשתינים בקרב המבוגרים היה 40 נקודות, בעוד בין הצעירים היה פער של שמונה נקודות לטובת הפלשתינים. 52% מהבריטים הצעירים חושבים שהמלחמה בעזה אינה מוצדקת, לעומת 36% בלבד מהמבוגרים.
הישראלים נוטים להתעלם מנתונים אלה ולטעון שאולי יש בעיה בקמפוסים אבל לא בדרג מקבלי ההחלטות. אבל אם הסטודנטים של היום לא ישנו את דעותיהם, התמיכה העתידית בישראל נראית מעורערת. גם כמה מן הפוליטיקאים הנוכחיים הפתיעו לרעה את ישראל, כמו צ'אק שומר לפני שבועיים. שומר לא נטש את ישראל וזעמו מופנה כלפי נתניהו, כמו דמוקרטים אחרים. האופטימיים בישראל מקווים ששינוי בממשלה יחזיר את המדינה לחיקה של ארה"ב. אולי זה יקרה – אבל רק לזמן מה, מזהיר אקונומיסט. קואליציה בראשות גנץ כנראה תכלול מפלגות ימין המתנגדות לפתרון שתי המדינות, היא לא תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולא תחדש את תהליך השלום; ואם בכלל תקום – זה לא יקרה לפני הסתיו, לכל המוקדם.

הבלתי-יאמן בארה"ב עלול להתרחש
בית הדין בהאג עלול לדון בתביעות נוספות [צילום: פטריק פוסט, AP]

ככל שנתניהו יישאר יותר זמן בשלטון, כך הבלתי-יאמן בפוליטיקה האמריקנית יהפוך יותר לאפשרות מעשית: מניעת סיוע צבאי מישראל או הטלת מגבלות עליו היו רעיון של השוליים הקיצוניים, אך כעת הפכו לשיח בזרם המרכזי. ייתכן ששתי המדינות מתקרבות לעימות גלוי. ג'ו ביידן אמר שכניסה לרפיח תהיה קו אדום בגלל הפגיעה באזרחים; נתניהו אמר במפורש שצה"ל ייכנס לעיר בזמן כלשהו.
ייתכן שביידן יירתע; עד כה הוא לא הראה נכונות להתעמת עם ישראל. אם דונלד טראמפ יבוא במקומו, סכנת העימות תפחת עוד יותר. עם זאת, הרוביקון נחצה בכך שהסיוע הצבאי לישראל הוא כעת נושא לוויכוח. קחו למשל את הדרישה מישראל לחתום על התחייבות לפיה תשתמש בנשק האמריקני בהתאם לחוק הבינלאומי. כרגע זוהי דרישה פורמלית בלבד, אבל פוליטיקאים עתידיים עשויים להשתמש בה ככלי.
החוק האמריקני אוסר למכור נשק למדינות המבצעות פשעי מלחמה. אם משרד החוץ יקבע שזה מה שעושה ישראל, ארה"ב תהיה חייבת להפסיק את תמיכתה. אקונומיסט מזכיר את ההליך התלוי ועומד בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, העשוי לדון בתביעות נוספות נגד ישראל גם אם ידחה את זו של דרום אפריקה. הוא חוקר מאז 2019 טענות לפשעי מלחמה ביהודה ושומרון; בלגיה הקציבה 5 מיליון אירו לחקירת הטענות לפשעי מלחמה כעת. בית הדין ירצה מן הסתם להראות שעשה משהו. אזהרות מפני מצב בו פוליטיקאים וקצינים בכירים מישראל לא יוכלו לנסוע לחו"ל מחשש שיוסגרו להאג עדיין לא מתממשות, אך הן ממשיות יותר מאשר לפני שישה חודשים.
המלחמה גם מחדשת יריבויות פוליטיות נושנות. עד לפני שני עשורים, העימות עם הפלשתינית היה הנושא המרכזי מבחינת הבוחרים הישראלים. מחנה השלום קרס והנושא נדחק לשוליים, וב-15 השנים האחרונות הבחירות התמקדו בנתניהו. הבחירות הבאות יהיו משאל העם האחרון מסוג זה; קשה להאמין שנתניהו יוכל לנצח בהן.
אולם, ירידתו של נתניהו מהבמה לא תסיים את השסע הפוליטי. ישראלים מתונים מחפשים מנהיג שיוכל להחזיר את הפוליטיקה לעבר המרכז. הם רוצין מישהו שידחק לשוליים את הימין הקיצוני, יגייס את החרדים ויחזק את הנורמות הדמוקרטיות – אבל גנץ אינו נראה המועמד המתאים לכך. הפלשתינים יחזרו לסדר היום – נושא שהימין הצליח לנצל תוך ניפוח פחדיהם של הבוחרים.
מבקריה של ישראל מונים רשימה ארוכה של דברים שיכלה לעשות בצורה שונה מאז 7 באוקטובר: הרבה יותר סיוע הומניטרי לרצועה, להעניש פוליטיקאים על התבטאויות קיצוניות, להפעיל יותר כוחות מיוחדים ופחות הפצצות, לדון עם ארה"ב ומדינות ערב על היום שאחרי. חלק מהטענות הללו נכונות; אחרות הן פנטזיונריות, מגיב אקונומיסט.
אבל הבעיה הגדולה ביותר עם המלחמה אינה דרך ניהולה אלא תוצאותיה האפשרויות: שישראל תהיה שקועה עמוק עוד יותר בכיבוש שבמשך עשרות שנים פילג אותה מבפנים והרעיל את יחסיה מבחוץ. ברור שישראל אינה האחראית הבלעדית למצב עגום זה. הסרבנות נטועה עמוק בקרב הפלשתינים, למרות שהביאה עליהם אומללות מאז 1948. כאשר המלחמה תסתיים, הן ישראל והן חמאס יטענו שניצחו. בפועל, לא יהיו בה מנצחים.

הכתבה המלאה
תאריך:  28/03/24   |   עודכן:  28/03/24
+צה"ל חיסל בשיפא את אחד מעשרת הבכירים בחמאס
20:31 28/03/24  |  

צה"ל חיסל בפעולה בבית החולים שיפא עזה את ראאד תאבת, ששימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס. לדברי דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, תאבת "היה בעשירייה ראשונה" של חמאס, והיה "מקורב לסינוואר, דף ועיסא". לדברי הגרי, "בביה"ח שיפא היו 1,250 אנשים, בהם 900 חשודים - מתוכם זיהינו 513 מחבלים. אנחנו עדייין מעריכים שנגלה שיש עוד בכירים ויש עוד מחבלים - אנחנו נגיע לכולם".

+צה"ל ערך תרגיל פתע של מלחמה כוללת בצפון
20:26 28/03/24  |  

צה"ל ערך (28.3.24) תרגיל פתע של מלחמה כוללת בצפון, בהנחיית הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. התרגיל כלל את כל פיקוד הצפון והזרועות הרלוונטיות: חיל האוויר, אגף המודיעין והלוגיסטיקה. התרגיל דימה את כל התרחישים והתכניות המבצעיות של צה"ל למלחמה כוללת בלבנון, בהם תרחיש שבו חיזבאללה יוזם מתקפה ותרחיש שבו ישראל פותחת בלחימה.

+"את המו"מ עם החמאס מנהלים אנשים לא מתאימים"
20:04 28/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני של דיון עומק שבועי של מומחים צבאיים, בהנחייתי, על המצב האסטרטגי בישראל, באזור ובעולם היום. את החלק הזה פתח מנתח מערכות צבאיות, יוסי בלום הלוי, שקבע ש"את המו"מ עם החמאס מנהלים אנשים לא מתאימים!"

הפגנה למען החטופים בתל אביב [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ביה"ד בהאג: להכניס מייד סיוע הומניטרי לעזה
19:11 28/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הורה לישראל להבטיח אספקה מלאה של מזון, חשמל, דלק ועוד, להבטיח שאינה מפרה את האמנה למניעת רצח עם ולדווח לו בתוך חודש  ▪  דחה את בקשת דרום אפריקה להפסקת אש מיידית

בית הדין בהאג. החמרה בצעדים [צילום: פיל ניג'יוס, AP]
+נתניהו התקפל: משלחת תצא לוושינגטון בשבוע הבא
14:41 28/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אחרי שהודיע על ביטול יציאת השר דרמר וראש המל"ל הנגבי לפגישות תיאום בארצות הברית בנושא רפיח אישר ראש הממשלה בפני שרי הקבינט שהמשלחת תצא בשבוע הבא

תגובת יתר לצעד האמריקני במועצת הביטחון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הרצוג נפגש עם חברי קונגרס דמוקרטים
13:09 28/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפגישה - על-רקע המשבר בין נתניהו לבין ביידן, גם הוא איש המפלגה הדמוקרטית, ולמחרת פגישתו של נתניהו עם הסנאטור ריק סקוט המקורב לטראמפ

הרצוג. "הברית חזקה כתמיד" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו לקבינט המלחמה: משלחת לוושינגטון - בשבוע הבא
12:12 28/03/24  |  

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע (28.3.24) לחברי קבינט המלחמה, שיוציא בשבוע הבא משלחת לוושינגטון לדיון על מבצע ברפיח. גורמים מדיניים אמרו ל-ynet, כי "נתניהו הבין ששגה" כאשר ביטל השבוע את צאתם של השר רון דרמר וראש המל"ל, צחי הנגבי, בעקבות הימנעותה של ארה"ב מהטלת וטו על החלטת מועצת הביטחון שקראה להפסקת אש מיידית ולשחרור החטופים.
לדבריהם, "רוב שרי הקבינט סברו שזו הייתה טעות לא לשלוח את המשלחת מלכתחילה וסברו שצריך לשלוח את משלחת לשם מהר ככל האפשר". אמש מסר גורם אמריקני שהמשלחת תגיע בשבוע הבא, אך נתניהו הכחיש.

+לא תנותק השרשרת
12:06 28/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם  ▪  בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולהתגייס לצה"ל, ואם לאו - סוגרים את הסכר

פרוש. סוגרים את הסכר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ: לא אתן ידי למתווה עוקף בג"ץ בעניין הגיוס
11:38 28/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר בני גנץ אמר כי הצעתו והצעת השר איזנקוט למתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה נמצאת בתוקף גם היום  ▪  "אחרי ה-7.10, גם החברה החרדית חייבת להבין שמשהו השתנה"

גנץ. "פתרון לגיוס - כן, פטור מגיוס - לא" [צילום: לירון מולדובן/פלאש 90]
+צניחה בתמיכת אמריקנים במבצע ברצועה
09:38 28/03/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

סקר שבוצע בנובמבר 2023, מורה כי 50% מן הנשאלים צידדו במבצע - לעומת 45% ששללו אותו  ▪  נתונים אלה מתפרסמים ב'וושינגטון פוסט'

משנים כיוון [צילום: צ'יאנג יונג ינג/AP]
+יו"ר מועצת יש"ע: רק פעולה כמו בעזה תחסל את האיומים ביהודה ובשומרון
08:31 28/03/24  |  איציק וולף

יושב-ראש מועצת יש״ע, שלמה נאמן, קורא לממשלת ישראל לפעול נגד הרשות הפלשתינית שמנהלת מלחמה נגד ישראל.
"שוב ניסיון לביצוע טבח בילדים, הפעם מחבל מתועב מבצע ירי על אוטובוס תלמידים בבקעת הירדן. אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים ומצפים מכוחות הביטחון שיגיעו במהרה למחבלים ויסגרו עימם חשבון", אמר בעקבות פיגוע הירי בבקעת הירדן.
"אנחנו שבים ודורשים, למען ביטחון תושבינו ותושבי כלל מדינת ישראל - הגיע הזמן להפוך את הקערה. הרשות הפלשתינית מנהלת מולנו מלחמה, ורק פעולה בעוצמה בדיוק כמו בעזה תחסל את כלל האיומים בכל רחבי יהודה ושומרון. אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה, מחד תאפשרו את פיתוח ההתיישבות ללא הגבלות ומאידך צאו למערכה לחסל את האויב השפל. דם יהודי אינו הפקר. ולכל מבקשי רעתנו, אנחנו אומרים גם בבוקר זה, לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודי ולגרש אותנו מארצנו. נמשיך לחיות ולהתפתח ללא פחד ומורא", אמר.

+נתיב הדמים של ה-7 באוקטובר
08:29 28/03/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

מדוע זה קורה לנו כל פעם?  ▪  אסור לשכוח, שאין מבנה ארגוני ומערכתי שיבטיח מעצמו את מניעת ההפתעה, וגם לא טכנולוגיה, חדישה ומתוחכמת ככל שתהיה

נתניהו. בראש הפירמידה [צילום: אוהד זוויגנברג/AP]
+למריבה צריך שני צדדים
08:28 28/03/24  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית  ▪  צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...

סמוטריץ'. אחים אנחנו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אזעקות נשמעות בגליל המערבי
08:03 28/03/24  |  איציק וולף

אזעקות נשמעות בגליל המערבי. זאת, לאחר שבשעה 7:00 נשמעה אזעקה בראש הנקרה.

+נבדק חשד שהמחבל שירה בכביש 90 לבש מדי צה"ל
07:57 28/03/24  |  איציק וולף

כוחות גדולים של צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבל שירה הבוקר לעבר כלי רכב בכביש 90, סמוך לכפר עוג'ה. הכוחות מבצעים חסימות בכבישים באזור. בין היתר נבדק חשד כי המחבל עמד בצד הכביש כשהוא לבוש במדי צה"ל.

פגיעת הקליע באוטובוס הממוגן [צילום: ארגון נהגי האוטובוסים ההסתדרות הלאומית]
+שלושה פצועים בפיגוע ירי בכביש הבקעה
07:52 28/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחבל ירה לעבר כלי רכב ולעבר אוטובוס הסעות ממוגן סמוך לכפר עוג'ה  ▪  שלושת הפצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים

[צילום: דוברות מגן דוד אדום
פינוי שניים מהפצועים לבית החולים הדסה בהר הצופים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקונומיסט: האם ישראל תנצח בקרב ותפסיד במלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון לפזר עזתים בעולם
במ  |  28/03/24 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
סמל ראשון ניסים כחלון מחדרה היה בן 21 בנופלו    מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה נפלו 252 חללי צה"ל, ונפצעו 1,520
עידן יוסף
הכנסת אישרה חוק המעניק התאמות לסטודנטים ששירתו במילואים או כלוחמים    קרן הסיוע של המל"ג תוכל להתחשב בשירות צבאי ובשירות מילואים בחלוקת מענקים    סטודנטים ששירתו יותר מ-30 ימי מילואים בנסיבות חירום זכאים להתאמות מיוחדות מהמוסדות האקדמיים    לוחמים בסדיר יזכו לעדיפות בקבלה למוסדות אקדמיים במשך 5 שנים מיום השחרור
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
מירב ארד
לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פועל בח'אן יונס וחיסל עד כה מחבלים רבים    במהלך פעילות במרחב אל אמל, הכוח השמיד עשרות תשתיות טרור
יפעת גדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il