X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שני מושבים יחוללו מהפך
המירוצים שיכריעו בנובמבר מי ישלוט בסנאט
הדמוקרטים יתקשו לשמור על השליטה בסנאט, המאשר את המינויים הנשיאותיים והשופטים הפדרליים ניו-יורק טיימס במבט אל עשרת המירוצים המכריעים מבין 34 המושבים העומדים לבחירה

המאבק על השליטה בסנאט בבחירות בחודש נובמבר מתנהל כמעט כולו סביב מושבים דמוקרטיים, כאשר כעת הרוב של הדמוקרטים הוא הצר ביותר האפשרי: 51 מול 49. פרישתו של הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנחין במערב וירג'יניה המאוד-רפובליקנית מבטיחה לרפובליקנים עוד מושב אחד, והם גם שמים על הכוונת כמה סנאטורים דמוקרטים במדינות "אדומות" או מתנדנדות. ואם דונלד טראמפ ייבחר לנשיא, די יהיה במושב אחד כדי להבטיח לו את השליטה בסנאט בזכות קולו המכריע של סגן הנשיא.
כדי שהדמוקרטים ישמרו על השליטה, מסביר ניו-יורק טיימס, יהיה עליהם לשמור את כל המושבים שבידיהם; לנצח באריזונה, מישיגן ומרילנד שם לא מתמודדים הסנאטורים המכהנים; ושג'ו ביידן ייבחר וההכרעה תהיה בידי קאמלה האריס. הדמוקרטים מקווים לזכות בשני מושבים שכעת בידי הרפובליקנים, אך זוהי משימה קשה. הטיימס מונה את עשרת המירוצים (מתוך 34) שיכריעו מי ישלוט בסנאט – הגוף המאשר את המינויים הנשיאותיים (כולל השרים) ואת השופטים הפדרליים (כולל בבית המשפט העליון).
מונטנה. הסנאטור הדמוקרטי ג'ון טסטר, חקלאי לשעבר, ניצח נגד כל הסיכויים במדינה הרפובליקנית מאז 2006, אבל הפעם יהיה לו קשה יותר במדינה בה ניצח טראמפ בהפרש של 16 נקודות בשנת 2020. מולו יתייצב ככל הנראה טים שיהי, לשעבר לוחם ה-SEAL (המקבילה לשייטת 13) ואיש עסקים היכול לממן בעצמו את הקמפיין שלו, והנהנה מתמיכתו של טראמפ. טסטר נהנה מהיתרון של המכהן ומכך שהוא דור שלישי במדינה; הוא יצטרך שהפעם המצביעים יחלקו את התמיכה בין רפובליקני לנשיאות ודמוקרט לסנאט.
אוהיו. גם הסנאטור שרוד בראון ינסה להגן על מושב דמוקרטי במעוז רפובליקני. גם הוא ניצח מאז 2006 וביסס מעמד של תומך מעמד העובדים המכריע בבחירות. כיו"ר ועדת הבנקאות, יש לו עוצמה רבה גם בקמפיין. הוא יתמודד מול ברני מורנו, הנתמך בידי טראמפ בניגוד לעמדת סניף המפלגה במדינה. הדמוקרטים תמכו בו בפריימריז, מתוך הנחה שעברו העסקי יהפוך אותו לפגיע למתקפותיהם.
אריזונה. הסנאטורית קירסטן סינמה, דמוקרטית שהפכה לעצמאית, אינה מתמודדת. המרוץ הוא בין רובן גליאו הפרוגרסיבי לבין קארי לייק, מגישת טלוויזיה ומכחישת בחירות הנתמכת כמובן בידי טראמפ ואשר הפסידה ב-2022 בבחירות לתפקיד המושל (וגם אז טענה בכזב שהניצחון ממנה). ביידן ניצח כאן בהפרש זעום ב-2020 וגם השנה זוהי מדינת מפתח. גליאו אינו מוכר מחוץ לעירו פניקס, אבל יש לו ביוגרפיה מרשימה של לטיני, בוגר הרווארד ובעל ניסיון קרבי בעירק.
מישיגן. עוד מדינת מפתח. שורה של רפובליקנים מתמודדים על מועמדות המפלגה למושב המתפנה עם פרישתה של דבי סטנבואו הדמוקרטית. פיטר מאייר הצביע בעד העמדתו לדין של טראמפ ב-2021 כאשר היה חבר בבית הנבחרים ובשל כך הפסיד את מושבו ב-2022; כעת הוא אומר שיתמוך בטראמפ. ג'סטין אמאש גם הוא חבר קונגרס לשעבר, אשר הוקיע את טראמפ. מייק רוג'רס אמר שהמפלגה צריכה להתנתק מטראמפ, אבל גם הוא "חזר בתשובה" וכעת נהנה מתמיכתו של הנשיא לשעבר. רוג'רס הוא המוביל בפריימריז, אך טראמפ ירחף מעליו.
המועמדת הדמוקרטית תהיה קרוב לוודאי חברת הקונגרס אליסה סלוטקין, אשר בזכות עברה הביטחוני זכתה בקולות הצפים במרכז מישיגן מאז 2018. המשימה שלה תהיה לשמור עליהם ולמשוך מצביעים ליברליים בדטרויט וסביבותיה. מעליה ירחף המרוץ לבית הלבן.
נבאדה. בשנים האחרונים יצאו הדמוקרטים נשכרים מכך שהמועמדים הרפובליקנים היו קיצוניים, אך השנה המפלגה מציבה את סם בראון, אשר נפצע קשה באפגניסטן ועברו הפוליטי הדל מקשה לתקוף אותו. הוא יתמודד מול הדמוקרטית המכהנת ג'קי רוזן, שאיננה זוהרת במיוחד, אך יש לה היתרון של אוחזת המשרה – אלא גם תמיכתו של ביידן (גם זו מדינת מפתח) תתברר כחרב פיפיות.
ויסקונסין. הסנאטורית תמי בלדווין היא דמות מרכזית במפלגה הדמוקרטית במדינה מאז 1992. היא איננה עושה רעש, אך במדינה שב-2022 בחרה מחדש את המושל המתון טוני אוורס נראה שיש אהדה לדמוקרטים רכי דיבור. הרפובליקנים גייסו את אריק הובד, בנקאי ואיש עסקים, היכול לממן בעצמו את הקמפיין. נכון לעכשיו, הסיכויים נוטים לטובת בלדווין.
פנסילבניה. מדינת מפתח בבחירות לנשיאות, אך הסנאטור הדמוקרטי בוב קייסי הוא סוג של מוסד. יריבו צפוי להיות דייוויד מק'קורניק, לשעבר מנכ"ל ענקית הגידור ברידג'ווטר, אשר ב-2022 הפסיד בפריימריז לד"ר מחמט אוז (שהפסיד בבחירות); אין ספק שהדמוקרטים ימחזרו את ההתקפות על עושרו.
מרילנד. בדרך כלל, מדינה "כחולה" זו איננה חלק מהמחזה, אבל המושל הרפובליקני המתון לארי הוגן החליט להתמודד על המושב שמפנה הדמוקרטי הפורש בן קרדין והעסק נעשה הרבה יותר מעניין. הדמוקרטים חשבו שיוכלו לסמוך על חבר הקונגרס דייוויד טרון, המייסד העשיר של חברת המשקאות החריפים Total Wine & More, אך הוא השמיע עלבון גזעני בישיבת ועדה. טרון התנצל, אך חלק מן השחורים תומכים באנג'לה אלוסברוק, וכך גם חבר הקונגרס הבכיר ג'יימי רסקין. הפריימריז יתקיימו בעוד חודש וחצי.
טקסס ופלורידה. הדמוקרטים יכולים לקוות לחולל מהפך רק במושבים של מדינות אלו, מול טד קרוז וריק סקוט (בהתאמה). השניים מעולם לא היו אהודים באופן אישי, אך מדובר במעוזים רפובליקניים. המועמדים הדמוקרטיים הם חבר הקונגרס קולין אלרד וחברת הקונגרס לשעבר דבי מוקרסל-פאואל; תקוותם העיקרית: שתמיכתו של טראמפ תפגע ביריביהם.

הכתבה המלאה
תאריך:  31/03/24   |   עודכן:  31/03/24
+מדוע מנהיגים רבים כל כך אינם פופולריים
07:09 31/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ג'ו ביידן ממש לא לבד במדינות המפותחות, וניו-יורק טיימס סבור שההסבר נעוץ בארבע מילים אנגליות המתחילות באות I: אינפלציה, הגירה, חוסר שוויון ואחיזת המשרה

שולץ ומקרון. הכי פחות תמיכה [צילום: איברהים נורוזי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המירוצים שיכריעו בנובמבר מי ישלוט בסנאט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ג'ו ביידן ממש לא לבד במדינות המפותחות, וניו-יורק טיימס סבור שההסבר נעוץ בארבע מילים אנגליות המתחילות באות I: אינפלציה, הגירה, חוסר שוויון ואחיזת המשרה
יעקב אחימאיר
סקר שבוצע בנובמבר 2023, מורה כי 50% מן הנשאלים צידדו במבצע - לעומת 45% ששללו אותו    נתונים אלה מתפרסמים ב'וושינגטון פוסט'
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על עתיד מדינת ישראל
איתמר לוין
גל המהגרים/מסתננים עלול לגרום לביידן להפסיד לטראמפ, והבית הלבן לוחץ על מקסיקו לעשות יותר כדי לבלום אותו כבר בשטחה. מקסיקו מצידה טוענת, שארה"ב צריכה לטפל בבעיה הרחק דרומה - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
זו המשמעות של החלטות בתי המשפט בניו-יורק אתמול בתיקים נגד טראמפ - מנתח ניו-יורק טיימס    הדיון בתיק דניאלס יפגע משמעותית בקמפיין שלו, אבל הוא יביא אותו לבית המשפט ואולי אפילו לאולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il