X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הצבעה היום בפריז. עלייה ניכר בהשתתפות [צילום: אורלן מוריסר, AP]
המדגמים בצרפת בסיבוב הראשון: ניצחון לימין הקיצוני
האיחוד הלאומי של לה-פן צפוי לקבל 34% מהקולות, גוש השמאל עם 28.1% והגוש של מקרון - 20.3% בלבד חלוקת המושבים באסיפה הלאומית תהיה שונה מאשר חלוקת הקולות, ותושלם לאחר הסיבוב השני בשבוע הבא
מרין לה-פן היום בקלפי. [צילום: טיבו קאמו, AP]

עמנואל מקרון היום בקלפי [צילום: AP]

האיחוד הלאומי - גוש הימין הקיצוני בהנהגתה של מרין לה-פן - צפוי לקבל 34% מן הקולות בסיבוב הראשון בבחירות לאסיפה הלאומית (הבית התחתון של הפרלמנט, 577 חברים), צופים המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות (30.6.24). החזית העממית החדשה - גוש מפלגות שמאל, כולל קיצוניות - מקבל במדגמים 28.1%. גוש Ensemble של הנשיא עמנואל מקרון מקבל 20.3%, והרפובליקנים שבימין-מרכז - 10.2%.
מאחר שמדובר בבחירות אישיות, האחוזים בקולות אינם מתורגמים בצורה יחסית לאחוזים במושבים. עוד יש לזכור, כי מדובר בסיבוב הראשון, ובמחוזות בהם לא יקבל אף מועמד לפחות 50% - יתקיים בעוד שבוע בדיוק סיבוב שני. בסיבוב זה יתמודדו כל המועמדים שקיבלו 12.5% ומעלה, אם כי לרוב נותרים בו שני מועמדים.
מקרון הקדים במפתיע את הבחירות לאסיפה הלאומית לאחר התבוסה של מפלגתו בבחירות לפרלמנט האירופי. בבחירות אלו, שנערכו בתחילת החודש, זכה הימין הקיצוני בניצחון משמעותי. נכון לעכשיו, המדגמים עולים בקנה אחד עם הסקרים שפורסמו מאז הקדמת הבחירות. שיעור ההצבעה היה 65.5%, לעומת 47.5% בלבד בבחירות לפני שנתיים.
תפקידו של מקרון אינו בסכנה; הוא ימשיך לכהן כנשיא עד מאי 2027. אבל אם Ensemble תפסיד, סמכותו ויכולתו לעצב את המדיניות ייפגעו קשות. הנשיא ממנה את ראש הממשלה לאחר הבחירות, אך החוקה אינה קובעת כיצד הדבר נעשה כאשר הוא וראש המפלגה הגדולה באסיפה הלאומית אינם משתייכים לאותו מחנה. הנשיא יכול למנות פוליטיקאי או טכנוקרט, גם מי שאינו נהנה מרוב פרלמנטרי, מתוך תקווה שיוכל להנהיג ממשלת מיעוט ולגייס רוב אד-הוק בתמיכת סיעות באופוזיציה.
האיחוד הלאומי הוא כאמור מפלגת ימין קיצוני, היורש של החזית הלאומית שהוקמה בידי ז'אן-מארי לה-פן, אביה של מרין. המפלגה מבטיחה להדק את מדיניות ההגירה, להפחית את המע"מ ולאפשר למי שהחלו לעבוד בגיל 20 לפרוש בגיל 60. בעבר היא יצאה נגד צירופה של אוקראינה לנאט"ו ולאיחוד האירופי. בבחירות לאיחוד האירופי היא זכתה ב-30 מושבים, לעומת 13 לגוש של מקרון. באסיפה הלאומית היוצאת יש לה 88 צירים. המועמד שלה לראשות הממשלה הוא ג'ורדן ברדלה בן ה-28.
החזית העממית החדשה היא קבוצה של מפלגות שמאל, כולל שמאל קיצוני, המבטיחה לבטל את רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת של מקרון, להכביד את המיסים על יחידים וחברות ולהעלות את שכר המינימום ב-13%. היא כוללת את הסוציאליסטים, הירוקים, הקומוניסטים ואת מפלגתו הקיצונית של ז'אן-לוק מלנשון.
Ensemble היא קבוצה של מפלגות מרכז, כולל מפלגת רנסנס של מקרון, NoDem הפרו-אירופית, Horizons בהובלת ראש הממשלה לשעבר אדוארד פיליפ ועוד. כיום היא הגדולה באסיפה הלאומית, עם 250 מושבים בבחירות ב-2022. ראש הממשלה הנוכחי מטעמה הוא גבריאל אטל בן ה-35, הצעיר ביותר בתולדות צרפת.
הרפובליקנים שבימין-מרכז מריצים 60 מועמדים משותפים עם האיחוד הלאומי, על-פי החלטתו של מנהיג המפלגה, אריק סיאוטי. מי שאינם מוכנים להתמודד בצורה כזאת, חויבו להירשם תחת השם "הרפובליקני הימני". מתנגדיו של סיאוטי ניסו להדיחו, אך נכשלו; הם אומרים שיציבו 400 מועמדים משלהם ברחבי צרפת.
Reconquest שבימין הקיצוני הוקמה ב-2021 בידי אריק זֶמוֹר, רדיקל המתנגד להגירה. ב-2022 היא הגיעה למקום הרביעי. לפני שבועיים היא גירשה משורותיה את מריון מרשאל, אחייניתה של לה-פן ומי שהייתה סגנית נשיא המפלגה, לאחר שקראה לתמוך במועמדי האיחוד הלאומי.

תאריך:  30/06/24   |   עודכן:  30/06/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדגמים בצרפת בסיבוב הראשון: ניצחון לימין הקיצוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קייר סטארמר צפוי ממילא להשיג השבוע ניצחון עצום למפלגתו, אך העיתון בעל הדעות הימניות-ליברליות מסביר מדוע יש סיבות טובות לתמוך בו - ובראשן התמקדותו של הלייבור בבעיית הצמיחה
איתמר לוין
הצרפתים הולכים היו לקלפיות בסיבוב הראשון בבחירות לאסיפה הלאומית    הסקרים האחרונים כמעט זהים ומצביעים על מגמה שאינה משתנה: לפחות 35% לאיחוד הלאומי של לה-פן, לפחות 28% לגוש השמאל ורק 20% לגוש המפלגות של מקרון
איתמר לוין
בית המשפט העליון פסק שבדרך כלל לא ניתן לייחס לנאשמי 6 בינואר עבירה של שיבוש הליכים לפי חוק סרבנס-אוקסלי - אלא אם "התעסקו" עם מסמכים; התובע המיוחד טוען שטראמפ עשה זאת בדמות דימוי מסמכים ליצירת אלקטורים מזויפים
איתמר לוין
הלכת שברון מ-1984 קבעה שעל בית המשפט להעניק עדיפות לפרשנות של גופי הממשל בנוגע לחוקים שבתחומי אכיפתם    הרוב השמרני קיבל את הטענה לפיה מדובר בהפרת האיזון השיפוטי
איתמר לוין
וושינגטון פוסט וניו-יורק טיימס מדווחים על פניקה בשורות המפלגה ותומכיה, בעקבות הופעתו הכושלת של ביידן בעימות מול טראמפ    הבעיות: אין מועמד בולט, הבחירות בעוד ארבעה חודשים, לא ברור מי יסכים לקרוא לביידן לפרוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il