X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קלינטון וטראמפ ב-2016. "הפרעות ובריונות" [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
הילרי קלינטון מציעה: כיצד לצפות בעימות ביידן-טראמפ
כמי שהתעמתה עם שניהם ותומכת לחלוטין בביידן, קלינטון אומרת - במאמר בניו-יורק טיימס - שיש לשים לב לשלוש נקודות עיקריות "לא משנה מה יקרה בעימות; זו בחירה קלה"
וושינגטון פוסט: טראמפ מוביל
הסקרים האחרונים של וושינגטון פוסט לפני העימות (26.6.24) מעלים, כי טראמפ מוביל בחמש מתוך שבע מדינות המפתח (הפוסט כולל ברשימה את צפון קרוליינה): בשלוש נקודות במישיגן, בארבע נקודות בצפון קרוליינה ובחמש נקודות בנבאדה, אריזונה וג'ורג'יה. ביידן מוביל בנקודה בוויסקונסין ואילו בפנסילבניה המצב הוא תיקו. ב-2016 ניצח ביידן בכל המדינות למעט צפון קרוליינה. יתרונו של טראמפ גדול ויציב מזה שעליו הצביע הסקר של ניו-יורק טיימס שהתפרסם יממה לפני כן.

  • הילרי קלינטון התעמתה מול ג'ו ביידן במסגרת הפריימריז במפלגה הדמוקרטית ב-2008 ומול דונלד טראמפ ערב הבחירות לנשיאות ב-2016. לקראת העימות הראשון בין ביידן לטראמפ (28.6.24 שעון ישראל) היא סיפקה תובנות במאמר בניו-יורק טיימס, שחלקו נכתב בגוף ראשון, וכך מובאים כאן עיקריו.
אני יודעת מניסיון שכמעט בלתי אפשרי להתרכז במהות כאשר דונלד טראמפ בעסק. בשלושת העימותים בינינו הוא שיגר מטחים של הפרעות, עלבונות ושקרים שהיממו את המנחים והעניקו שירות דוב לצופים שביקשו ללמוד על החזון שלנו למדינה.
ניסיון להתייחס לטיעונים של טראמפ כמו בעימות נורמלי הוא בזבוז זמן, כי כמעט בלתי אפשרי לזהות מהם טיעוניו. הוא מתחיל בשטויות וגולש לברבורים, וזה רק החמיר בשנים שחלפו מאז שהתעמתנו. אבל הציפיות ממנו כל כך נמוכות, שאם לא יעשה משהו מטורף לגמרי בעימות – יהיו שיאמרו שהוא לגמרי נשיאותי.
טראמפ עשוי לרטון ולקטר גם משום שהוא רוצה להימנע מתשובות ישירות על עמדותיו הבלתי-פופולריות, למשל בנושא ההפלות, מתן הטבות מס למיליארדרים ומכירת כדור-הארץ לאלי נפט בתמורה לתרומות. הוא מפריע ונוהג בבריונות משום שברצונו להיראות דומיננטי ולהוציא את יריבו משיווי משקל.
הנסיונות הללו ייכשלו אם ביידן יהיה ישיר ועוצמתי כפי שעשה מול קריאות הביניים של הרפובליקנים בנאום מצב האומה בחודש מארס. גם העובדות והאמת ניצבים לצידו. הוא הוביל את היחלצותה של ארה"ב ממגיפה חסרת תקדים ומשברים כלכליים, עם למעלה מ-15 מיליון משרות חדשות, עלייה בשכרם של העובדים, האטה באינפלציה וזינוק בהשקעות באנרגיה נקייה ובייצור מתקדם. הוא ינצח אם הסיפור הזה יעבור.
ב-2016 התכוננתי בצורה אינטנסיבית, כי ידעתי שעלי למצוא דרך להתגבר על התעלולים של טראמפ ולסייע לציבור להבין במה באמת מדובר. בעימותי-דמה בני 90 דקות על במה זהה, התאמנתי בשמירת שלוותי אל מול שאלות קשות ושקרים גלויים על עברי ואופיי. עוזר ותיק גילם את טראמפ ועשה הכל כדי להתגרות ולהרגיז. זה עבד. ביידן מתחיל ממינוס, כי הוא הנשיא ואינו יכול להקדיש להכנות זמן רב כפי שאני עשיתי. בעבר, עובדה זו גרמה לכך שהופעתו של הנשיא המכהן בעימות הראשון הייתה חלשה יותר.

לא להיתפס לחלקים התיאטרליים
ביידן וקלינטון ב-2008. איך מדברים על אנשים [צילום: צ'רלי נייברגול, AP]

כצופים, עלינו לנסות ולהימנע מלהיתפס לחלקים התיאטרליים של העימות. הנה שלושה דברים שכדאי להתבונן בהם.
ראשית, שימו לב כיצד המועמדים מדברים על אנשים, לא על מדיניות. טראמפ צפוי לומר שיש להותיר את נושא ההפלות להכרעת המדינות. הוא מקווה שזה יישמע מתון, אבל בפועל הוא מאמץ את איסורי ההפלות הקיצוניים ביותר – הקיימים ושבדרך. עליו לענות לגבי הילדה בת ה-12 ממיסיסיפי שנאנסה ונאלצה ללדת. בגלל טראמפ, ילדה בלואיזיאנה נכנסה ללידה כאשר היא מחבקת דובי. מחקרים מלמדים, כי לנשים שחיות במגבלות על הפלות יש סיכוי גבוה פי שלושה למות בהריון, בלידה או מיד אחריה. בגלל טראמפ, שליש מהנשים בגיל הפוריות בארה"ב חיות כעת במגבלות כאלה.
ביידן הוא אחד המנהיגים האמפטיים ביותר שהכרתי. הקשיבו באיזו כנות הוא מדבר על זכויות נשים, המאבק למען משפחות עובדות, הזדמנויות לבני מיעוטים והאומץ של האוקראינים. טראמפ לא יכול לעשות זאת כי אכפת לו רק מעצמו.
שנית, נסו להתבונן מעבר למסך העשן ולראות מהם נושאי היסוד המוטלים על הכף. ב-2016 סירב טראמפ לומר האם יקבל את תוצאות הבחירות, וקו ישיר מוביל משם ל-6 בינואר 2021. הפעם, טראמפ יאשים את ביידן באינפלציה אך יימנע מלענות על שאלות בנוגע לתוכניות הכלכליות שלו. הוא צריך להתחמק או לשקר, כי ההצעות שלו – קיצוצי מס לסופר-עשירים, קיצוץ אובמהקר, גירוש מיליוני עובדים והטלת מכסים גורפת – יאיצו את האינפלציה ויגרמו מיתון.
ביידן להוט לדבר על תוכניותיו להוריד עלויות. הוא עמד מול חברות תרופות רבות עוצמה, והשבוע הַאזינו לתוכניותיו לפעול נגד עלויות נסתרות ולהפחתת מחירי הדלק, מוצרי היסוד והדיור. הוא כבר סייע לעשירית מהסטודנטים בהקלת נטל ההלוואות הפדרליות, וכנראה יציג עוד רעיונות כיצד לשפר את נקודת המוצא של הצעירים ולאפשר להם חיים של מעמד בינוני.
שלישית, חשבו על הבחירה האמיתית: בין כאוס ליכולת. טראמפ הורשע ב-34 אישומים ונקבע שביצע תקיפה מינית ותרמית פיננסית. בכל חייו הוא שם את עצמו במקום הראשון. אם יחזור לבית הלבן, יהיו לנו יותר אינפלציה ופחות חרות. זו לא תהיה רק חזרה על כהונתו הראשונה; מאז 2020 הוא כעוס יותר וחסר רסן יותר. מי שהיה שר ההגנה שלו אומר שהוא סכנה לדמוקרטיה. מי שהיה ראש הסגל שלו אומר שהוא מלא בוז למוסדות הדמוקרטיים, לחוקה ולשלטון החוק. זכרו זאת כאשר תשמעו אותו חוזר על קיטוריו ומבטיח נקמה.
בניגוד לכך, ביידן הוא אדם חכם והגון הנאבק קשות למען העובדים. כן, הוא בן 81. אבל הוא מבוגר מטראמפ בשלוש שנים בלבד. חייו מלאי השירות והניסיון מסייעים לו לבצע את מה שמחזק את ארצנו ומשפר את חיינו, החל מהסכמות בין הדמוקרטים לרפובליקנים על תיקוני גשרים וכבישים וכלה בהתייצבות מול התוקפנות הרוסית. הבחירות הללו הן בין עבריין מורשע לבין נשיא שמספק את הסחורה. לא משנה מה יקרה בעימות; זו בחירה קלה.

המאמר המלא
תאריך:  27/06/24   |   עודכן:  27/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילרי קלינטון מציעה: כיצד לצפות בעימות ביידן-טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
yishai@statter.net
הייטקיסט  |  27/06/24 09:19
2
הטיפשות של השמאל
ה.א  |  27/06/24 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ביידן ירצה לחדד את הסכנה הנשקפת מטראמפ ויצטרך להתמודד עם גילו; טראמפ יצביע על כשליו של הנשיא ויצטרך להתייחס לעתיד הדמוקרטיה    ניו-יורק טיימס לקראת העימות השבוע
איציק וולף
דיויד פרידמן, שהיה שגריר ארה"ב בישראל בתקופת ממשל טראמפ, טוען כי הנשיא לשעבר המתמודד על הנשיאות בנובמבר ישלח חימושים לישראל ללא הגבלה אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה
איתמר לוין
רק 35% אומרים שביידן כשיר מבחינה גופנית ונפשית; טראמפ מקבל 50%, ממש לא תמיכה גורפת    אקונומיסט אומר שהדמוקרטים צודקים בתהייתם מדוע הפשלות של טראמפ אינן עושות כותרות כמו אלו של ביידן
איתמר לוין
ביידן וטראמפ ייפגשו השבוע לעימות הראשון, המתקיים בתנאים שהציב ביידן ובלא חסותה של ועדת העימותים הדו-מפלגתית    אקונומיסט מסביר מה השתנה לעומת בחירות קודמות ומדוע
עידו דמבין
במקום סיקור עומק על סגן הנשיא המיועד של טראמפ, הקהל ביקש לשמוע על תיאוריית הניצחון של הדמוקרטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il