X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זיקה היסטורית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
התיקון הגדול
טבח שמחת תורה אירע בנקודה שבה היינו רחוקים זה מזה. לנוכח ההתגייסות המלאה של העם על שדרותיו, הלחימה כתף אל כתף וגילויי האחווה והערבות ההדדית, החל תהליך התיקון, משקל נגד לחילול השם הנורא של הפירוד בינינו

יום ירושלים זה גדול מאלה שקדמו לו. המלחמה, שאנו בעיצומה, פרצה בסימן ירושלים. אויבינו כינו את הטבח שעשו בנו: "מבול אל-אקצה". מאז ששבנו אל בירתנו ממוקד המאמץ העיקרי של אויבינו מקרוב ושונאינו בעולם בירושלים - בערעור ריבונותנו עליה, בהכחשת זיקתנו ההיסטורית והדתית אליה, בהצרת התרחבותנו בה, וכמובן ביישום הפרקטיקה המרכזית שלהם: רצח יהודים באשר הם. הם יודעים, בעיקר כאינסטינקט קיומי, שירושלים היא המוקד הארצי והרוחני של קיומנו אנו. היא סיבת הרעש העולמי הגדול. התקיימו בנו דברי הנביא עובדיה "וְעַל יְרוּשָׁלַי͏ִם יַדּוּ גוֹרָל".
טבח שמחת תורה אירע בנקודה שבה אנו הישראלים, היינו רחוקים זה מזה. הטחנו מילים איומות והאשמנו את האחר בהחרבת הבית השלישי. רגע לאחר מכן, לנוכח ההתגייסות המלאה והמקיפה של העם על שדרותיו, הלחימה כתף אל כתף וגילויי האחווה והערבות ההדדית, החל תהליך התיקון, משקל נגד לחילול השם הנורא של הפירוד בינינו.
התיקון לחרפת השנה שקדמה ל-7 באוקטובר צריך לכלול את העלאת ירושלים על ראש שמחתנו. ההבנה שיום שחרורה הוא חג לאומי, וראוי שכולנו נחגוג אותו. זו תשובת המשקל למזימת אויבינו. "יְרוּשָׁלַ͏יִם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו". חכמינו דרשו בתלמוד: "עיר שעושה כל ישראל חברים". עיר הנצח מנצחת את המחלוקות. היא מגלה שהן חיצוניות ואינן נוגעות בחיבור הסגולי העמוק בינינו משחר היותנו לעם.
ירושלים הייתה מקום המקדש והמלכות, הרוח והמדיניות, תורה ולאום, ספרא וסייפא, הייצוג המאחד של זהותנו המלאה. לאחר החורבן והפיזור בעולם, הבינו חכמינו שכדי שגורלנו לא יהיה דומה לשאר העמים שגלו מארצם - התבוללות, היטמעות והיעלמות מבמת ההיסטוריה - אנחנו חייבים לזכור תמיד מאין באנו ולאן ברצוננו לשוב.
כשבירכנו על הלחם, לא הסתפקנו בתודה על המזון כאומות העולם, אלא ביקשנו מהאל לא לשכוח לבנות את ירושלים. כך הטמענו את ההכרה שכשם שהיחיד לא יתקיים בלא מזון, גם האומה לא תתקיים בלא ירושלים, לכל הפחות זיכרונה. בתשעה באב צמנו וקראנו לאור הנר את מגילת חורבנה של ירושלים. שלוש פעמים ביום ביקשנו בתפילה לבנות את ירושלים ולחזות בעינינו בשוב האל לציון. בכל פעם שקמה משפחה בעמנו, שברנו כוס מתחת לחופה, וחזרנו על שבועת גולי ציון הראשונים לא לשכוח את ירושלים, אחרת תשכח ימיננו ותדבק לשוננו לחכנו.
וגם אם ירושלים הייתה בעיקר חלום, היא שמרה על קיומנו בימים שהיינו חסרי ממלכה, נעים ונדים מארץ לארץ. זיכרונה היה מוחשי וממשי מכל ממש. טבעי היה אפוא להרצל לקרוא לתנועתו "ציונות", שכן היא ישבה על עשייה חינוכית בת יותר מאלפיים שנה. וכשהוא אמר "ציון" ו"ירושלים", השתחררה המיה אדירה כקפיץ עתיק שנדרך בלבנו כמעט אלפיים שנה, ודחפה את ההיסטוריה לשלב הבא.
הבה נחזור אל המקורות - תהא השקפת עולמנו אשר תהא - ונעלה את ירושלים על ראש שמחתנו הפרטית והלאומית. זמן רב ישבנו בוכים; הגיע זמן התיקון והחמלה. "מִקְדַּשׁ מֶלֶךְ עִיר מְלוּכָה/ קוּמִי צְאִי מִתּוֹךְ הַהֲפֵכָה/ רַב לָךְ שֶׁבֶת בְּעֵמֶק הַבָּכָא,/ וְהוּא יַחֲמוֹל עָלַיִךְ חֶמְלָה".

תאריך:  05/06/2024   |   עודכן:  05/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
גם השנה לא מוותרים על החגיגה בלבן: פעילויות, טעימות וחוויות ברוח החג לכל המשפחה בכל רחבי הארץ
מירב ארד
בסוף שנת 2023 60.5% מתושבי ירושלים היו יהודים ואחרים, ו-39.5% ערבים    העיר עדיין סובלת ממאזן הגירה פנימית שלילי    בני ברק, בית שמש ות"א הם היישובים העיקריים שמהם מהגרים לירושלים
חניאל פרבר
תיקון ליל שבועות אותו אנו מקיימים משלים את מעמד הר סיני    לאחר ששורשי התורה נשתלו בנו בשנתנו, אנו מתעוררים לעמול בקניינה ומתרפקים על זיכרון אותה שינה עריבה בעצרת
עידן יוסף
מאות מפרי סדר התעמתו עם המשטרה ו-19 שוטרים נפצעו כתוצאה מהשלכת חפצים    לוחם מג"ב שצולם דוחף אדם מבוגר ושני שוטרים נוספים הושעו מפעילות עד לבירור האירוע    שרים בממשלה גינו את אלימות השוטרים אך לא גינו את אלימות הפורעים
יפעת גדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il