X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שרי האוצר והנגידים של G7 בפגישתם אתמול [צילום: אנטוניו קלאני, AP]
המערב מתקרב לשימוש בנכסים רוסיים לסיוע לאוקראינה
שרי האוצר של מדינות G7 אישרו עקרונית תוכנית לשימוש בריבית על הנכסים הרוסיים המוקפאים כדי לממן את הסיוע התנגדותן של גרמניה וצרפת מנעה שימוש בנכסים עצמם

ארה"ב ובעלות בריתה האירופיות מתקרבות לשימוש בנכסים רוסיים מוקפאים כדי לממן את מאמץ המלחמה האוקראיני. שרי האוצר של מדינות G7 הודיעו אתמול (25.5.24), לאחר פגישתם באיטליה, כי הריבית מן הנכסים הרוסיים תשמש לסיוע לאוקראינה. וושינגטון פוסט מזכיר, כי רוסיה איימה שתגיב בהחרמת נכסים אמריקניים ואירופיים בתחומה, אם כי לא ברור מה תהיה ההשפעה של צעד שכזה.
מאז הפלישה לאוקראינה נחסמה גישתו של הקרמלין ל-280 מיליארד המוחזקים במוסדות פיננסיים במערב, בעיקר באירופה. ארה"ב והאירופיות התווכחו במשך חודשים בשאלה האם להשתמש בכספים אלו כדי לסייע לאוקראינה, הזקוקה לתמיכה פיננסית לצד הסיוע הביטחוני. כעת הוסכם, כי ייעשה שימוש בריבית על הנכסים ולא בהם עצמם, וכי הכסף יועבר למדינות המערב וכך יממן בעקיפין את הסיוע לאוקראינה.
הסכום המדויק יהיה תלוי בשערי הריבית ובתנאים פיננסיים נוספים; מנהיגי המערב סבורים, כי הוא עשוי להגיע ל-50 מיליארד דולר. הדרג המקצועי מגבש כעת את הפרטים הסבוכים של המהלך, במטרה לאפשר למנהיגי G7 לאשר את התוכנית בפגישת הפסגה באיטליה בחודש הבא. בהודעת שרי האוצר צוין, כי המהלך יעלה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ועם הדרישות החוקיות הפנימיות של המדינות. מהלך זה יבטיח מימון לאוקראינה גם אם דונלד טראמפ, המתנגד למתן הסיוע, יחזור לבית הלבן.
כאמור, תומכיה של אוקראינה ביקשו תחילה להשתמש בנכסים המוקפאים עצמם, אך גרמניה וצרפת התנגדו מחשש לערעור יציבותו הפיננסית של גוש האירו: מדובר בתקדים העלול להוביל מדינות ומשקיעים למצוא יעדים אחרים לכספיהן, טענו. בתחילת החודש אישר הפרלמנט האירופי להשתמש בהכנסות מן הנכסים.
הנשיא ולדימיר פוטין חתם, ערב פגישת שרי האוצר של G7, על צו המאפשר להחרים נכסים של אזרחים וחברות אמריקניים. דובר הקרמלין טען שמהלך זה גרם למערב להסתפק בצעד מצומצם יחסית, אם כי אמר שגם הוא מהווה סחטנות. הפוסט מזכיר, כי ברוסיה פועלות כיום רק 400 מבין 1,600 החברות המערביות שפעלו בה לפני הפלישה, ובהן רק 30 חברות אמריקניות.

הידיעה המלאה
תאריך:  26/05/24   |   עודכן:  26/05/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המערב מתקרב לשימוש בנכסים רוסיים לסיוע לאוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
הגנרל ואדים שמארין נעצר לחודשיים בחשד לעבירות הונאה הכוללות שוחד    שמארין היא הקצין השלישי הבכיר בצמרת משרד ההגנה שנעצר בחודש האחרון
איתמר לוין
מצב החירום בו שרויה אוקראינה מאז הפלישה הרוסית מונע את עריכת הבחירות    אקונומיסט טוען שיש להכין תוכניות לקיומן בקרוב, גם אם זה יהיה קשה: חשוב להדגיש את ההבדל מרוסיה של פוטין
יאיר נבות
בחינה מעמיקה יותר של יחסי מוסקבה-בייג׳ין יותר משנתיים לאחר הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה תלמד שהם אכן העמיקו משמעותית, עם סייגים. למשל בכל הקשור להיקף הסחר בין המדינות, ורכיבי הסחר הזה. בשל הסנקציות המערביות המכבידות על רוסיה, מוסקבה הגבירה באופן דרמטי את הסחר עם אסיה, עם דגש על סין והודו.
איתמר לוין
מדוע דווקא עכשיו, כאשר פוטין סבור שהזמן עובד לטובתו? הסבר אחד, אומר אקונומיסט, הוא שמדובר ביישום הוראות מהשנה שעברה. הסבר שני ומפחיד יותר הוא שזוהי הכנה לעימות גלוי עם נאט"ו
יאיר נבות
לצידו של ניקולאי פטרושב כיועץ נשיאותי מינה הנשיא פוטין גם את מושל מחוז טולה הנוכחי אלכסיי דיומין ליועצו בתחום התעשיות הביטחוניות ויפקח גם על הספורט. כן כן. צריך להבין שבמבנה הרוסי יש כפילויות כל הזמן - למה צריך יועץ נשיאותי למדיניות חוץ למשל אם יש שר חוץ בממשלה? למה צריך יועץ משיאותי שיפקח על הספורט אם יש בממשלה שר ספורט שזה תפקידו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il