X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמנואל מקרון, מרין לה פן [צילום: אריק פפרברג/AP]
הבחירות ל"אסיפה הלאומית" של צרפת: צפי לרעידת אדמה פוליטית
אם התוצאות אכן יהיו דומות למה שמראים הסקרים, אז נצפה בדרמה פוליטית ולמעשה היסטוריה צרפתית - לראשונה בתולדות הרפובליקה החמישית, מפלגת הימין הקיצוני תהפוך לגדולה ביותר בפרלמנט.

ביום ראשון יתקיים הסיבוב הראשון בבחירות הפרלמנטריות ל"אסיפה הלאומית" של צרפת, הבית התחתון בן 577 המושבים, וכל הסימנים מראים שאנו צפויים לרעידת אדמה פוליטית ברפובליקה החמישית, כזו שיהיו לה השלכות על האיחוד האירופי כולו. זו תהיה כנראה מערכת הבחירות החשובה והדרמטית ביותר מאז היווסדה של הרפובליקה החמישית ב-1958. נזכיר שבחירות הבזק הללו הן למעשה פועל יוצא של החלטה אימפולסיבית, כמעט קפריזית, של הנשיא מקרון בעקבות מפלתו בבחירות לפרלמנט האירופי בתחילת יוני. רבים רואים בהחלטתו הימור מסוכן, אולי מסוכן מידי, שיגרום לשינוי טקטוני בפוליטיקה הצרפתית.
מהו השינוי הזה בעצם? ובכן, ע"פ כל הסימנים והסקרים של השבועות האחרונים, הנשיא מקרון צפוי למפלה דרמטית. מפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי" בהנהגתה של מארין לה פן, שכעת מחזיקה ב-89 מושבים, צפויה לזכות בתמיכתם של בערך שליש מהמצביעים - הסקרים מצביעים על 32%-36% אחוזי תמיכה.
דהיינו "האיחוד הלאומי" תהפוך למפלגה הגדולה ביותר ב"אסיפה הלאומית". מועמדה לראשות הממשלה הוא צעיר כריזמטי בן 28 בשם ג'ורדן ברדלה (בתמונה). זכרו, להשגת רוב נדרשים 289 מושבים. במקום השני ע"פ הסקרים, עם 27%-29%, נמצאת ברית מפלגות השמאל, ה-NFP, בראשות ז׳אן לוק מלנשון, העומד בראש מפלגת השמאל הקיצוני "צרפת בלתי כנועה", הרכיב במרכזי והחזק בברית מפלגות השמאל. זה לא מעט, למעשה זה רק מעט פחות ממפלגת "האיחוד הלאומי". במקום השלישי ע"פ הסקרים, משתרך מאחור גוש המפלגות הליברליות בהובלת "אנסמבל" ("יחד" בצרפתית) של הנשיא מקרון עם 17%-20% בלבד. אם התוצאות אכן יהיו דומות למה שמראים הסקרים, אז נצפה בדרמה פוליטית ולמעשה היסטוריה צרפתית - לראשונה בתולדות הרפובליקה החמישית, מפלגת הימין הקיצוני תהפוך לגדולה ביותר בפרלמנט. האם זה יספיק לרוב של יותר מ 289 מושבים? לא ברור עדיין, וצריך להמתין ולראות, אבל ממשלה בראשותו של ג׳ורדן ברדלה מ"האיחוד הלאומי" הופכת לאפשרות מאוד מוחשית. במקרה כזה התבוסה הפוליטית של מקרון תהדהד למרחקים. הוא אומנם יישאר בארמון האליזה עד 2027, אך יהפוך במידה רבה לברווז צולע, עם ממשלה לעומתית. זו תהיה מתכונת לשיתוק והרבה מאוד בעיות.
מצד שני, זו עשויה להיות רק יריית הפתיחה של מארין לה פן לקראת הבחירות לנשיאות ב 2027, אז תנסה לגבור על כל מי שיעמוד מולה ולהפוך לנשיאת צרפת. ישנה כמובן עוד אפשרות - שאף גוש לא יצליח להרכיב ממשלה, לא הימין הקיצוני ולא השמאל הקיצוני, שכן מקרון לא צפוי לחבור לאף אחד מהם. המשמעות המעשית כנראה של כל זה, היא שצרפת עומדת לפתחה של תקופה סוערת ולא יציבה, שתקשה מאוד גם על הנשיא מקרון להציל מה שעוד נותר מהרפורמות הגדולות שאותן רצה לקדם. כל הקריירה הפוליטית שלו עלולה להתפורר ולהיזכר ככישלון אחד גדול, אם בסופו של דבר הימין הקיצוני יכבוש גם את האסיפה הלאומית בזמן הקרוב וגם את ארמון האליזה, בשנת 2027.

תאריך:  29/06/2024   |   עודכן:  29/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות ל"אסיפה הלאומית" של צרפת: צפי לרעידת אדמה פוליטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
טליה ששון שיתפה פעולה עם אהוד ברק ואחרים כדי למנוע את נאומו של נתניהו בקונגרס    כל כך מיואשת טליה? כל כך מיואשת עד שמצאה את אהוד ברק כשותף?
שמואל רוזנר
העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ חשוב במיוחד מכיוון שהוא מוקדם מאוד ויכול להשפיע על סיכויי ההצלחה של ביידן בבחירות    ביידן בן 79, ורבים מודאגים מיכולותיו הקוגניטיביות. העימות יהיה מבחן עבור ביידן, והוא יצטרך להוכיח שהוא כשיר לתפקיד. אם ייכשל, ייתכן שיוחלף על-ידי מועמד אחר. האם יועציו של ביידן דחפו אותו להשתתף בעימות כדי לבחון את יכולותיו?
דן מרגלית
לנוכח אי-הבהירות נחוצה חקירת משטרה בעניין ההתבטאות של שרה נתניהו על ראשי צה"ל    כותרת משנה: ביבי חומק מלומר כי אינו מאמין שהמטכ"ל חותר תחתיו
אפרים הלפרין
כל עוד לא הייתה חובת גיוס חרדים היה קושי מוסרי להטיל את חובת הגיוס על כל המגזרים    כעת משחלה חובת גיוס על חרדים, חלה חובת גיוס לכל, ואם הפוקד הצה"לי לא יבין את הרמז על היועמש"ית להורות לו כך
עמנואל בן-סבו
א"א מזהה בני אדם מורמים מעם, אנשים אחרים    א"א מאתר אנשים שקוראים לסרבנות וקובע שהם פטריוטים, א"א מזהה אנשים שתוקפים שוטרים וקובע בנחרצות כי השוטרים אלימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il