X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פוטין וקים בפגישתם אשתקד [צילום: AP]
פוטין מבקר בקוריאה הצפונית, לראשונה מאז שנת 2000
הביקור מלמד עד כמה רוסיה זקוקה לנשק הקוריאני באוקראינה קים ג'ונג-און בהחלט מנצל צורך זה כדי לחזק את ארצו מבחינה כלכלית וצבאית, כולל בתחום הגרעין - מסביר ניו-יורק טיימס

ולדימיר פוטין מבקר ביומיים הקרובים (18-19.6.24) בקוריאה הצפונית וייפגש עם קים ג'ונג-און, פגישתם השנייה בתשעה חודשים, במקביל לסיוע הצבאי שמעניקה פיונגיאנג למוסקבה במלחמה באוקראינה. ביקורו הקודם של פוטין בקוריאה היה ב-2000, הראשון מסוגו של נשיא רוסי. הביקור הנוכחי מבליט את חשיבותה האסטרטגית הגוברת של קוריאה מבחינת פוטין, במיוחד באספקת נשק חיוני – מציין ניו-יורק טיימס.
פוטין וקים נפגשו בספטמבר שעבר במזרח הרחוק הרוסי, כאשר מבחינת קים היה זה רגע נדיר בו מדינתו המצורעת מצאה בעלת ברית. ערב הביקור הנוכחי הכריז הקרמלין שכוונתו להדק את הקשרים עם קוריאה "בכל התחומים". היחסים בין שתי המדינות התהדקו בשנתיים האחרונות על בסיס איבתן המשותפת למערב – רוסיה על-רקע אוקראינה וקוריאה על-רקע תוכניתה הגרעינית.
התארכות המלחמה באוקראינה גרמה לכך שרוסיה מצאה את עצמה זקוקה בדחיפות לנשק, במיוחד פגזים – ולקוריאה יש הרבה מה להציע לה. בתמורה, קים רוצה לשדרג את מערכות הנשק של ארצו ורוסיה יכולה לסייע בכך. מאז תחילת הפלישה בפברואר 2022, שלחה קוריאה לרוסיה אלפי מכולות עמוסות בתחמושת, ורוסיה שלחה אלפי מכולות של סיוע כלכלי ואחר. שתי המדינות מכחישות את קיומו של סחר נשק, שנאסר בידי האו"ם, אבל המערב משוכנע שזה בדיוק מה שהן עושות.
הביקור הנוכחי מלמד עד כמה רוסיה זקוקה נואשות לנשק הקוריאני, אומר היועץ לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית, צ'אנג הו-ג'ין. "הצפון-קוריאנים ינסו לקבל בתמורה כמה שיותר, כי המצב לטובתם". לדבריו, סיאול הזהירה את מוסקבה לקראת הביקור "שלא לחצות קווים מסוימים"; הוא לא פירט. כמה פרשנים בדרום מעריכים, שהצפון עשוי לבקש סיוע רוסי בשיפור הנשק הגרעיני וינסה לחדש את הברית בין שתי המדינות מימי המלחמה הקרה.
מצבו של הצפון נראה עגום ערב המלחמה באוקראינה, עם כלכלה קורסת תחת שנים ארוכות של עיצומים הרסניים וכשלון הפסגה בין קים לבין דונלד טראמפ ב-2019. קים הגיב בהגברת הפעילות הגרעינית, במטרה להעלות את ערכה האסטרטגי של ארצו מבחינת רוסיה וסין – אל מול הידוק שיתוף הפעולה בין ארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית.
קוריאה הצפונית הייתה בין המדינות הבודדות שתמכו בפלישה לאוקראינה, ובתמורה הזמין פוטין את קים לארצו ורמז שהיא תסייע לצפון בשיגור לווינים. קים רוצה לווינים כדי לשפר את יכולת הפגיעה של צבאו, אך מתקשה להציב אותם בחלל. צעדי האו"ם אוסרים על רוסיה לחמש את קוריאה, אך פוטין הזמין את קים למפעלי טילים ומטוסי קרב – רמז לנכונותו לספק לו טכנולוגיה חיונית.
אל מול הלחץ הבינלאומי הכבד בשל הפלישה לאוקראינה, פוטין הידק את קשריו עם יריבות אחרות של ארה"ב ובהן אירן וסוריה, תוך הצבת אתגרים לוושינגטון מחוץ לאירופה. שת"פ הדוק יותר בין פיונגיאנג ומוסקבה טומן בחובו סיבוכים ביטחוניים מבחינת ארה"ב ובעלות בריתה. כך למשל, שימוש בטילים קוריאניים בשדה הקרב באוקראינה, יעניק לצפון מידע רב-ערך על תפקודם מול מערכות הגנה מערביות.
הקשרים המתהדקים גם יוצרים פרצות במצור הפיננסי הבינלאומי על הצפון, ממשיך הטיימס. בחודש מארס הראתה הטלוויזיה של הצפון את קים ובתו נוסעים בלימוזינה רוסית, מתנתו של פוטין שניתנה תוך הפרת העיצומים על הצפון. פצחנים הפועלים בחסות המשטר משתמשים בבורסות קריפטו רוסיות כדי להלבין כספים גנובים. רוסיה מייצאת לצפון נפט גולמי תוך הפרת המגבלות שהטילה מועצת הביטחון.
מומחים בדרום חוששים, כי רוסיה תתיר למהגרים מן הצפון לעבוד בתחומה וכך להעביר הביתה מטבע מזומן לו קים זקוק נואשות. העיצומים של האו"ם אוסרים לייבא עובדים מן הצפון. אולם, מוקדם יותר השנה רוסיה הקלה על עצמה להפר את האיסור, כאשר השתמשה בזכות הווטו שלו במועצת הביטחון כדי למנוע את הארכת פעילותו של צוות המומחים מטעם האו"ם שפיקח על ציותו של הצפון לעיצומים.

הידיעה המלאה
תאריך:  18/06/24   |   עודכן:  18/06/24
+הנשיא פוטין ממשיך "לנקות" את משרד ההגנה הרוסי
08:45 18/06/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

פוטין פיטר בצו נשיאותי ארבעה מסגני שר ההגנה שעוד נותרו שם מתקופת סרגיי שוייגו - ניקולאי פנקוב, רוסלן צאליקוב, טטיאנה שבצובה ופבל פופוב, ומינה אחרים במקומם. אחד המינויים החדשים

פוטין. ניקוי אורוות [צילום: אלכסנדר קזקוב, ספוטניק/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין מבקר בקוריאה הצפונית, לראשונה מאז שנת 2000
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
ראש ממשלת איטליה דחתה את ההצהרה של פוטין שלפיה הוא מוכן להפסקת אש אם אוקראינה תסיג כוחותיה ותבטל בקשתה להצטרפות לנאט"ו    "היא לא נראית לי אפקטיבית באופן מעשי, יותר תעמולה מאשר הצעה אמיתית"
יאיר נבות
נציגי 92 מדינות התכנסו על שפת אגם לוצרן כדי לדון בתוכנית הנקודות של הנשיא זלנסקי לסיום המלחמה    בלטו במיוחד היעדרותן - רוסיה וסין
איתמר לוין
"הראינו שאנחנו יכולים להועיל ויש לנו יכולת לדבר עם כולם בצורה כנה, שקופה וצפויה", אומר שר החוץ לוושינגטון פוסט    יש לה גם בעיות משלה ובראשן הכיבוש הטורקי והשלכות המלחמה באוקראינה
איציק וולף
נשיא רוסיה דרש גם ויתור של אוקראינה על כוונתה להצטרף לברית נאט"ו כתנאי למשא-ומתן    נשיא אוקראינה: אולטימטום בסגנון היטלר בצ'כוסלובקיה
איציק וולף
כ-260 מיליארד אירו מכספי הבנק הרוסי המרכזי מוקפאים ברחבי העולם    רוב הכספים נמצאים בידיים של מנהיגי מדינות אירופיות ומניבים בשנה רווח של בין 2.5 ל-3.5 מיליארד אירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il