X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
הזכות לדמוקרטיה מתגוננת
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מה קורה במזרח התיכון

כל סטודנט לתואר ראשון בלימודי מדע המדינה מכיר את המושג דמוקרטיה מתגוננת. משמעות המושג פשוטה בתכלית. בדמוקרטיה (שלטון העם) יש לציבור זכות לדעת, להפגין, למחות, להשמיע דעה הפוכה מזו של המשטר הנבחר עד לנקודה שבה השלטון חש שנשקפת סכנה. סכנה למה? ליציבות המשטר, לביטחון הלאומי או לאינטרסים הלאומיים.
בריטניה, שהייתה אימפריה ששלטה בעולם או בחלקים ממנו עד לפני 60 שנה לערך, היא דמוקרטיה ויודעת להתגונן כשצריך. בשנות ה-80 של המאה הקודמת נהרג קצין בריטי במבצע שהתקיים בארץ זרה ולאחר שנקבר במולדתו ביקשה אלמנתו להביו באלו נסיבות הוא מצא את מותו. הממסד הבריטי סרב למסור לה את הפרטים בנימוק שהדבר יהווה פגיעה בביטחון המדינה.
ארה"ב, הדמוקרטיה הגדולה בעולם, הגיבה באלימות בהיקפים חסרי תקדים נגד יפן לאחר מתקפת הפתע על פרל הארבור בדצמבר 1941. ההיסטוריה שמלמדים אותנו בבתי הספר (אם עדיין מלמדים) היא שהאמריקנים הטילו שתי פצצות אטום על הירושימה ונגסקי באוגוסט 1945. מה שלא מלמדים וכתוב בספרי ההיסטוריה הוא מהלכים אמריקניים שהביאו למחיקת ערים שלמות ביפן כדי להבטיח שפרל הארבור לא תחזור. המסר הוא פשוט: הגן רחוק מהבית והכה חזק כדי להרתיע את האויב. תשאלו צאצאים של יפנים ששרדו את התופת מה סיפרו להם אבותיהם, כולל אלו שהוחזקו במדבריות קליפורניה בגטאות משנת 1942 בתנאים דומים לאלו שיש היום בעזה. ומי שלא מאמין, שישאל את שורדי הטליבאן בטורה בורה, אפגניסטן אחרי ההתקפה האמריקנית שם ב-2001.
איך כל הפתיחה הזו מתקשרת לאקטואליה? הנה ההסבר: מה שקורה כעת בקמפוסים בארצות הברית (ויש כבר חלחול לאירופה) הוא מקרה מובהק של דמוקרטיה שחייבת להגן על עצמה. האמריקנים כל כך מאוהבים ברעיונות של זכויות אדם וליברליזם (בוודאי במשטר דמוקרטי כמו של הנשיא ביידן) עד שבשם חופש הביטוי הכל מותר. פירוש הדבר הוא שמותר לשנוא שחורים, היספנים ובוודאי יהודים.
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים. סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מה קורה במזרח התיכון. התנאי השני הוא שהמחאה לא תחצה את קו האלימות. מה שקורה בקמפוס של קולומביה בשתי היממות האחרונות - התבצרות הסטודנטים וקריאות בנוסח "כבשנו את הקמפוס" - הוא עליית מדרגה שמחייבת הגנה על יסודות המשטר הדמוקרטיה. הסיפור הוא מזמן לא ישראל והפלשתינים (כאמור הרוב אינם יודעים איפה ישראל נמצאת על המפה). הסיפור הוא שינוי פני האליטה האקדמית בארה"ב. זהו תוצר של שילוב הרסני בין ליברליזם בכל מחיר לבין כסף איסלאמי שזרם לקמפוסים האלה שנים ושיבש את דעתם של נשיאי המוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב ואולי בעולם כולו.
הסרט "חנות קטנה ומטריפה" (מחזמר מקסים פני עצמו) הוא המשל ממנו יש לחמוד במקרה כזה: את הפרח טורף יש להשמיד שהוא קטן. כאשר הוא הופך למפלצת, האתגר הופך קשה הרבה יותר עד בלתי אפשרי. האמריקנים הבינו את זה אחרי פרל הארבור ואחרי התפקת הטרור הרצחנית של אל-קאעידה בארה"ב בספטמבר 2001. ההיסטוריה מזמנת לאמריקנים אתגר נוסף: להגן על הדמוקטריה שהם מקדשים ולהבטיח שאויביה, בארה"ב ומחוצה לה, אינם סודקים את יסודותיה בהיקף נרחב מדי.
התגובה של ממשל ביידן לגל האלימות וההפחדה כלפי יהודים בפרט, וסטודנטים בכלל בתוך הקמפוסים בארה"ב הוא שעת מבחן לדמוקרטיה מתגוננת מול שלושה אויבים: איסלאם רדיקלי, ליבלריזם יתר ובורות של דור צעיר. אם זה לא יקרה כעת, בעוד עשור האלימות הזו תהיה נורמה מקובלת והיא תקבל ייצוג פוליטי בתוך מוסדותיו של הממשל האמריקני.

הכותב הוא ראש המחלקה ללימודי מזרח תיכון ומדע המדינה באוניברסיטת אריאל.
תאריך:  01/05/2024   |   עודכן:  01/05/2024
+משפחות שכולות הקימו מאהל מחאה מול הכנסת בדרישה לפעול ברפיח
22:30 01/05/24  |  עידן יוסף

משפחות שכולות מפורום תקווה הדורשות שצה"ל יפתח בפעולה קרקעית ברפיח הקימו מאהל מחאה באזור הסינמה סיטי בירושלים, יום לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה. לדבריהן, נתניהו התחייב שהפעולה ברפיח קרובה והקמת המאהל נועדה לדרבן אותו לממש את ההתחייבות.
יהושע שני, שבנו סרן אורי מרדכי שני נפל בלחימה במחבלי חמאס בשבעה באוקטובר, אומר כי הניצחון על חמאס והשבת החטופים עובר ברפיח. "אני פונה לקבינט המלחמה הצבא ערוך ומוכן וממתין שתתנו לו אור ירוק", אמר שני.

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בכירים בישראל: צווי מעצר מהאג יביאו לקריסת הרשות הפלשתינית
21:55 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיווח: בכירים ישראלים ואמריקנים הבהירו לממשל ביידן שאם בית הדין בהאג יוציא צווים ישראל תטיל את האחריות לכך על הרשות הפלשתינית, ותנקוט צעדים חריפים נגדה  ▪  ארה"ב העבירה מסרים לתובע בבית הדין כי היא מתנגדת לצווי מעצר וכי מהלך כזה "עלול להביא לפיצוץ"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג [צילום: פיטר דג'ונג/AP]
+הרב לוינשטיין: השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב
21:26 01/05/24  |  עידן יוסף

ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין בתגובה למתקפה של משה יעלון נגד המכינה בעלי: "השמאל הישראלי בהלם מהמשמעות של מה שקרה כאן, שהימין יכול לשלוט במצב. השמאל גילה שהיהדות יכולה לנהל את ישראל יותר טוב. המרכז לא רוצה את החרדים בצה"ל, יסכימו שחרדים ישרתו רק ביחידות מעורבות" (קול ברמה).

+הרמטכ"ל: מכינים מתקפה בצפון; המתקפה בעזה תלך חזק
21:12 01/05/24  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי קיים סיור והערכת מצב בגבול לבנון. במהלך הסיור הרמטכ"ל שוחח עם מפקדים במילואים של חטיבת "עציוני" (6). "המתקפה בעזה תלך חזק, המטרות שלה זה גם בעוטף עזה להחזיר את התושבים בביטחון וזה להביא את החטופים חזרה הביתה", אמר הרמטכ"ל.
"מגננה התקפית בצפון, אתם עושים את זה בצורה מעולה, ואנחנו מכינים מתקפה בצפון. אנחנו לוקחים את האירוע הקשה של שבעה באוקטובר, התעשתנו, יצאנו חזק קדימה ואומרים פה לאזור אמירה מאוד ברורה על הנוכחות כאן קדימה".

[צילום: דובר צה''ל]
+קולומביה תנתק את יחסיה עם ישראל
20:28 01/05/24  |  עידן יוסף

נשיא קולומביה הודיע שהוא ינתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. "אני מכריז לפניכם", אמר הנשיא גוסטבו פטרו, "מחר ננתק את קשרינו עם ישראל משום שהממשלה שלה והנשיא שלה נוקטים מדיניות של השמדת עם". נשיא קולומביה אמר את הדברים להמון המריע בבירה בוגוטה במצעד לרגל אחד במאי.
שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב: "‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי ‪גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע".

+חיל-האוויר חיסל מספר מחבלים תוך כדי ירי פצמ״רים על כוחותינו
19:47 01/05/24  |  עידן יוסף

בעקבות שיגורי פצצות המרגמה לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרכז הרצועה, חיסלו כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף חטיבת האש של אוגדה 99 את המחבלים המשגרים, תקפו את מרחב השיגור ותשתית טרור במרחב וחיסלו שני מחבלים שפעלו בתשתית טרור בסמוך לכוחות במרכז הרצועה.
מוקדם יותר היום זוהו ארבע נפלים בשטח פתוח במרחב חולית, אין נפגעים ולא נגרם נזק. נבדק האם מדובר בשיגורים שבוצעו היום או בנפלים ישנים שאותרו במרחב חולית.

+לכבוד בלינקן: מעבר ארז נפתח לסיוע הומניטרי לראשונה מפרוץ המלחמה
19:41 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת העבודות, עבדו הכוחות לבניית תשתיות בידוק ומיגון במרחב וכן לסלילת צירים, בשטח ישראל ובשטח הרצועה, המאפשרים הכנסה של סיוע לצפון הרצועה תוך מתן מענה לחיזוק ההגנה על יישובי העוטף במרחב

הכנסת הסיוע במעבר [צילום: דובר צה''ל]
+עימותים פיזיים בין מפגינים פרו-ישראלים למפגינים פרו-פלשתינים ב-UCLA
19:20 01/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+לשכת רה"מ: הודעת המבקר - התנגחות מיותרת שאינה אמת
19:20 01/05/24  |  עידן יוסף

לשכת ראש הממשלה: "מכתבו של המבקר הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא עם משרד מבקר המדינה. הודעתו היא התנגחות מיותרת בזמן מלחמה".

+שלושה אירועי ירי פצמ"רים ברצועת עזה על כוחות ישראליים ולשטח ישראל
19:02 01/05/24  |  עידן יוסף

ארבע פצצות מרגמה שוגרו מרצועת עזה לעבר חולית. הם חצו לשטח ישראל והתפוצצו בשטח לא מאוכלס, ללא נזק וללא נפגעים. לא הופעלה התרעה בעקבות השיגורים.
בנוסף, בשעות האחרונות שני אירועי ירי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה, במרחב מסדרון נצרים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
בימים האחרונים חמאס מרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב המסדרון (גלי צה"ל).

+הערכה בקטר: תשובת חמאס תגיע בתוך יום או יומיים
18:47 01/05/24  |  עידן יוסף

המגעים לעסקה: חבר בלשכה המדינית של חמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: נשיב להצעה הישראלית בפרק הזמן הקרוב. מקור המעורה במגעים: בקטר מצפים לתשובה בתוך יום או יומיים.

+רפובליקנים מתנים ברית הגנה עם סעודיה בנורמליזציה עם ישראל
18:37 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיווח סעודי: ריאד הביעה הסכמה לנורמליזציה עם ישראל בתנאי להסכם להקמת מדינה פלשתינית בנתיב "בלתי הפיך"  ▪  בכיר אמריקני: נתניהו מסרב לתנאים ודורש לחתום הסכם במנותק מהפלשתינים  ▪  בלינקן: מבצע ברפיח ימנע עסקה לשחרור חטופים ויסכל את הנורמליזציה

נתניהו ובלינקן בפגישתם [צילום: חיים צח/לע"מ]
+ההוצאות הצבאיות של ישראל אשתקד הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר
18:35 01/05/24  |  עידן יוסף

ההוצאות הצבאיות של ישראל לסיכום שנת 2023 הגיעו ל-27.5 מיליארד דולר - וזאת למרות שהמלחמה פרצה רק לקראת סוף השנה. הוצאות המדינה עלו ב-24% בהשוואה לשנת 2022. המדינה היחידה במזרח התיכון שמוציאה יותר כסף על הצבא שלה מאשר ישראל היא סעודיה. כך עולה מדוח שפורסם היום.

+ראש עיריית ניו-יורק: המתסיסים המובילים בקולומביה אינם סטודנטים
18:31 01/05/24  |  עידן יוסף

ראש עיריית ניו-יורק במסיבת עיתונאים: "ההשתלטות על בניין 'המילטון' באוניברסיטת קולומביה הובלה על ידי אנשים שאינם סטודנטים, אשר גרמו להתססת האווירה במחאה והסיתו את שאר המפגינים".

+שתולה: פגיעה ישירה בשני בתים מטילי נ"ט
18:07 01/05/24  |  עידן יוסף

פגיעה ישירה של טילי נ"ט בשני בתים פרטיים בשתולה שבגליל המערבי - נזק כבד נגרם, אין נפגעים. ביממה האחרונה נורו ב-20 טילי נ"ט לפון, 12 מהם לעבר מטולה.

+קריאה לאכיפת הכללים: הפדרציה היהודית דורשת ביטחון בקמפוסים
18:02 01/05/24  |  עידן יוסף

תגובת הפדרציה היהודית של ניו-יורק אומרת כי הפעולות שננקטו באוניברסיטת קולומביה, כולל מעצרם של מי שתפסו והשחיתו בניין אוניברסיטה שלא כדין, מהווים צעד חשוב בהחזרת תחושת הביטחון עבור סטודנטים בקמפוס.
הפדרציה קוראת לקולומביה ולאוניברסיטאות אחרות בארה"ב לאכוף מיד את הכללים הקיימים כדי להבטיח את בטחונם ורווחתם של באי הקמפוסים. בהודעתה הוסיפה שהיא נשארת ממוקדת בשמירת ביטחונם של סטודנטים יהודים, ועם שותפים נוספים פועלת לחיזוק האבטחה בכל הקמפוסים באזור ניו-יורק.

+אנגלמן מתחיל לבדוק את כשלי צה"ל במלחמה
16:57 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מכתביו של אנגלמן לנתניהו והלוי מלמדים: הוא אינו מתכוון לבדוק את המדיניות כלפי חמאס; לשכת ראש הממשלה אינה מעבירה מסמכים על כהונותיו הקודמות של נתניהו

אנגלמן. "לא מתיישב עם הוראות הדין" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+בניגוד לחוק: משרד ראש הממשלה לא מוסר חלק מהמסמכים הנוגעים למלחמה
16:44 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתניהו אנגלמן פנה לראש הממשלה ולרמטכ"ל ודרש מהם להסיר את החסמים המעכבים את הביקורת  ▪  מזכירות הממשלה והמל"ל הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים למבקר רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה  ▪  צה"ל מנע מנציגי המבקר להיכנס למחנה שורה ולא קובע פגישה עם קמל"ר

אנגלמן בסיור בשדרות [צילום: דוברות המבקר]
+נתניהו לבלינקן: לא נקבל עסקה שכוללת את סיום המלחמה
15:34 01/05/24  |  מירב ארד

הסתיימה הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה אמר נתניהו אמר למזכיר המדינה האמריקני בלינקן כי לא יקבל עסקה לשחרור החטופים שכוללת את סיום המלחמה. בלינקן שב והבהיר כי ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תוכנית להגנה על האוכלוסייה האזרחית ולפינוי מסודר.

[צילום: חיים צח /לע"מ]
+לפיד לבלינקן: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה"
14:30 01/05/24  |  מירב ארד

לפני יציאתו לאיחוד האמירויות שוחח ראש האופוזיציה לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן. השניים דנו במאמצים הבינלאומיים לקידום עסקת חטופים. במהלך שיחתם, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: ״אין לנתניהו שום תירוץ פוליטי לא ללכת לעיסקה להחזרת החטופים. יש לו רוב בעם, יש לו רוב בכנסת ואם צריך אדאג שיהיה לו רוב בממשלה. חייבים להחזיר אותם הביתה. כל שעה קריטית.״

+כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב עצרו הלילה תשעה מבוקשים ברחבי יו"ש
14:04 01/05/24  |  מירב ארד

כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בכפר דומא שבחטיבת בנימין הכוחות עצרו שלושה מבוקשים והחרימו נשק. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+דיווח לבנוני על העסקה המסתמנת: 3 חטופים ישוחררו אחת ל-3 ימים
13:47 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

העיתון אל-אח'בר הלבנוני דווח כי ההצעה כוללת שלושה שלבים והפסקת לחימה של 40 יום במסגרתה ישוחררו 33 חטופים חיים ובתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף  ▪  ישראל תיסוג מאיזורים עם אוכלוסייה צפופה ותעצור את פעילות כלי הטיס למשך 10 שעות

שלושה שלבים ונסיגה מוגבלת של צה"ל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שליטי מדינות ערב ביד קשה נגד מפגינים פרו-פלשתינים
12:06 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ממרוקו דרך מצרים ועד ירדן והאמירויות: הממשלות אומנם מתייצבות מילולית נגד ישראל, אך אינן מוכנות שההפגנות על-רקע המלחמה יגלשו למחאות נגדן - מדווח ניו-יורק טיימס

הפגנה פרו-פלשתיני, רבאט, מרוקו [צילום: AP]
+רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני נפגשים בלשכת רה"מ בירושלים
12:00 01/05/24  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן נפגשים כעת בארבע עיניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת. מהצד הישראלי ישתתפו בפגישה: השר לעניינים אסטרטגיים, ראש המל"ל, ראש הסגל, המזכיר הצבאי של רה"מ והמזכיר הצבאי המיועד, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארה"ב. מהצד האמריקני ישתתפו בפגישה: שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזה"ת והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזה"ת.

[צילום: חיים צח/לע״מ]
+כוחות צה"ל תקפו במהלך היממה האחרונה מטרות רבות במרחב רצועת עזה
11:22 01/05/24  |  מירב ארד

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו מספר מטרות טרור של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ. בין המטרות, מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים, אתרי שיגור ועמדות ירי מרגמות מהן בוצע ירי לעבר הכוחות. בנוסף, מטוסי קרב יחד עם מכלול האש של אגודה 99 תקפו מספר מחבלים שהכווינו ירי תמ״ס לעבר כוחותינו ברצועת עזה.
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו חוליית מחבלים שנעה לעבר הכוחות במרחב מרכז רצועת עזה, בסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל את החוליה. זמן קצר לאחר התקיפה, הכוחות זיהו חוליה נוספת שהטמינה מטען באיזור, החוליה הותקפה וחוסלה על-ידי כלי טיס לצד המטען. בפעילות נוספת, הלוחמים ביצעו סריקות במרחב, באחד המבנים הלוחמים איתרו מצבורי אמצעי לחימה, מסמכים וציוד צבאי.

+יונייטד איירליינס מאריכה את ביטול טיסותיה לישראל
10:56 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+משהב"ט יוצא בקמפיין חדש להנצחת חללי מערכות ישראל: "כל הפנים והשמות"
10:36 01/05/24  |  מירב ארד

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון יוצא בקמפיין הסברה לציבור, תחת הכותרת "כולנו יחד מוקירים את חללי מערכות ישראל ומדליקים נר לזכרם". מטרת הקמפיין, שיצרה והפיקה לפ"מ, היא לעודד את הציבור להנציח את זכר חללי מערכות ישראל באמצעות הדלקת נרות זיכרון באתר 'יזכור' של משרד הביטחון. השנה, נבחר להוביל את הקמפיין הזמר דני רובס, שמבצע את שירו "פנים ושמות" בדרכו מכבישי עוטף עזה אל היכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל שבירושלים.

+בלינקן למשפחות החטופים: "לא ננוח עד שיקיריכם יחזרו"
09:45 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם נשיא המדינה  ▪  בלינקן לנשיא הרצוג: "בלי עיכובים, בלי תירוצים, עכשיו זה הזמן"  ▪  הנשיא הרצוג התייחס לביה"ד בהאג: "הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות"

בלינקן עם משפחות החטופים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"הממשלה זורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 חטופים"
09:41 01/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיפה כי משמעות העסקה היא "שיהיה עוד סבב. אי-אפשר להשלים עם התוצאות שלה"  ▪  פרסמה סטרוק הבהרה ותקפה את גל"צ: "בושה שגל"צ מסלפים את דבריי"  ▪  השר טרופר הגיב: דרכה של היהדות הרבה יותר אנושית ורגישה לחיי אדם מאשר מי שלפעמים מבקשים לדבר בשמה

סטרוק. מעוררת סערה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ביהמ"ש: ברגותי משתף פעולה עם חמאס ופוגע בביטחון המדינה
09:14 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נדחתה עתירתו של מרואן ברגותי - המוזכר כמועמד לשחרור בעסקת חטופים - נגד ההחמרה בתנאי מאסרו מאז פרוץ המלחמה  ▪  קובע: אין לאפשר לברגותי ולאסירים דוגמתו תנאים משופרים, ודאי לא בעת הזאת

ברגותי. יורש אפשרי לאבו מאזן [צילום: ברנט ארמנגוי, AP]
+סופית: הילולת ל"ג בעומר במירון מבוטלת
08:47 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם לשכת ראש הממשלה העבירה מסרים שהילולת ל"ג בעומר תבוטל לנוכח המצב הביטחוני בצפון  ▪  המלצת פיקוד העורף מחייבת, וייעשו מאמצים להילולות חלופיות מקומיות ברחבי הארץ

מסוק ליד מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+משטרת ניו-יורק הורידה את הדגל הפלשתיני והניפה את דגל ארה"ב
08:30 01/05/24  |  איציק וולף

משטרת ניו-יורק הסירה את הדגל הפלשתיני שהניפו המפגינים הפרו-פלשתינים על התורן באוניברסיטת קולומביה והניפו במקום שוב את הדגל האמריקני.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+חובה לקחת אחריות
08:25 01/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לא ייתכן שכעבור למעלה מ-200 ימים רק אדם אחד נטל אחריות לעובדה המכאיבה והמצמררת של חדירת מאות רוצחים מעזה את גבול ישראל ללא הפרעה הקלה ביותר

חליוה. היחיד שלקח אחריות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מטוסי חיל-האוויר תקפו הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון
08:22 01/05/24  |  איציק וולף

במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו מטרות של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם וכפר כילא שבדרום לבנון, בניהן עמדות תצפית ותשתיות טרור. בנוסף הותקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחב בליידא שבדרום לבנון, לצד תשתיות טרור ועמדות תצפית של הארגון במרחבים אל עדייסא ומיס אל ג'בל.

+טראמפ שיבח את השוטרים בניו-יורק וטען: היו צריכים להשתלט על הקמפוס מוקדם יותר
07:37 01/05/24  |  איציק וולף

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, שיבח את משטרת ניו-יורק על פעולת הפשיטה שביצעה באוניברסיטת קולומביה ועל מעצר המפגינים הפרו-פלשתינים.
"האנשים הטובים של העיר ניו-יורק היו מדהימים. הם לא פחדו משום דבר. אבל המצב לא היה צריך להגיע לזה מלכתחילה, והם היו צריכים להשתלט על הבניין הרבה יותר מוקדם ממה שהם עשו", אמר.

+עשרות מפגינים פרו-פלשתינים נעצרו בפשיטת משטרה על קמפוס קולומביה
07:30 01/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משטרת ניו-יורק פשטה הלילה על קמפוס האוניברסיטה ופינתה את כל המפגינים שקראו לאוניברסיטה להחרים את ישראל  ▪  נשיאת קולומביה קראה למשטרה להישאר עד 17 במאי

כוחות המשטרה בכניסה לבניין המילטון [צילום: קרייג ראטל, AP]
+הג'יהאד האיסלאמי מתאושש - בין היתר בשל המלחמה בעזה
07:03 01/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דאעש-אפגניסטן היכה באירן ורוסיה, צרפת וגרמניה מאוימות לקראת האולימפיאדה והיורו, שלוחיה של אירן תוקפים את חיילי ארה"ב ומלחמת חרבות ברזל עתידה להקצין דור חדש - מתאר אקונומיסט

זירת הפיגוע במוסקבה בחודש מארס [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזכות לדמוקרטיה מתגוננת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זאת ועוד
אביב  |  1/05/24 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתן קלינסקי
לא ייתכן שכעבור למעלה מ-200 ימים רק אדם אחד נטל אחריות לעובדה המכאיבה והמצמררת של חדירת מאות רוצחים מעזה את גבול ישראל ללא הפרעה הקלה ביותר
איציק וולף
משטרת ניו-יורק פשטה הלילה על קמפוס האוניברסיטה ופינתה את כל המפגינים שקראו לאוניברסיטה להחרים את ישראל    נשיאת קולומביה קראה למשטרה להישאר עד 17 במאי
איתמר לוין
דאעש-אפגניסטן היכה באירן ורוסיה, צרפת וגרמניה מאוימות לקראת האולימפיאדה והיורו, שלוחיה של אירן תוקפים את חיילי ארה"ב ומלחמת חרבות ברזל עתידה להקצין דור חדש - מתאר אקונומיסט
עידן יוסף
איתן קלינסקי
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צה"ל וגם מפרץ של רצחנות חמאסית שאין לה גבולות מוסריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il