X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנתוני בלינקן [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
הימנעות ארה"ב באו"ם - גול עצמי!
מחלקת המדינה מתעלמת מעוצמת ההשראה שה-7 באוקטובר מהווה עבור ארגוני טרור איסלאמיים הנתמכים על-ידי אירן וה"אחים המוסלמים" ומתכננים טרור דומה נגד מתקנים אמריקנים ברחבי העולם, כולל על אדמת ארה"ב

- הימנעות ארה"ב בהצבעה על החלטה 2728 של מועצת הביטחון הביאה לאישור ההחלטה. מטרת ההימנעות הייתה להעביר את העימות בין ישראל לחמאס מהמישור הצבאי למישור המדיני ולקדם הקמת מדינה פלשתינית. לכן ההימנעות זכתה לתשואות רמות מאירן, חמאס והרשות הפלשתינית.
- ההימנעות מבטאת את מרכזיות תפישת העולם הקוסמופוליטית של מחלקת המדינה בעיצוב וניווט מדיניות החוץ והביטחון של ארה"ב. תפישת עולם זאת מכפיפה את עצמאות הפעולה המדינית והביטחונית של ארה"ב לשיתוף פעולה רב-לאומי של ארה"ב עם האו"מ וארגונים בינלאומיים (האנטי-אמריקנים) ועם אירופה (שאיבדה את הרצון להילחם בטרור האיסלאמי האנטי-מערבי).
- מחלקת המדינה מתעלמת מעוצמת ההשראה שה-7 באוקטובר מהווה עבור ארגוני טרור איסלאמיים הנתמכים על-ידי אירן וה"אחים המוסלמים" ומתכננים טרור דומה נגד מתקנים אמריקנים ברחבי העולם, כולל על אדמת ארה"ב, ובמיוחד מכיוון אמריקה הלטינית, המהווה - מאז שנות ה-80' בסיס פעולה של האייתולות וחיזבאללה.
- מחלקת המדינה מקילה ראש בהשפעת הישרדות חמאס (כתוצאה מהפסקת המלחמה) על כתישת תדמית ההרתעה של ישראל, שתביא לצונאמי של טרור איסלאמי (אירן, חמאס, חיזבאללה, אינתיפאדה שלישית, וגופים רדיקלים בגליל ובנגב) נגד ישראל, ובמקביל תקצין את הטרור האיסלאמי נגד סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, ירדן, מצרים ומרוקו. כרסום תדמית ההרתעה של ישראל יגרום גם לכרסום באינטרס הסעודי להתקרב לישראל, המתבסס בעיקר על ההנחה שישראל היא שותף מרתיע מול אירן ו"האחים המוסלמים", המהוות איום קיומי על סעודיה וישראל.
- אליבא ד'מזכיר המדינה בלינקן, החלטה 2728 נועדה לקדם הקמת מדינה פלשתינית, שלהערכת בלינקן תסכים לדו-קיום בשלום עם ישראל. אבל הערכת בלינקן מתבססת על מלל מתון של ההנהגה הפלשתינית ותרחישי עתיד אופטימיים, אך ספקולטיביים. בלינקן מתעלם מהחזון הפלשתיני (שהגשמתו מותנית בחיסול ישראל), ומההתנהלות הטרוריסטית הפלשתינית השיטתית במיוחד במישור הבין-ערבי ומהקשר הפלשתיני עם ארגוני טרור בינלאומיים, קוריאה הצפונית, ונצואלה וקובה. התנהלות זאת מבהירה שמדינה פלשתינית תוסיף דלק למדורת המזרח התיכון. בניגוד לבלינקן, מדינות ערב הפרו-אמריקניות רואות בהנהגה הפלשתינית (אש"ף וחמאס) אב-טיפוס לחתרנות, טרור ובוגדנות בין-ערביים, ולכן מרעיפות מלל חיובי, אך התנהלותם בהקשר המדינה הפלשתינית היא בין אדישה לבין שלילית.
- התמכרות בלינקן להקמת מדינה פלשתינית בתקווה שתקדם דו-קיום בשלום, מתעלמת מהמשמעות האזורית ההרסנית של מדינה פלשתינית על גבול ממלכת ירדן, שהיא רוב שטחה של פלשתין המנדטורית, ובעלת היסטוריה של עימותים צבאיים בין השלטון (והמיעוט) ההאשמי לבין הרוב הפלשתיני. כמו-כן, בירדן יש נוכחות מושרשת של טרור
"האחים המוסלמים" בנוסף ל-2 מיליון פליטים סורים בצפון ירדן, הכוללים גורמי טרור איסלאמי, המתוגברים על-ידי חתרנות וטרור מאירן ועירק ופיצול ועוינות פנים-בדואים.
לכן, מדינה פלשתינית מערבית לירדן תמוטט את המשטר ההאשמי הפרו-אמריקני מזרחית לירדן, תהפוך את ירדן לזירת מאבקים בין ארגוני טרור איסלאמיים, המהווים איום קטלני למשטרים הערבים הפרו-אמריקנים של יצרניות הנפט בחצי האי ערב, תפגע קשות ביצוא הנפט מהמפרץ הפרסי ובסחר הבינלאומי, תעמיק את התבססות אירן, "האחים המוסלמים", רוסיה וסין במזרח התיכון ותנחית מכה קשה לכלכלת ארה"ב, לביטחון הלאומי ולביטחון הפנים שלה.
- ממסד מחלקת המדינה ובלינקן מקילים ראש במשקל האידיאולוגיה והדת (בני 1,400 השנים) בהתנהלות גופים קיצוניים במזרח התיכון, ומשוכנעים שהטרור מונחה-ייאוש ולא מונחה-חזון פנאטי. ולכן הם סבורים שיש לטפל בטרור באמצעים דיפלומטים ופיננסים, ולא צבאיים. הם גם מתעלמים מתקדימי המוג'אהידין, האייתולות, סדאם חוסיין, קדאפי והפלשתינים, המתעדים שהטרור נושך את היד (האמריקנית והישראלית) המזינה אותו.
- מכאן התעלמות בלינקן מהעובדה שחמאס הוא סניף של "האחים המוסלמים" הנחושים להפיל כל משטר מוסלמי לאומי, להקים חברה איסלאמית עולמית, ולהכניע את המערב "הכופר". חמאס גם נתמך על-ידי משטר האייתולות הנחוש להפיל את המשטרים הסונים הפרו-אמריקנים ולהכניע את "השטן האמריקני הגדול".
- האם בלינקן ומחלקת המדינה יכירו במציאות המזרח תיכונית, או ימשיכו לדבוק בתפישת עולמם הקוסמופוליטית - המאיימת על אינטרס ארה"ב - ולהתעלם ממצעד העובדות המאיימות של המזרח התיכון?

תאריך:  03/04/2024   |   עודכן:  08/04/2024
+ר"מ קטר נגד נתניהו: "הרפתקן שמסכן את גורל האזור לטובתו האישית"
19:13 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המנהיג הקטרי הגיב לביקורות של נתניהו על המתווכות במשא-ומתן לעסקת חטופים שלדבריו "תקועה באותה נקודה"  ▪  הביע את התנגדותו הנחרצת לגבי פעילות צה"ל ברפיח: "לא יכול להתבצע ללא רצח עם רציני" והאשים את ישראל בפגיעה מכוונת בארגון הסיוע

אל ת'אני עם ר"מ ספרד סנצ'ס [צילום: ממשלת קטר]
+דובר צה"ל: טקסי החיילים המצטיינים יידחו השנה
18:52 03/04/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל: בעקבות המלחמה, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, החליט כי טקסי הענקת הצטיינויות לחיילים ולמפקדים, שמתקיימים בכל שנה ביחידות צה"ל, יידחו לאחר יום הזיכרון ויום העצמאות ובהתאם להערכת המצב המבצעית. צה"ל מוקיר ומעריך את תרומתם יוצאת הדופן של המצטיינים, ויציין את הצטיינותם באופן מכובד וצנוע.

+חשש לנקמה אירנית: עיבוי מילואים במערך ההגנה האווירית
18:01 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא אירן אומר כי באמצעות התקיפה ניסתה ישראל לכסות על כישלונה בעזה  ▪  שמועה כי אירן תתקוף אזורים בישראל ב-48 השעות הקרובות גרמה לירידות בבורסה  ▪  מערך הסייבר הלאומי מתריע מפני התגברות מתקפות למטרות תודעה לקראת יום ירושלים האירני

ראיסי. משגר איומים [צילום: לשכת הנשיאות האירנית]
+משגר רקטות אותר במטע זיתים בח'אן יונס
17:50 03/04/24  |  עידן יוסף

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, הנלחמים במרחב 'אל קרארה' והעבסנים בצפון ח'אן יונס, חיסלו מחבלים בירי טנקים, מארבי צלפים והכוונת כלי טיס והשמידו תשתיות טרור תת-קרקעיות במרחב.
בפשיטות על תשתיות טרור, הכוחות איתרו והחרימו אמצעי לחימה וביניהם אקדחים, כלי נשק ארוכים, מחסניות ותחמושת, חוברת להפעלת אמצעי לחימה, פצצות מרגמה, מטעניים, ציוד צבאי ומסמכים בעלי ערך מודיעיני רב.
הלוחמים איתרו והשמידו במרחב משגר רקטות באמצע מטע זיתים אזרחי. הכוחות עצרו בשבוע האחרון מספר חשודים שהתבצרו סמוך אליהם והועברו להמשך חקירה באגף המודיעין 504 ובשב"כ.

[צילום: דובר צה''ל]
+הנייה: ישראל לא נענית לדרישותינו לעצירת המלחמה
17:30 03/04/24  |  עידן יוסף

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בנאום לרגל יום ירושלים הבין-לאומי: "ישראל עדיין עיקשת במשא ומתן ולא נענית לדרישותינו לעצירת המלחמה. אנחנו דבקים בדרישותינו להפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מעזה, חזרה מלאה של העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, הכנסת סיוע, קיום עסקת חליפין, שיקום הרצועה והסרת המצור".

+ח"כ מהליכוד: מוכן להפסקת המלחמה תמורת שחרור החטופים
17:24 03/04/24  |  עידן יוסף

ח"כ אליהו רביבו מהליכוד ב׳ערוץ הכנסת׳ - ״אם הצעה לעסקה של החזרת כל החטופים בתמורה להפסקת המלחמה תעלה אתמוך בה ואהיה ערב לכך שתהיה תמיכה מתוך הקואליציה״ (ערוץ כנסת).

+גלנט: צריכים להיות ערוכים כנגד אויבים רחוקים
17:23 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+כלי טיס תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים לשטח ומבני טרור של חיזבאללה
17:17 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+האיחוד האירופי גינה את המתקפה בדמשק המיוחסת לישראל
16:31 03/04/24  |  עידן יוסף

האיחוד האירופי טוען כאילו המתקפה בדמשק הייתה נגד מתקן דיפלומטי. בהודעה מטעמו נמסר: "מגנים את ההתקפה על מתקן דיפלומטי אירני בדמשק ב-1 באפריל, כמו גם את ההרוגים המדווחים. במצב אזורי מתוח זה, הכרחי לגלות איפוק מירבי. הסלמה נוספת באזור אינה באינטרס של אף אחד. יש לכבד את עיקרון אי-ההפרה של הנחות ואנשי צוות דיפלומטיים וקונסולאריים בכל המקרים ובכל הנסיבות בהתאם לחוק הבינלאומי".

+מועצת זכויות האדם של האו"ם שוקלת קריאה לאמברגו נשק נגד ישראל
16:30 03/04/24  |  עידן יוסף

במועצת זכויות האדם של האו"ם שוקלים הצעת החלטה שתקרא לאמברגו נשק נגד ישראל, בגלל הסיכון הסביר לרצח עם בעזה. ההצעה אולי תעלה לדיון מחרתיים, ולפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית - הנוסח של ההחלטה כולל גינוי לשימוש הישראלי בנשק, וגם דרישה שזו תעמוד מאחורי מחויבויותיה המשפטיות למניעת רצח-עם. ההצעה הובאה בשמה של פקיסטן, ועוד עשרות מדינות מוסלמיות, קובה ובוליביה.

+הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לגליל המערבי
16:24 03/04/24  |  עידן יוסף

פיקוד העורף עדכן כי הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לשטח ישראל, ומסר כי "האירוע הסתיים". עם זאת, לא צוין אם בוצעו יירוטים. התרעות הופעלו בחניתה, אילון, יערה, נווה זיו, גורן, עבדון, אדמית וערב אל עראמשה.
התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה גם בקריית שמונה, במטולה ובשורת יישובים באצבע הגליל. ההתרעה הופעלה בין היתר במשגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי ותל חי. לפני כן הופעלה התרעה על ירי רקטות בקריית שמונה וסביבתה. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בקריית שמונה וביישובים משגב עם, מרגליות, מנרה, כפר גלעדי ותל חי.

+אזעקות הופעלו באדמית, חניתה, יערה ובישובים נוספים
15:58 03/04/24  |  מירב ארד

אזעקות מפני רקטות הופכלו באדמית,אילון,חניתה,יערה, ערב אל עראמשה.

+אזעקות הופעלו באזור הצפון
15:54 03/04/24  |  מירב ארד

אזעקות מפני חדירת כלי טיס עוין הופעלו כפר גלעדי, מנרה, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי, בית הלל, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך.

+קרובי הנטבחים במסיבות ועומר אדם צילמו פרק זיכרון לטקס המשואות
15:00 03/04/24  |  עידן יוסף

הזמר עומר אדם ומשפחות נרצחי המסיבות ב-7 באוקטובר צילמו אמש פרק זיכרון ליקיריהם שנרצחו במסיבות. פרק זיכרון זה ישודר בטקס הדלקת המשואות ה-76 למדינת ישראל.
במתחם רעים הודלקה אבוקת זכרון לנרצחי המסיבות על ידי נציגי משפחותיהם; אחת מ- 12 אבוקות זכרון, שתודלקנה ותצולמנה במהלך החודש הקרוב בקיבוצים, בישובים, במושבים, בבסיס צה"ל ובערים, שספגו אבדות כבדות במתקפת הפתע.

עומרדם ובני המשפחות
+בין עזה לרפיח
13:38 03/04/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

לא נטיל ספק בכוונות ארה"ב לתמוך בישראל, אך המענותה במועצת-הביטחון בנושא הפסקת האש הביאה להקשחת עמדת החמאס בנושא החטופים

רפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+תיעוד: פשיטת לוחמי הצנחנים מ-202 על שכונת אל אמל
12:23 03/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הלוחמים פושטים על תשתיות טרור ומכתרים מרחבים בשכונת אל אמל שבח'אן יונס

[צילום: דובר צה"ל]
+תודה לפרופ' יובל נח הררי
12:19 03/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער אותי לקרוא במאמרו של יובל נח הררי, שהושגה מטרת החמאס לטווח ארוך לזרוע זרעי שנאה במוחות של מיליונים בארצות ערב כדי למנוע נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי

יובל נח הררי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+טראמפ דיבר על המלחמה; למה בדיוק הוא התכוון?
12:00 03/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טראמפ קרא לסיים מיידית את המלחמה ולא התייחס לשחרור החטופים  ▪  ניו-יורק טיימס דיבר עם אישים המקורבים אליו ושמע דעות סותרות: האם זוהי תמיכה בהכרעת חמאס או דאגה לאינטרסים של עצמו

נוטר טינה על 2022 [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+קיש קיש קריא בהשראת ה-1 באפריל
11:38 03/04/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

דומה שכדי להתקדם בפוליטיקה לא די להתפלש באבק נעלי רה"מ וה"גברת"  ▪  בכדי שישימו לב אליך עליך לעורר פרובוקציות ומהומות ובראש ובראשונה, אם מונית לשר, להרוס את כל אשר בנה קודמך

קיש. ביזיון [צילום: לירון מולדובן/פלאש 90]
+הפסקות חשמל כתוצאה ממלחמה עלולות להשבית את שירותי הסלולר בצפון
11:30 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התקשורת נערך לאירועי הפסקת חשמל ממושכת בעת מלחמה בצפון והנחה את חברות הסלולר בגיבוי אנרגטי של אנטנות סלולריות למשך 24-12 שעות  ▪  המשרד יעביר תמיכה לחברות התקשורת בסך 40 מיליון שקלים לביצוע המשימה

עינבל משש, שלמה קרעי, יורם לרדו [צילום: משרד התקשורת]
+סוכלה העברת מיליוני אירו מחו"ל לגורמי טרור
10:54 03/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור: שיתוף פעולה בינלאומי הניב מאז תחילת המלחמה כמות עצומה של מודיעין איכותי, מדויק ורלוונטי המועבר לגורמי הביטחון ורשויות האכיפה

אוסטרוביץ-לוי. מדינות זרות מצייתות לרשימות ישראליות [צילום: הרשות לאיסור הלבנת הון]
+מעסיקים ישופו בגין הפרשות סוציאליות לחיילי מילואים
10:21 03/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עד עתה פיצה הביטוח הלאומי את המעסיקים בגין עלות השכר ברוטו, אך לא בגין ההפרשות הסוציאליות שביצעו לעובדיהם ששירתו במלחמה  ▪  עלות המהלך שיהיה בתוקף רטרואקטיבי מ-7 באוקטובר ועד לסוף 2024 ושדורש אישור ועדת העבודה והרווחה - כ-2.5 מיליארד שקל

המעסיקים קיבלו עד היום החזר רק על עלות השכר ברוטו [צילום: דובר צה"ל]
+קמפיין חדש של אגף השיקום קורא לפצועים לפנות לקבלת סיוע
10:02 03/04/24  |  מירב ארד

קמפיין אגף השיקום של משרד הביטחון קורא לאלפי הפצועים והפצועות לפנות לקבלת סיוע, ולהכיר את זכויותיהם. בתשדיר משתתפים סמ"ר (מיל’) חיים לב טוב שנפצע קשה במבצע צוק איתן והוכר כמתמודד עם פוסט טראומה, וסמ"ר רועי מור, שנפצע קשה ב-8 באוקטובר בקיבוץ בארי ונמצא בעיצומו של מסע השיקום. הקמפיין יוצא בשיתוף ארגון נכי צה"ל, ופונה לפצועים והפצועות החדשים וכמובן לכל מי שנפצעו במסגרת שירותם הצבאי בעבר. עוד בטרם פרצה מלחמת "חרבות ברזל" טיפל אגף השיקום בלמעלה מ-60 אלף נכי צה"ל, 25% מתוכם פגועי ראש ונפש, מהם כ-8,000 מתמודדים עם פוסט טראומה.

+נגד, נגד, נגד
08:24 03/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

חוזר וקובע כי הסיכול הממוקד שנעשה על-ידי חיל-האוויר על אדמת סוריה צודק ובלתי נבון, ישראל אינה צריכה להעלות את רף הלחימה אלא להחריף ולעבות רף קיים שהחלו בו אויביה

לא נבון [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+ראש ממשלת ספרד ויורש העצר הסעודי דנו בהגברת הלחץ הבינלאומי על ישראל
08:08 03/04/24  |  איציק וולף

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, נפגש בסעודיה עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. השניים דנו ביניהם בצורך של הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל לסיום המלחמה ברצועת עזה. עוד דנו בקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים ועל הצורך בהקמת מדינה פלשתינית בגבולות 1967.

+לסגור את פרק נתניהו בתולדות המדינה
07:57 03/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לקראת סיום פרשת התביעה במשפט נתניהו, ניתן להעריך שהנזק מהמשך המשפט - למדינה ולנתניהו כאחד - יעלה בהרבה על התועלת. הגיעה העת למהלך כולל: הקדמת הבחירות, פרישת נתניהו מהחיים הפוליטיים והסדרי טיעון

פסק הדין יינתן לכל המוקדם בסוף 2027 [צילום: מארק ישראל סאלם, פול]
+אירן עשויה לא להגיב - או לתקוף את ארה"ב
07:44 03/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלו הם תרחישי הקיצון שמציג אקונומיסט בעקבות חיסולו של מוחמד זאהדי  ▪  נכון לעכשיו, ההימור הישראלי על התקפות בסוריה עולה יפה - אך אין ביטחון שגם בהמשך יימנע עימות איזורי

זירת המתקפה בדמשק [צילום: AP]
+4 שוטרים נפצעו בפיגוע דריסה סמוך לכוכב יאיר
06:38 03/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השוטרים עמדו במחסום ללכידת גנבי רכב  ▪  שניים נפצעו קשה ובינוני ושניים נוספים נפצעו קל בפיגוע  ▪  המחבל הדורס - תושב טירה בן 26 - המשיך לאחר הדריסה למעבר אליהו ושם נורה למוות לאחר שניסה לדקור מאבטחים

זירת פיגוע הדריסה, הלילה בכביש 444 [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור: שיתוף פעולה בינלאומי הניב מאז תחילת המלחמה כמות עצומה של מודיעין איכותי, מדויק ורלוונטי המועבר לגורמי הביטחון ורשויות האכיפה
איציק וולף
עד עתה פיצה הביטוח הלאומי את המעסיקים בגין עלות השכר ברוטו, אך לא בגין ההפרשות הסוציאליות שביצעו לעובדיהם ששירתו במלחמה    עלות המהלך שיהיה בתוקף רטרואקטיבי מ-7 באוקטובר ועד לסוף 2024 ושדורש אישור ועדת העבודה והרווחה - כ-2.5 מיליארד שקל
דן מרגלית
חוזר וקובע כי הסיכול הממוקד שנעשה על-ידי חיל-האוויר על אדמת סוריה צודק ובלתי נבון, ישראל אינה צריכה להעלות את רף הלחימה אלא להחריף ולעבות רף קיים שהחלו בו אויביה
איתמר לוין
לקראת סיום פרשת התביעה במשפט נתניהו, ניתן להעריך שהנזק מהמשך המשפט - למדינה ולנתניהו כאחד - יעלה בהרבה על התועלת. הגיעה העת למהלך כולל: הקדמת הבחירות, פרישת נתניהו מהחיים הפוליטיים והסדרי טיעון
איתמר לוין
אלו הם תרחישי הקיצון שמציג אקונומיסט בעקבות חיסולו של מוחמד זאהדי    נכון לעכשיו, ההימור הישראלי על התקפות בסוריה עולה יפה - אך אין ביטחון שגם בהמשך יימנע עימות איזורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il