X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בהרב. משביתה את החגיגה [צילום: פלאש 90]
אין בחירת שופטים ללא אינטרסים
שוב מבזבזת מערכת האכיפה את המשאבים שלנו על שטויות במיץ עגבניות שוב מתישה אותנו מערכת האכיפה בהליך שיעלה הון ולא ייצא ממנו דבר חתול פולני נופל על הראש

ככל שאנו עולים במדרג הסולם, כן היכולת שלנו לפעול ללא ניגוד אינטרסים מוגבלת יותר. ליועצת המשפטית לממשלה יש תפיסה מסוימת, היא לא מאזנת אותה עם תפיסות אחרות, כל דעה שלה טבולה בניגוד עניינים עמוק, כל המשנים שלה נולדו עם אותו דנ"א כך שאיש לא יחלוק עליה. היה צדיק אחד במערכת, רז נזרי, נפלט.
וניגוד עניינים ענק למה? אין ברירה! ככה זה! אם לא מתאים לממשלה, שתחליף אותה, ואם הממשלה לא מחליפה משמע שזו הבחירה המיטבית של הממשלה, על-אף חוסר שביעות הרצון. זה הרע במיעוטו.
תהליך בחירת השופטים בישראל אף הוא טבול בניגוד עניינים. השופטים הם הרשות השלטונית היחידה שלא נבחרת על-ידי הציבור, ולכן בכל שיטת בחירה שנמציא יהיו פגמים, הבוחרים לא יהיו נקיים מאינטרסים אישיים ומוסדיים בנושאי הבחירה, הנבחרים לא יהיו נקיים מאינטרסים ותרגילים, זה מה יש. בצמרת העץ יש מעט חלופות, מעט ענפים ואם מפקששים ענף, נופלים למטה ושוברים את הראש. בצמרת העץ מצופפים שורות ונתונים ידיים העיקר לא ליפול, כי הקרקע מאוד לא יציבה שם למעלה.
בחירת שופטים על-ידי הציבור באמצעות הכנסת
ניתן היה להחליט שהשופטים ייבחרו על-ידי הציבור כמו ממשלה, כלומר באמצעות הכנסת. הציבור בוחר כנסת, והכנסת תבחר את השופטים. להצעה זו יש יתרונות רבים וחסרונות רבים, החיסרון העיקרי הוא הצבע הפוליטי בו נצבע את בתי המשפט, אך בדמוקרטיה השלטון מתחלף מעת לעת ואז גם צבעי בית המשפט היו מתחלפים לסירוגין, ולאורך תקופה בית המשפט היה מגוון.
כיום הדבר בלתי אפשר, כי השמאל שולט במשפט, הוא לא מאמין ביכולתו לכבוש את השלטון, הוא סבור שככל שיתקרב מועד הבחירות הימין כהרגלו במרבית השנים האחרונות יעבור להובלה. חשש נוסף של השמאל הוא שאם בחירת השופטים תעבור לידי הכנסת, הדבר אף יאזן את מערכת המשפט והיתרון הברור של השמאל במשפט יצטמצם וידחק עוד יותר את השמאל מאפשרות של חזרה להגה השלטון.
השיטה הנהוגה: ליבוי אינטרסים מנוגדים ואיזונם
בישראל נהוגה שיטה אחרת - שלוש קבוצות מיוצגות בוועדה לבחירת שופטים, הכנסת, הגורם הטבעי לבחירה, הממשלה הגורם הכי לא שייך ועורכי הדין שמתאימים לעניין כמו חזרת במרק פירות.
אז מאיפה הקרצנו את השיטה המטופשת הזו לכאורה? ההסבר הוא פשוט, אם אינך יכול לנצחם, הצטרף אליהם. קח את הכנסת, הגורם הטבעי, הוסף עליו את הממשלה על האינטרסים המובהקים שלה בבחירת שופטים, תוסיף על זה עורכי דין עם טונה של אינטרסים פרטיים ומוסדיים בבחירת שופטים, תסגור אותם בקופסת סרדינים, תן לאינטרסים לרתוח ולבעבע עד שייצא עשן לבן.
הדנ"א של הוועדה למינוי שופטים לא בא לאיין את האינטרסים, הוא בא ללבות אותם מחד-גיסא, ולאזן אותם מאידך-גיסא. אם מתמלא אינטרס נכלולי של צד א', אותו צד מקריב אינטרס נכלולי לטובת צד ב' וכן הלאה וכן הלאה. מתוך הקופסה מתקשרים עם השופטים במקל של ארטיק על הפח, השופטים עונים במקל משלהם, הכל סבבה, וכך אנו חיים שבעים ומשהו שנים עד שבאה יועגלי"ת חדשה ומשביתה לנו את החגיגה, למה? ככה! כי בא לה. היא כורתת, ולא רק בסיפור הזה, את הענף העדין עליו יושבת המדינה, והיא זו שתביא לנו את יחיא לצומת באר שבע, ואת נסראללה לצ'קפוסט, אין לי ספק.
היועגלי"ת ומשרתיה
אוכפי החוק, משרתי היועגל"ית, תעצרו את מי שאתם רוצים, שופט א' או שופט ב' עו"ד א' או עו"ד ב' אפילו שר א' או שר ב' כי לטעמי כבר מעבר לפינה אתם תפלו בפח היקוש שאתם טומנים לעצמכם, אין לכם גבולות ומי שאין לו גבולות עולה על מוקשים שהוא בעצמו טמן.
אתם יורקים לבאר שממנה אתם שותים, אבל אתם ממשיכים לשתות כי אין לכם מקור מים אחר, והבאר יבשה ולדעתי די בקרוב תתחילו לשתות את הרוק של עצמכם.
אינני מדבר מידיעה כמובן, אין לי כל יכולת לדעת מה ילד יום, אינני נביא ואינני בן נביא, אני מדבר מהערכה, כי לשיכרון כוח אין מרפא, עולים עולים עולים ואז בבת אחת בום....נופלים, אם מזלכם יתמזל ואתם חתול, תיפלו על הרגליים, אבל אני חושש שאתם חתול פולני, וחתול פולני נופל תמיד על הראש, כוח הכובד, עפעס מתבלבל אצלו.

תאריך:  05/06/2024   |   עודכן:  05/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין בחירת שופטים ללא אינטרסים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
" בית משפט מגוון" , הלפרין ?
שלמה המגיב  |  6/06/24 08:38
 
- ארה"ב = איראן?
ה.א  |  6/06/24 10:19
 
- ומה אומר "התא האפור במוחי" ?
שלמה המגיב  |  6/06/24 19:29
 
- שלמה, לצערי אתה ממשיך לחרטט
ה.א  |  7/06/24 07:49
2
ועל "האיזון הצפוי במערכת המשפט
שלמה המגיב  |  7/06/24 09:05
 
- שלמה, חשבתי שאתה קצת יותר חכם
ה.א  |  7/06/24 13:35
 
- "חלופות" סבירות נוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  7/06/24 16:05
 
- תת רמה. חג שמח ל"ת
ה.א  |  8/06/24 17:18
3
שלמה על הטעות העיקרית לא הערת
ה.א  |  8/06/24 21:47
 
- אתה צודק , ה.א.
שלמה המגיב  |  8/06/24 23:38
 
- סוף סוף מסכימים
ה.א  |  9/06/24 06:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
גידול בגירעון של 55 מיליארד שקלים? 22,000 שקלים למשפחה של ארבע נפשות    הוצאות המלחמה בסכום של למעלה מ-200 מיליארד שקלים? למעלה מ-80 אלף שקלים לאותה משפחה של ארבע נפשות
מיכאל מירו
ישראל נמצאת במשבר פוליטי עמוק שכעת לא ניתן להחלץ ממנו כי לכל 120 חברי הכנסת נוח במצבם הנוכחי
איתן קלינסקי
אני חושש לתוצאות ההרסניות שמביאה המלחמה לתודעה החברתית שלנו, שיש בתוכנו ציבור גדול, התומך במלחמה בעזה, כשהוא יודע שהמחיר הוא פסק דין מוות לפרחים שלנו בגיא ההריגה
איתן קלינסקי
אני מאחל לנו ערב פרשת "במדבר" שנצליח לחלץ את חייה של מדינתנו היקרה מעמק העכור אל עבר פתח לתקווה
יורם אטינגר
בלינקן לוחץ על ישראל לעבור מאופציה צבאית לאופציה דיפלומטית (מו"מ), למרות שלקח 17 שנות שלטון חמאס מראה כי הפסקת-אש ומו"מ משדרגים את טרור חמאס, המהווה סניף של טרור "האחים המוסלמים", ארגון הטרור הסוני האנטי-אמריקני הגדול בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il