X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוח הגבורה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
טללי חיים, זרזיפים של אמונה
אל מול הייאוש הנורא, אל מול הררי העצב ותילי היגון, אל מול מעמקי האימה והחרדה ניעור באחת עם ישראל, ניעורה הגבורה היהודית, ניעורה רוח האמונה היהודית, השתלטה על הייאוש, ניערה מעליה את המחלוקת, השילה את בגדי החרדה ולבשה בגדי גבורה

מי היה מאמין שאך לפני חודשים אחדים היו יהודים שנאבקו בחירוף נפש, בקנאות פונדמנטליסטית, בשנאה קיצונית בכל דבר שהזכיר יהדות, שהריח יהדות, שהזכיר את סבא וסבתא היהודים. מחו נגד קיום ישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב, נלחמו נגד הרחבתה, רדפו רבנים ותלמידי חכמים, ביזו את הקודש והגבירו שנאה ואיבה לעולם היהודי.
שיאי התפרצות השנאה התרחשו בערב יום הכיפורים, היום הקדוש לעם היהודי, לפני "כל נדרי" ואחריו, הפונדמנטליסטים הקנאים הקיצוניים הרסו את המחיצה, השמיעו מוזיקה, צילמו את המתפללים מוכי התימהון על גודל האיבה, הפריעו לחזן ולמתפללים, פעלו באלימות להפסקת התפילה חיללו את ערבו של היום הקדוש ליהודים מדורי דורות, קיללו, חירפו, גדפו, ניאצו את קדוש ישראל, ביזו את היכל ה', רמסו את הרוח היהודית האיתנה. ואז הגיעה שבת שמחת תורה.
גם אחר חילול היום הקדוש ביום הכיפורים המשיכו הפונדמנטליסטים הקנאים, שורפי האסמים ומחללי הקודש במאבקם נגד ריקודי שמחת תורה ברחובה של עיר בהפרדה. משיחי הקנאות ההזויים, עתרו לבג"ץ נגד קיום מסורת ישראל, ריקודי שמחת תורה ברחובה של עיר, ואז הגיעה שבת שמחת תורה.
ואז הגיע הטבח הנורא בתולדות העם היהודי השב למולדתו, ורחובה של עיר מלאה דמעות, בכי, יגון וצער, ורחובה של עיר מלאה חיילים בצו 8, נשים הנפרדות מבעליהן, ורחובה של עיר מלאה חרדה מהבאות, הלם מהרצח המתועב, זעזוע מהאכזריות, תימהון אל מול החטופים, ורחובה של עיר מלאה במודעות אבל, בחוסר ודאות, בייאוש גדול.
במוצאי שבת שמחת תורה לא רקדו יהודים ברחובות הערים, לא ביחד, לא בהפרדה, לא רקדו ברחובה של עיר.
ואז אל מול הייאוש הנורא, אל מול הררי העצב ותילי היגון, אל מול מעמקי האימה והחרדה ניעור באחת עם ישראל, ניעורה הגבורה היהודית, ניעורה רוח האמונה היהודית, השתלטה על הייאוש, ניערה מעליה את המחלוקת, השילה את בגדי החרדה ולבשה בגדי גבורה.
אריות האומה, אדירי הגבורה, לוחמי ישראל התחברו בין בוקר מדמם אחד אל אלוקי ישראל, אל ה' צבאות, קראו בקול גדול את סיסמת הקרב היהודית "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", וכולם ענו בגרון ניחר "אמן", קיבוצניקים ומתיישבים, דתיים וחילוניים, דרוזים ומוסלמים, עולים חדשים וותיקים, שמאלנים וימנים, כולם התרגשו מרוח העם היהודי האיתנה שלבשה בגדי מלכות.
מפקדים נשאו תפילות טרם כניסה למלחמה, לוחמים החלו להניח תפילין, לבקש כיפות, הפריט המשמעותי והמבוקש ביותר בקרב הלוחמים היה טלית קטן עם הציציות המתבדרות ברוח היהודית. מפקדים תקעו בשופרות טרם התחלת התמרון צבא ההגנה לישראל לראשונה לבש בדי מלכות של צבא יהודי הגאה באמונותיו, בערכיו בהשקפותיו הדתיות.
לא רק בקרב הלוחמים ניעורה רוח הגבורה והאמונה היהודית, גם בקרב מי שחוו את היום המר והנמהר, היום הנורא בבארי, בניר עוז, בשדרות ובאופקים, יהודים שפגשו לראשונה ולאחרונה את בית הכנסת רק בבר המצווה שלהם, החזיקו בידיות הממ"ד וחזרו עשרות פעמים על קריאת הקרב היהודית. "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד."
נשים דרוזיות הכשירו מטבחן כדי לספק מזון כשר ללוחמים היהודיים, קיבוצניקים פתחו על הגבולות מצלים ענקיים להאכלת לוחמי האומה כשהכל כשר למהדרין. רוח השנאה ליהדות התנדפה כלא הייתה, התנפצה אל המציאות כחרס הנשבר, התאדתה, ברחובה של עיר מסתובבים יהודים זקופי קומה, גאים במורשתם, יונקים משורשי העבר, לוגמים בגאווה מהיין המשומר העתיק.
הרוח היהודית מנצחת ותנצח תמיד, רק מי ששורשיו נטועים עמוק בקרקע יוכל לעמוד מול כל רוח מצויה ולא להתנדף כגידול מים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  01/07/2024   |   עודכן:  01/07/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
היו שרי משפטים בישראל - היכן הם והיכן הבריון הלשוני לוין אשר המליץ ליושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין להפר הוראת בג"ץ, וזה נחלץ בעור שיניו ובצורה בלתי מכובדת בהתפטרותו
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול    הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
רוני מזרחי
למרות המלחמה המתמשכת מאז אוקטובר 2023, למרות הגיוס המאסיבי לשירות מילואים, למרות קריסת עסקים רבים והעלייה באבטלה התאפיין חודש מאי בזינוק חסר תקדים בהיקף נטילת משכנתאות
עידו דמבין
המשטרה מתנהלת כרגע בלי בעל בית, יש שוטרים, אין משטרת ישראל    כל מפקד לעצמו ולפטרוניו    איתמר בן-גביר מנצל את זה ומשליט את רוחו כי הבינו איך מתקדמים
עמנואל בן-סבו
החזית השמינית היא הסכנה והיא הביטחון, היא הייאוש והיא התקווה    החזית השמינית היא החזית המורכבת והמאתגרת במלחמת הקוממיות של עמנו, מלחמה שטרם תמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il