X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. לא נקי מטעויות [צילום: שאול גולן/POOL AP]
נתניהו - יותר מאי פעם
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם

אגלה סוד, מעולם לא הייתי חסיד של בנימין נתניהו וזאת בשל סיבות רבות, מעשים ומחדלים בהם חטא בעבר, לתפישתי ולתפישת רבים. תמיכתו בגירוש מגוש-קטיף וצפון השומרון, התנהלותו מול הארכי רוצח ערפאת, מסירת חברון לשליטת הרוצחים, מדיניות ההכלה מול רוצחי החמס ועסקת שליט הם חלק מהרשימה. יתרה מכך, הדעת נותנת שגם לנתניהו יש חלק במחדל הנורא שפקד אותנו בשמחת תורה וזה אינו עניין של מה בכך. אלא שכיום, אגב התבוננות בקורות אותנו ובמשבר המורכב, המאתגר והרה הגורל בו אנו מצויים, מסקנתי היא אחת - רק בנימין נתניהו מסוגל להוביל אותנו בעת הזו. שלא אובן לא נכון, גם נתניהו עושה טעויות ובוודאי שאינו מושלם, אלא כאשר אני מתבונן באלטרנטיבות אותן מציעה המערכת הפוליטית וביחסי הכוחות הריאליים בה הרי שנתניהו עולה על כולם ולמעשה נמצא ברמה אחרת לגמרי מהחגבים המתיימרים להנהיג אותם מציעות המפלגות השונות.
בני גנץ, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יאיר גולן, גדעון סער, ריקא לפיד וכל הסובבים אותם אינם ניחנים ולו בקמצוץ מהתכונות הנדרשות כדי להנהיג את עם ישראל במה שנראה כמלחמת קיום קשה וארוכה. רק מנהיג בעל מסוגלות צריך להוביל כדי להבטיח את קיומה, פיתוחה ושגשוגה של מדינת היהודים. מי שמתיימר להיות מנהיג אך מצד האמת הואפוליטיקאי קטן, נעדר חזון, נעדר יכולת, נעדר תחושת שליחות ונעדר הבנה מדינית וניסיון ביטחוני - אינו יכול להנהיג.
לא אפרט כאן את אי-כשירותם של הנזכרים לעיל להנהיג, אומר רק שסקירה קצרה של הקריירה של כל אחד ואחד מהם מלמדת על כך שאין להם כישורים, ולו מינימליים, כדי להנהיג את עם ישראל.
לעומתם, בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם. נתניהו הוא רב אמן ביחסים בינלאומיים ורשת הקשרים אותה טווה, ניסיון רב שנים בזירה הבינלאומית, מוניטין מעולים השמורים רק לו והבנה גיאו-אסטרטגית אותה אין לאף אחד אחר בפוליטיקה הישראלית - כל אלה מציבים אותו בעמדה של מנהיג לו אנו זקוקים ובעת הזו יותר מתמיד.
התבוננו בשנאה היוקדת, הגובלת בטירוף, שהיא מנת חלקו מצד חלקים מסוימים בציבוריות הישראלית. השמאל הרדיקלי, האליטות (בעיני עצמן) השולטות כאן במידה רבה בסדר היום התקשורתי, האקדמיה המוטה פוליטית וסוציולוגית, מערכת המשפט הדוחפת לכינון מדינת כל אזרחיה על הריסותיה חלילה של מדינת היהודים, "ביטחוניסטים" ו"שומרי סף" משובטים שחזונם הקמת מדינה לנאצים הערבים המכנים עצמם בשקר ובמרמה פלשתינים ושאר מוכי עיוורון מסיתים ומוסתים - כולם כאחד חוברים על נתניהו כדי לחסלו פוליטית ולאחרונה אף משמיעים דברי הסתה חמורים בהם יש כדי להוביל להתנקשות בו, חלילה וחס.
במה חטא נתניהו על ש"זכה" ליחס מחפיר שכזה מצד גורמים רבי השפעה וכוח בחברה הישראלית? אמנה לקמן כמה "חטאים" שכאלה - בנימין נתניהו הוא אשכנזי ומשכיל והיה מצופה ממנו (מצד "האליטות") שיהיה בעל השקפות שמאלניות, פוסט ציוניות ואף אנטי יהודיות. נתניהו אינו כזה. בנוסף, שכבות רחבות באוכלוסייה - מזרחיים, דתיים, מתנחלים, מסורתיים וסתם פשוטי עם תומכות בו לאורך שנים כאשר ה"אליטות" בזות לציבור הזה, מתנשאות עליו, כופרות בכשירותו להשתתף ב"משחק" הפוליטי ואף אינן מכירות בהכרעה הדמוקרטית לה הוא שותף ואותה הוא מייצר בבחירות, פעם אחר פעם.
כבר ראינו את כוחם של הרל"ביסטים (רק לא ביבי). הפגנות שאינן פוסקות, הסתה והתרת דם, שיבוש החיים במרחב הציבורי, קריאה למרי אזרחי, חרפות ואיומים, הוצאת לעז ודיבה על ישראל בכלל ועל נתניהו בפרט, הלשנות והכפשות בפורומים בינלאומיים וקריאה לסרבנות בצבא וזו רשימה חלקית בלבד. הלוחמה הזו, מלוכלכת ושוברת כלים, בעיקר כאשר מדובר בנתניהו באופן אישי. משפחתו הייתה למשיסה, בתקשורת הוא פרסונה נון גרטה ומערכת המשפט חברה כדי לתפור לו תיקים פליליים. ראשי המחנה הזה לא בוחלים בשום אמצעי, נמוך ושפל ככל שיהיה - עינינו רואות וכלות.
נתניהו אינו נקי מטעויות, אין בנמצא אדם כזה. אלא שנתניהו בנה את עצמו ואותנו לאורך שנים ארוכות באופן שביצר את מעמדנו הבינלאומי בעולם עוין, חיזק מאוד את כלכלת ישראל, ליווה את התעשיה עד למעמדה דהיום כמעצמה עולמית בתחומים לא מעטים, סיפק את התקציבים והמצע ליצירת צבא חזק מאי פעם ובמידה רבה תרם לאורך שנים ארוכות לקידומה, לפיתוחה ולשגשוגה של מדינת ישראל, מדינת היהודים.
חשוב מאוד לציין שכל זה לא נעשה בחלל ריק. בנימין נתניהו גדל בבית ציוני וספג מאביו מורשת שבבסיסה התנ"ך. משם הוא יונק את כוחותיו, אמונתו וחזונו לפיתוח מדינת היהודים ולשמירה עליה. פוליטיקאי באשר הוא פוליטיקאי נאלץ לעתים לסטות מהאמת ולומר אמירות שאינן מתיישבות עמה. מכאן שיש רבים שאינם נותנים אמון בפוליטיקאים באשר הם, נתניהו בכלל זה.
בדבר אחד אני מאמין לנתניהו באופן מלא וללא שום ספק. על-פי כל מה שאני רואה לאורך שנים, בנימין נתניהו חי בתחושת שליחות - לפתח ולחזק את מדינת היהודים ולהבטיח את המשך קיומו של נצח ישראל. זוהי משימת חייו וכפי שנאמר בפתיח, נכון לימים אלה, נראה שבנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, אולי היחיד, המסוגל לכך, הכל בעזרת השם יתברך.

תאריך:  27/06/2024   |   עודכן:  27/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו - יותר מאי פעם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבחן התוצאה
הירונימוס  |  28/06/24 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אסון ה-7.10.23 (השבת השחורה של שמחת תורה תשפ"ד) הוא השני מסוגו ובממדיו בהיסטוריה של ישראל, ופקד אותנו 50 שנה אחרי אסון יום הכיפורים (1973). הדמיון בין המקרים מדהים ומכאן הצורך ללמוד אותם היטב ולעומק הוא קריטי.
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר    הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
שי גודלשטיין
אולמרט מאשים את בנימין נתניהו זה קצת אירוני, כי בהתחשב במה שהוא הואשם בו וישב בכלא בגינו הוא היה אמור מזמן להיעלם מחיינו
חיים רמון
לפיד שחיזר אחר קולותיהם של ערביי ישראל, למעשה מצהיר בפומבי, בלי שמץ של בושה, שהם כולם אויביה של מדינת ישראל וסכנה לביטחונה
דן מרגלית
פינה היסטורית    דיין הוא אבי רעיון הסדר הביניים, הוא היה מבריק    כבר כתבתי עליו פעמים רבות. מדוע אני חוזר עליו עתה? מפני שעם קריאת ספרו החדש של בוימפלד שאלתי את עצמי מתי עלה דיין על רעיון ההסדר הביניים? ו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il