X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי היה הטיפש אז ומיהם הטיפשים היום
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 35)
It's the Economy, Stupid
נתניהו וסמוטריץ' מפקירים את הכלכלה היבריס שלא ייאמן מול משפחות החטופים דני דנון אינו מתאים לתפקיד השגריר באו"ם הרגע בו צריך היה להכריז על שירות כללי לכולם

הגרעון התקציבי
קרוויל. ססמה מנצחת ב-1992 [צילום: לין סלדקי, AP]

את הביטוי שבכותרת המדור טבע בשנת 1992 ג'יימס קרוויל, אז מראשי הקמפיין של ביל קלינטון מול הנשיא ג'ורג' בוש האב. הדברים כוונו אל אנשי הקמפיין והיו אחד משלושת המסרים בהם התבקשו להתמקד (לצד "שינוי מול עוד מהנוכחי" ו"זכרו את ביטוח הבריאות"). הרעיון היה לשים דגש על נקודות התורפה של בוש, ששנה וחצי בלבד קודם לכן – אחרי מלחמת המפרץ – נהנה מפופולריות כה גבוהה, עד שהיו שדיברו על כך שיהיה המועמד היחיד לנשיאות ושההתמודדות תהיה על תפקיד סגנו. למרות שבמקור היעד היה פנימי, המשפט הזה הפך בפועל לססמת הקמפיין המנצח של קלינטון.
לא כל כך ברור מיהו ה"טיפש" שאליו התכוון קרוויל. סביר להניח שהוא לא רצה לבזות את אנשיו ובוודאי שלא את הבוחרים, אלא את הנשיא המכהן: טמבל שכמותך, אתה תפסיד בגלל המצב הכלכלי (ואכן, זה היה גורם מרכזי בתוצאות של אותן בחירות). אבל אם נייבא את המשפט הזה לישראל של יולי 2024, הטיפשים ברורים ביותר: בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ.
המצב הכלכלי קשה מאוד ועומד להיות קשה עוד יותר. הנתון המרכזי הוא הגרעון התקציבי, העומד כבר על 7.2% תוצר – בעוד התחזית עליה מבוסס תקציב המדינה ל-2024, אשר נקבע לאחר פרוץ המלחמה, הוא 6.6%. דהיינו: אחרי חצי שנה בלבד, אנחנו כבר מעבר ליעד של השנה כולה ואין שום סימנים לכך שבחודשים הקרובים הוא יירד; להפך. איש לא יופתע אם הגרעון יגיע בסוף השנה ל-8% ואולי אפילו יותר. לשם השוואה: בספטמבר 2023 הוא היה 1.5% בלבד. הסיבות ברורות: עשרות מיליארדי שקלים של הוצאות המלחמה לעומת ירידה בפעילות הכלכלית ובהכנסות המדינה ממיסים.
המשמעות המרכזית של הגרעון היא, שנשלם הרבה יותר ריבית על האשראי שלוקחת המדינה כדי לממן את פעולותיה. סטנדרד אנד פור'ס ופיץ' כבר הורידו את דירוג האשראי של ישראל, כי ככל שהחובות גדלים – הסיכון עולה; הן (וגם מודי'ס) בהחלט עלולות לעשות את זה שוב. כאשר הסיכון עולה, ברור שגם הריבית עולה. והריבית הגבוהה יותר תהיה על סכומים גבוהים הרבה יותר, שזה אומר – הרבה פחות כסף לכל הצרכים ולכל הפעולות הממשלתיות, והרבה יותר נטל על כולנו כדי לגייס את הכספים הדרושים.

בגידה באמון הציבור
כלום ושום דבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אז מה עושים ראש הממשלה ושר האוצר? כלום ושום דבר. אין קבינט כלכלי אמיתי, נוסח קבינט המלחמה. סמוטריץ, בור ועם הארץ בכלכלה, עסוק בעיקר בתפקידו כשר במשרד הביטחון ובנטרול/סילוק הצמרת המקצועית של האוצר. השבוע הוא הגיע לוועדת הכספים למסור סקירה כלכלית, התעמת עם משפחות של חטופים והודיע לחברי הוועדה שישלחו לו שאלות בכתב. וזה באותה ועדה שהעומד בראשה, משה גפני, לא ידע שדירוג האשראי של ישראל ירד, ושבשנה שעברה העביר פה אחד (הפה שלו) החלטה ולפיה לרפורמה המשפטית אין השלכות כלכליות, לאחר דיון בו כל המומחים אמרו בדיוק את ההפך.
נתניהו, שכן מבין בכלכלה והיה שר אוצר לגמרי לא רע, לא יעז כמובן להתעמת עם סמוטריץ; הרי גורלו האישי תלוי בו, וזה הדבר החשוב באמת. בשבוע שעבר גם הבהיר נתניהו, שאינו מסכים להכבדת הנטל על הציבור בשנה הנוכחית. מבחינה כלכלית יש פנים לכאן ולכאן: צריך למלא את הקופה וזה אומר יותר מיסים, המשק על סף מיתון ועסקים רבים בקשיים וזה אומר פחות מיסים. אבל אצל נתניהו השיקול היחיד הוא פוליטי. ייתכן שאפילו הוא (המפגין אטימות מעוררת חלחלה) מבין שיש גבול למה שהציבור יסכים לספוג, ואולי הוא גם מנהל כלכלת בחירות (מתוך הכרה בכך שלמרות הכל – הן בפתח).
הנגיד אמיר ירון משמיע אזהרות הולכות ומחמירות, אך איש אינו שם לב אליו. תזכורת: נתניהו עמד שלא להאריך את כהונתו, לאחר ש"העז" להזהיר מפני השלכות הרפורמה, ונאלץ לספוג אותו לעוד חמש שנים רק בגלל המלחמה. ועוד תזכורת: חברים בקואליציה ביזו בפומבי את ירון בשל מדיניות הריבית (הזהה לזו של כל הנגידים האחראיים בעולם), ונתניהו לא נתן לו גרם של גיבוי. אז למה שיתייחס אליו כעת?
ממשלת החורבן והביזה הזאת מנסה להתחמק מאחריות למחדל של 7 באוקטובר. אבל אפילו אם נניח לטובתה שיש לה נסיבות מקלות (וזה רק לצורך הדיון), אין שום דבר כזה בנוגע לאופן בו היא מנהלת את המלחמה ובוודאי את הצד הכלכלי שלה. זה לגמרי, 100%, לחלוטין, טוטלי – זה שלה. ההתעלמות מן המצב הכלכלי היא רשלנות פושעת. היא מרמה והפרת אמונים. היא בגידה באמון הציבור.

מול משפחות החטופים
משפחות חטופים השבוע בוועדת הכספים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

לא עובר שבוע, ואולי לא עובר יום, בלי שמישהו מקואליציית הבלהות הזאת יתעמת עם אחד מבני משפחות החטופים, יגער בו, ינזוף בו, יבזה אותו. היו כבר מי שאמרו להם שהם משרתים את חמאס וגורמים לו להקשיח את עמדותיו. היו כבר מי שהאשימו אותם ברצון להפיל את נתניהו. היו כבר מי שייחסו להם "שמאלניות". היו כבר מי שברחו פיזית ממפגש עימם.
שוב, נניח רק (ואך ורק) לצורך הדיון שיש משהו לפחות בחלק מן הטענות הללו. אבל לא כל דבר אומרים, ודאי שלא בפרהסיה. לא כל דבר אפשר להטיח שמי שיקיריו עוברים מזה שמונה חודשים גיהנום יום-יומי, שאולי המוות עדיף עליו. אלא שההיבריס של חבורת ה-64 הזאת מרקיע שחקים, וראינו את זה עוד לפני המלחמה. הם מבטלים כלאחר יד את כל מי שלא מסכים איתם, מתעלמים ממומחים המזהירים מפני מעשיהם, מזלזלים במאות אלפים היוצאים לרחובות, מסלפים ומשקרים אל מול עובדות מוצקות.
הנחמה היחידה היא שכאמור מדובר בהיבריס. ויקיפדיה מבארת: "רגש של גאווה וגבהות לב מוגזמים, הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה". היהירות, השחצנות, האטימות של החבורה הזאת כל כך גדולים, שלקח ההיסטוריה מחייב שהם יתרסקו. נותר לנו רק להתפלל שזה יקרה כמה שיותר מהר, לפני שהם ירסקו את כולנו, כפי שהם עושים בהתמדה מזה שנה וחצי.

דני דנון
תומס-גרינפילד. ראו את ההשוואה [צילום: מרי אלטפר, AP]

ברכות לדני דנון על המינוי לשגריר ישראל באו"ם. ורק שאלה קטנה: מה בדיוק הכישורים שלך לתפקיד הזה? נכון, היית שגריר באו"ם בשנים 2020-2015, אבל גם אז לא היו לך שום כישורים מתאימים. אז עכשיו, כאשר מצבה הבינלאומי של ישראל גרוע כפי שלא היה מעולם, וכאשר האו"ם ומוסדותיו מקבלים החלטות של עלילות דם בזויות ביותר, הנציג הבכיר ביותר שלנו בזירה העולמית יהיה חובבן.
כמה השוואות. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, עובדת בממשל מאז 2004 ומילאה תפקידים בכירים במשרד החוץ בשנים 2018-2008. שגרירת בריטניה, ברברה וודוורד, עובדת במשרד החוץ מאז 1994 ובין היתר הייתה השגרירה בסין. שגריר צרפת, ניקולס דה-ריביירה, נמצא בשירות החוץ מאז 1992 ובין היתר היה סגן השגריר באו"ם. מצרים מיוצגת בידי אוסמה עבד אל-מלכ, דיפלומט מאז 1998 שהיה שגריר ארצו לאיחוד האפריקני. השגרירה היוצאת של הודו, רושירה קאמבוג', עובדת במשרד החוץ מאז 1989 והייתה השגרירה בדרום אפריקה ובאונסקו. את שווייץ מייצגת פרסלה בריסוויל, אשת משרד החוץ מאז 2000 ומי ששירתה בעבר במשלחת לאו"ם.
גם לישראל היו שורה של דיפלומטים מקצועיים (או לפחות בעלי ניסיון דיפלומטי) בתפקיד זה: אבא אבן, מיכאל קומיי, גדעון רפאל, יוסף תקוע, יהודה בלום, יוחנן ביין, יהודה לנקרי, מירון ראובן, רון פרושאור. בדרך היו גם לא מעט מינויים פוליטיים, כולל חיים הרצוג, בנימין נתניהו, גד יעקובי וגלעד ארדן. אבל זה לא מכשיר את המשך התופעה, ודאי לא כאשר התפקיד ממש זועק לאיוש בידי הדיפלומט הטוב ביותר או איש ההסברה הטוב ביותר.

ממשלת חובבנים
דנון. שיקול פוליטי של נתניהו [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

אז למה דני דנון קיבל את התפקיד? כי זה מה שטוב אישית לבנימין נתניהו. דנון ציפה לקבל תיק בממשלה, לא קיבל אותו והפך למי שמשמיע – רחמנא ליצלן – ביקורת על נתניהו מתוך הליכוד, אחד הבודדים המעזים לעשות זאת. אז כדי להבטיח שלא תהיה שום סכנה שמא הוא ירים את ידו, נניח, בעד הקדמת הבחירות – שולחים אותו לניו-יורק. ובתור בונוס מקבלים במקומו בכנסת את אביחי בוארון, נאמן מובהק של נתניהו. שניים במחיר אחד. טובת המדינה? ענייניות? נו, באמת.
בעצם, זה לא צריך להפתיע ולא רק בגלל הפוליטיזציה של התפקיד בעשורים האחרונים. זו הרי ממשלה של חובבנים גמורים, שרק שלושה מבין השרים בה מבינים בתחומים עליהם הופקדו: יואב גלנט בביטחון, ניר ברקת בכלכלה ויריב לוין במשפטים. בכל שאר המשרדים, עושה רושם שנעשה מאמץ מיוחד למנות מי שאין לו מושג כלשהו באותו תחום (למשל: עבריין בביטחון הלאומי, טייס בחינוך, שב"כניק בחקלאות). בעוד הידע של לוין הוא כזה שמשמש לצורכי הרס, אולי אין להתפלא על כך שגלנט וברקת הם השרים היחידים שיש בפיהם ביקורת פומבית על ניהול המלחמה בתחומיהם.

הרגע שהוחמץ
חטא בל-יסולח של ממשלת החורבן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אם היה תחום שבו ניתן וצריך היה לנצל את אסון 7 באוקטובר כדי לצאת מחוזקים יותר, זהו השירות הצבאי/אזרחי. האסון הזה חשף כמה נקודות קריטיות: צה"ל זקוק בדחיפות לעוד אלפי לוחמים, אנשי חמאס רצחו גם ערבים, הציבור הערבי הפגין תמיכה במדינה, הייתה אחדות נרחבת בציבור היהודי, אלפי חרדים ביקשו להתגייס או לשרת. את כל זה יחדיו ניתן וצריך היה להכניס לתוך סיר גדול, שממנו ייצא שירות כללי לכולם כולל כולם.
ברור שיש המון פרטים המצריכים עיון ודיון. כמה חרדים באמת לומדים ומהי המכסה המירבית בה ניתן להכיר. מי מסוגל לשירות קרבי ומי יהיה תומך לחימה. איזה סוג של שירות אזרחי מתאים לערבים. מה עושים עם בעלי פטורים רפואיים/נפשיים. מהי מסגרת הזמן ליישום וכמה תקציב יידרש. אבל העיקרון היה חייב להיות מיידי וחד-משמעי: כולם משרתים בצורה כלשהי את המדינה, את הקהילה, את היישוב. זה יכול היה להיות רגע מכונן בתולדות המדינה.
הרגע הזה הוחמץ, כנראה לבלי שוב. כולנו תפילה שלא נעמוד שוב מול מציאות נוראה שהיא אשר גורמת לנו להתחבק ולהתאחד (אם כי מלחמה מול חיזבאללה תהיה הרבה הרבה יותר קשה מאשר חרבות ברזל). ממשלת הביזה ממשיכה לפטור רבבות חרדים לצורך הישרדותו של בנימין נתניהו. בקרב ערביי ישראל שוב עולה הפשיעה ונציגיהם בכנסת מבטאים עמדות קיצוניות נגד המלחמה. עוד אחד מן העוונות הבל-יסולחו של ממשלת החורבן.

תאריך:  13/06/2024   |   עודכן:  13/06/2024
+נתק בין רה"מ נתניהו לראש אמ"ן חליוה לפני 7 באוקטובר
22:44 13/06/24  |  עידן יוסף

הנתק בין רה"מ נתניהו לראש אמ"ן חליוה לפני 7 באוקטובר: מתחילת כהונת ראש הממשלה בדצמבר 2022 ועד בוקר הטבח, השניים קיימו שתי פגישות עבודה בלבד, בניגוד לנוהג לפיו תדירות הפגישות 'תהיה תכופה'.

+גנץ רמז שמשפחת ביבס אינה בחיים; קרוביהם זועמים
22:37 13/06/24  |  עידן יוסף

התבטאות קשה ומפתיעה מפיו של יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ. הוא נשאל בראיון למיכל רבינוביץ בנוגע לגורלם של בני משפחת ביבס שנחטפה לעזה ורמז כי אינם בין החיים: "ישראל יודעת מה עלה בגורלה של משפחת ביבס".
כנשאל מתי הציבור בישראל התעדכן בנוגע לכך, השיב: "כשהדברים יבשילו, וכרגע צריך לעשות את כל המאמצים שהם כולם ישובו. אין ספק שזה אסון נוראי, אנושי, והוא גם במידה לא קטנה הסמל הכואב של המערכה".
מבני משפחתם המורחבת של משפחת ביבס תקפו בתגובה את גנץ ואת כאן חדשות: "היינו עדים הערב לחוסר אחריות של פוליטיקאי ושל תקשורת, שבחרו לפרסם ידיעה מבלי להתחשב במשפחה שיושבת בבית ונאלצת להתמודד עם זה, ללא כל הכנה מוקדמת ויכולת לעצור את זה. המשפחה בקשר רציף עם המודיעין ואנחנו עדיין מאמינים בלב שלם שעוד נשמע חדשות טובות".

גנץ. אסון נוראי
+אחד החטופים העיד: "הוחזקתי עם גיא דלאל"
21:53 13/06/24  |  עידן יוסף

אחד החטופים שחולצו בעדות ראשונה על החטוף גיא דלאל - השניים הוחזקו באותו החדר לפני כמה חודשים (חדשות 12).

+ארה"ב חוששת מהסלמה בצפון; שני חיילים נפצעו קל-בינוני
20:58 13/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון וברמת הגולן  ▪  שני חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט בצפון  ▪  ברקע ההסלמה בצפון: דרמר והנגבי יערכו פגישות דחופות בוושינגטון  ▪  ארה"ב הזהירה את ישראל מפעולה בלבנון "שתצא מכלל שליטה"

שרפה שנגרמה ליד קצרין [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+מטח חריג של 7 רקטות נורה מצפון הרצועה
20:30 13/06/24  |  עידן יוסף

מטח חריג לחוף אשקלון: שבעה שיגורים חצו מצפון הרצועה, ארבעה מהם יורטו, השאר נפלו ככל הנראה בשטחים לא מאוכלסים, לא ידוע על נפגעים או נזק.

+הוארכו צווי שר התקשורת נגד אל-ג'זירה
20:28 13/06/24  |  עידן יוסף

הוארכו הצווים שעליהם חתם שר התקשורת להגבלת פעילות אל-ג'זירה בישראל. השר שלמה קרעי מסר: "אל-ג'זירה הוא שופר הטרור של חמאס. מטעמים משפטיים מופרכים אנחנו נאלצים לאשר מחדש את סגירתו בישראל בכל 45 יום. נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי לנקות את השטח מטרור והסתה. אולי אחרי שסיים לעשות סיבוב על כולנו, יתפנה סוף-סוף שר הבטחון ויואיל בטובו להורות לאלוף פקמ"ז לסגור אותם גם ביהודה ושומרון, דבר שבאופן לא מובן טרם קרה".

+כוחותינו השלימו מבצע מוצלח בג'נין; לוחם נפצע קל
19:37 13/06/24  |  עידן יוסף

בסיום מבצע בן 13 שעות, לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג״ב בהכוונה מודיעינית של אמ״ן ושב״כ השלימו מבצע לסיכול טרור במרחב ג׳נין שבמנשה. במהלך המבצע הכוחות עצרו מספר מחבלים וניהלו חילופי אש עם חמושים. כוחות הנדסיים חשפו צירים במרחב בהם הוטמנו מטענים לפגיעה בכוחותינו.
לוחמי יחידת דובדבן ביצעו נוהל ״סיר לחץ״ על מבנה בו שהו שני מבוקשים בכירים במרחב ג׳נין. הלוחמים ניהלו חילופי אש עם המבוקשים שכללו ירי של טילי כתף לעבר המבנה, שני המבוקשים חוסלו ונמצאו שני נשקים על גופותיהם. המבוקשים ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.
לוחם צה״ל נפצע באורח קל במהלך חילופי הירי, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

+השר ישראל כ"ץ בערוץ 14: "נצטרך להיכנס קרקעית ללבנון"
19:34 13/06/24  |  עידן יוסף

+דיווח: צה"ל העביר עשרות גופות מרפיח לישראל
19:04 13/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעזה מדווחים שחיילי צה"ל שלפו מאות גופות מארבעה בתי קברות שונים ברפיח  ▪  גופות שמוצאות מקביהן מועברות לבדיקה בישראל על-מנת לוודא שלא מדובר בחטופים

חיילים בבית הקברות [אילוסטרציה]
+ארץ ישראל היפה
18:43 13/06/24  |  יזהר שי   |   לרשימה המלאה

הוא מנכ"ל של חברת הייטק מצליחה, אחרי אקזיט, מאות עובדים ברחבי העולם, המוצרים שלהם מוכרים היטב בכל העולם  ▪  את הארוחות שלנו הוא מבשל בעצמו, באהבה

גם קינוח [צילום: פלאש 90]
+ישראל והמתווכות מיישרות קו להבהיר שהשינויים שחמאס דורש מהותיים
18:33 13/06/24  |  עידן יוסף

גורם מדיני בכיר תדרך כי ישראל והמתווכות מיישרות קו בצורה מובהקת, שברור שהמתווה כפי שחמאס הביא אותו הוא בעצם תשובה שלילית מוחלטת למתווה של ביידן. לדבריו, אין מדובר בשינויים מזעריים כפי שחמאס מציג - אלא בשינויים מהותיים שמשנים את ההסכם מן היסוד ושאינם מאפשרים לצדדים להתקדם לעבר עסקה. מדובר בעשרות רבות של סעיפים ששונו. חמאס טען כי השינויים ה"מזעריים" הוכנסו בעקבות פלישת ישראל לציר פילדלפי.

+שלוש מטרות אוויריות יורטו בצפון הגולן
17:42 13/06/24  |  עידן יוסף

בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין בשעה 16:36 ו-16:53 במרחב רמת הגולן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שלוש מטרות שזוהו, האירוע הסתיים. התרעה על ירי טילים ורקטות במרחב מבואות חרמון הופעלה מחשש לנפילת שברי יירוט.
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב דיר סירין שבדרום לבנון.

+הוגשה הצהרת תובע נגד מיידי אבנים על שוטרים במזרח ירושלים
17:40 13/06/24  |  עידן יוסף

חמישה ערבים תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד ליידוי אבנים לעבר כוחות משטרה ומג"ב. במהלך חקירה בימ"ר ירושלים הוגשה נגדם הצהרת תובע, ומעצרם הוארך עד להגשת כתב אישום.
החקירה החלה בעקבות הפרות סדר אלימות שהתרחשו בשכונת א-טור בחודש שעבר. במהלך הפרעות, מפרי סדר יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.
החשודים, תושבי א-טור בני 15 נעצרו בשבועיים האחרונים. אחד החשודים חשוד גם במעורבות בייצור בקבוקי תבערה. החקירה העלתה כי חלק מהם יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון בתאריך 22.5. חשוד נוסף היה מעורב ככל הנראה באירועים נוספים של יידוי אבנים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט.
היום, עם סיום החקירה, הוגשה נגדם הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב בחמישה ימים עד לתאריך 17.6, לצורך הגשת כתב אישום.

+כלב של יחידת עוקץ נהרג בפעילות בקבאטיה
16:57 13/06/24  |  עידן יוסף

בקבאטיה שבנפת ג׳נין פועל צה"ל לסיכול טרור. הכוחות מבצעים כיתור של אחד הבתים בנוהל ׳סיר לחץ׳ שמסכן את חייהם, במהלכו מתנהלים חילופי אש משמעותיים במסגרתם נורה טיל נ״ט על ידי כוחותינו לעבר הבית, כלב של יחידת עוקץ נהרג.

+דיווח: לוין מציע למנות את אלרון לנשיא העליון
15:42 13/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

על פי הדיווח בחדשות 12, לוין מבקש למנות את אלרון למשך 11 חודשים לאחר פרישתו של פוגלמן באוקטובר  ▪  להצעה אין סיכוי להתקבל בוועדה לבחירת שופטים

עמית ואלרון. אין נשיא קבוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הצפון בוער: מטחים כבדים לעבר הגליל והגולן
15:41 13/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

זוהו 40 שיגורים ו-5 כטב"מים חצו לשטח ישראל  ▪  בקצרין נפצעו שני צעירים באורח קל מרסיסים  ▪  בצפת הופסקו הלימודים במוסדות החינוך בעיר  ▪  כוחות כיבוי פועלים ביותר מ-10 מוקדי שריפה פעילים

נפילת רקטה בקצרין [צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
שריפות בקריית שמונה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
שריפה ויירוטים מעל צפת [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל: זוהו כ-40 שיגורים לעבר מרחב הגליל והגולן
15:21 13/06/24  |  מירב ארד

צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעות האחרונות, זוהו כ-40 שיגורים לעבר מרחב הגליל והגולן, מתוכם מספר שיגורים יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. זוהו מספר נפילות שגרמו לפריצת שריפות במרחב. חמש מטרות אוויריות חשודות זוהו החל מהשעה 14:00, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שלוש מתוכן.

+עקב נפילות ויירוטים: התקבלו דיווחים על 15 מוקדי שריפות במרחב רמת הגולן והגליל העליון
14:49 13/06/24  |  מירב ארד

כבאות והצלה לישראל: התקבלו דיווחים על 15 מוקדי שריפות במרחב רמת הגולן והגליל העליון שפרצו עקב נפילות ויירוטים מהמטחים האחרונים. לוחמי האש עושים דרכם אל האירועים תחת ירי בלתי פוסק.

+מעבר למילים היפות
14:41 13/06/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

אל לנו לחפש את הצדק ולא את הרחמים, אנו צריכים לפעול בכל הכוח!  ▪  הם לא משלימים עם קיומה של ישראל ועל כן לישראל אין ברירה אלא לא להסכים עם קיומם שלהם

בלי רחמים [צילום: חאתם עלי/AP]
+שני פצועים קל במטח האחרון לצפון
14:30 13/06/24  |  מירב ארד

בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת רמת הגולן: חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על שני פצועים כבני 20 במצב קל, שנפגעו מרסיסים, ומעניקים להם טיפול רפואי במקום.

+התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין באזור ביריה וצפת ובאזור צפון רמת הגולן
14:16 13/06/24  |  מירב ארד

התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין באזור ביריה וצפת, קלע, דפנה ובאזור צפון רמת הגולן. במשטרת ישראל התקבלו בדקות האחרונות דיווחים רבים על נפילות בכמה מוקדים בתחום המחוז הצפוני, בשלב זה ללא דיווח על נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של עושים דרכם כעת אל הזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור.

+האביר על הסוס הלבן
13:53 13/06/24  |  עמיחי שיקלי   |   לרשימה המלאה

אחרי שני כטב"מים שירה חיזבאללה חתמת איתו על הסכם כניעה מביש  ▪  נכנעת ללחצי הממשל האמריקני  ▪  הכנסתם עשרות אלפי פועלים עזתים ללא שום בקרה ופיקוח

בנט. סחיטה ורמייה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אזעקות ביישובים רבים בגליל המערבי
12:43 13/06/24  |  מירב ארד

אזעקות מפני ירי טילים ורקטות הופעלו ביישובים רבים בגליל המערבי, בהם: פקיעין, אבירים, אלקוש, בית ג'אן, בית ספר שדה, מירון, דוב''ב, הר-חלוץ, חורפיש, חרשים, מתת, נטועה, סאסא, פסוטה, צבעון וצוריאל. לא דווח על נזק או נפגעים.

+ח"כ טרופר: נתניהו לא פעל בגלל שיקולים פוליטיים
11:58 13/06/24  |  מירב ארד

ח"כ חילי טרופר בראיון לכאן רשת ב': "למרות שעמדות נתניהו בסוגיות מרכזיות היו דומות לשל גנץ ואיזנקוט - הוא החליט לא לפעול בעניין בגלל שיקולים פוליטיים"

+אתה האיש
11:57 13/06/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", רבבות המשתמטים מן השירות, ובראשם הציבור החרדי

נתניהו. האיש העשיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל: ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל העליון - זיהוי שווא
10:49 13/06/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 10:23 וב-09:30 על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל העליון, מדובר בזיהוי שווא.

+השגריר ארדן: העת שישראל תשקול את היתרונות והחסרונות של עזיבת האו"ם
10:45 13/06/24  |  מירב ארד

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בריאיון לכאן רשת ב': "הגיעה העת שישראל תשקול בצורה רצינית את היתרונות והחסרונות של עזיבת האו"ם, אבל לפני כן יש לנו הרבה צעדים שישקלו השבוע, בהם לגרש מישראל בכירי או"ם שנמצאים כאן ומפיצים שקרים".

+כאב השכול
09:23 13/06/24  |  יזהר שי   |   לרשימה המלאה

סיפרתי לראש הממשלה את סיפור הגבורה של ירון בקרב בכרם שלום, שבזכותו ניצלו אזרחים רבים מאוד, והוא אמר שאכן מדובר בגיבור אמיתי

לא רק סיפורי ההצלחה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+חיל-האוויר תקף מבנים של חיזבאללה בעייתא א-שעב
07:31 13/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בשעה 5:00 הופעלו האזעקות ביישובים כליל ויחיעם בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה חשודה שהתבררה בדיעבד כזיהוי שווא  ▪  האזעקות הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט

אחד ממבני חיזבאללה שהותקף הלילה [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
It's the Economy, Stupid
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לוין - מר יודע כל
ירושלמית  |  14/06/24 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עמיחי שיקלי
אחרי שני כטב"מים שירה חיזבאללה חתמת איתו על הסכם כניעה מביש    נכנעת ללחצי הממשל האמריקני    הכנסתם עשרות אלפי פועלים עזתים ללא שום בקרה ופיקוח
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", רבבות המשתמטים מן השירות, ובראשם הציבור החרדי
יזהר שי
סיפרתי לראש הממשלה את סיפור הגבורה של ירון בקרב בכרם שלום, שבזכותו ניצלו אזרחים רבים מאוד, והוא אמר שאכן מדובר בגיבור אמיתי
איציק וולף
בשעה 5:00 הופעלו האזעקות ביישובים כליל ויחיעם בעקבות שיגור מיירט לעבר מטרה חשודה שהתבררה בדיעבד כזיהוי שווא    האזעקות הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט
עידן יוסף
בירושלים מגיבים בחריפות לדוח ועדת החקירה של האו"ם, וטוען כי הוא מנותק מהמציאות ומוטה נגד ישראל    הדוח מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ועבירות מין, אך המשרד טוען כי הוא מתעלם מהטרור המתמשך נגד אזרחים ישראלים    משרד החוץ תוקף את חברי הוועדה, וטוען כי הם מוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il