X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיכרון אנושי קצר [צילום: אבי אוחיון/לע"מ]
אל תתנו להם רובים
נחרדתי יחד עם חברי כאשר ממשלת ישראל דאז העבירה לצבא המחבלים אלפי כלי נשק! "אל תתנו להם רובים", זעקנו בקול, פרסמנו מודעות וחילקנו סטיקרים אבל בתגובה נשמע קולו המזלזל של יצחק רבין המנוח שאמר "באמצעות כלי נשק אלה ילחם אש"ף בטרור"

אני בטוח ששבעתם כמוני ממראה הגנרלים במיל. ופרשנים חשובי סבר ונפוחים מרוב חשיבות עצמית שמדברים על "היום שאחרי..." רבים מהם מציעים שמדינת ישראל תחמש בציוד ונשק "פעילי פתח'" בעזה כדי שהם יגנו עלינו ממרצחי חמאס. אותם פרשנים ו"יועצים", מקבלים במה במרבית כלי התקשורת ולא מפסיקים לפמפם את האיוולת. איוולת! כי כבר היינו בסרט הזה לפני 30 שנה.
אני מניח שאו שהם לא מכירים את ההיסטוריה או שהם מסתמכים על הזיכרון האנושי הקצר של הציבור בישראל.
ב-23.9.93 עבר ההסכם הנואל שקראו לו "הסכם אוסלו" בכנסת. לאחר שעבר, נשמעו מעל במת הכנסת נאומים נרגשים ופיוטיים של ראש הממשלה יצחק רבין המנוח שאמר בין היתר "מעתה יהיו לנו ימים ללא דאגה ולילות ללא חרדה... נזכה לשכנות טובה, לסופו של השכול שפקד את בתינו, לקיצן של המלחמות. תנו לשמש לעלות".
שמעון פרס - מאדריכלי אסון אוסלו - גם הוא נשא נאום מליצי ובו אמר: "דימיתי באוזני את רעם מצעדן של נעלי הקרב העוזבות את הבמה אחרי מאה שנות איבה וחש בצלילם העדין של צעדי השלום הקרבים ובאים". התקשורת המגויסת דינדנה בחוזקה בפעמוני ההיסטוריה - "שלום עליכם מלאכי השלום" הייתה הכותרת בעיתון דבר.
ניחוח "סם השלום" היה באוויר, חיים חפר משורר הפלמח כתב: "אל כל בתי הקברות הצבאיים אני קם והולך היום/ ובשאגה גדולה ובצעדי מחול אני מבשר למצבותיו / שלום! / ואני לוחש להם, לרעיי מתש"ח ולבני מן הקרב האחרון / הנה ימים באים של סליחה וחסד, הנה תמו האיבה והחרון ...ואני רוצה לומר: שהחיינו וקיימנו - אל אני נושך שפתיי/ והגיענו לזמן הזה, אני שומע מכל מתי".
ובשעה שבארץ כולם התבשמו מה"הסכם" נכנס רב המרצחים יאסר עראפת לעזה לקול מצהלות ההמונים, כשבתא המטען של מכוניתו הוא הבריח את ממדוח נופל, ממתכנני הטבח במעלות שבו נרצחו 27 בני אדם מתוכם 22 ילדים.
נחרדתי יחד עם חברי כאשר ממשלת ישראל דאז העבירה לצבא המחבלים אלפי כלי נשק! "אל תתנו להם רובים", זעקנו בקול, פרסמנו מודעות וחילקנו סטיקרים. אבל בתגובה נשמע קולו המזלזל של יצחק רבין המנוח שאמר "באמצעות כלי נשק אלה ילחם אש"ף בטרור" בלי בג"ץ ובלי בצלם"... ואותי ואת חבריי למאבק כינה "פחדני השלום".
כלי הנשק האלה שימשו את צבא המחבלים באינטיפדת אל-אקצה, שהייתה מלחמה שבה נרצחו מאות יהודים. כלי הנשק לא התישנו ומשמשים עדיין את הרוצחים ביהודה ושומרון. ביום עצוב זה אני קורא שוב: אל תתנו להם רובים! לימדו מן העבר, אל תרדימו את הציבור בפתרונות שווא שעלולים לגרום לאסונות בעתיד.

תאריך:  12/05/2024   |   עודכן:  12/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטובר 1973 לבין אלו של אוקטובר 2023, מחדד תובנה לפיה סימנים מעידים איתנים, גם בסמוך לשעת ה"ש", יש בכוחם לאיין את הקונספציה ולתת סיפק בידי המערכת הצבאית להיערך לקדם את פני האיום
אורי מילשטיין
אין מחקרים צבאיים יסודיים ומבוססים והתוצאה: ביזיון ה-7 באוקטובר; פרשת חיסיון המסמכים; רצח הרופא הלבנוני על-ידי מאיר הר ציון ופקודיו מיחידה 101; מפקדים בכירים כותבים "היסטוריה צבאית"; בגידת האוניברסיטאות; דוח אגרנט הייתה החמצה היסטורית
דן מרגלית
ניקסון נראה בבירור כאח התאום של בנימין נתניהו באנגלית    אלוהים אדירים, מי יהיה השר הראשון בסיעת הליכוד שיתניע את כדור השלג בעברית?
אורי מילשטיין
שיחת עומק עם יצחק אכלר, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים בעל חמישה פטנטים בארה"ב, על אירוע ב-1973 שכמו בטבח ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, גם בפרוץ מלחמת יום הכיפורים הדרך מרמת הגולן לחיפה הייתה פתוחה לטבח המוני
אורי מילשטיין
הרצאה שלי ב"פורום קפה שפירא": על קונספציות, קונספירציות ומחדלים מבצעיים במלחמת יום הכיפורים וב-7 באוקטובר 2023. בהרצאה דנתי בסיבות העמוקות של הקונספציות המוטעות ובפחד של העיתונאים וההיסטוריונים לחקור קונספירציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il