X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רגב. לופט געשעפט
רגב הגיעה לשווק את הרפורמה לאילתים, אבל לא סיפרה להם שישלמו יותר משאר הפריפריה
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר יתר תושבי הפריפריה

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה השבוע לאילת, בין היתר כדי לשווק (ובלשונה - להשיק) את רפורמת צדק תחבורתי. תושבי אילת, כמו יתר תושבי הפריפריה, אומנם יקבלו הנחה של 50% על מינוי חודשי בלבד בטווח של 40 ק"מ (רק עד אזור יטבתה), וישלמו 42.35 ש"ח (בניכוי מע"מ).
אולם בפועל מדובר במנוי לא שמיש, שישתלם רק למי שיישאר תקוע בעיר אילת ולא ייצא ממנה. אילתי שירצה לצאת מן העיר צפונה יותר, לירושלים, לתל אביב או אפילו לבאר שבע ולחזור אליה פעמיים בחודש, יצטרך לשלם פי 7.2 (!!!) יותר מאשר תושב שלא יוצא מן העיר.
זאת ועוד, בעוד שביתר ישובי הפריפריה המחיר למנוי חודשי ארצי ברפורמה של רגב הוא 112.50 ש"ח, תושבי אילת נדרשים לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7. הנסיעה אומנם כוללת אפשרות לשימוש ברכבת, אך למעשה - מאילת צפונה, לאורך כ-190 ק"מ, אין תחנת רכבת זמינה. למעשה, רפורמת רגב תחבורתי "כולאת" את נוסעי התחבורה הציבורית באילת בעירם.
יצוין, כי הבטחת הרפורמה אשתקד של רגב הייתה לתת לתושבי אילת הנחה של 50% עבור תשלום בערך צבור. הבטחה זו כמו חלק מההבטחות האחרות הופרה.

זו אינה בעיית התעריפים היחידה באילת. בעוד נסיעה בודדת מאילת לתל אביב, למשל, עולה 80.10 ש"ח, נסיעה במינוי יומי עולה רק 74 ש"ח. במילים אחרות - עיוות בתכנון המחירים גרם לכך שנסיעה הלוך עולה בלבד יותר מכמה נסיעות הלוך וחזור.
אם לא די בכך, משרד התחבורה מטעה את הנוסעים. נסיעה לירושלים תעלה לפי אתר משרד התחבורה ואתר אגד 68.50 ש"ח, אך לפי אתר הרפורמה של המשרד התעריף הוא 80.10 - כ-12 שקלים יותר. אנשיה של מירי רגב התחייבו בפני יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן לתקן זאת לפני יותר משנה, אך כמו לא מעט פעמים, "צפצפו" על הכנסת.
רפורמת דרך שווה ביטלה לאילתים את החוזה תלת-יומי. חופשי תלת-יומי אילת-גוש-דן (קוד 43) נמכר אז בעלות של 100 ש"ח. הוא איפשר נסיעה בתחום העיר אילת (זהה לחופשי יומי בקוד 85) וחבל אילות, נסיעה בטבעת 1 בגוש-דן (זהה לחופשי יומי בקוד 141) וכן נסיעה בכל הקווים הבין-עירוניים הנוסעים מאילת לתל אביב ומתל אביב לאילת. חישוב שנערך עם ביטול התלת-יומי מצא כי עבור שלושה ימי נסיעה יצטרך הנוסע 222 שקלים בקירוב, ומשמעות הביטול של החוזה התלת-יומי נאמדת בערך כספי של כ-122 שקלים. רפורמת צדק תחבורתי, שהוכרזה ככזו שמחליפה את הרפורמה של מרב מיכאלי, לא תיקנה זאת, ומי שמשלם את המחיר הם תושבי אילת.

תאריך:  28/03/2024   |   עודכן:  29/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב הגיעה לשווק את הרפורמה לאילתים, אבל לא סיפרה להם שישלמו יותר משאר הפריפריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברור שעלות הנסיעה מאילת
חשדנית  |  29/03/24 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: רפורמת צדק תחבורתי נותנת הנחה של 50% לתושבי הפריפריה, אך אינה מסתפקת בהצגת ספח תעודת הזהות ולא מאפשרת הצגת אישור תושב, אלא דורשת מכל מי שלא משלם חשבון להשיג לעצמו אישור מעורך דין
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד התחבורה ורכבת ישראל בהצדעה לצה"ל ולכוחות הביטחון    קטרי רכבת ישראל חבשו כומתות וענדו תגים של יחידות צה"ל והמשטרה
עידן יוסף
תושבי חלק מהרחובות בשלושה יישובים בארץ לא יהיו זכאים להנחה של 50% בתחבורה ציבורית במסגרת רפורמת צדק תחבורתי    בידקו האם הרחוב שלכם מופיע ברשימה
עידן יוסף
תושבי פריפריה, חיילים משוחררים, משרתי שירות לאומי-אזרחי וצעירים עד גיל 26 לא יוכלו לממש את ההנחה בתחבורה הציבורית לפני עדכון הפרופיל    לא יינתן כפל הנחות    הפרופיל תקף לשנתיים ויש לעדכן אותו שוב לאחר מכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il