X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי מממן שהות באחת הערים היקרות ביותר [צילום: מייק מק'ביי]
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 36)
מיאמי והשאלות
יאיר נתניהו אומר מה שאביו חושב האם בנימין נתניהו משקר או חסר אחריות הממשלה מתנהגת כמו שלטון סמכותני החרם הצרפתי אינו מפתיע עוד הוכחה לצורך בחקירה מקיפה של המלחמה אל-ג'זירה הוא תומך טרור ותיק

שותא דינוקא
קיבל מאביו הסכמה שבשתיקה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

"שוּתָא דְיַנוּקָא בְּשוּקָא – דְאַבּוּהָ אוֹ דְאִימֵיה", אומרת הגמרא (מסכת סוכה, דף נ"ו, עמוד ב'). מה שילד אומר בפהרסיה, הוא מה ששמע מאביו או מאמו. הרעיון הוא שעד גיל מסוים, לילדים אין רעיונות משלהם, ואם תשמע מהם דברי חוכמה או לחלופין גידופים – מן הסתם זה מה שהם שומעים בבית. הגמרא אינה אומרת עד איזה גיל קיימת החזקה הזאת, והמציאות מלמדת שלעיתים ניתן לחשוד שזהו המצב גם כאשר מדובר באדם מבוגר. נניח, בן 33.
במשך שנים אני תוהה האם דברי הבלע והטענות ההזויות של יאיר נתניהו הם תוצרת עצמית, או שמא הוא אומר את מה שהוריו אינם מוכנים לומר בעצמם. השבוע השתכנעתי שהאפשרות השנייה היא הנכונה, לפחות מדי פעם. נתניהו-הבן ייחס בגידה למפקדי צה"ל ב-7 באוקטובר – ואביו לא הגיב ולו במילה אחת. זו אינה אמירה שראש ממשלה כלשהו יכול לעבור עליה לסדר היום, ולכן שתיקתו של נתניהו-האב רועמת מאין כמותה. קוראים לזה "הסכמה שבשתיקה". וזה כמובן משרת את הנרטיב של תעשיית הרעל: ראש הממשלה אינו אחראי למחדל, האחריות היא רק של הדרג הביטחוני.
בהמשך השבוע תהה נתניהו-הבן היכן היה מפקד חיל-האוויר ב-7 באוקטובר. ואם בשאלות עסקינן, גם לנו יש כמה. נקדים להן כמה עובדות: מיאמי היא העיר השלישית או הרביעית היקרה ביותר בארה"ב, שכר הדירה הממוצע בה לדירה בת 80 מ"ר הוא 2,538 דולר לחודש, מחיה ליחיד ללא דיור היא 1,308 דולר לחודש, והיא יקרה מתל אביב ב-74% (כולל שכר דירה).
וכעת – השאלות. מדוע נתניהו-הבן נמצא במיאמי? האם יש אמת בשמועות הסובבות את גלותו? כמה עולה שהייתו שם ומי מממן אותה? כמה עולה אבטחתו בידי השב"כ – טיסות, שהות, מחיה? כמה האבטחה עלתה לנו עד עכשיו? האם יש צפי לתאריך חזרתו ארצה, ובהתאם לכך – לעלויות העתידיות? לא שמישהו יענה, אבל עדיין מותר לשאול.

מי המדליף
אחד נומינלי, אחד בפועל [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

עוד שאלה, והפעם בתחום ההיגיון הפשוט. הליכוד אומר שאיתמר בן-גביר מדליף מישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני. בן-גביר אומר שבנימין נתניהו מדליף מקבינט המלחמה. בן-גביר הוא אומנם במידה רבה ראש הממשלה (בפועל), אבל פורמלית עדיין אין לו סמכויות בהתאם. לכן, השאלה מופנית לראש הממשלה (הרשמי, הנומינלי) שמחזיק בידיו סמכויות.
אם מה שהליכוד אמר על בן-גביר נכון, מדוע הוא ממשיך להיות חבר בקבינט? נתניהו אינו יכול לפטר שרים שאינם מן הליכוד, שכן כל מפלגה בוחרת את נציגיה בממשלה. אבל הוא כן קובע (בהסכמת הממשלה) מי יהיו חברי הקבינט. אז אם הוא חושד שאחד השרים מדליף ממנו בעיצומה של מלחמה, חובתו לסלק אותו מיד. ואם ההאשמה הזאת איננה נכונה, האם הליכוד פרסם ביודעין דבר שקר חמור נגד אחד משרי הממשלה? במילים אחרות: או שנתניהו משקר (מפתיע, נכון?) או שהוא נוהג בחוסר אחריות ממלכתי משיקולים פוליטיים (מדהים, נכון?).

הרחפנים שלנו
הם לא יוותרו במילימטר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לחיזבאללה יש רחפנים בשמי הגליל, הגולן ומפרץ חיפה. אצלנו הם יושבים על הקרקע, בירושלים. הם מאיישים את משרדי הממשלה ואת חדרי הקואליציה בכנסת. הם חיים בעולם משלהם, בגובה של מאות ואלפי מטרים מעל המציאות האיומה של כולנו. לנו יש אלפי משפחות של חללים, פצועים וחטופים. להם יש מאות רבנים שצריך לסדר להם משרות. לנו יש מאות אלפים שלא ישנים בלילות מתוך דאגה לילדיהם שבמדים. להם יש רבבות בחורי ישיבות שצריך להבטיח שלא יתרמו מאומה להגנת המדינה.
השבוע זה היה חוק הרבנים, שכל מטרתו היא להעניק לש"ס שליטה מירבית במינוי של מאות רבנים – כולל קרובים ומקורבים של חברי הכנסת, שמותר לתהות האם עיסוקם בנושא אינו לכל הפחות עבירה אתית אם לא עבירה פלילית. לצידו באה ההתבטאות המדהימה/הזויה/מרתיחה של יצחק גולדקנופף, לפיה צה"ל אינו רוצה ואינו צריך את החרדים. מעניין יהיה לראות האם למרידות בליכוד נגד שני החוקים הללו יהיה המשך – הן בנושאים נקודתיים אלו (תהיו בטוחים שהחרדים לא יוותרו במילימטר) והן בצורה נרחבת יותר.
בינתיים, ממשלת הביזה הזאת ממשיכה – או לפחות מנסה להמשיך – את אחד הקווים הבולטים ביותר שלה מאז הוקמה: היא דואגת לעצמה ורק לעצמה, למקורביה ורק למקורביה, לבוחריה ורק לבוחריה. זהו אחד המאפיינים של משטרים סמכותניים, והוא מצטרף לנסיונות החוזרים ונשנים שלה להשתלט על מערכות האכיפה והחוק ולסרס עקרונות יסוד דמוקרטיים. במובן זה, בלימתו של חוק הרבנים חשובה הרבה יותר מאשר בגלל גועל הנפש הנקודתי שהוא מעורר. אולי מישהו מתחיל להתעורר, למרות שלא הייתי בונה על זה יותר מדי.

שוב הצרפתים
אחת העלילות האנטישמיות הבוטות ביותר

אני לא מתפלא יותר מדי על כך שדווקא בצרפת, מכל המדינות שבעולם, נמנעה השתתפותן של חברות ישראליות בתערוכת נשק ואף נמנעה כניסתם של ישראלים לשטח התערוכה. כבר ציינתי שאינני מן המרבים לצעוק "אנטישמיות", אך לעיתים אין מנוס מכך – במיוחד אם מסתכלים על הרקע ההיסטורי וההקשר העכשווי. וכאן לצרפת יש עבר והווה בעייתיים, בלשון המעטה.
צרפת היא המדינה בה התרחשה פרשת דרייפוס – אחת העלילות האנטישמיות הבוטות והידועות ביותר ב-150 השנים האחרונות. בזמן הכיבוש הנאצי, ממשלת וישי הבוגדת שיתפה פעולה בצורה מלאה בגירוש וברצח של רבבות יהודים, ובלעדיה ההשמדה הייתה לכל הפחות בעייתית יותר (ואינני מתעלם מחסידי אומות העולם הצרפתים; אני מדבר על המדינה). ערב מלחמת ששת הימים נטש הנשיא שרל דה-גול את ישראל בעיצומו של איום קיומי. בשנים האחרונות היו בצרפת שורה ארוכה של התקפות אנטישמיות, כולל באלימות פיזית. כיום צרפת היא המעוז האירופי הבולט ביותר של הימין הקיצוני, עם אפשרות ממשית שמפלגתה של מרין לה-פן תרכיב את הממשלה הבאה.
אלוהים נתן לצרפת מכל טוב: חופים והרים, תרבות וחקלאות, שפה והיסטוריה, ארמונות וגנים. בתור איזון, הוא שם בה את הצרפתים – אמר וינסטון צ'רצ'יל. אמירה שכוחה בהחלט יפה גם ליחסי צרפת עם היהודים ומדינתם: בל נתבלבל בין אחת הארצות היפות בעולם לבין מנהיגים ותושבים החיים בה.

עוד מסמך
מסמכים חייבים להיקרא בהקשר שלהם [צילום: דובר צה"ל]

כאן 11 פרסם השבוע מסמך מעורר חלחלה, וכלשונו של הערוץ: "מסמך מודיעיני שהופץ שבועיים בלבד לפני 7 באוקטובר ותיאר באופן מפורט את הפשיטה לעוטף עזה. המידע הופק על-ידי המודיעין באוגדת עזה ובפיקוד דרום מתוך האימונים של חמאס שבועות לפני המתקפה. מהמסמך עולה כיצד תיראה המתקפה על מוצבי צה"ל ויישובי העוטף וגם כולל את המספר המדויק של הישראלים שייחטפו".
מאז פרוץ המלחמה שמענו על אין-ספור התרעות ועל אין-ספור מסמכים שאם היו מקבלים את תשומת הלב הראויה – הכל היה נראה אחרת. אבל כהיסטוריון שמאוד מאמין במסמכים, אני יודע שחייבים לטפל בהם בזהירות רבה, בראש ובראשונה – בתוך ההקשר שלהם. למעט מסמכים מכוננים בודדים, לא ניתן להתייחס למסמך אחד בפני עצמו. חייבים לדעת מי כתב אותו ומדוע, מה מעמדו ההיררכי והמקצועי של הכותב, מה נכתב לפני ואחרי ועוד ועוד.
ריבוי המסמכים והפרסומים מאז 7 באוקטובר מוכיח בצורה הברורה ביותר דבר אחד: חייבים חקירה מקיפה ביותר וצריך לנהל אותה מיד, כל עוד הזיכרון טרי והמסמכים נגישים (ונא לזכור, שבימינו חלק עצום מהתקשורת נעשה באמצעים דיגיטליים). והדרך הנכונה היחידה כאשר מדובר באסון הגדול ביותר בתולדות המדינה היא ועדת חקירה ממלכתית בעלת מנדט רחב ביותר.

אל-ג'זירה: תזכורת
נתן עדיפות לערוץ שהכין כתבות ביוזמת אל-קאעידה [צילום: ק"מ צ'אודרי, AP]

אני רחוק מלהיות מחסידיו של שלמה קרעי ואני חשדן כלפי כל פעולה של הממשלה הנוכחית הפוגעת בזכויות יסוד. אבל דומה שבנושא אל-ג'זירה, הם צדקו – ולא רק משום ששני שופטים בכירים אישרו פעמיים את הצווים להפסקת שידוריה בישראל, וקבעו שהיא משרתת את חמאס. הערוץ הזה הוא תומך טרור ותיק, עוד מזמן אל-קאעידה. ומעשה שהיה – כך היה (כפי שמתארים יורם שוייצר, אביב אורג וחיים איסרוביץ מהמכון למחקרי ביטחון לאומי בספרם "צומת 11/9").
אוסמה בן-לאדן נתן העדפה לאל-ג'זירה, אשר בין היתר הפיק – ביוזמת אל-קאעידה – סדרה בת שלוש כתבות בנות שעה כל אחת. את הסדרה הגיש הכתב יוסרי פאודה, שהוזמן על-ידי חאלד שייח מוחמד לקראצ'י (בירת פקיסטן, שם ישבו בן-לאדן וחבר מרעיו) לקראת יום השנה הראשון ל-11 בספטמבר. מוחמד היה ההוגה, היוזם, המתכנן והאחראי המבצעי על 9/11 ומאז 2003 הוא מוחזק במחנה גוונטנאמו.
רמזי בן א-שיבה, עוזרו של מוחמד, שנכח בעת צילום הסדרה, כתב לפאודה: "מכיוון שאתה עובד בתחום שיש ביכולתו להשפיע על דעת האנשים, אתה מחויב ומצופה ממך לפעול למען אללה, ולא על-מנת לספק את בני האדם או את הצורך האישי שלך בחומר ובתהילה. עליך לשים את העימות הנוכחי בין מוסלמים לנוצרים ובין המערב למדינות האיסלאם השונות בהקשר ההיסטורי והדתי – חשוב שאנשים יבינו את התמונה בכללותה. זוהי אחריות היסטורית לעומת מה שקרה בתקשורת עד כה, המציגה את המאבק באור לא נכון, כלומר: כמאבק מוגבל בין אמריקה לאל-קאעידה". כל מילה נוספת – מיותרת.

תאריך:  20/06/2024   |   עודכן:  20/06/2024
+נתניהו כינס הערב דיון בנושא המו"מ לשחרור החטופים
22:22 20/06/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו כינס הערב דיון בנושא המו"מ לשחרור החטופים, כך לפי שני בכירים ישראלים (אקסיוס).

+נחשף דוח התצפיתניות על אימוני הנוח'בה בגבול לפני הטבח
22:03 20/06/24  |  עידן יוסף

ארבעה ימים בלבד לפני 7 באוקטובר, זיהתה תצפיתנית ממוצב נחל עוז אימון לשיגור רקטות במקביל לפשיטות על טנקים צה"ליים, שהתבצע בצמוד לגבול שכלל כ-170 מחבלי נוח'בה. האימון זוהה בשעה 9:00 והתצפיתנית דיווחה עליו בצורה מסודרת למפקדיה. לפי גורמי ביטחון, האירוע תואר כ"עוד אימון". האימון האמור יושם כמעט בצורה מדויקת ב-7 באוקטובר (כאן חדשות).

+צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון
21:59 20/06/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו שני מחסני אמצעי לחימה של ארגון חיזבאללה במרחבים חולא ותלוסה, לצד מבנים צבאיים ותשתית טרור של הארגון במרחבים מיס א-ג'בל, עיתרון ויארון שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

+ארה"ב מפיצה תדרוכי הפחדה כדי להניא את דעת הקהל בישראל נגד מלחמה בלבנון
21:32 20/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האמריקנים אומנם אומרים שיסייעו לישראל באספקת מערכות הגנה אווירית במקרה של מלחמה, אך מתכחשים להתחייבות לסייע אקטיבית בהגנה  ▪  בתדרוכים ל-CNN הנסמכים כביכול על בכירים בישראל נטען כאילו ארסנל הנשק של חיזבאללה עלול להכריע את מערכות ההגנה האוויריות

סוללת כיפת ברזל בפעולה [צילום: פלאש 90]
+קצין מילואים התעמת עם פעילי שמאל בדיון על גיוס חרדים
20:35 20/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סרן (מיל') עידן סיבוני הנחה דיון על גיוס חרדים באוניברסיטת רייכמן, שבמהלכו התעמת עם פעילי שמאל שהפריעו לח"כ יצחק פינדרוס לדבר  ▪  פינדרוס טען שגיוס חרדים יצליח רק אם יובטח שישמרו על אורח חייהם, בעוד שי פירון טען שלימוד התורה לא מנע את אירועי 7 באוקטובר וקרא לחרדים להגן על המדינה

[צילום: גו לייב]
עידן סיבוני נוזף במפגינים על הניסיון לפוצץ את הכינוס [צילום: גו לייב]
+נתניהו משיב לארה"ב: "מוכן להתקפות אישיות - ובלבד שנקבל את התחמושת"
19:59 20/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הגיב למתקפת דובר הבית הבית הלבן, שאמר: "הסרטון של נתניהו מאכזב, תמוה ומתסכל"  ▪  ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר ייפגשו עם בלינקן

נתניהו. מלחמה קיומית [צילום: לע"מ]
+שני לוחמי שריון נפצעו קשה בקרב בדרום הרצועה
19:13 20/06/24  |  עידן יוסף

שני לוחמי צה"ל מגדוד שריון 46, חטיבה 401 נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

+אירן: אם ישראל תילחם בלבנון כוחות חדשים יופעלו נגדה
18:49 20/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האיחוד האירופי בתגובה לאיומי נסראללה: "קפריסין היא חברה באיחוד האירופי וכל איום עליה הוא איום על כל חברי האיחוד האירופי"  ▪  קפריסין נוקטת צעדי מנע והודיעה על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני עם מדינות אחרות

עלי באקרי כני [צילום: חסן עמר/AP]
+פגיעה בבית באבן מנחם במהלך המטח השני לגליל המערבי
18:02 20/06/24  |  עידן יוסף

פגיעה בבית ביישוב אבן מנחם במהלך המטח השני לגליל המערבי. תושבים הגדירו את האירוע, שבו בלוני הגז לא נפגעו, "נס". בירי לדליל המערבי היו כעשרים שיגורים שגרמו לשרפות באזור גורן וגרנות הגליל.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+השר סמוטריץ' קורא להפסיק את הביקורת של משרד החינוך בישיבות הציוניות
17:46 20/06/24  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', אומר כי ההחלטה של כמה פקידים במשרד החינוך, לחדש את הביקורת בישיבות הציוניות היא שגויה ונובעת מחוסר הבנה והיכרות עם עולם הישיבות ומחוסר רגישות למורכבות ולאתגר בעת מלחמה.
משרד החינוך החליט בראשית המלחמה לא לבצע ביקורות בישיבות המשרתות ולתת אמון בראשיהן ומנהליהן. ברשומה שפרסם שר האוצר, נכתב: "הישיבות נושאות בעול במסירות ובאמונה, מתמודדות עם אחוזי גיוס מילואים אדירים של בחורים, אברכים, רבנים ומנהלים, מעניקות תמיכה ללוחמים ולמשפחותיהם, מתמודדות עם שכול, ליווי וניחום משפחות, ופציעות בגוף ובנפש, מפיחות רוח עוצמה ונחישות בתלמידיהן המשרתים ודרכם בלוחמים והמפקדים כולם. בין לבין הם יוצאים לרענון, משקיעים במשפחה ומאזנים בין זה לשמירת שגרת הלימוד. ספרא וסייפא למהדרין. וכן, אין להן ראש וקשב לביקורות מציקות ומיותרות. וגם לא ניתן להחיל את כללי השגרה על מציאות של ישיבה במלחמה".

+נעצר תושב קריית טבעון שהחליף את מנעול השער לבית ראש הממשלה בקיסריה
16:53 20/06/24  |  עידן יוסף

סמוך לבית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, נעצר מפגין לאחר שחתך בדיסק את מנעול הכניסה לשער והחליף במנעול אחר, ככל הנראה כהכנה למחאת השמאל המתוכננת הערב.
החשוד, תושב קריית טבעון (71), אותר ברכבו לאחר שנסע מהמקום ונעצר לחקירה. מן המשטרה נמסר כי שוטרי מחוז חוף יפעלו באפס סובלנות כלפי מפרי חוק שמבצעים עבירות פליליות במרחב הציבורי וימצו איתם את הדין.

[צילום: דוברות המשטרה]
+ביהמ"ש: מעצר חסר הצדקה של מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה
15:55 20/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל את התנאים המגבילים שהוטלו על ארבעה מפגינים  ▪  קובע שלא הייתה סיבה להחזיקם במעצר לאחר חקירתם  ▪  המשטרה הסתמכה על דוח מחודש מארס כאשר טענה שהקימו רעש בלתי סביר

הפגנה בקיסריה. אין עילה מוצקה כנדרש [צילום: מטה המשפחות]
+צה"ל חיסל את מפקד המבצעים של גזרת ג'ויא בארגון חיזבאללה
15:17 20/06/24  |  מירב ארד

היום כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל פצ׳ל אבראהים, שימש כמפקד המבצעים בגזרת ג׳ויא של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב דיר כיפא שבדרום לבנון. בתפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור לעבר שטח ישראל. במקביל עסק בפיקוד על הכוחות הרגליים במרחב ג׳ויא. במהלך החודשים האחרונים קידם את התבססות חיזבאללה בדרום לבנון, תוך ניסיונות לשיפור הלחימה הקרקעית של הארגון.
במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב ריחן משגר טילי קרקע-אוויר ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, שהיווה איום על כלי טיס של צה״ל אשר פועלים בשמיי לבנו

+מנכ"ל ניהול מערכת החשמל: "אנחנו לא מוכנים למלחמה אמיתית"
14:20 20/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין מזהיר: "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי-אפשר לגור בישראל"  ▪  מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל הגיב: "אמירתו חסרת אחריות"

אזהרה חמורה של מנכ"ל ניהול מערכת החשמל [צילום: יוסי וייס]
+ביהמ"ש העליון יכריע על הפסקת שידורי אל-ג'זירה
13:56 20/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הערוץ והאגודה לזכויות האזרח מערערים על אשרור הפסקת שידוריו ל-45 יום נוספים  ▪  האגודה: אין מסה קריטית המלמדת שתכניו פוגעים בביטחון המדינה ושזו מטרת השידורים

טענה לשלוש טעויות בפסק הדין [צילום: כרמן ג'בריילי, AP]
+מפוני הצפון דורשים להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו: "ויתרת עלינו"
13:36 20/06/24  |  מירב ארד

בצל הסערה הציבורית על מינוי הפרויקטור לצפון, אשר נבלם ברגע האחרון, מאות מפוני ותושבי הצפון המיוצגים על ידי מטה נלחמים על הצפון דורשים (יום ה') להיפגש בהקדם האפשרי עם ראש הממשלה נתניהו. המפונים, אשר טוענים כי "מדינת ישראל איבדה את הצפון", מציינים כי הם פנו לגורמים המקורבים ללשכת רוה"מ בדרישה להיפגש עימו, אך עד כה לא קיבלו תשובה: "אנחנו מקווים שראש הממשלה יתייחס הפעם לבקשה ויסכים לשמוע את הטענות שלנו".

+דיווח: תקיפת מכונית באזור צור שבלבנון
12:23 20/06/24  |  מירב ארד

דיווח לבנוני: כלי רכב הותקף בצור שבדרום המדינה.

+יאיר גולן: כישלון מינוי פרויקטור לשיקום הצפון מלמד על סדרי העדיפויות השערורייתיים של ממשלת המחדל
12:07 20/06/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת העבודה על פארסת מינוי הפרויקטור לשיקום הצפון: "הכישלון המתמשך של מינוי פרויקטור לשיקום הצפון, שמונה וחצי חודשים לתוך המלחמה, מלמד על סדרי העדיפויות השערורייתיים של ממשלת המחדל. לאחר שהממשלה הפקירה את הדרום, העוטף והצפון, הופך מינוי הפרויקטור הלאומי למחול של שחיתות, הפקרות וחובבנות מסוכנת. מגיע לאזרחי ישראל יותר. מגיעה לכולנו ממשלה שעוסקת בהחזרת הביטחון ובשיקום המצוקות האזרחיות - כאן ועכשיו. אנחנו נחזיר את הביטחון במעשה צבאי נחרץ ובדיפלומטיה נבונה. אנחנו נשקם את עוטף עזה והצפון ואלה יהיו משימות לאומיות מרכזיות עשור קדימה."

+גנץ: נתניהו לא מוכן לטפל הצפון לפני שהוא מטפל בג'ובים לחברי הליכוד
11:46 20/06/24  |  מירב ארד

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ בביקורת חריפה על ביטול מינוי הפרויקטור לצפון: נתניהו לא פוגש את ראשי הרשויות בצפון, לא מוכן להתחייב על החזרת התושבים בביטחון, ועכשיו הוא לא מוכן לטפל בהם, לפני שהוא מטפל בג'ובים לחברי הליכוד. נתניהו מפקיר את הצפון. ככה אי אפשר לנהל מלחמה."

+שר החוץ כ"ץ: חייבים לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר.
11:30 20/06/24  |  מירב ארד

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לאיומים של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על קפריסין: "נסראללה מאיים לתקוף את קפריסין. הטילים האיראנים וטרור האיסלאם הקיצוני מאיימים על מדינות אירופה וכל העולם החופשי. חייבים לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר".

+בית חאנון: חוסל מפקד בכוח הנח׳בה שלקח חלק ב-7 באוקטובר
11:08 20/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה הוביל והכווין את מתווה הצליפה במרחב בית חאנון  ▪  ברפיח כוחות אוגדה 162 חיסלו מספר מחבלים בהתקלויות פנים אל מול פנים

[צילום: דובר צה"ל]
+דיווח: מספר החטופים החיים נמוך מהפרסומים הרשמיים בישראל
09:55 20/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+"השוואת המלחמה לשואה - שגויה, פוגענית ומייסרת"
07:11 20/06/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההיסטוריון פרופ' יונתן דקל-חן, אביו של שגיא שנחטף מקיבוץ ניר עוז ועודנו מוחזק בידי חמאס, ובנם של ניצולי שואה, יוצא בניו-יורק טיימס נגד ההשוואה הנפוצה

שגיא דקל-חן. נחטף ב-7 באוקטובר [צילום: האוניברסיטה העברית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיאמי והשאלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם יתכן שיש לך תולעת במוח?
תמריץ  |  21/06/24 04:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
המחבל אחמד חסן סלמי אלסוארכה הוביל והכווין את מתווה הצליפה במרחב בית חאנון    ברפיח כוחות אוגדה 162 חיסלו מספר מחבלים בהתקלויות פנים אל מול פנים
מירב ארד
איתמר לוין
ההיסטוריון פרופ' יונתן דקל-חן, אביו של שגיא שנחטף מקיבוץ ניר עוז ועודנו מוחזק בידי חמאס, ובנם של ניצולי שואה, יוצא בניו-יורק טיימס נגד ההשוואה הנפוצה
רז זאובר
הפודקאסט של רז זאובר #22    ההיסטוריון הצבאי פרופ' דני אורבך בתובנות רלוונטיות ביחס להתנהלות הישראלית ביחס ללחימה ברצועת עזה
עידן יוסף
מנהיג חיזבאללה בנאום: "יש פחד אמיתי אצל האויב מפריצת חיזבאללה אל הגליל, שזה תרחיש שממשיך להיות קיים ועומד במסגרת כוח מלחמה שתיכפה על לבנון"    נשיא קפריסין: "אנו לא חלק מהבעיה - אלא חלק מהפתרון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il