X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נבאדה נולדה בקרב והתחשלה בנחישות [צילום: פרד מורלדג']
תושבי נבאדה תומכים בטראמפ בגלל המצב הכלכלי
ג'ו לומברדו, המושל הרפובליקני של מדינת המפתח, מצביע בניו-יורק טיימס על האינפלציה ועל הקושי להשיג דיור כגורמים המרכזיים לכך שטראמפ מוביל ביתרון גדול על פני ביידן במדינתו

  • ג'ו לומברדו, איש המפלגה הרפובליקנית, הוא מושל נבאדה - אחת משש מדינות המפתח בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב. מאמרו בניו-יורק טיימס נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
כאשר תושבי נבאדה אינם מרוצים מהמצב הכלכלי ומיכולתם של משפחותיהם לשגשג, הם מצביעים בעד שינוי. בשנת 2022 הייתי המועמד היחיד שניצח מושל מכהן. מה ששמעתי מהמצביעים ברוב מסע הבחירות היה הצורך לבנות כלכלה חזקה יותר, במיוחד משרות בשכר משופר והורדת מיסים. הפוליטיקה הביתית שוב מפגינה את כוחה בנבאדה, כאשר דונלד טראמפ מוביל ביתרון משמעותי על פני ג'ו ביידן. תושבי המדינה ממשיכים להיאנק תחת עול האינפלציה, כך שאין זה מפתיע אותי שתסכולם מוביל לתמיכה בהחלפת הנשיא.
כאשר נכנסתי לתפקידי, נבאדה סבלה משאריות הקורונה. בחודשים הבאים הפחתתי את מס העסקים העיקרי ב-15%, הטלתי וטו על העלאות מיסים, חיסלתי ביורוקרטיה באמצעות הוראות מינהליות וקידמתי יוזמות תחרותיות לעידוד היזמות. התוצאה: משכנו השקעות פרטיות ב-5 מיליארד דולר, הובלנו את ארה"ב בגידול השנתי בתעסוקה ויצרנו אלפי משרות חדשות.
עם זאת, רבים כאן עדיין סובלים ממחירים גבוהים, בעיקר בשל כשלונו של ממשל ביידן בתחום האינפלציה. מאז כניסתו לתפקיד, המחירים עלו ב-19% - גורם מרכזי לכך שהשכר השבועי הריאלי ירד ב-4%. משפחות נבאדה לא יכולות לשאת זאת.
זה נכון במיוחד בתחום הדיור. המחיר החציוני לדיור בלאס וגאס היה 342,995 דולר בינואר 2021; השנה הוא 460,000 דולר. עם הריבית הגבוהה שכופה הפדרל ריזרב, ההחזר החודשי של משכנתה פדרלית הוא 2,900 דולר – כפליים מאשר לפני 3.5 שנים. השכר השנתי הממוצע בנבאדה הוא 55,070 דולר, אך כעת יש צורך ב-111,557 דולר כדי לעמוד בתשלום שכזה.
ממשל ביידן החמיר עוד יותר את משבר הדיור כאשר לא שחרר אדמות פדרליות נוספות לפיתוח בנבאדה. בידי הממשל למעלה מ-80% מהאדמות במדינה, מה שמגביל את אפשרויות הפיתוח לדיור. קראתי להאיץ את העברת האדמות הפדרליות באיזורים העירוניים לידי מדינתיות ופרטיות, אך במקום זאת התמקד ביידן בהגבלות נוספות על השימוש בהן, כאשר הקצה 2 מיליון דונם לאנדרטה לאומית – פי 2.5 מגודל העיר ניו-יורק. עשירית משטח זה הייתה מאפשרת לבנות עוד 335,000 בתים באזור לאס וגאס.
נבאדה נולדה בקרב והתחשלה בנחישות. מתוך המדבר בנתה מדינתנו את פאר האירוח והבידור; תושבי נבאדה יודעים כיצד נראית עבודה קשה ואינם מצפים שמשהו ילך בקלות. אבל הם מצפים להגינות. תושב ממוצע של נבאדה צריך להרשות לעצמו דלק ומוצרי מכולת, לרכוש דירה ולתכנן פרישה – אבל רבים מדי מהם מתקשים בכך, מה שמוביל את חלקם לתמוך בטראמפ. הקונגרס מעריך שסל הקניות הנוכחי של תושבי נבאדה יקר ב-1,199 דולר לחודש לעומת ינואר 2021, בשל האינפלציה. מאז שביידן נכנס לתפקידו, מוצרי המכולת התייקרו ב-20.6%, שכר הדירה עלה ב-21.6% ומחיר הדלק זינק ב-46.99%.
רבים מתושבי נבאדה מאמינים שהמצב הכלכלי יהיה טוב יותר בהנהגה חדשה. זה כולל 69% מהמצביעים הצעירים ו-70% מההיספנים. כאשר דור ה-Z מסיים את לימודיו, נכנס לשוק העבודה ורוצה לרכוש בית ראשון, אין זה פלא שהם מודאגים מהאינפלציה וריבית המשכנתאות ומחפשים חלופה לסטטוס-קוו. פיטק גוזמן, ראש לשכת המסחר הלטינית בנבאדה, אומר שהשינוי נובע מכך שההיספנים מעדיפים מדיניות על פני אישיות, והוא צודק. גושי ההצבעה המסורתיים משתנים והבוחרים בוחנים כיצד הצבעתם תשפיע על כיסיהם – ולהפך.
כאשר בחירות 2024 הולכות ומתקרבות, המועמדים יעשו בחוכמה אם יבחנו את ההשלכות על מעשיהם על חיי היום-יום של הבוחרים. אם הסקרים האחרונים לגבי המועמדים הדמוקרטים בנבאדה נכונים, ואני חושב שכך הוא, יש לביידן בעיה גדולה. אחרי 3.5 שנים, תושבי נבאדה מאבדים את אמונם ביכולתו לעשות משהו משמעותי לגבי האינפלציה והדיור ונותרים עם התחושה שהוא פשוט לא מסוגל.

המאמר המלא
תאריך:  11/06/24   |   עודכן:  11/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תושבי נבאדה תומכים בטראמפ בגלל המצב הכלכלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס סוקר בהרחבה את תוכניותיהם של טראמפ ומקורביו - על-פי דבריהם שלהם    השורה התחתונה: מדובר בצעדים שחלקם יהוו איום ישיר על הדמוקרטיה האמריקנית
שמואל רוזנר
סקרים שפורסמו לאחר הרשעתו של טראמפ הציגו תוצאות סותרות בנוגע ליתרון בין המועמדים. למרות ההרשעה, טראמפ הצליח לגייס סכום כסף נכבד מתורמים בתוך זמן קצר. הדילמה העיקרית לבוחרים היא האם להתייחס להרשעה כפוסלת את טראמפ מכהונה או שמא להתעלם ממנה לנוכח נסיבות המקרה
איל נדב
היה כואב וקשה לראות חלק מהמראות והקולות בהפגנות בקולומביה ובאוניברסיטאות רבות בארה"ב, שהכילו אנטישמיות בוטה ו/או גיבוי נקלה לאלימות. ובכל זאת האמונה שלי בכוח של למידה ושיחה חזקה מתמיד
שמואל רוזנר
נאום נתניהו בקונגרס מעורר ביקורת רבה, גם בקרב ידידי ישראל, בשל חוסר האמון בו וחשש לפגיעה ביחסי ישראל-ארה"ב    המטרות האפשריות לנאום אינן ברורות, והיעילות של נתניהו כנואם מוטלת בספק לאור הירידה באמון בו בארה"ב    למרות היותו נואם מוכשר, נתניהו נתפס כמטרה נוחה לביקורת ונאום בקונגרס עלול להפוך אותו למשקולת על יחסי ישראל-ארה"ב
איתמר לוין
סקרים שנערכו לפני ההרשעה בתיק סטורמי דניאלס לימדו שטראמפ יאבד חלק מתומכיו אם יורשע, אך הם לא בחנו את המצב במדינות המפתח, וחמשת החודשים שנותרו עד הבחירות הם זמן רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il