X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העשירים חוגגים [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]
מתי ישראל תחזור להיות יעד מועדף למיליונרים
כל אחד מאיתנו יודע גם יודע שללא אליטה כלכלית משמעותית אין תוחלת ליציבות כלכלית בכל מדינה

אתחיל בכך ש"מיליונרים" אינה מילה גסה כלל ועיקר. נכון שרבים מאיתנו מצקצקים בקנאה על אודות עשירי ישראל במסגרת שיחות החולין של ערבי שישי, אבל כל אחד מאיתנו יודע גם יודע שללא אליטה כלכלית משמעותית אין תוחלת ליציבות כלכלית בכל מדינה, וזה כולל כמובן את מדינת ישראל.
נזכרתי בכך כשעיינתי בדוח יוצא דופן של חברת הייעוץ הבינלאומית נהלי ושות' (HENLEY AND PARTNERS) שסקר את כמות המיליונרים במדינות העולם במהלך העשור האחרון, זאת כולל כמות המיליונרים החיים ומשקיעים בכלכלת מדינת ישראל וזה כולל כמובן נדל"ן, היי-טק ותחומים רבים נוספים.
ובכן, מהפך. אם במהלך העשור 2022-2013 כמות המיליונרים הישראלים, כשאלה שברשותם היה בבנק סכום כסף העולה על מיליון דולר (לא כולל נכסים נוספים) עמד על כ-10,500, כמספר זה כולל מיליונרים ילידי ישראל ויהודים עשירים מחו"ל שהחליטו להשקיע כאן, הרי שהחל ב-2023 חל מהפך משמעותי לרעה.
על-פי מחברי הדוח, שנת 2022 הייתה השנה הטובה האחרונה בה נוספו לישראל כ-1,100 מיליונרים, חלקם ישראלים, חלקם יהודים מחו"ל ומקצתם מה שמכונה "אוליגרכים".
בשנת 2023, שנת המחאות כנגד ההפיכה המשטרית, המגמה כאמור התהפכה ובמקום תוספת חלה ירידה בשיעור של יותר מ-200 מיליונרים בישראל. יתרה מכך: באותה שנה, ועוד בטרם אירועי 7 באוקטובר, חל גידול דרמטי בשיעור של 232 אחוזים של ישראלים אמידים שביקשו דרכון זר, על כל צרה שלא תבוא.
דוח הנלי ושות' מנתח את הסיבות למהפך, כולל במיוחד את משבר ההייטק העולמי וכן המאבק כנגד ההפיכה המטרית. לדברי מחברי הדוח מגמה זו רק התחזקה החל מפרוץ המלחמה (ועדיין אין עליה נתונים מדויקים). הם גם מפרטים למקבלי ההחלטות אצלנו מה לעשות כדי לתקן את המצב, לפחות חלקית.
על-פי האנליסטים של הנלי, הסיבות העיקריות למשיכת מיליונרים למדינה כזו או אחרת הינן לא רק הביטחון והיציבות הכלכלית, אלא גם המציאות הביטחונית, איכות החיים, תרבות הפנאי, הביטחון האישי, האקלים, שרותי הבריאות, הוודאות לגבי העתיד וכו'.
מדינת ישראל, למרות אי-היציבות הכלכלית והביטחונית, עודנה נהנית מיתרון בחלק מהמשתנים שפורטו לעיל. יתרה מכך: יש לה יתרון שאין לאף מדינה אחרת, בכך שעשירי התפוצות הם במובנים רבים "קהל שבוי", קל וחומר עקב התגברות האירועים האנטישמיים בעולם, מה ש"מאזן" במידה לא מבוטלת את החסרונות.
גם העובדה שיהודים אמידים רבים שוקלים להשקיע ואף לעלות לישראל עקב הטבות המס הנכבדות, ובמיוחד הפטור על רווחים למשך 10 שנים והטבות נוספות, עשויה בהחלט להיות גורם חיובי.
דוח הנלי גם מביא בתור דוגמה יוצאת דופן את רוסיה, שלמרות המלחמה עם אוקראינה הנמשכת זו השנה השלישית, הצליחה באמצעות הטבות כלכליות לבלום את המגמה שאפיינה את השנתיים הקודמות של הגירה שלילית של מיליונרים ממנה.
אולם, וזה אולם גדול, ברור על-פי הדוח כי הימשכות המצב הביטחוני הנוכחי בישראל לאורך זמן תקשה מאוד על ההתאוששות, כך שרק שילוב של השבחת ההטבות הכלכליות, פעולות נכונות של ממשלת ישראל בתחום הפיסקאלי ורגיעה ביטחונית, ישיבו את המצב לקדמותו.

הכותב הוא אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלי משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי ישראל תחזור להיות יעד מועדף למיליונרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעוד מפקד האוגדה שהטיף מוסר לדרג המדיני נקרא לשיחת הבהרה אצל הרמטכ"ל, דובר צה"ל שבאמירותיו חותר תחת הדרג המדיני לא נקרא לבירור. הסיבה: הגרי מדברר את הרמטכ"ל ולא את צה"ל, ולמרות ששניהם עוסקים בפוליטיקה בעודם במדים הם נמצאים מעל לפקודות
עמנואל בן-סבו
באיחור של ארבעה חודשים דמעתי על עידו שלא זכיתי להכיר, דמעתי על תלמידי האהוב מאיר, הנער הצעיר, מלא שמחת החיים, האוהב, המעניק ללא תמורה, הנער שהיה לגבר, לאבא גאה בילדיו, מאיר שהאיר את העולם בטובו
חיים רמון
נתניהו הבטיח שישראל תחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס אבל בפועל הוא החליט לפעול בצורה הפוכה
צבי גיל
במערכה על חופש הביטוי הממסד הזה הוא אויב שאי אפשר לנהוג "ניטרליות" לגביו    בשלטון הזה אין שום בלם שיעצור את המפלצת ההרסנית שמנסה להרוס כל מקור של מידע ראוי שחושף את השחיתות השלטונית
אלי אלון
העיר שהחלה את דרכה כמושבה חקלאית בשנתה המאה היא עיר חרדית כמעט לגמרי עם מיעוט קטן ביותר של תושבים הנמנים עם המגזר הדתי הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il