X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. בכייה לדורות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המאצ'ו בשלו
גורלם של החטופים אומנם נוגע לליבו של נתניהו אבל אינו יכול להיות נייר הלקמוס למדידת ההצלחה או הכישלון בשדה הקרב

בנימין נתניהו (בסיוע נושאי כליו המתקרנפים צחי הנגבי ואחרים) משחק אותה מאצ'ו מדיני. בהשקפתו הוא אינו אחות סיעודית אלא אסטרטג, לא אימא תרזה אלא נפוליאון בונפרטה, ולא יוותר על הניצחון המוחץ של צה"ל במלחמה רק בגלל כמה עשרות חטופים. גורלם אומנם נוגע לליבו (לדבריו) אבל אינו יכול להיות נייר הלקמוס למדידת ההצלחה או הכישלון בשדה הקרב.
או-קיי, אז ראוי לבחון את עמדתו על-פי שדה הקרב המילולי כפי שנתפש בעיניו. כלומר, נניח לצורך הבירור כי ב-7.10 נרצחו 1,400 ישראלים, אבל אף לא אחד לא נחטף לרצועת עזה. לצורך הדיון, החטופים יוק. במקרה זה נותרו בזירה המדינית שני מרכיבים בולטים: מצד אחד הצורך המוצדק להלום בחמאס על ה-7.10. אין על כך מחלוקת בישראל. מצד אחר, מה בנתונים אלה הפרי הבשל ביותר שיכולה ישראל לקטוף במצבה?
הברירה היא אפוא, המשך המלחמה, מין ניסיון ללכוד את יחיא סנוואר, "מחט בערימת השחת" או עצירת האש כדי להקים ברית הגנה אסטרטגית אשר תכלול את ארצות הברית, ישראל, מצרים, סעודיה, ירדן ומדינות המפרץ. זו נורמליזציה ברוכה של יחסי ירושלים-ריאד.
עצם כינון הנורמליזציה עם סעודיה הוא הישג ברמה אסטרטגית, ועל אחת כמה וכמה שיחד עם שותפיה ישראל מצויה בחזית אחידה עם הערבים הסונים נגד ההתפשטות של אירן השיעית החותרת לייצר נשק גרעיני. ראוי להזכיר את ששמעה אנני ג'ייקובסן מחברת הספר "מלחמה גרעינית" (יצא זה עתה לאור) בוושינגטון: "אין דבר כזה - מלחמה גרעינית קטנה".
ומה מנגד? נכונות ישראלית לחזור ולהידבר על כינון שתי מדינות בארץ-ישראל המערבית. זו תוכנית פיל (1937) והאו"ם (1947) ותוצאת מלחמת השחרור ונושאי השיחות שקיים בנימין נתניהו עצמו עם יאסר ערפאת, ואם לא הוא כי אז שליחו הנאמן עורך הדין יצחק מלכו. כלומר, נתניהו לא נדרש ליותר מאשר לחזור למקום בו עמד כבר תקופה ארוכה והתמורה היא הסכם הגנה חסר תקדים.
הוויתור על כך דומה למצב בו מנחם בגין היה דוחה את הסכם השלום עם מצרים או יצחק רבין את זה שנעשה עם ירדן. אני הותקף בתבהלה מאפשרות זו. אבל היא עלולה להתממש כ"בכייה לדורות" בהחמצה של ביבי את הנורמליזציה עם סעודיה. וכל זה בלי שהכנסנו לדיון את סוגיית החטופים המעיקה והכואבת.
פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  03/06/2024   |   עודכן:  03/06/2024
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-ערבי
עידן יוסף
בסביבת ראש הממשלה נתניהו הסביר כי ישראל סירבה למהלך משום בוושינגטון דרשו בתמורה את הפסקת המלחמה    סאליבן בשיחות סגורות: "התייאשנו מנתניהו"    בלינקן: "ייתכן שישראל לא מסוגלת או רוצה לבצע את הצעדים הדרושים בנושא הפלשתיני"    הנגבי: "אם יהיה תנאי למדינה פלשתינית - לא תהיה נורמליזציה"
עידן יוסף
ביקורו של סאליבן בישראל מציין התקרבות לנורמליזציה היסטורית בין ישראל לסעודיה, אך סוגיית מדינה הפלשתינית נותרה במחלוקת    קירבי דיווח על התקדמות משמעותית, אך סעודיה מתעקשת על פתרון משמעותי כתנאי לנורמליזציה
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
יורם אטינגר
ב-2024 לוחצת מחלקת המדינה על ישראל לאמץ את האופציה הדיפלומטית - שהפכה ל"גול עצמי" - במקום האופציה הצבאית מול חמאס, ומכאן ההתנגדות לפעולה צבאית ברפיח
איציק וולף
טרם נמסר מועד הלווית סמ"ר רביב שנהרג בקרב בצפון הרצועה    חיזבאללה ירה הלילה 60 רקטות לעבר בסיסי צה"ל ברמת הגולן בתגובה לתקיפה אווירית שבוצעה באזור בעלבכ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il