X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קבוצת האנרכיה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
שקר העקרונות המוסכמים
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם בארגון דמוקרטי אלה העקרונות המוסכמים שאותם חייבים לכבד
"עקרונות מוסכמים"
קבוצות חריגות עוסקות כבר זמן רב בטשטוש עובדות-יסוד ובניסיון לבצע הפיכה אידאולוגית ומתודולוגית באמצעות מושג מעוות המכונה "עקרונות מוסכמים" - אוסף של מחלוקות בשאלות יסוד ובשאלת סדרי שלטון שמנוצל לרעה לביצוע הפיכה שלטונית ומשפטית אנטי-דמוקרטית. עת לשנות ולהעלים מחיינו אנרכיה זו.

בשנים האחרונות תחת "איום" הרוב היהודי המתהווה בישראל ונטייתו הפוליטית-אידאולוגית ימינה, המציאה המערכת ההגמונית של השמאל הדוהר לעבר קוסמופוליטיזם גלובליסטי ואנטי-ציוני את רעיון "העקרונות המוסכמים". רעיון זה התפשט במהירות בשורות הדיפ-סטייט האליטיסטי, הוטמע בבג"ץ, השתלט על צבא העם והפך לשיטה לנטרול "האויב הפוליטי" - הכנסת והממשלה שנבחרו כדין בבחירות דמוקרטיות כשרות למהדרין. עתה מוסברת על-ידי השמאל האנרכיסטי הדמוקרטיה הישראלית בפרט ודמוקרטיה מערבית בכלל לא כשיטת קבלת החלטות והכרעות קבוצתיות באמצעות רוב קולות בעלי זכות הבחירה (הצבעה), אלא כשיטה לאי-קבלת הכרעות דמוקרטיות באמצעות החלפתן "בעקרונות מוסכמים". אין בדמוקרטיה עקרונות מוסכמים. אלה מתקבלים כאשר הרוב מסכים עם המיעוט לשיטה או פשרה המקובלת על שני הצדדים. ובאין פשרה כזו, למיעוט אין זכות וטו על הכרעת הרוב.
נכון שישראל לא השלימה את תהליכי החקיקה שהתחייבו מהצהרת העקרונות של מגילת העצמאות, אולם מעולם ובשום מקום בהצהרה זו לא הוענקה למוסד או קבוצת מיעוט במדינת ישראל הזכות לווטו על החלטות הרוב. פרשנות בג"ץ בסוגיות אלה היא גניבת סמכות תחת איומים באלימות באמצעות פרשנות מפולפלת וחסרת יסוד במציאות. אילו נדרשנו להשלים את החקיקות שהתבקשו על-פי עקרונות מגילת העצמאות, הייתה זו דרישה לגיטימית, אולם כל עוד לא נעשה הדבר, חוקי הכנסת שהחליפה את האסיפה המכוננת שבאמצעות החלטות דמוקרטיות, היא היחידה הקיימת בחוק הישראלי. הדוגמאות הלקוחות מחוקים זרים, עשויות לשמש מודל לחקיקה ישראלית אבל לא מודל לפסיקה משפטית שאינה נשענת על חקיקה ישראלית. וכידוע, הגורם המחוקק הקבוע היחיד בישראל היא הכנסת. תיקוני חקיקה אינם מבצעים באמצעות אנרכיה או גניבה פרשנית כזו או אחרת.
כחלק מהשיטה שאימץ בג"ץ להחלת ריבונותו על המדינה, הוא פירש את זכות המיעוט להביע דעה - לחופש הדיבור - כזכות ליצירת אנרכיה ברחובות המדינה, ומתוכה גזר גם את חובת הציות של הרוב למיעוט, כשהוא ושותפיו לקנוניה נשענים על התערבות כוחות זרים בתהליכים הדמוקרטיים המקומיים שלנו. על כך צריך היה לפזר מוסד זה ולבחור מחדש את חבריו על-פי החוק המקומי ורק הוא.
הפעלת אנרכיה כשיטה לאכיפת רצון המיעוט על הרוב לא רק שהיא אנטי-דמוקרטית, היא בעלת אופי דיקטטורי מובהק: ניהול באמצעות הפעלת כוח במקום שימוש בחוקי המדינה עומד ביסוד כל המשטרים הדיקטטוריים שראינו בעולם במאה ה-20 ובראשית מאה זו. מנהיגות המיעוט האלים הבינה עניין זה ונערכה נכון למצותו באמצעות תמיכה של חוגים מבית וממון ותקשורת מבחוץ. ובכדי להעצים את יכולות התהליך לכפות את רצון המיעוט על הרוב, הנהיגה גיוס "המונים" ממושמעים מחוגים שיסודות החשיבה החברתית שלהם מעוגנים במלחמת מעמדות ובשימוש בכוח אלים, שרק שיאו מגיע לכלל שימוש בנשק חם.
תהליך זה נמשך אפילו בעיצומה של מלחמה שבה נתונה מדינת ישראל. תככני מערך האנרכיה המאורגנת אפילו השכילו להניח מלכודת למנהיג הימין בישראל - בנימין נתניהו - בדמות כתבי אישום, שהפעלתם כעניבת חנק פרוצדורלית נוספת, הגבילה את חופש התגובה שלו. לאט ובהדרגה מתפוררים כתבי אישום אלה, אבל הנזקים העצומים שחוללה תנועת האנרכיה עד היום לרבות קידום מלחמת "חרבות ברזל" על-ידי שכנוע האויב בחולשה הפנימית של המדינה ומשטרה, ילוונו עוד זמן רב.
לכן, חובה לקיים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 15 - 20 השנים האחרונות, בטרם נלך לבחירות חדשות. ולכן גם חובה להצביע באצבע על כל מי שלא יוכל להעמיד עצמו לבחירות אלה. כ"כ חובה לברר היטב, ואם נחוץ אזי באמצעות הכרעה במשאל-עם, מהם גבולות הסמכויות של גופי הממשל הדמוקרטיים בישראל - מחוקק, שופט ומבצע. רק כך יש טעם בבחירות ורק כך תוכלנה הבחירות לעצב מחדש את יסודות הדמוקרטיה כשיטת ממשל אופרטיבית שחייבת לחשוב לטווח ארוך ומסוגלת לקבל החלטות המחייבות את כלל הציבור. ללא הכנה נאותה, תהיינה הבחירות מבוא לסיבוב נוסף במשחק האבוד מראש של ניסיון לתקן את המעוות.
אין ספק שקבוצה משמעותית למדי בישראל מנסה לנטוש את הדרך הציונית ולהפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת "כל-פרחחיה". אם מיעוט אלים ינהל אותה בסיועם של כוחות חיצוניים זרים, כפי שהדבר קורה כיום מול המפלגה הדמוקרטית האנטי-ציונית וכמעט כבר גם אנטי-יהודית, זו איננה ישראל כמדינה יהודית וזו איננה דמוקרטיה. על כך יש להשיב תשובה מוחצת ומהירה ותשובה כזו שנתמכת ע"י רוב ברור בציבור תהיה מבוססת על "עקרונות מוסכמים" שהוחלטו בדרך דמוקרטית ותקפה גם אם היא אינה מוסכמת על מיעוט בתוכו. לטעמי, אין דרך דמוקרטית אחרת ולדרך זו שהיא ורק היא הינה דרך המלך חייבים לצאת בעיניים פקוחות ובצורה מסודרת.

תאריך:  11/04/2024   |   עודכן:  11/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר העקרונות המוסכמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התחלתי קצת לדאוג כשראיתי שזמן
הירונימוס  |  12/04/24 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
עומר מואב
אולי הטענה שלי שיש בין מוסדות החינוך שאותם רבנים/מחנכים עומדים בראשם דמיון מטריד למוסדות החינוך של החמאס, עוררה את הזעם הקדוש
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רוני מזרחי
אם שכר ממוצע של פועל בניין פלשתיני עמד על כ-400 שקלים בממוצע ליום, הרי ששכר על עובד מיובא ממדינות אחרות יעמוד על כ-1,000 שקלים לפחות, כלומר פי 2.5 יותר
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il