X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
צורך חיוני למשק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
חרדים לתעשיות הביטחוניות!
בפועל ימשיכו לקבל פטור משרות צבאי על מדים ויעבדו בתעשיות הביטחוניות בשונה מחיילי חובה שמקבלים שכר זעום ביותר עד כדי כ-1,900 שקלים בלבד לחיילים קרביים, יקבלו אותם מתגייסים חרדים החל מהיום הראשון שכר שווה ערך לשכר המינימום במשק, קרי כ-6,000 שקלים ברוטו ל-3 שנים

נושא גיוס החרדים לצבא קיבל במהלך חודשי המלחמה האחרונים כותרות של קידוש לבנה והפך לשיח ושיג ציבורי מחריף והולך עד כדי איום ממשי למשבר פוליטי וחברתי חסר תקדים עם חשש ממשי לקרקע עמוק בעם. כל החלופות שהוצעו עד כה העלו חרס, כולל ההצעה לגיוס חלקי של בני הישיבות או לחלופין ההצעה הישנה נושנה, שהחרדים כמו גם הערבים ישרתו שירות לאומי.
מדובר, לית מאן דפליג, בצורך חיוני ביותר הן למשק וכלכלת ישראל, הן לשוק העבודה והן לכוחות הביטחון שכעת מקיזים דם, שעה שכמות בלתי נתפסת של 0.8 אחוזים בלבד (שמונה פרומיל) חייבי גיוס מהם מתגייסים מדי שנה, זאת על-פי נתונים רשמיים של צה"ל ומשרד הביטחון.
אני סבור כי הרעיון שאציג להלן יהיה win win מכל הבחינות, הן מבחינת האינטרס הלאומי, הן האינטרס הכלכלי של המשק, הן האינטרס הביטחוני והן האינטרס של המגדר החרדי.
ובכן, אין זה סוד שהתעשיות הביטחוניות של מדינת ישראל, אלה שנחשבו לפני שנים לא רבות למקור הגאווה שלנו והיו מוקד משיכה לתעסוקה עבור מיטב הדור הצעיר, שהתגאה יום יום בשלל המוצרים הצבאיים, החל מכדורים וקסדות, פגזים וטילים וכלה בתותחים, איבדו את הקסם שלהן בתור מקום תעסוקה שלא לדבר על קריירה, ואף קווי הייצור שלהן נמכרו לחו"ל.
מאחר שנותרו רק מעט עובדים בקווי הייצור של התעשיה הביטחונית הרעיון שלי הינו ליצור מודל מהפכני לפיו אותם רבבות רבות של חרדים שממילא אינם מתגייסים לצבא וגם לא חפצים בשרות לאומי ללא הכנסה, יגויסו כתומכי ביטחון המדינה(!) ולא כחיילים! לעבודה בתעשיות הביטחוניות למשך שלוש שנים.
ה"סוכריה" שיקבלו אותם מתגייסים/תומכי הביטחון תהיה לא רק בכך שבפועל ימשיכו לקבל פטור משרות צבאי על מדים ויעבדו בתעשיות הביטחוניות, אלא גם ובעיקר בכך שבשונה מחיילי חובה שמקבלים שכר זעום ביותר עד כדי כ-1,900 שקלים בלבד לחיילים קרביים, יקבלו אותם מתגייסים חרדים החל מהיום הראשון שכר שווה ערך לשכר המינימום במשק, קרי כ-6,000 שקלים ברוטו ל-3 שנים.
שכר זה, בתוספת דמי הביטוח הלאומי, יאפשר להם לפרנס בכבוד את בני משפחתם ולאחר תום אותן שלוש שנים, יוצע להם מסלול קידום לשכר גבוה הרבה יותר.
יהיו לכך מספר יתרונות:
ראשית, זה יאפשר לאותם חרדים לקבל שכר חודשי נאה, מה שלא יקבלו לא בגיוס לצה"ל וגם לא בשרות לאומי. וכן גם לא יהיו נטל על קופת המדינה בגין קצבאות שהם מקבלים.
שנית, זה יאפשר לצה"ל ולמערכת הביטחון להרחיב באופן משמעותי את השרות ויקל מאוד על הלחץ הקיים כיום וישתף את החרדים בעבודה למען ביטחון המדינה.
שלישית, זה יגרע מהצורך להעסיק עובדים זרים כי אין עובדים ישראלים לתעשיה במערכת הביטחון, מה שעלול במקרים מסוימים אף לפגוע בביטחון המדינה.
רביעית, תהיה לכך תרומה משמעותית ביותר גם לכלכלת ישראל וביטחון ישראל.
חמישית, יהיה בכך כמובן גם ערך חברתי ולאומי ראשון במעלה של שיתוף המגזר החרדי לא רק בשוק התעסוקה, אלא בפועל גם בביטחון המדינה.
שישית, קווי היצור וההיצע הישראלי של התעשיה הביטחונית נשענים על חו"ל אך אל לנו להיות תלויים בארה"ב ובאירופה בקניית נשק, כדורים, פגזים וטילים. עלינו לחזור ולהפעיל בעצמנו את התעשיה הביטחונית של מדינת ישראל ולא להיות תלויים בגחמות של מנהיגים ממדינות זרות.
אין לי צל של ספק כי החלטה יצירתית מעין זו תישקל ברצינות רבה על-ידי מנהיגות המגזר החרדי ואף יהיה לה סיכוי טוב להתקבל כי במפעלים יעבדו רק גברים, סביבת עבודה רצויה ומקובלת מבחינת החרדים.
הכותב הוא יו"ר ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו".
תאריך:  13/05/2024   |   עודכן:  13/05/2024
+בעיית הגיוס - דנים על-פי ההלכה וההלכות גם יחד
14:28 13/05/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

השורשים ההיסטוריים של נושא הגיוס יוצרים ציפייה אצל קהל נרחב שלא חלה עליו חובת גיוס  ▪  מאחורי הציפייה הזו עומדת הבטחה שלטונית  ▪  עקרונות הציפייה, ההסתמכות וחובת השלטון לקיים את הבטחותיו הם חלק בלתי נפרד מתקינות המינהל הציבורי בישראל  ▪  אנו חייבים לשבור את הפרדיגמה בכל רבדי החברה, ובכללם בבית המשפט העליון וחייבים להחליט על-פי ההלכה ועל-פי ההלכות - הלכות בית המשפט העליון

מי אשם? [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותגיוס חרדים
איתמר לוין
תנועת משמר הדמוקרטיה מבקשת מבג"ץ לקבוע שרק הממשלה ונתניהו ייוצגו בידי עורך דין פרטי, ולבטל את החלטת הממשלה לפיה גם ייצוגם של צה"ל ומשרדי הביטחון, האוצר והחינוך יופקע מידי הפרקליטות
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
איתמר לוין
30 חרדים ביקשו לשרת כלוחמים במג"ב    המשטרה: יעברו הכשרה מלאה, וזאת לצד "הכנת סגל ייעודית ומותאמת לסגל הפיקוד של המחלקה"
עומר מואב
התנהגות הציבור החרדי היא איום קיומי על מדינת ישראל    הנתונים מראים שמשק בית חרדי ממוצע עולה למשלם המיסים כמה אלפי שקלים כל חודש. החישוב מבוסס על כמה מיסים משק בית ממוצע משלם, וכמה כסף ושירותים שעולים כסף מקבל כל משק בית
עידן יוסף
פוקס מאשים בהודעה לבג"ץ את היועמ"ש בניסיון "להחליף את ממשלת ישראל" ו"לבצע הפיכה מנהלית"    פוקס טוען כי מיארה מתייחסת לממשלה כ"סרח עודף" ומנסה לכפות את עמדתה על הממשלה ועל צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il