X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פעילי אחים לנשק בהפרת סדר בכביש מס' 1 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
השופטת ששחררה את פעילי אחים לנשק: "אנשים כאלו לא אמורים להיות במעצר"
בתי המשפט שחררו ממעצר את פעילי ארגון המחאה שהפרו את הסדר השופטת לארי-בבלי ייחסה בדיון אמיתות להודעת כזב כאילו המשטרה הסירה אחריות ממפגינים לתאונה שבה נהרגו שני בני אדם כתוצאה ממפגעים שהוצבו במחאה נציג המשטרה תקף בחריפות: "איזה מסר זה? אלו פורעי חוק שצעקו לנו: 'אנחנו החוק!'"
שרון לארי-בבלי

השופטת שירלי רנר

עידן יוסף
אם תרצו נגד אחים לנשק: "מהווים סכנה לשלום הציבור"

מחאה לא-חוקית למען החטופים הסתיימה בשני הרוגים
עידן יוסף
שבעה בני אדם נהרגו ושישה נפצעו קשה בתאונות השבת * בהרוגים שני עובדים שפינו מהכביש חביות שהציבו אנשי מחאה שלא תואמה עם המשטרה * הנהג הפוגע נפגע, אך עד כה לא ננקטו צעדים מול מארגני המחאה
לרשימה המלאה

אכיפה בררנית זועקת לשמיים. "אנשים כאלו לא אמורים להיות במעצר", אמרה שופטת בית משפט השלום ירושלים, שרון לארי-בבלי, רגע לפני שהורתה לשחרר את פעילי ארגון "אחים לנשק", שנעצרו בתחילת השבוע לאחר שהפרו את הסדר הציבורי בכניסה לירושלים.
שימו לב לדברים שאמר רפ"ק משה לויטן, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב ציון בדיון הערר על שחרור פעילי 'אחים לנשק' החשודים בהפרת הסדר הציבורי: "בשם הסיסמה של 'אחים לנשק' והמילים המכובסות האלו, הרשו לעצמם המשיבים לעשות את מה שעשו.
"אני שואל את עצמי - מתוקף תפקידי ותפקידיי הקודמים. יצא לי לחקור תיקים כאלו בכל גווני הקשת הפוליטית - דתיים, יהודים ושאינם. תמיד כשהגענו לצומת הזה באירועים כל כך חמורים - המשיבים נעצרו. הפס"דים [הפרות סדר] של חסימות המוניות יכולות להקים עילת מסוכנות. חוסמי כביש בתקופת ההינתקות נעצרו גם עד תום ההליכים! ביקשנו צווי מעצר - וסורבנו, ביקשנו צווי חדירה - וסורבנו. אני שואל את עצמי - כשנתפס[ים] חבל, כפפות, מכלי דלק, איך זה מתיישב עם הגרסה?".
לויטן הוסיף ותקף: "איזה מסר יש פה לשוטרים של מדינת ישראל, כשפורעי חוק אומרים להם 'אנחנו החוק!', 'אתם משטרה של בן-גביר'?! מה המסר שבית המשפט מעביר לשוטרים שמוסרים את גופם יום-יום, שעה-שעה בהפגנות, וגם פה מנעו בגופם מהמפגינים לחסום את הכביש?".
לויטן התייחס גם לטענה שמקבלים בתי המשפט שוב ושוב באירועים של פציעת שוטרים כתוצאה מ"תאונה" במהלך מאבק עם מתפרעים בהפגנות: "אם השוטר לא היה תופס את הדגל, אז זה לא היה קורה. בדיוק כמו שהילדים שלי רבים בבית, ואני אגיד מי התחיל. אנו לא מדברים על ילדים בבית. אנו מדברים על שוטרים שהם אוכפי חוק, אנו מדברים על משיבים שהם פורעי חוק, על משיבים שכל תכליתם היא להביא להרס ולקריסה של מנגנון אכיפת החוק!".
נציג המשטרה קבל גם על העובדה כי בית המשפט בחר לשחרר לאחרונה חשודים ומתפרעים בהפגנה בגינה נהרגו עובד קבלן ומתנדב במשטרה, תוך שהוא משית עליהם תנאי מופרך לפיו: "אסור להם להשתתף בהפגנות בלתי חוקיות":
"האם אני צריך את אמירת בית משפט לומר למשיבים שעליהם לא להשתתף בהפגנות בלתי חוקיות? [האם] לא בשביל זה התכוון המחוקק בקובעו כי הפגנה צריכה להיות חוקית וישנם תנאים לכך? אני לא צריך שבית המשפט יבוא ויגיד לי 'אל תעשה משהו שהוא בניגוד לחוק' - כי את זה אני יודע".

לויטן הוסיף: "חופש הביטוי אינו [נועד] לפעולות שלוחות רסן, אינו היתר להתפרעויות ולהסתה, אינו היתר להמרדה, אינו מגן על החופש למנוע מיולדת להגיע לבית חולים, או ממכבי האש להגיע לכיבוי שריפה. הוא אינו חופש לרסק את המנגנון לאכיפת חוק ולהביא לקריסתו. הוא איננו חופש לעצור את המדינה".
ושימו לב לדבר המדהים הבא. בעקבות האזכור לאותה הפגנה, שבה נהרגו למרבה הצער השוטר והמתנדב, פנתה השופטת שרון לארי-בבלי ללויטן והעירה: "פורסם ע"י דוברות המשטרה, שבטעות יוחס מותם של השוטרים להפגנה ולא היה קשר בין הדברים".
אלא שהמציאות שונה בתכלית. המשטרה מעולם לא הוציאה הודעת תיקון ולא חזרה בה מהדברים. להפך, המשטרה שבה וחזרה שוב ושוב על גרסתה זו מאז אותה טרגדיה. השופטת הסתמכה למעשה על הודעת-כזב ("פייק ניוז") שהפיצו גורמים במחאה, כביכול המשטרה חזרה בה.
בסופו של דיון, גם שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים שירלי רנר קיבלה, כצפוי, את גרסת המפגינים - והורתה על שחרורם ממעצר.

הכותב הוא הכתב הפוליטי של "עכשיו 14"
תאריך:  22/05/2024   |   עודכן:  22/05/2024
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
השופטת ששחררה את פעילי אחים לנשק: "אנשים כאלו לא אמורים להיות במעצר"
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותמשטרה במוקד
איתמר לוין
טוענת: בית משפט השלום יצר מדיניות חדשה ומסוכנת לפיה שוטר הסבור שהוא מצוי בסכנת חיים, רשאי לירות גם לעבר הרגליים של מי שמסכן אותו ולא רק באוויר
אורי מילשטיין
חלק ראשון של שיחת עומק על שימוש המשטרה והשב"כ ברוגלות (תוכנות ריגול) בישראל, עם ניצב משנה בדימוס אבי וייס, עורך ובעלים של "טלקום ניוז", שפיקד בשעתו על בית הספר הארצי לשוטרים והוא בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול
מירב ארד
תורג'מן החל את דרכו במשטרה בשנת 1992 כבלש במחוז ירושלים. מאז שירת כראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת נתניה, מפקד מרחב דוד ומפקד מרחב קדם. את תפקידו הנוכחי כמפקד מחוז ירושלים, יסיים בחודש יולי
עידן יוסף
עידן יוסף
משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי השלימו את הכנת השטח והכשרת השוטרים למתן קנסות מנהליים באירועי ספורט    מטרת הקנסות היא לאפשר אכיפה מיידית נגד מפרי-סדר, לפני נקיטת צעדים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il