X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בוטיג'ייג' והאריס. מחליף מהצוות הקיים? [צילום: מנואל סנטה, AP]
והיה אם ביידן יפרוש: עשרה מועמדים אפשריים
בחירה במועמד אחר ארבעה חודשים לפני הבחירות תהיה קשה מאוד, אבל אם זה יקרה - וושינגטון פוסט מציג את השמות האפשריים: מתוך ממשל ביידן, מהסנאט ובין מושלי המדינות

המפלגה הדמוקרטית העבירה את רוב קמפיין 2024 כאשר היא טומנת בחול את ראשה על מול דאגותיהם של האמריקנים לגבי גילו וצלילותו של ג'ו ביידן. במקום להתמודד עם הבעיה, ראשיה טענו שזוהי המצאה עיתונאית. הכל התפוצץ להם בפנים בעימות עם דונלד טראמפ (28.6.24), עד כדי קריאות לביידן לפנות את מקומו. מדובר בתוכנית נואשת ורוויית מכשולים, אבל אם זה יקרה – מי יהיה המועמד? וושינגטון פוסט מציג עשרה שמות.
סגנית הנשיא, קאמלה האריס. קשה לראות כיצד היא לא תהיה החלופה, אלא אם כן תוותר גם היא. דילוג על מי שהיה גם האישה הראשונה וגם השחורה הראשונה בתפקיד, יהיה הימור מסוכן למפלגה שנשים ושחורים הם חלק מהותי מבסיס התומכים שלה. הבעיה היא, שהאריס בלתי פופולרית כמו ביידן, והרפובליקנים אינם מסתירים את רצונם שהיא שתתמודד מול דונלד טראמפ.
מושלת מישיגן, גרטשן וויטמר. על הנייר היא מועמדת אידיאלית וממשית: אישה העומדת בראש מדינת מפתח, שם נבחרה פעמיים בפער של עשר נקודות. שיעור התמיכה בה במישיגן הוא 60%-55% ויש לה יותר ניסיון וחשיפה כלל-ארצית מאשר מועמדים אחרים.
שר התחבורה, פיט בוטיג'ייג'. אנשים שוכחים שהוא כמעט ניצח בבחירות המקדימות של הדמוקרטים באייווה ובניו המפשייר ב-2020, כאשר עמד בראש עירייה קטנה (סאות' בנד, אינדיאנה). אם המפלגה מחפשת מישהו שיכול להכניס לטראמפ, הוא האיש בזכות כשרונו להעביר את המסר. הבעיה המרכזית איתו: הוא לא האיש שיביא את הגיוון הדרוש ובמיוחד את השחורים.
מושל פנסילבניה, ג'ו שפירו. אחד הכוכבים העולים של הדמוקרטים, אשר ניצח בגדול ב-2022 והפגין יכולת לעבוד עם הרפובליקנים. גם הוא פופולרי במדינת מפתח חיונית, כולל מצד שליש מתומכיו של טראמפ. אבל הוא נחשב כמועמד ריאלי ב-2028, לא אחרי שנה וחצי בלבד בתפקיד המושל.
מושל קולורדו, ג'ארד פוליס. יש לו רצון טוב דו-מפלגתי דומה לזה של שפירו. ההומוסקסואל המוצהר הראשון שנבחר למושל הוא בעל הצלחות מוכחות והצליח שלא להסתבך בנושאים בעייתיים. הוא ניצח בפער דו-ספרתי ב-2018 וכמעט ב-20 נקודות לפני שנתיים, ואמר במפורש שיום אחד ירצה לעבור לזירה הלאומית.
מושל קליפורניה, גווין ניוסום. השם שעלה יותר מכל אחד אחר כחלופה לביידן, כאשר הוא פועל להרחיב את הפרופיל הלאומי שלו, כולל במגעים עם מושלים רפובליקנים ועם רפובליקנים במישור הארצי. אבל קשה לראות את הדמוקרטים מחליטים שמה שהם צריכים כרגע זה את מושל קליפורניה ומי שהיה ראש עיריית סן פרנציסקו; זו תהיה הזמנה פתוחה לרפובליקנים לעשות צחוק מהמועמד הדמוקרטי, טוען הפוסט.
הסנאטור רפאל וורמוק מג'ורג'יה. הוא ניצח פעמיים בתוך שנתיים במדינת מפתח, והוא בולט יותר מאשר סנאטורים שחורים אחרים, דוגמת קורי בוקר. הקמפיין שלו ב-2022 נראה כמפת דרכים לאופן בו על הדמוקרטים להתמודד ב-2024. כאשר הדמוקרטים נאבקים על מדינות מפתח מחוץ למערב התיכון, לבחירה בו יש היגיון רב.
מישל אובמה. זוהי אפשרות פנטזיה מבחינת הדמוקרטים, מגדיר הפוסט. היא תהיה החלופה האידיאלית בעיני רבים, אך לא נראה שתרצה להתמודד. אובמה היא הגברת הראשונה הפופולרית ביותר בארה"ב מזה למעלה מיובל ורוב גדול של האמריקנים מחבבים אותה, מה שלא ניתן לומר על פוליטיקאים רבים. אבל היא הביעה חוסר רצון ברור להתמודד בעצמה; מעבר מיידי לניהול קמפיין נשיאותי נראה בעייתי מדי. זוהי אפשרות שבאמת שוברת את תקרת הזכוכית – שדומה שהיא בלתי שבירה.
הסנאטורית איימי קלובכר ממינסוטה. זוהי הבחירה ההגיונית ביותר, אם הדמוקרטים מחפשים את מי שהכי דומה לביידן בלי בעיית הגיל. היא פרגמטית, רבים יוכלו להסכים עליה ויש לה רקורד טוב במדינתה. אבל הפרופיל הלאומי שלה דל, ולא בטוח שהיא המתאימה לנהל את המלחמה נגד טראמפ.
מושל קנטאקי, אנדי בֶּשיר. אשתקד הוא נבחר שוב במדינה שהיא מעוז רפובליקני והמניות שלו עלו בצורה חדה בחודשים האחרונים. הוא קוסם לשתי המפלגות והוא מצליח במדינתו בלי לפנות יותר מדי ימינה; בשיר אפילו הצליח להשתמש ב-2023 לטובתו בתמיכתו בזכות להפלות. הוא נוקט צעדים המאפיינים את מי שחושב ברמה לאומית, אבל לא ברור כיצד יסתדר עם הבסיס הליברלי כאשר יצטרך לשלהב את אנשי השטח.

הכתבה המלאה
תאריך:  01/07/24   |   עודכן:  01/07/24
+האם ג'יל ביידן תכריע על המשך הקמפיין של בעלה
12:40 01/07/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דמוקרטים הסבורים שעל ביידן לפנות את מקומו נושאים את מבטם לעבר הגברת הראשונה, אבל - מדווח ניו-יורק טיימס - נכון לעכשיו היא תומכת ברצונו להתמודד, ויש הטוענים שמגזימים בהערכת מידת השפעתה

הרגע הוויראלי של בני הזוג ביידן לאחר העימות [צילום: ג'רלד הרברט, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והיה אם ביידן יפרוש: עשרה מועמדים אפשריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
דמוקרטים הסבורים שעל ביידן לפנות את מקומו נושאים את מבטם לעבר הגברת הראשונה, אבל - מדווח ניו-יורק טיימס - נכון לעכשיו היא תומכת ברצונו להתמודד, ויש הטוענים שמגזימים בהערכת מידת השפעתה
יעקב אחימאיר
במפלגה הדמוקרטית סורקים את השורות בנסיון לאתר מועמד חלופי לביידן, אשר כשל    פרשנים אמריקנים אינם מצליחים להצביע על מועמד חלופי אחד שיהיה כשיר להתמודד מול טראמפ במהדורה השנייה של העימות שיתקיים בחודש הבא
יואב יצחק
מניות DJT נפלו לאחר העימות במסחר בנאסד"ק ב-10.86%; טראמפ הפסיד "על הנייר" 314 מיליון דולר מערך מניותיו    התנודות החדות במניות החברה שבה הוא בעל מניות מרכזי נובעות מספקולציות מצד סוחרים ומרכישות בעיקר מצד תומכיו של טראמפ
יואב יצחק
ביידן הגיע לזמן קצר לעצרת בחירות באטלנטה    הוא בירך את תומכיו וביקש עזרתם לנצח את טראמפ בבחירות בנובמבר    "״אני יודע שאני לא אדם צעיר, אני לא הולך טוב כפי שהלכתי ולא מדבר שוטף כפי שדיברתי"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט וניו-יורק טיימס מדווחים על פניקה בשורות המפלגה ותומכיה, בעקבות הופעתו הכושלת של ביידן בעימות מול טראמפ    הבעיות: אין מועמד בולט, הבחירות בעוד ארבעה חודשים, לא ברור מי יסכים לקרוא לביידן לפרוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il