X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמש שנים עד למוצר הסופי [צילום: כפיר בולוטין]
דירה בכלא
החופש של ג'קי - דרמה קומית מוצלחת על מהות החופש - תיאטרון בית ליסין המחזה נכתב בידי חנית גולי, במסגרת בית הספר למחזאים של תיאטרון בית ליסין וסדנאות הבמה ועברו חמש שנים של כתיבה ושכתוב עד למוצר הסופי

החופש של ג'קי, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא דרמה קומית מוצלחת, העוסקת במהות החופש ובחיים הפטורים מכל עול כספי ומצוקת קיום בבית הכלא. הבמאי עידו רוזנברג להטט עם להקת שחקנים מוכשרת והתוצאה היא הצגה קומית מרגשת ומבדחת על משפחה, בדידות וקשיים כלכליים מול המציאות בבית הכלא.
המחזה נכתב בידי חנית גולי, במסגרת בית הספר למחזאים של תיאטרון בית ליסין וסדנאות הבמה ועברו חמש שנים של כתיבה ושכתוב עד למוצר הסופי.
העלילה עוסקת בג'קי שישבה בכלא 12 שנים על השתתפות בעסקת כספים מפוקפקת ועל שוד ועתה היא משוחררת ומנסה לחזור אל הקהילה ועל החיים הנורמטיביים. חלומה הוא להצליח במופעי הסטנדאפ שבהם גם הופיעה בכלא לפני הסגל והאסירות ושבהם זכתה להצלחה. מחוץ לכלא היא נוכחת שאיש כבר לא ממתין לה וגם הגבר שאמור היה לחכות לה, בגד בה. גם אימה עוזבת לדיור מוגן ואין לה קורת גג. ג'קי מחליטה שהמקום הבטוח ביותר עבורה הוא הכלא והחיים ללא מצוקת קיום, מיסים וארנונה. אולם, מערכות אכיפת הצדק טוחנות לפי כללים אחרים ולשוב אל מאחורי הסורגים זו מטלה קשה.
לירית בלבן מגלמת את ג'קי במשחק מרגש וגם מבדח מאוד. לירית היא תזזיתית וחיית במה נהדרת, צוחקת על כולם ואפילו על עצמה במשפטים חדים ובין היתר על תפקידיה בעבר. ענת וקסמן הנפלאה מגלמת את אמה המרוקנית של ג'קי במשחק שהוא בית ספר לשחקנים ומוכיחה שהיא משכמה ומעלה בעולם התיאטרון.
דינה בליי מגלמת את מצילה, השופטת שדנה בשעתו את ג'קי למאסר ארוך, בעודה טוענת לחפותה. דינה היא שחקנית נהדרת והיא מגישה משחק אופי מעולה ומרגש. רם גואטה הנפלא מגלם את הסוהר המלווה את ג'קי בכול דרכה בכלא ובשחרורה. רם מגיש משחק משובח ומקצועי ואין ספק שהוא תגלית בעולם התיאטרון. רם גם מגלם בקולו את מנהל מועדון הלילה שבו מבקשת ג'קי להופיע והקטע הזה הוא פנינה של ממש וראוי לתשבחות מיוחדות.
רדה קנטרוביץ מגלמת נהדר את תותי שכנתה לתא המאסר של ג'קי והיא מגישה משחק משובח, יפה ומוצלח מאוד. דודו בן זאב מגלם את שותפה בעבר של ג'קי שבוגד בה למרות שהוא יודע שהיא חפה מאשמה והוא אחראי לפשע. משחקו של דודו הוא טוב מאוד והקטע בו הוא מאיים עליה - מגולם היטב. תום זידנר נפלא בתפקיד השוטר הממאן להחזיר את ג'קי לכלא. תום מגיש משחק מוצלח במיוחד ומבדח מאוד.
עידו רוזנברג ביים דרמה קומית שזורה בהברקות בימוי ומוצלחת. סבטלנה ברגר עצבה תפאורה פרקטית יפה. אביה בש עיצבה תלבושות ראויות. ניר שלו לוגסי אחראי למוזיקה היפה. קרן גרנק עצבה תאורה מוצלחת. שחר סגל אחראית לפיתוח קטעי הסטנדאפ.

בדידות וקשיים כלכליים [צילום: כפיר בולוטין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  27/05/2024   |   עודכן:  27/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בניינים הרוסים
איתן קלינסקי
אני מביע את כאבי לנוכח עוצמת הפער בין ערכי התביעה המוסרית של המחוקק בפרשת "בהר" ובין היישום במציאות היומיומית העכשווית    נדבכי הקיום שלנו כחברה זועקים, שנממש בחיי היום-יום את ערכי פרשת "בהר" ולא נותירם רק במישוריות השמימית הספרותית
שמואל פישר
השר גנץ משמיע במשך זמן רב ביקורת ו'זורק בוץ' לעבר ראש-הממשלה - אבל מה בנוגע ללקיחת אחריות ומתן דוגמה אישית לציבור מאת השר גנץ עצמו - מתי יודיע השר גנץ לציבור על התפטרותו עקב מחדליו הקשים כרמטכ"ל וכשר ביטחון?
מאיר חוטקובסקי
בית המשפט העליון דחה עתירה להעלאת קצבאות הזקנה לאזרחים הוותיקים במדינת ישראל   בכך, בית המשפט הפגין חוסר רגישות מחפיר לסבלם של אלפי קשישים הנאבקים לקיום בכבוד בשנות חייהם האחרונות
יאיר נבות
ככל הנראה במטרה לשבור את רוחם של תושביה, אבל ייתכן שזהו גם שלב הכנה למתקפה רוסית נרחבת יותר משמעותית נגד המחוז ולכיוון העיר עצמה. תדירות ההפגזות וההפצצות נגד המחוז והעיר עלתה מאוד. הנשיא זלנסקי עצמו התייחס אמש לתקיפות הנרחבות ואמר בין השאר: המספר המדויק של ההרוגים עדיין לא ידוע. בסך-הכל, כמעט 60 בני אדם נפצעו ביום אחד בלבד ובחרקיב בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il