X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
סוג של אדישות [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
מצב רוח מעיק ואביך
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום מעין שקיעה לתוך אפתיה

האם הוא מבשר סערה ומה שבא בעקבותיה
הפעם לא ישבתי על ספסל בשדרת בן ציון שבה אני גר אלא על מרפסת ביתי שמשקיפה על השדרה. לקרוא עיתון בבית זה סיפור אחר מאשר לקרוא אותו בחוץ. בחוץ יש עוברים ושבים, תנועה ברכב, באופניים ובקורקינטים. בעיתון המודפס אין הבזקי אור של תאורת הטלוויזיה ואין קולות או אפקטים קוליים של רדיו. גורמים שיש בהם כדי להסיט את תשומת הלב. כאן זה אתה והעיתון. יש בו ידיעות ודעות נטו, כולל כמובן פרסומת. בדפי העיתון, ללא הבדל ין המדורים, הכותבים והתכנים, בידיעות, בפרשנויות, בפוליטיקה, במדורי הכלכלה, החברה -ברובם אני מוצא איזה עניין.
עם זאת משתקפת בהם באחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום. זה לא יאוש. אם כבר, זה מעין שקיעה לתוך אפתיה. מועקה. אובך. אפשר וזה מצב רוחי שרואה את הדברים באור זה, ליתר דיוק באוויר הכבד הזה, מעין reading into אבל אם זה כך, הרי מן הסתם יש עוד לא מעט כמוני ובייחוד כשכותב זאת אופטימיסט. בחוץ אנשים טיילו, נסעו, ישבו, כהרגלם, אבל זה כמדומני היה מיצג שווא. מה שאומרות הכותרות בעיתון בצורה לטנטית זה מה שחש הציבור. הוא עייף, מותש, אין לו כוח להילחם, מצב רוחו קודר.
חשבתי על אמירתו של שאול טשרניחוהסקי "כי האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו". הרי ככה זה בחיים. בטבע. אני זוכר כילד באירופה לפני המלחמה את האוויר הכבד בקיץ לפני הסערה כאשר הכל דמם, פה ושם עף לו פרפר בודד, או זבוב ירוק ושמן זימזם בכנפיו ומרוב שקט שמעו את ה-בזזזזז שלו. העלים והענפים שעל העצים לא נעו, האוויר היה מעיק, תופעה שהעידה על סערה מתקרבת. בקטע בספרי "גשר של נייר" מתאר הילד את האוויר המבשר את הסערה, את המבול הגועש ואת האוויר והאווירה הצלולים והרוגעים אחריה. זה היה בכפר שליד ערנו בשם "פורמבי". שם הייתה לנו בקתה מרווחת, שאליה באנו בחופש הגדול יחד עם הנשים במשפחה. הגברים באו רק לסופי שבוע או לאירועים מיוחדים בימי חול כמו ט' באב. הנה הקטע:
בפורמבי הרגשתי כל-כך רחוק מן העולם וכל-כך קרוב אליו. בפולין, כמו ברוב ארצות אירופה, השמש אינה דיירת קבע בקיץ. הקיץ מאופיין בגשמים, אך אלה ברוב המקרים אינם גשמים מתמשכים אלא קצרים יחסית. אולם גם אם אינם נמשכים אלא שעות אחדות, לעיתים הם עזים מאוד ומלווים בסופות רעמים וברקים. ברקים ורעמים בעיר הם עוד קולות שמצטרפים לרעש. לא כך בכפר.
כאן אתה עד ללידתה, לחייה ולמותה של הסופה. תחילה אתה חש באוויר איזה כובד, חום מעיק, הכל דומם, אף ענף אינו מתכופף, אף עלה אינו זע. בעלי החיים זוקפים אוזניהם וחיישניהם, הכל בהמתנה, באלם. באופק הרחוק אתה מבחין בסיעת עננים, הסיירת שלפני המחנה. אלה עננים קלים, מהירים כפרשים החולפים ביעף על פני השמש שעדיין שולטת בשמיים.
כעבור דקות אחדות משתנה האוויר, בעלי החיים פותחים במקהלה, ממלאים את תפקידם באורטוריה של הסערה. הרוח מתחילה במלאכת הטאטוא ובאופק נראים ברקים ראשונים, תחילה בדממה אחר-כך מתלווה אליהם רעם תופים עמום, המבשר את בוא הארמיות הגדולות, את הבליץ, את הכוח האדיר שאין לעוצרו, אפשר רק להסתתר מפניו. אט-אט מתקדרים השמיים והאור נסוג מפני החושך שפורש את כנפיו הגדולות ובחסותן יבוא המבול.
בשלב זה נהגתי לעמוד בפתח הבקתה, אוזני כאפרכסת כדי לקלוט את הקולות ועיני קרועות לרווחה כדי להזין בהן את המראות. כמו בירי תותחים עתיקים נראה הברק כמצית את הפגז בתוך הלוע. אחר-כך בא המטח שפילח את האוויר, קרע אותו, חבט ונגח בו. יצירה קולוסלית של כלי נשיפה והקשה ומיתרי הרוח, מופע אור-קולי מדהים כשמהשמיים יורד מסך ענק של מים, והרוח מניפה את קיפוליו להדרן. מחזה מרהיב עם מוסר השכל לצופים בני התמותה, שבא ללמדם מי הם בסך הכול.
ככל שהעננים היו כבדים יותר והסתירו את אור היום, כך חשתי אני אור פנימי וככל שהרעמים רעמו יותר כך הרגשתי שלוות נפש. מעין אמבט פנימי להיטהרות. לאט-לאט התרחקו מרכבות האלים, הקולות נדמו, ההבזקים נחלשו, למעלה הופיעו כתמים כחולים והעננים נידלדלו. ראיתי אותם רצים, כמו אימפלות צעירות שמנסות להדביק את העדר. כמו סיירת החלוץ כך ענני המאסף היו קלים ונוציים. האחרונים נעלמו מן האופק. הארץ שקטה, השמש יצאה ממחבואה, האוויר היה צח, האדמה רחוצה, העשב הדיף ניחוח, יצורי היקום - אדם, חיה ובעלי-כנף - הוציאו אבר ועוד אחד ויצאו מן התיבה. המבול נגמר. העולם נראה יפה יותר, טהור יותר, מבטיח יותר.
שאלתי את עצמי האם זה משל. האם גם כאן תבוא הסערה. ובעיקר אם אחריה גם כאן תהיה תחושה של התחדשות, התרעננות, של ניחוח באוויר, של חופש. אני מקווה.

תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  30/04/2024
+סכנת האסירים הביטחוניים: רוטמן מבקש אולמות דיונים ליד בתי הכלא
23:32 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד לביטחון לאומי יבחן מחדש את בקשת יו"ר ועדת החוקה לבינוי אולמות דיונים בסמוך לבתי כלא כדי לצמצם את הסכנה שבהוצאת אסירים ביטחוניים לדיונים בבתי משפט  ▪  נציגי שב"ס טענו למסוכנות רבה מצד אסירים ביטחוניים עם מידע מודיעיני על כוונות לפגיעה בסגל  ▪  האסירים משתמשים דיונים משפטיים שימוש לרעה כפלטפורמה להעברת מסרים באמצעות עו"ד המעלים שיחות ועידה עם המשפחות במקום שיחה חסויה  ▪  ח"כ טלי גוטליב מבקשת לדעת כמה עצורים מנהליים יש וכמה שוחררו לאחרונה

גונדר משנה רפי ג'אנה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ סוכות מכין את פעילי הציונות הדתית לאפשרות שיעזוב את הכנסת
23:01 30/04/24  |  עידן יוסף

בצל הדיווחים על עסקת חטופים שתכלול את עצירת הלחימה, והודעת יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ', על כך שיעזוב את הממשלה אם יוחלט לקדם את "סיום המלחמה באמצעות עסקת כניעה לטרור", כלשונו, הודיע ח"כ צבי סוכות לפעילי המפלגה כי פרישה שכזו תאלץ אותו לפרוש מן הכנסת.
סוכות משמש היום חבר כנסת "נורבגי", ובחזרת אחד השרים שהתפטרו לכנסת, הוא לא יוכל להמשיך כחבר הכנסת. "למרות זאת", כתב סוכות, "אגבה ב100% החלטה שכזו. ברור לי שכל כניעה לחמאס, גם אם תביא מעט שקט בטווח הזמן המיידי - תהווה איום אסטרטגי ארוך- טווח על מדינת ישראל, ועל כך כבר נשבענו וצעקנו כולנו: לא עוד!".

המכתב לפעילים
+היוזמה הצרפתית המתוקנת להפסקת אש הועברה לחיזבאללה
22:52 30/04/24  |  עידן יוסף

הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד מדווח הערב כי היוזמה הצרפתית המתוקנת הועברה לחיזבאללה באמצעות ארגון אמל. לפי הדיווח, בחיזבאללה מתכוונים לבחון את היוזמה ברצינות, אך העמדה הלבנונית עומדת בעינה - לא ניתן ליישם שום הצעה לפני הפסקת אש בעזה.

+תעלומה: האם מפציץ-חמקני אמריקני מסוג B2 ספיריט נצפה בשמי ישראל
22:42 30/04/24  |  עידן יוסף

בתמונות שהופצו הבוקר, נראה לכאורה מפציץ-חמקני אמריקני מסוג B2 ספיריט, בטיסה חריגה בשמי ישראל. מדובר במטוס היקר ביותר שיוצר אי-פעם, שמסוגל לחדור מכ"מים בגלל צורתו היחודית, וגם לשאת מגוון רחב של חימושים: מפצצות JDAM ועד נשק גרעיני.
כתב כאן חדשות, איתי בלומנטל, פנה הבוקר בעניין לצה"ל לבדוק אם אכן קרתה היסטוריה בשמיים, אך בדובר צה"ל לא יודעים להשיב.

+נתניהו נגד מיארה: לא מסייעת למנוע הוצאת צווי מעצר נגד צמרת המדינה
21:36 30/04/24  |  עידן יוסף

נתניהו תקף בממשלה את היועמ"שית, שלטענתו לא מסייעת למנוע הוצאת צו מעצר נגדו. "איפה היא? איפה צוות הייעוץ המשפטי? לא עושים מספיק בעניין, בזמן שאני מנהל מאבק, והצווים עלולים בסוף לצאת. מפקירים את הזירה הזאת", זעם.
השר יצחק גולדקנופף דרש בישיבה לשלול תקציבים למסיתים ערבים. "דיברנו פה על האנטישמיות בחו"ל. אני רוצה להציף בעיה פנימית - כאן בחינוך הערבי מסיתים. איך ייתכן שלבחורי הישיבות מיהרו לפסול התקציבים בגלל מלחמה פוליטית, אבל לסטודנטים הערבים שחלקם מסיתים באנטישמיות, התקציבים ממשיכים לזרום?" (קול חי).

+אותות שליליים מחמאס בשל העדר ערבויות לעסקה
21:32 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חמאס לא מסתפק בעצירת המלחמה לתקופה ממושכת  ▪  ישראל סבורה שלפחות 33 חטופים ישוחררו במסגרת העסקה ההומניטרית אך חמאס מסר כי יוכל לשחרר רק 18

מסיבת עיתונאים של משפחות חטופים מפורום תקווה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+חידון פוליטי
21:26 30/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?  ▪  האם ביבי יודח?  ▪  זה סוף שלטון הליכוד?

[צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+שר הפנים החליט למנוע את כניסת מנכ״ל ארגון אונרא לארץ
21:04 30/04/24  |  עידן יוסף

שר הפנים משה ארבל החליט למנוע את כניסת מנכ״ל ארגון אונרא לארץ. המנכ״ל, פיליפ לזריני, מבקש להגיע לארץ כדי לבקר בעזה ולצורך כך ביקש לאשר את האשרה שלו. ברקע הביקורת הישראלית נגד אונרא, הנחה השר שלא לאשר את בקשתו (כאן חדשות).

+דיווח בתימן: ארה"ב ובריטניה תקפו באזור שבשליטת החות'ים
21:00 30/04/24  |  עידן יוסף

בתימן מדווחים כי ארה"ב ובריטניה תקפו באזור אל-חודיידה שבשליטת החות'ים. מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן כי ביום שישי נפגעה קלות ספינה מסחרית הנושאת את דגל פורטוגל במי האוקיינוס ההודי, כ-600 ק"מ מחופי תימן. זה המרחק הגדול ביותר למטרה שהחות'ים פגעו בה בים מאז תחילת העימותים. הספינה, MSC Orion, מקושרת לחברת הספנות הבריטית Zodiac שאחד מבעליה הוא המיליארדר הישראלי אייל עופר.
החות'ים פרסמו הערב תיעוד של כטב"ם ששיגרו אתמול לעבר הספינה היוונית CYCLADES. לפי פיקוד המרכז של ארה"ב, לא היו נפגעים כתוצאה מכך והספינה המשיכה בדרכה. נזק לא הוכחש.

+אוניברסיטת קולומביה מאיימת לסלק מתבצרים מהלימודים
20:58 30/04/24  |  עידן יוסף

האיום החדש של אוניברסיטת קולומביה על הסטודנטים המתבצרים בהיכל המילטון: כל מי שלא יעזוב את הבניין מסתכן בסילוק מהלימודים.

+טיל נ"ט נורה לעבר משאית עופות ברמות נפתלי
20:55 30/04/24  |  עידן יוסף

טיל נ"ט נורה בידי חיזבאללה לעבר משאית עופות סמוך למושב רמות נפתלי בגליל העליון. אין נפגעים, נזק נגרם לרכב.

+תחקיר ראשוני: שני הלוחמים נהרגו מירי פגז טנק ישראלי
19:59 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ממצאים ראשונים של התחקיר המתקיים בצה"ל מעלים חשד שמותם של שני לוחמי המילואים עידו אביב וקלאקידן מהרי נגרם כתוצאה מירי כוחותינו

קלאקידן מהרי ז"ל ועידו אביב ז"ל. זוהו בשוגג ככוח עוין [צילום: דובר צה"ל]
+מסתמן: הילולת רשב"י בל"ג בעומר תבוטל השנה
19:43 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היום הייתה אמורה להתקבל החלטה סופית בעניין, אך מפכ"ל המשטרה משתהה  ▪  בסיור שערך במירון הבהיר כי הוא ממתין להחלטת הממשלה, פיקוד העורף וגורמי הביטחון

המפכ"ל בסיור במירון [צילום: דוברות המשטרה]
+סמוטריץ' השיב לאיזנקוט: אולי התרגלת לחבורת הקונספציה, מותר לחשוב אחרת וזו לא סחיטה
19:23 30/04/24  |  איציק וולף

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הדברים שפרסם נגדו השר גדי איזנקוט וטען כי התנגדותו לעסקת חטופים היא לצורך שמירת ביטחון אזרחי ישראל.
"גדי, אתה יודע את הערכתי הרבה אליך, אבל קצת צניעות. זו חובתי לפעול נגד עסקה רעה שתסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אולי התרגלת לחבורת הקונספציה שבה כולם חושבים אותו דבר, אך מותר גם לחשוב אחרת. זו לא סחיטה, זו דעה לגיטימית של מיליוני ישראלים שדואגים לעתיד המדינה לא פחות ממך", כתב בציוץ שפרסם בחשבון שלו ברשת X.

[צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+שגריר גרמניה בישראל הותקף על-ידי המון זועם באוניברסיטת ביר זית
18:24 30/04/24  |  איציק וולף

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, ביקר היום באוניברסיטה הפלשתינית ביר זית והותקף שם על-ידי המוני מפגינים. בין היתר נגרם נזק לרכבו.

המפגינים שברו את המראה של הרכב [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מדינה אחת לעם אחד או שתי מדינות לשני עמים
18:17 30/04/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מהו האינטרס הישראלי?  ▪  עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו  ▪  האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?

צבא חזק [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+איזנקוט על סמוטריץ' ובן-גביר: מפעילים סחיטה באיומים פוליטיים
18:04 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר גדי איזנקוט טוען כי האיומים שהשמיעו "שני חברי קבינט" הם תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי  ▪  "אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים"

השר איזנקוט. "הקבינט הגדיר את מטרות המלחמה" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מאות סטודנטים בלבנון שרפו תמונות של נתניהו וקראו 'מוות לאמריקה'
17:56 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הסטודנטים התכנסו בקמפוסים בביירות ובמקומות נוספים תוך שהם מניפים דגלי פלשתין ושלטים ותוך שהם דורשים מן האוניברסיטאות להחרים חברות שעושות עסקים עם ישראל  ▪  בירדן בוטלה הפגנה שתוכננה להתקיים בקמפוס ברבת עמון  ▪  שגריר גרמניה בישראל הותקף באוניברסיטת ביר זית

ההפגנה היום בביירות. [צילום: חסן עמאר, AP]
+נתניהו: האפשרות לצווי מעצר לישראלים - שערוריה בקנה מידה היסטורי
17:41 30/04/24  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאפשרות שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראליים בגין פשעי מלחמה ואמר כי לבית הדין הזה אין שום סמכות על מדינת ישראל.
"האפשרות הזו היא שערורייה בקנה מידה היסטורי. שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע בנחישות שלנו להשיג את כל מטרות המלחמה - שחרור כל חטופינו, ניצחון מוחלט על חמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל", אמר.

+בן-גביר: הזהרתי את נתניהו מהאפשרות שישראל לא תיכנס לרפיח ושתהיה עסקה מופקרת
16:58 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי סיימו את פגישתם  ▪  בן-גביר: ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת

בן גביר. "נתניהו מבין מה המשמעות"
+טראמפ נגד נתניהו: "7 באוקטובר קרה במשמרת שלו"
15:45 30/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היחסים בין טראמפ לנתניהו הידרדרו מאז שנתניהו בירך את ביידן על נצחונו בבחירות  ▪  מאז תחילת המלחמה התבטא ופעל טראמפ מספר פעמים נגד נתניהו והסיוע לישראל

"היה לי ניסיון רע עם ביבי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בוטל דיון קבינט המלחמה שתוכנן להערב
14:52 30/04/24  |  מירב ארד

בוטל דיון קבינט המלחמה שתוכנן להתקיים הערב.

+נתניהו: "ניכנס לרפיח - עם עסקה או בלי עסקה"
13:30 30/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה נפגש עם נציגי משפחות חטופים ומשפחות שכולות מפורום "הגבורה" ופורום "תקווה"

נתניהו עם נציגי פורום "הגבורה" ופורום "תקווה" [צילום: קובי גדעון / לע״מ]
+ניסיון פיגוע דריסה בשומרון: לוחמת מג"ב נפצעה קל, הנהג הדורס נמלט מהזירה
13:28 30/04/24  |  מירב ארד

ניסיון פיגוע דריסה בברטעה בשומרון: רכב פלשתיני התנגש ברכב של לוחמי מג"ב באזור הכפר ברטעה שבשומרון. לוחמת מג"ב נפצעה קל, הנהג הדורס נמלט מהזירה.

+שוטר נפצע בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים
12:48 30/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השוטר נדקר ברחוב סולטאן סולימאן, סמוך לשער הפרחים  ▪  פונה במצב בינוני לביה"ח  ▪  הדוקר - תייר טורקי שנכנס לישראל דרך ירדן  ▪  הוא נוטרל בירי על-ידי השוטרים במקום

זירת הפיגוע בסמוך לשער הפרחים בירושלים [צילום: דוברות איחוד הצלה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+המו"מ על שחרור החטופים: משלחת ישראל לא תצא לקהיר
11:37 30/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בישראל ממתינים לתשובת חמאס שתגיע ביום רביעי  ▪  הקבינט המורחב יתכנס בערב  ▪  נתניהו והשר בן-גביר צפויים להיפגש היום

הצעה ישראלית "נדיבה ביותר" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ מעוז על מינוי ראש אמ"ן הבא: הרמטכ"ל אינו יכול להיות שותף בעיצוב דמותו של המטכ"ל הבא
11:03 30/04/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז בעקבות הדיווחים על כוונת רא"ל הלוי להודיע כבר השבוע על מינוי ראש אמ"ן חדש: "רמטכ"ל כושל שהחליט על דעת עצמו לא לעדכן את הדרג המדיני על ההתרעות שהיו בליל שמחת תורה ושהדיח את נוחי מנדל מתפקידו על טעות מבצעית חייב לסיים את תפקידו מיד. בטח ובטח שהרמטכ"ל אינו יכול להיות שותף בעיצוב דמותו של המטכ"ל הבא ולא יכול למנות את ראש אמ"ן ואלוף פיקוד מרכז הבאים".

+ח"כ אלמוג כהן: לא מתנגד לעסקה בתנאי שניכנס לרפיח
10:16 30/04/24  |  מירב ארד

ח״כ אלמוג כהן בראיון לקול ברמה: ״אני לא מתנגד לעסקה זאת בתנאי שנדע באופן מוצהר שמיד לאחריה נשוב למלחמה בכל הכח וניכנס לרפיח כדי לסיים שם את העבודה. אני מתנגד רק לעסקת חטופים שתביא לסיום המלחמה״.

+ביה"ד: יפוטר עובד בכללית שהסית על-רקע המלחמה
09:44 30/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מהנדס בחברת-בת של שירותי בריאות כללית פרסם בחודש אוקטובר פסוקי קוראן שהתפרשו כתמיכה במתקפת חמאס  ▪  בית הדין: גם אם לא התכוון להסית, היה עליו להביא בחשבון שכך הדברים יתפרשו

מחלוקת על תרגום הפסוקים [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+ברקע המגעים לעסקת חטופים: נתניהו ייפגש היום עם בן גביר
09:25 30/04/24  |  מירב ארד

ברקע המגעים לעסקת חטופים ועיכוב הפעולה לרפיח: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ייפגשו (יום ג') בשעות הצהריים.

+מטוסי קרב תקפו מטרות טרור ברצועה מהמרחב ממנו בוצע השיגור לשדרות
09:05 30/04/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו פירים מבצעיים, עמדת שיגור נ"ט ותשתית טרור במרחב ממנו זוהה השיגור בצפון הרצועה לעבר העיר שדרות. במהלך היממה האחרונה
תקפו מטוסי קרב בהכוונת כוחות אוגדה 99 מספר מטרות טרור במרכז הרצועה, בינהן חוליית מחבלים ומחסן אמצעי לחימה במרחב בו פועלים הכוחות המתמרנים. אתמול (שני) בוצעו שיגורים לעבר הכוחות הפועלים ברצועת עזה, לא היו נפגעים. כוחות צוות הקרב של חטיבה 2 זיהו מספר מחבלים במקום ממנו זוהו השיגורים, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו וחיסלו את המחבלים.
כוחות מצוות הקרב של חטיבה 679 פועלים במרחב מרכז רצועת עזה. במהלך הפעילות זוהה מחבל המתצפת על הכוחות ממבנה צבאי, כלי טיס של חיל-האוויר תקפו את המבנה וחיסלו את המחבל. בתקיפה נוספת זוהו שני מחבלים נעים לעבר הכוחות, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל את שני המחבלים.

+ערוץ 12 כמכשיר תעמולה עויין
08:49 30/04/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"  ▪  הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת ישראל כלי-עזר בקידום הפיכה באמצעות אנרכיה שלטונית

"תבהלה" [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+בהמתנה לתשובת חמאס: הפעולה ברפיח נדחתה כבר פעמיים
07:44 30/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עד היום נקבעו כבר שני תאריכים ספציפיים לתחילת הפעולה הצבאית בדרום הרצועה, אך היא נדחתה בצל המו"מ לשחרור החטופים בתיווך המצרי  ▪  בירושלים ממתינים בדריכות לתשובת חמאס

הבנות לנסיגת כוחות צה"ל מפרוזדור נצרים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
מהנדס בחברת-בת של שירותי בריאות כללית פרסם בחודש אוקטובר פסוקי קוראן שהתפרשו כתמיכה במתקפת חמאס    בית הדין: גם אם לא התכוון להסית, היה עליו להביא בחשבון שכך הדברים יתפרשו
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת ישראל כלי-עזר בקידום הפיכה באמצעות אנרכיה שלטונית
איציק וולף
עד היום נקבעו כבר שני תאריכים ספציפיים לתחילת הפעולה הצבאית בדרום הרצועה, אך היא נדחתה בצל המו"מ לשחרור החטופים בתיווך המצרי    בירושלים ממתינים בדריכות לתשובת חמאס
איציק וולף
איציק וולף
רס"ר עידו אביב, בן 28 מכרמיאל, ורס"ר קאלקידן מהרי, בן 37 מפתח תקוה, נהרגו בקרב במהלך החג    לוחם נוסף בגדוד 223 נפצע קשה ופונה לבית חולים    מניין החיילים ההרוגים במלחמה: 608
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il