X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
הרצוג. משימה מאתגרת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
לוותר בשביל למצוא את שביל הזהב
עיקרי נאום נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס השבעת 109 השופטים בבית הנשיא, הגדול ביותר אי-פעם [יז בסיוון תשפד, 23.06.24]
אדם לאדם חבר
הקרע הפנימי בינינו פוגע בחוסננו החברתי ומסמא את עינינו מלראות את האתגרים והפסגות שעוד נכונו לנו, אם רק נדע שב"ישראל אדם לאדם אינו זאב — אלא חבר ועוזר", כפי שייחל בן-גוריון.

"לפני כחודשיים, בהשבעת השופטים הראשונה מזה שנתיים, בירכתי את חברות וחברי הוועדה לבחירת שופטים - בהם כמובן יו"ר הוועדה, שר המשפטים יריב לוין, וממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן - על שיתוף הפעולה וההגעה להסכמות, ואני שמח לברך אתכם שוב על כך. שמחתי לקבל השבוע את מכתבו של שר המשפטים, בו הודיע לי על עוד קבוצת שופטים שתושבע כאן בקרוב. כך צריך.
אני שב וקורא לכם, ולכלל חברות וחברי הוועדה, להשלים את מלאכת איוש התקנים החסרים בכל הערכאות, כולל בבית המשפט העליון בהידברות. כפי שציינתי בטקס הקודם - אני סבור כי בעת הקשה הזאת כולנו צריכים להתחייב לכך - להתאמץ, לבוא לקראת, אפילו לוותר קצת בשביל למצוא את שביל הזהב ולהמשיך ולמלא את שורות השופטים והמערכת המשפטים כולה. ראו כמה זה מרגש לראות פה קהל עצום ומאה ותשעה שופטות ושופטים, מכל הפסיפס הישראלי המצטרפים לכס השיפוט. זה עושה רק טוב למדינה ועימותים עושים רק רע, אז בואו נתאמץ יחדיו."
"גם במעמד החשוב והמרגש הזה, ליבנו ומחשבותינו עם לוחמות ולוחמי צה"ל, הממלאים כל העת, גם בשעות אלו ממש, את משימתם להגנת מדינת ישראל ואזרחיה, תוך מימוש ייעודם זה במסירות-נפש שאין שניה לה. בין אותם לוחמים עזי-נפש, מלווה אותי היום דמותו של הלוחם, סמל-ראשון עידו טסטה ז"ל, אשר נפל בקרב בעוטף עזה בחמישה במאי. עידו היה בן הזקונים להוריו, אשר שניהם עוסקים בתחום המשפטי: שי, עובד משרד המשפטים, ודלית, שעובדת בחטיבת השופטים בהנהלת בתי המשפט, ואח אוהב לתומר ולרוני. אני מתרגש לארח כאן, במעמד זה, את שי ודלית המקסימים. מי ייתן ואתם, כמו כל בני המשפחות השכולות, תדעו גם ימים מעודדים ושמחים יותר, ותזכו לבשורות טובות - לכם ולעם ישראל כולו.
כבוד השופטים והרשמים המושבעים היום. המשימה המאתגרת הזו - של חיבור בין "משפט צדק" ל"ואהבת לרעך כמוך" - מוטלת על כתפיכם היום, בתזמון חשוב ויוצא דופן. ימים אלו הם ימים קשים לישראל, כשהמלחמה שהחלה לפני חודשים רבים עודנה בעיצומה. אך מה שלא פחות חמור, לתפיסתי, הוא שובו של הקרע הפנימי בינינו, הפוגע בחוסננו החברתי ומסמא את עינינו מלראות את האתגרים והפסגות שעוד נכונו לנו, אם רק נדע שב"ישראל אדם לאדם אינו זאב — אלא חבר ועוזר", כפי שייחל בן-גוריון.
אני מאמין שבעת הזו - הרגישה והמאתגרת כל כך - דרושה לנו יותר מתמיד מערכת משפט איתנה, חזקה, יציבה ובוטחת, המשרה אמון בציבור כולו, הקשובה לכלל האזרחים - קטן כגדול, ומבטיחה את זכויותיהם וחירויותיהם. דרושה לנו מערכת משפט עצמאית, מגוונת ובלתי-תלויה - הנותנת שירות טוב לאזרחים, מפקחת על כלל זרועות השלטון - הן המרכזי והן המקומי, מציבה תמרורים כשצריך ומניפה דגלים כשצריך והכול על-פי הדין.
דרושה לנו מערכת משפט שאוכפת את החוק ומבטיחה שהסדר הציבורי יישמר. דרושה לנו מערכת משפט הרואה לנגד עיניה את האדם באשר הוא אדם - מכל הקהילות, העמדות וההשקפות בישראל - ואת ההגנה על הזכות המוקנית לו למחשבה ודעה חופשית, לביטוי ולמחאה, להפגנה ולהבעת עמדה בפרהסיה וכמובן, כפי שכבר אמרתי - ללא אלימות והפרת חוק. שיהיה ברור: אין חולק על ההכרח לשמור על הסדר הציבורי ועל רווחתם ושלומם של אזרחיות ואזרחי המדינה. החוק הוא מעל הכל; ועל כולם לכבד את החוק, ובכלל - לגלות אחריות, בוודאי בתקופה זו.
אך כמי שנכנסים למשרות שיפוטיות אתם יודעים היטב: על זרועות המדינה ושליחיה מוטלת תמיד אחריות גדולה יותר, לנהוג ברגישות ובמידתיות. במיוחד כשכולנו מתוחים וכואבים. השמירה והפיקוח על כך, הם, כאמור, אחד מתפקידיה של מערכת משפט חזקה ועצמאית: להגן על זכויות האזרח וחירויות הפרט, להציב גדרות לכוחן של רשויות המדינה, ולתחום את סמכויותיהן על-פי החוק. אני סבור כי במיוחד בעת הזו נרוויח כולנו - כעם וכמדינה - מהתבונה, האחריות והרגישות של מערכת המשפט, אשר יישענו על "ואהבת לרעך כמוך" ויבססו לנו משפט צדק.
אני שב ומברך אתכם - שופטות ושופטים יקרים - על שאתם חלק ממערכת משפט מקצועית ועצמאית, בעלת יוקרה בינלאומית - דבר שהוא קריטי במיוחד במלחמתנו נגד מבקשי רעתנו. זוהי שליחות נעלה מכל!
ולבסוף - אסיים בתפילה כי המשפחות השכולות האהובות והדואבות ימצאו מזור ונחמה וידעו עוד שמחות, להצלחת חיילינו בחזית ושובם בשלום, לרפואת הפצועים בגוף ובנפש, לחזרתם המהירה הביתה של המפונים מהצפון והדרום ולחזרתם המהירה הביתה של אחיותינו ואחינו החטופים.
מי ייתן וישובו אחיות ואחים לגבולם כי אין מצווה גדולה ממצוות פדיון שבויים! שופטות ושופטים יקרים, עלו והצליחו בשליחותכם החשובה כל כך! נייחל כולנו לימים טובים יותר, ימים של בשורות טובות, תחי מדינת ישראל!"

תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
28-26 במאי 2024
מחלקה ראשונה
מנחם קלמנזון
נאום חתן פרס ישראל בתחום תקומה - גבורה אזרחית והצלה בשם הזוכים בטקס פרסי ישראל לשנת תשפ"ד שנערך בשדרות [ו' באייר תשפ"ד, 14.05.2024]
מחלקה ראשונה
הכנס השנתי השני של מכון ון ליר בירושלים 8.5.24
מחלקה ראשונה
פעילות המגזר השלישי במלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il