X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנתוני בלינקן [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
ראש ה-FBI מערער על מדיניות מזכיר המדינה כלפי אירן וחמאס
האם האיום המחריף של הטרור האיסלאמי על אדמת ארה"ב, וההתפתחויות הוולקניות במזה"ת, יבהירו למזכיר המדינה בלינקן שעליו להעריך מחדש את מדיניותו כלפי אירן, חמאס, הרש"פ וחיזבאללה?

ראש ה-FBI (שילוב של שב"כ ומשטרה למניעת טרור בארה"ב), כריס ריי, העיד בוועדות הסנאט ובית הנבחרים ב-4 ביוני ו-11 באפריל, וחזר על אזהרתו שטרור 7 באוקטובר מהווה מקור השראה לטרור איסלאמי דומה על אדמת ארה"ב:
"איום הטרור על ארה"ב הסלים משמעותית מאז 7 באוקטובר. אנו חוששים ממתקפת טרור דומה לזו שדאעש ביצע באולם קונצרטים ברוסיה במרס 2024 (137 קורבנות ו-180 פצועים)... סין, רוסיה ואירן העלו את סף האלימות נגד ארה"ב... בשנים האחרונות היו מקרי טרור בארה"ב שהתרחשו בהשראת טרור חמאס... וה-FBI עצר טרוריסטים של חיזבאללה הפועלים בארה"ב בשיתוף פעולה עם משטר האייתולות... אנו נלחמים בברוני הסמים של אמריקה הלטינית (המשתפים פעולה עם האייתולות וחיזבאללה) כדי לבלום את הפצת הסמים האחראים לפטירת צעירים רבים בארה"ב (למעלה מ-100,000 ב-2023!)... מאז 7 באוקטובר עולה מספר התראות טרור איסלאמי נגד ארה"ב ברחבי העולם ועל אדמת ארה"ב ונגד בעלות בריתנו בעולם...."
ראש ה-FBI השמיע אזהרות דומות בעדויות בשני בתי הקונגרס ב-31 באוקטובר ו-15 לנובמבר.
  • בניגוד למזכיר המדינה, טוני בלינקן, ראש ה-FBI מבין שטרור 7 באוקטובר רלוונטי לביטחון פנים בארה"ב, ומלחמת ישראל בחמאס מסייעת להגנת ארה"ב מהטרור האיסלאמי. לעומת זאת, מזכיר המדינה רואה עצמו כ"מתווך הוגן", ומתעלם ממעמד ישראל כבעלת ברית לעומת חמאס שהוא זרוע של האייתולות ושל "האחים המוסלמים" הנחושים להשתלט על "הכופר" המערבי, ובמיוחד על "השטן הגדול האמריקני".
  • בניגוד לבלינקן, ראש ה-FBI רואה במשטר האייתולות, חיזבאללה וחמאס סכנה מוחשית ומיידית לביטחון פנים בארה"ב ומכיר בשיתוף הפעולה שלהם עם מדינות אנטי-אמריקניות, ארגוני טרור וברוני הסמים באמריקה הלטינית, אותה הם מגדירים כ"בטן הרכה" של ארה"ב. לעומת זאת, בלינקן - הנאמן לתפישת עולמו הקוסמופוליטנית והאו"מניקית - רואה במשטר האייתולות אתגר דיפלומטי, מתנגד ליוזמות לשינוי המשטר באירן וגם לגיבוש איום צבאי יעיל על האייתולות.
  • בניגוד לבלינקן, ראש ה-FBI מודע למעמד האייתולות כמנוע מוביל של טרור איסלאמי, הברחת סמים, הלבנת הון והפצת מערכות נשק מתקדמות נגד ארה"ב. לעומת זאת, ולמרות ההתנהלות השיטתית האנטי-אמריקנית של האייתולות, בלינקן אינו מגדיר את משטר האייתולות כישות טרור, אלא רואה בהם שותפים למו"מ אמין.
  • בניגוד לבלינקן, ראש ה-FBI מאמין שהאייתולות בפרט, והטרור האיסלאמי בכלל, מונחים דרך אידיאולוגיה פנאטית ומגלומנית בת 1,400 שנים, ורואים באיסלאם את הדת הלגיטימית היחידה, ונחושים להשליט את האיסלאם על "הכופרים" המערביים, ובראשם ארה"ב. הוא מבין שמול הטרור האיסלאמי יש להפעיל את מערכות הביטחון ולא ליזום מחוות וויתורים הנתפסים כחולשה בעיני טרוריסטים ומתמרצים אלימות. לעומתו, בלינקן מאמין שהטרור מונחה-ייאוש, ולכן יש לפעול מולו באמצעים דיפלומטים ופיננסים משמעותיים, למרות שהטרור תמיד נושך את הידיים המסייעות לו, כפי שארה"ב למדה על בשרה אחרי שסייעה לאייתולות ולמוג'אהידין להשתלט על אירן ולסלק את צבא ברה"מ מאפגניסטן.
  • עמדת ראש ה-FBI מייצגת נאמנה את רוב הציבור בארה"ב, ואת רוב צירי בית הנבחרים והסנטורים בקונגרס, שהוא שקול עוצמה לנשיא בנושאי פנים, חוץ וביטחון.
  • האם האיום המחריף של הטרור האיסלאמי על אדמת ארה"ב, וההתפתחויות הוולקניות במזה"ת, יבהירו למזכיר המדינה בלינקן שעליו להעריך מחדש את מדיניותו כלפי אירן, חמאס, הרש"פ וחיזבאללה, כדי הימנע מחזרה על שגיאות קריטיות הפוגעות באינטרס ארה"ב?!

תאריך:  25/06/2024   |   עודכן:  25/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש ה-FBI מערער על מדיניות מזכיר המדינה כלפי אירן וחמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בלינקן - יד אחת עם חמאס
חיים ק.  |  26/06/24 08:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונתן אורון
נורות אזהרה בוהקות ישראליות - בישראל יש מצב חירום תמידי משנת 1948 בדיוק בשביל להמשיך לשלוט על-פי ראות השלטון
מרדכי ליפמן
השמאל הוא שנקט במהלך מאות שנות ההתיישבות היהודית המחודשת בארץ ישראל באלימות, לעיתים קשה, לעיתים גם תוך כדי מעשי רצח בפועל
אפרים הלפרין
כמה מדוברי צה"ל בעבר עברו לפוליטיקה לאחר תום מועד שירותם כמו חיים הרצוג, יואל בן פורת (אותו זכיתי להכיר אישית), נחמן שי, מירי רגב    גם דובר צה"ל דהיום מתאים ככפפה ליד לפוליטיקה אך יש הבדל אחד בין דניאל הגרי ובין קודמיו, לטעמי הוא עוסק בפוליטיקה טרם פשט מדיו
רבקה שפק-ליסק
הרשות הפלשתינית הצהירה על תמיכתה בפתרון שתי מדינות אבל, במציאות סיכלה כל ניסיון להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל    הרשות הפלשתינית וארגוני הטרור שואפים להביא לחיסולה של ישראל
איתן קלינסקי
כואב לשמוע אדם, שמשיחיות משכרת ומשקרת מניעה אותו להבטיח לעם ישראל, שהוא ידאג שעזה תהיה ריביירה מזרח תיכונית חדשה עם קו רכבת ישיר לבית המקדש השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il