הביצוע לא מאוד נבון, אבל כנראה לא באשמת עיריית תל אביב. המצב הקיים בתל אביב, ולא רק בתל אביב, הוא בלתי נסבל, ובשונה מאתגרים שבאמת קשה לטפל בהם, דווקא נושא החניה הוא מהפשוטים לתיקון. רק להתגבר על הפופוליזם, ואפשר לשפר מאוד את איכות חיי התושבים, ואת החיים עצמם - כי חניה חינם פוגעת בבריאות וביכולת הקוגניטיבית של בעלי הרכבים ושל הילדים שלהם. חניה חינם כאשר יש מחסור מגדילה את הגודש בכבישים ואת זיהום האוויר, והזיהום פוגע בבריאות.
מה העירייה עשתה, או לפחות החליטה לעשות:
1. צמצמה את מספר תווי החניה חינם למשק בית לאחד. משק בית שרוצה תו נוסף ישלם 500 שקלים לשנה.
2. ביטלה את החניה חינם בשעות היום לתושב תל אביב מחוץ לאזור המגורים. זאת כפי הנראה בעקבות חוק ההסדרים של שנת 2021 שמכתיב ביטול המדיניות בה תושבים נהנים מחניה חינמית בכחול לבן, למעט באזור בו הם מתגוררים.
3. העלתה במעט את מחיר החניה בחניוני העירייה.
מה טוב? ייקור ריאלי של החניה - צמצום הפער האדיר בין הביקוש וההיצע.
מה רע? 1. אין היגיון רב בתווי חניה אזוריים. הם יוצרים עיוותים רבים ופוגעים ברווחת בעל הרכב עם התו. בתמצית: רכב יכול לחנות בו-זמנית רק בחניה אחת, ולכן אין היגיון להגביל לחניה ליד הבית. בעיקר כאשר ליד הבית יש מצוקת חניה. ברגע שמגבילים את כמות תווי החניה אז אין סיבה להגביל גם את השימוש בתו.
2. 500 שקל לשנה זה בדיחה.
3. צריך לאפשר למשק בית לוותר על תו החניה הראשון בתמורה להנחה בארנונה של 200-300 שקלים לחודש.