X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם נאוויטס בדרך למדד ת"א 35? השלמת הפיתוח של שננדואה תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת
נאוויטס נסחרת לפי שווי של כ-4.6 מיליארד שקל לאחר זינוק של 40% מתחילת השנה שוק ההון תגמל את נאוויטס למרות עיכוב (שלא באשמת השותפות) בתחילת ההפקה המתוכננת משננדואה

יחידות ההשתתפות של נאוויטס בולטות גם השנה לחיוב. לאחר זינוק של 83% בשנת 2023 - מתחילת 2024 הוסיפו יחידות ההשתתפות 40% נוספים לערכן והשותפות נסחרת קרוב לשיא כל הזמנים - שווי של כ-4.6 מיליארד שקל.
לא מעט אירועים התרחשו בחודשים האחרונים בשותפות - רובם סביב פרויקט הדגל שננדואה אשר מתקדם לקראת הפקה. הוודאות שקיבלו המשקיעים בתקופה האחרונה ביחס להשלמת הפיתוח של הפרויקט גרמה למשקיעים לתגמל את נאוויטס במחיר יחידות ההשתתפות, זאת חרף עיכוב (שלא באשמת השותפות) המביא לתחילת הפקה צפויה ברבעון השני של שנת 2025.
נאוויטס ביצעה השנה גם שני מהלכים פיננסיים משמעותיים. הראשון שבהם הוא גיוס הון בהיקף של 250 מיליון שקל. השני היה גיוס חוב בהיקף של 910 מיליון שקל אשר נועד לפרוע סדרת אג"ח ותיקה (סדרה ב’) וכך האריכה נאוויטס את המח"מ של ההתחייבויות שלה וקיבלה משאבים כספיים כדי להשקיע בנכסי הנפט של השותפות כגון פרויקט מוניומנט.

פרויקט שננדואה

כאשר מדברים על נאוויטס - רוב תשומת הלב ממוקדת בפרויקט הדגל שלה הנקרא שננדואה. אם בכתבות הקודמות שלי הייתי צריך להעמיק על הפרויקט, היום כל השוק מכיר אותו ויודע מהו הסטטוס שלו. ובכל זאת עבור מי שאינו מכיר, מדובר בפרויקט הזדמנותי, תגלית נפט מוכחת מהגדולות במפרץ מקסיקו אליה נכנסה נאוויטס בשנת 2018 זאת לאחר השקעות עבר אשר בוצעו בה בהיקף של 1.8 מיליארד דולר. נאוויטס מחזיקה בכ-49% מהזכויות בפרויקט. לאחר תחילת ההפקה נאוויטס צפויה ליהנות מהפקה של 39,000 חביות ביום.
יצירת הערך המשמעותית בפרויקט התרחשה לפני שלוש שנים כאשר השותפים בפרויקט קיבלו החלטת השקעה סופית (FID) באופן שיאפשר פיתוח של הפרויקט בתקציב של קצת יותר מ-1.8 מיליארד דולר. נאוויטס מחזיקה כמחצית מהזכויות בפרויקט וחלקה בעלות הפיתוח נאמד בכ-955 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה - נאוויטס הוציאה כ-76% מסך התקציב המשוער ובשותפות מעריכים כי לא צפויה סטייה מהותית מהתקציב אשר אושר לפרויקט.
דו”ח הערכת המשאבים האחרון לפרויקט אשר נערך בסוף השנה קובע כי סך הרזרבות במאגר במונחי 2P עומד על כ-430 מיליון חביות נפט. שווי התזרים המהוון של נאוויטס בפרויקט נכון לסוף שנת 2023 תחת שיעור היוון של 10% עומד על 3.5 מיליארד דולר.
לאורך השנים האחרונות הפרויקט התקדם בהתאם ללוחות הזמנים והתקציב אך לפני מספר חודשים התרחשה תאונת עבודה במספנה של יונדאי בקוריאה אשר מייצרת את פלטפורמת ההפקה. לא אכנס כאן לצד ההנדסי של התקלה - אך התוצאה של האירוע הינה דחייה משוערת בתחילת ההפקה אשר תוכננה לסוף השנה הנוכחית, לרבעון השני של שנת 2025. נאוויטס העריכה כי כל דחייה של רבעון בהפקה מורידה כ-2.5%-3% מהתזרים המהוון - כך שדחייה של שני רבעונים מציבה לפרויקט שווי מהוון משוער של כ-3.3 מיליארד דולר.
פיתוח של פרויקט נפט כולל מספר רב של מרכיבים אשר מאפשרים את ההפקה: מצד אחד יש את בארות ההפקה. מהצד השני יש את פלטפורמת ההפקה של הנפט ובכלל זה גם מערכות תת-ימיות. הגורם השלישי הוא צנרות ייצוא של נפט ושל גז אשר מחברות את מתקן ההפקה לצנרת התת ימית אשר מוליכה את הנפט לחוף.
לפני מספר שבועות נאוויטס דיווחה על אבן דרך משמעותית - סיום קידוחי הפיתוח בפרויקט. פרויקט שננדואה כולל ארבע בארות מפיקות כאשר עד למועד הדוח הכספי הושלמו העבודות בשלוש מהן. בבאר הרביעית העבודות התארכו מעבר למתוכנן מסיבות טכניות ותפעוליות. בתחילת יוני סיפקה נאוויטס צפירת הרגעה לשוק ועדכנה על סיום הקידוחים. יחידות ההשתתפות הגיבו בזינוק של 16%. לאחר סיום עבודות קידוח נערכת נאוויטס לביצוע עבודות ההשלמה בבארות לקראת תחילת ההפקה.
לפיכך, פרויקט שננדואה קיבל בחודש האחרון עוד נדבך משמעותי של יציבות ביחס להשלמתו. לוחות הזמנים ידועים וגם התקציב ידוע. צריך לזכור כי מירב העלויות הקשורות בתאונת העבודה יכוסו במסגרת הכיסוי הביטוחי הקיים או במסגרת ההסכם עם בעלת המספנה יונדאי. עם זאת, גם אם תתרחש סטייה מסוימת בתקציב עקב התקלה - ההשפעה על נאוויטס אינה מהותית.
ככל שמועד ההפקה יתקרב - רמת הוודאות של הפרויקט צפויה אפילו עוד יותר. ניתן להעריך שבחודשים הקרובים נאוויטס “תדייק” עוד יותר את מועד תחילת ההפקה המשוער מהפרויקט - זאת בהתאם לשינוע הצפוי של פלטפורמת ההפקה מהמספנה של יונדאי בקוריאה לאזור מפרץ מקסיקו.

פרויקט מוניומנט

נאוויטס מחזיקה בכ-29% בפרויקט מוניומנט אשר נמצא במרחק של 27 ק”מ מפרויקט שננדואה. נאוויטס נכנסה לפרויקט במחיר הזדמנותי לאחר השקעות שבוצעו בהיקף של כ-300 מיליון דולר, אשר איתרו מאגר נפט הכולל כ-114 מיליון חביות נפט (כולל שווה גז משוקלל). נאוויטס נכנסה לפרויקט בין היתר בשל העובדה שפלטפורמת ההפקה שהיא מקימה בשננדואה צפויה בעתיד גם לטפל בנפט שיופק ממאגר מוניומנט. פלטפורמת ההפקה של שננדואה תהיה HUB אזורי שתטפל גם בנפט המופק בשננדואה אך גם בהפקת הנפט ממוניומנט.
בחודש מרס קיבלה נאוויטס והשותפות החלטת השקעה סופית בחלק הראשון של פיתוח הפרויקט בהיקף של 259 מיליון דולר (החלק של נאוויטס נאמד ב-74 מיליון דולר). נאוויטס מתקדמת לגיבוש תוכנית למימון פיתוח הפרויקט בתקציב כולל של 244 מיליון דולר (חלק נאוויטס). נכון למועד הדוח השנתי - השווי של התזרים המהוון של הפרויקט עבור נאוויטס נאמד בכ-304 מיליון דולר. כאשר משקללים את עליית החזקתה של נאוויטס בפרויקט (ללא תמורה) מ-20% ל-28.57% - השווי של התזרים המהוון כבר קופץ ל-380 מיליון דולר.

הפרויקט הגדול הבא - פרויקט Sea Lion

פרויקט שננדואה, פרויקט הדגל של נאוויטס, מוביל ליצירת ערך משמעותית עבור מחזיקי יחידות ההשתתפות של נאוויטס אך בשותפות כבר עובדים על הפרויקט הגדול הבא ובשוק ההון כבר יודעים שנאוויטס לא רק מדברת אלא גם עושה. נאוויטס מקדמת פרויקט הנקרא Sea Lion, עם שווי מהוון הנאמד בכ-1.8 מיליארד דולר אשר בשלב מוקדם זה טרם מקבל ביטוי על-ידי השוק.
פרויקט Sea Lion ממוקם באיי פוקלנד וכולל רזרבות נפט של 790 מיליון חביות. נאוויטס רוצה לפתח את הפרויקט בשני שלבים - 11 בארות בשלב א’ ו-12 בארות בשלב ב’. עלות הפיתוח (100%) של השלב הראשון נאמדת ב-1.2 מיליארד דולר. נאוויטס העריכה כי החלטת השקעה סופית (FID) צפויה להתקבל במהלך שנת 2024 אך לשם כך נדרשים מספר מהלכים בנושא.
חוץ מאשר האישור של ממשלת איי פוקלנד לתוכנית הפיתוח - נאוויטס בוחנת אפשרות להכניס שותף לפרויקט - לפני או אחרי קבלת החלטת השקעה סופית (FID). במקביל, בנאוויטס כבר מנהלים מו”מ להזמנת ציוד מהותי שזמן אספקתו ארוך, כולל מתקן הפקה ואחסון, ציוד תת-ימי ועוד. לצד זה - בנאוויטס גם מגבשים תוכנית מימון לפרויקט ובוחנים לעשות זאת על-ידי אג”ח, מימון בנקאי ועוד.
אני מעריך בזהירות כי ייתכן כי החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט עשויה להידחות לשנת 2025. נאוויטס תרצה לדעתי להתחייב על השקעות משמעותיות רק לאחר שפרויקט שננדואה עובד ומפיק מזומנים לפני שקופצים עוד מדרגה למעלה. הנפט אינו בורח מן האדמה ועדיף לייצר את הצמיחה של השותפות עקב בצד אגודל.

מימון

נאוויטס ביצעה השנה שני מהלכים פיננסים משמעותיים. הראשון שבהם היה גיוס של 910 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אג”ח חדשה (ו’) הנושאת מח”מ ארוך יחסית של 3.9 שנים. רוב התמורה יועדה לטובת פירעון מוקדם של סדרת אג'”ח ב’ בהיקף של כ-727 מיליון שקל. מהלך זה אפשר להאריך את המח”מ של ההתחייבויות של השותפות והיום לחברה יש ארבע סדרות אג”ח עם עומס פירעונות שאינו גדול בשנים הקרובות.
לצד הנפקת האג”ח - נאוויטס חיזקה גם את האקוויטי. השותפות גייסה 250 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות וכתבי אופציה. כתבי האופציה הינם קצרים אשר עתידים לפקוע בסוף הרבעון הראשון של שנת 2025. נושאים מחיר מימוש של כ-46.8 שקלים למניה - והם קרובים לכסף.
בשנה החולפת ועל-רקע המשך הפיתוח של פרויקט שננדואה - נאוויטס הגדילה את החוב הפיננסי שלה. לשותפות יש נכסים כספיים של כ-277 מיליון דולר וכנגדם התחייבויות בהיקף של 868 מיליון דולר. החוב הפיננסי נטו של השותפות הסתכם ב-591 מיליון דולר.
סביר להניח שהמהלך המימוני המשמעותי הבא יתרחש במחצית השנייה של שנת 2025 לאחר תחילת הפקת הנפט מפרויקט שננדואה. נאוויטס צפויה להחליף את החוב הפרויקטלי שנטלה לפיתוח שננדואה בחוב ארוך ארוך עם שעבוד על שננדואה. חוב זה צפוי להיות גם זול יותר בהיבט של הוצאות המימון - אך גם צפוי לייצר לשותפות עודף תזרימי של מאות מיליוני דולרים. נאוויטס עשויה לנצל את התזרים כדי להקטין את ההתחייבויות שלה למחזיקי האג”ח אך גם עשויה להתחיל ולשתף את מחזיקי יחידות ההשתתפות ברווחים ולחלק להם דיבידנד שוטף.

סיכום

בשנים האחרונות ביצעה נאוויטס מהלכים נכונים ומדויקים להצפת ערך בשותפות - הן עסקיים והן פיננסיים. העיכוב בתחילת ההפקה בפרויקט שננדואה עקב תאונת העבודה במספנה של יונדאי נסלח במהרה על-ידי השוק ויחידות ההשתתפות של נאוויטס המשיכו לטפס והשווי נושק ל-4.6 מיליארד שקל.
עוד לפני שחבית הנפט הראשונה הופקה בפרויקט שננדואה - השותפות כבר מקדמת מספר פרויקטים נוספים כמו ההחלטה על פיתוח פרויקט מוניומנט אשר ישולב עם פרויקט שננדואה. במקביל, בנאוויטס כבר מקדמים לשנים הבאות את פרויקט Sea Lion באיי פוקלנד.
נאוויטס הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות וצפויה להמשיך לעשות זאת גם בעתיד. השותפות ממוקמת במקום ה-42 בבורסה בת”א במונחי שווי שוק. השלמת פיתוח פרויקט שננדואה וקידום הפרויקטים הנוספים עשויים לייצר קפיצת מדרגה נוספת אשר תכניס את השותפות למדד ת”א 35 היוקרתי - כבר בשנה הבאה או בשנת 2026.

גילוי נאות:
  • אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
  • כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו - לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
  • נכון למועד פרסום הכתבה - הח”מ אינו מחזיק בניירות המוזכרים בכתבה
  • הח”מ הינו נותן שירותים של נאוויטס

תאריך:  25/06/2024   |   עודכן:  25/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נאוויטס בדרך למדד ת"א 35? השלמת הפיתוח של שננדואה תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
סגן יו"ר הלשכה המדינית של "חמאס" הבטיח שעמדת חמאס בנוגע להפסקת אש "תואמת את העקרונות שעליהם מבוססת ההחלטה האחרונה של מועצת הביטחון של האו"ם"
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
עומר מואב
ההיסטוריה נכתבת על-ידי המנצחים, ובהחלט ייתכן שנתניהו ינצח אותנו והוא יהיה זה שיכתוב את ספר ההיסטוריה על חיסול מדינת ישראל
איתן קלינסקי
למרות האמירות היהירות שאנחנו נבעיר את לבנון נחסל את החיזבאללה והחמאס, אני חושש שלצה"ל אין תשובות הולמות למה שמכינות לנו אירן ובנות בריתה
אברהם שרון
הלב יוצא אליכם, ובכל זאת - אם חשוב לכם לגייס את הקשב, הרצון, האמפתיה וגם את נכונותו של הציבור להיאבק אתכם, אל תעשו זאת באמצעות חסימת נתיבי תחבורה, ציבורית ופרטית    הבומרנג הזה חוזר אליכם, הוא מערער בעיני חלק בלתי מבוטל מהציבור את בסיס הלגיטימציה למאבקכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il