X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו, גלנט והלוי. מישהו יבלום את המחדל? [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
המחדל המסתמן מול חיזבאללה - גדול משל 7 באוקטובר
אותם "קברניטים" שלא הצליחו למוטט את חמאס בגזרה קטנה אחת ברצועת עזה מגלגלים יוזמה לתקוף את חיזבאללה בעוצמה ביבשה, באוויר ובים יביאו את ישראל למלחמה אזורית כוללת בשש גזרות בו-זמנית לא מאוחר לעצור חלק מההשקעה האדירה ברכש המטוסים ולהפנות את הכסף ליעדים אחרים ובהם רכש אלפי כטב"מים תוקפים, הגדלת צבא היבשה ועוד

הדרג המדיני והדרג הצבאי, שהביאו ב-7 באוקטובר 2023 על מדינת ישראל את המחדל ואת האסון הגדול ביותר מאז היווסדה (התקפת חמאס על יישובי עוטף עזה), עומדים לעשות זאת שוב. ברם הפעם יהיה המחדל חמור במאות מונים במלחמה האזורית הכוללת שתבוא עלינו ותחריב את מדינת ישראל.
היוזמה שמגלגלים הרמטכ"ל, הרצי הלוי, ושר הביטחון,יואב גלנט, באישורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו -לצאת להתקפה על חיזבאללה ביבשה, באוויר ובים. התקפה זו תביא עלינו מלחמה אזורית כוללת בשש זירות ביבשה,וכן ישוגרו על העורף הישראלי אלפי טילים, רקטות וכטב"מים מדי יום ביומו. יוזמה זו היא התאבדות קיבוצית (קולקטיבית) שמובילים שלושה אנשים (ביבי, גלנט והרצי הלוי) שאיבדו את עולמם. להם כבר אין מה להפסיד, ולכן הם מהמרים בגורל המדינה ולוקחים איתם את כל המדינה אל התהום.
אותם "קברניטים" שלא הצליחו למוטט את חמאס בגזרה קטנה אחת ברצועת עזה משום שצבא היבשה קטנטן, ואין ביכולתו להישאר לאורך זמן בשטחים שכבש מחמת חוסר יתירות בכוחות לוחמים. דבר זה מאפשר לחמאס לחזור לאותם שטחים לאחר יציאת צה"ל מהם לבנות את עצמו ולהיבנות. אותם "קברניטים" בהחלטתם לתקוף את חיזבאללה בעוצמה ביבשה, באוויר ובים יביאו את ישראל למלחמה אזורית כוללת בשש גזרות בו-זמנית (לבנון, סוריה, גבול הירדן, התפוצצות ביהודה ושמרון, עזה, התפרעויות קיצוניים בתוככי מדינת ישראל, וטרם הזכרנו את מצרַים שתשתלב בסבירות גבוהה נגדנו במלחמה אם תפרוץ מלחמה אזורית כוללת).המלחמה הכוללת תלוּוֶה שיגורים של אלפי חימושים מדי יום ביומו על העורף הישראלי. למלחמה הזאת אין צה"ל יכול לתת מענה באופן מוחלט, לא באוויר ולא ביבשה. משקוצץ גודלו, צבאנו קטנטן שאינו מסוגל לנצח אף לא בזירה אחת, ובוודאי שלא בשש זירות בו-בזמן. בצה"ל יש חוסר משאבים משווע,בעיקר בחימושים ולכן המלחמה הכוללת תביא על ישראל אסון וחורבן. רק לאחרונה הייתה האזהרה החמורה של מנכ"ל החברה שאחראית לניהול מערכת החשמל: "אנחנו לא מוכנים למלחמה. אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי-אפשר יהיה לגור בישראל"

התקציב ממושכן למטוסים על חשבון כל השאר
[צילום: חיל האוויר ]

אף גם זאת, לא די במעשיהם (ובמחדליהם) ההזויים של שלושת ״הקברניטים״ וגרורותיהם, הם גם החליטו על תקציב ביטחון כזה לשנים הבאות, שיביא לאי־יכולת ליישם את לקחי המלחמה ולהכין את צה״ל למלחמה האזורית הכוללת הבאה. הם החליטו להשקיע 18 מיליארד דולר ברכש מטוסים, וכמעט שלא יהיה אפשר להגדיל צבא היבשה, שבלעדיו אי־אפשר לנצח מלחמות.
לפי תקציב זה לא יוקם חיל הטילים, לא תהא כניסה למיזם של מערכת לייזר עוצמתית, שתהיה הרכיב העיקרי בעצירת הטילים הבליסטיים של האויב, צה״ל לא ירכוש עוד אלפי כטב״מים לתקיפה ולא יהא רכש נ״מ רב־קני נגד כטב״מים שכיום אין לנו מענה להם ועוד. אותם אמצעי הלחימה שהם הכרחיים למלחמה האזורית הכוללת – לא יירכשו בגלל מִשכּוּן תקציב סיוע החוץ הביטחוני האמריקני לעשור הבא ותקציב השקלי לרכש מטוסים בסכומים אסטרונומיים גם בקנייתם וגם באחזקתם, והכול על חשבון כל השאר.
מי שעוקב אחרי מלחמת אוקראינה־רוסיה, מבין שהמלחמות העכשוויות והעתידיות עוברות למלחמות טילים, רקטות, כטב״מים וכוחות יבשה, והמטוסים הולכים ונעלמים מזירת המלחמה.
אותם מטוסים שרכשנו ב 18 מיליארד דולר מארה״ב יגיעו לישראל בעוד חמש עד עשר שנים, והם כבר לא יהיו מתאימים למלחמות הבאות, כפי שכבר היום מתרחש במלחמת אוקראינה־רוסיה. הדרג המדיני והדרג הצבאי משקיעים במלחמות העבר במקום להשקיע במלחמות העתיד בהמשך לאותה תפיסה (קונספצייה) שהייתה לפני המלחמה ברצועת עזה; הם לא למדו דבר וחצי דבר. זו תוצאה של אינטרסים צרים חלקם כלכליים, שביטחון המדינה בהם הוא לא השיקול העיקרי.
לסיכומו של דבר, החלטת הדרג המדיני והדרג הצבאי הנוכחיים על תקציב הביטחון לשנים הבאות הביאה לאבסורד שאין להשלים עימו, קרי: הממשלה החדשה שתיבחר והפיקוד החדש שיחליף את הפיקוד הנוכחי שהביאו עלינו את האסון ואת המחדל – לא יוכלו לשקם את הצבא ולהכינו למלחמה אזורית הבאה בשל היעדר תקציב, שכולו מושכן למטוסים שמאבדים את מקומם במלחמות הבאות.עוד לא מאוחר לעצור חלק מההשקעה האדירה ברכש המטוסים ולהפנות את הכסף ליעדים אחרים - הגדלת צבא היבשה, בניית חיל טילים, כניסה לפרויקט לייזר עוצמתי, רכש נ״מ רב קני, רכש של אלפי כטב״מים המיועדים לתקיפה, החזרת הלוגיסטיקה והאחזקה שהופרטה לצבא, הכנת העורף למלחמה ועוד, לשם כך אנחנו צריכים לסיים את המלחמה שאבדה את תכליתה בדרום, להחזיר בהסכמה את החטופים, עם סבירות די גדולה שגם החמאס ינצור את נשקו, ובשנתיים הקרובות לשקם את הצבא שיהיה מוכן לכל אתגר, גם להתקפה וגם להגנה.

תאריך:  21/06/2024   |   עודכן:  21/06/2024
+כוחות מיוחדים חיסלו שלושה מחבלים בקלקיליה
15:23 21/06/24  |  עידן יוסף

כוחות מיוחדים חיסלו שלושה מחבלים בקלקיליה שכלל הנראה מעורבים ברצח תושב קרית אונו אתמול בסמוך למעבר אליהו בשומרון.

+נתניהו: סרטון משלוחי הנשק פורסם משום ששיחות שקטות כשלו
14:53 21/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה אומר כי אי-קבלת האספקה מעכבת את יכולותיה של ישראל להילחם במלחמת ההישרדות  ▪  בניגוד להכחשות הבית הלבן, לא מדובר במשלוח אחד של פצצות, אלא בעיכוב מתמשך של למעלה משלושה חודשים של חימוש מסוגים שונים

נתניהו. עימות פומבי מתבקש
+תקרית חריגה בעוטף: טנק ירה לעבר נתיב העשרה
13:19 21/06/24  |  עידן יוסף

תקרית חריגה בעוטף: טנק של צה"ל ירה בשוגג מתוך שטח הרצועה ופגע ברכב באזור נתיב העשרה, אין נפגעים.

+ארמניה הודיעה על הכרתה במדינה פלשתינית
13:09 21/06/24  |  עידן יוסף

ארמניה הודיעה על הצטרפותה ל-147 חברות אחרות באו"ם, ומכירה במדינה פלשתינית. "ארמניה תמיד תמכה בפתרון של שלום לבעיה הפלשתינית, ובפתרון שתי המדינות", נמסר בהודעת משרד החוץ הארמני. "אנחנו משוכנעים שזו הדרך היחידה להבטיח את הגשמת השאיפות הלגיטימיות של הפלשתינים והישראלים. על בסיס המחויבות לחוק הבינלאומי ולעקרונות של שוויון, ריבונות ודו-קיום, ארמניה מכירה במדינת פלשתין".
משרד החוץ זימן את שגריר ארמניה בישראל לשיחת נזיפה חמורה. בחודש האחרון הודיעו נורבגיה, אירלנד, ספרד וסלובניה על הכרה דומה.

+גורם אמריקני: האסטרטגיה הנוכחית של ישראל - מתכון למלחמה מתמשכת
10:08 21/06/24  |  עידן יוסף

גורם אמריקני רשמי לרשת CBS: "הישראלים לא קרובים להשגת מטרתם להשמיד את חמאס. נותרו מאות מחבלים וקילומטרים של מנהרות, ומנהיג חמאס וסינוואר עדיין חופשי. לפי הגורם, מכיוון שלישראל אין תוכנית ל"יום שאחרי", האסטרטגיה הנוכחית היא מתכון למלחמה מתמשכת״.

+7 פרות מתו אתמול כתוצאה מפגיעת פצמ"ר
10:00 21/06/24  |  עידן יוסף

שבע פרות מתו ונזק כבד נגרם לרפת בקיבוץ עין השלושה שבמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מפצצת מרגמה ששוגרה אתמול מרצועת עזה ופגעה פגיעה ישירה ברפת (חדשות 13).
בתוך כך, כלי טיס של חיל-האוויר תקפו והשמידו אתר לשיגור רקטות, שהוצב על-ידי הג׳יהאד האיסלאמי במרחב ההומניטרי בח'אן יונס. דוב צה"ל מסר כי "טרם התקיפה, ננקטו מאמצים רבים לצמצום הסיכון לפגיעה בבלתי מעורבים. ארגוני הטרור ממשיכים להציב אמצעי לחימה ותשתיות טרור בלב אוכלוסייה אזרחית, תוך סיכונה ושימוש בה כמגן אנושי".

+ארה"ב: 656 טונות של סיוע הומניטרי הוכנסו אתמול דרך המזח הצף
09:56 21/06/24  |  עידן יוסף

צבא ארה"ב הודיע שחידש אתמול את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה דרך המזח הצף שחובר שלשום מחדש לחוף. על פי ההודעה, אתמול הוכנסו מהמזח 656 טונות של סיוע הומניטרי - הכמות הגדולה ביותר שהוכנסה עד כה מהמזח ביום אחד.

+צבא ארה"ב הודיע על השמדת שישה כלי מלחמה של החות'ים
09:55 21/06/24  |  עידן יוסף

צבא ארה"ב: ארבעה כלי שיט ושני כטב"מים של החות'ים הושמדו ב-24 השעות האחרונות בים סוף.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחדל המסתמן מול חיזבאללה - גדול משל 7 באוקטובר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האלוף בריק צריך להתייחס לדבריו
בוקי שמואל  |  21/06/24 15:49
2
תשובה לבריק ל"ת
מירי  |  21/06/24 17:47
3
יוצר מערבולת
באום  |  21/06/24 20:32
4
יצא מהנפטלין אחרי 7/10,
סתם אחד  |  21/06/24 23:41
5
מלחמה והעתיד האומה
Dgn  |  22/06/24 07:46
6
ומאין החילים להגדלת הצבא
עמי  |  22/06/24 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי אי-קבלת האספקה מעכבת את יכולותיה של ישראל להילחם במלחמת ההישרדות    בניגוד להכחשות הבית הלבן, לא מדובר במשלוח אחד של פצצות, אלא בעיכוב מתמשך של למעלה משלושה חודשים של חימוש מסוגים שונים
עידן יוסף
לוחמי המילואים שנהרגו הם יעקב דרעי מתל אביב ועומר סמדג'ה מגנות הדר    כתוצאה מירי פצצות המרגמה נפצעו שלושה לוחמי גדוד אלכסנדרוני באורח קשה וכמה באורח בינוני    בקרב אחר אתמול בשכונת שאבורה נפצעו קשה שני לוחמי השריון
עידן יוסף
האמריקנים אומנם אומרים שיסייעו לישראל באספקת מערכות הגנה אווירית במקרה של מלחמה, אך מתכחשים להתחייבות לסייע אקטיבית בהגנה    בתדרוכים ל-CNN הנסמכים כביכול על בכירים בישראל נטען כאילו ארסנל הנשק של חיזבאללה עלול להכריע את מערכות ההגנה האוויריות
עידן יוסף
סרן (מיל') עידן סיבוני הנחה דיון על גיוס חרדים באוניברסיטת רייכמן, שבמהלכו התעמת עם פעילי שמאל שהפריעו לח"כ יצחק פינדרוס לדבר    פינדרוס טען שגיוס חרדים יצליח רק אם יובטח שישמרו על אורח חייהם, בעוד שי פירון טען שלימוד התורה לא מנע את אירועי 7 באוקטובר וקרא לחרדים להגן על המדינה
עידן יוסף
ראש הממשלה הגיב למתקפת דובר הבית הבית הלבן, שאמר: "הסרטון של נתניהו מאכזב, תמוה ומתסכל"    ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר ייפגשו עם בלינקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il