X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדוע לא זכה הסרט "רציחתו של ג'סי ג'יימס על-ידי הפחדן רוברט פורד" בכיכובו ובהפקתו של בראד פיט להפצה מסחרית בבתי הקולנוע בארץ? ביקורת די.וי.די
▪  ▪  ▪
בראד פיט [צילום: אתר סרט]
קייסי אפלק. האח של... [צילום: אתר סרט]

איך קורה שאחד הסרטים הטובים של 2007, בכיכובו של בראד פיט, לא זכה להפצה מסחרית בבתי הקולנוע בארץ? התשובה היא פשוטה, הסרט כנראה טוב מדי לקהל הישראלי, או לפחות זה מה שחשבו המפיצים שהסכימו "לשחרר" אותו למספר הקרנות מצומצם בסינמטק תל אביב, לאוהבי "הקולנוע האיכותי".
ואכן, "רציחתו של ג'סי ג'יימס על-ידי הפחדן רוברט פורד" (עכשיו בדי. וי. די הוצאת "הד ארצי") הוא לא סרט לקהל הרחב, זה שאין לו סבלנות, כזה שברגע שמנסים להציע לו עומק, רבדים נוספים וקצב איטי יותר, יברח.
המערבון, שמתרחש ב-1881 ומתפרש על פני למעלה משעתיים וחצי עוסק בנושאים הכי רלוונטים לשנות האלפיים, הערצה, סגידה לכוכבי תרבות, אהבה ועקרונות המוסר, האם הם קיימים בכלל? ואלו רק הרבדים הבולטים על פני השטח, בצפייה שנייה ושלישית אתה מגלה עומק שנדיר לגלות בסרטים בימים אלו.
כפי שניתן להבין משם הסרט, סופו ידוע מראש, אבל הסרט לא עוסק בתפניות עלילתיות הוליוודיות סטנדרטיות אלא עוסק בתהליך נפשי ומנסה להבין מה יגרום לבחור בן 19, המעריץ את ה-הראל סקעת של המערב הפרוע, להגיע למצב שבו הוא יהרוג אותו, כשאחת הסיבות היא שהוא רוצח אותו בגלל עודף אהבה, עודף הערצה, האדם שקם על האל שבו האמין.
בראד פיט, שגם הפיק את הסרט (יחד עם רידלי סקוט ואחיו טוני), מעניק שבריריות פוצעת לבבות לדמות שכל סופרי המערבונים, הקריקטוריסטים ואנשי החוק תיארו כאדם חזק, חסר רגש ומוסר.
תהליך ההידרדרות המנטלית שלו, שמוביל להידרדרות המנטאלית של האנשים שאיתו, מניע את גלגלי העלילה אותה מחזיק, ללא כל צל של ספק, קייסי אפלק, אחיו הצעיר והמוכשר הרבה יותר (לפחות כשחקן) של בן אפלק.
אפלק, שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו, עובר, ומעביר את הצופים, קשת רחבה מאוד של שינויים מנטליים במהלך הסרט. אנו, השותפים למסע, לא יכולים שלא להתאהב בו, לשנוא אותו, לתעב אותו, לבוז לו, אבל מעל הכל, להבין אותו ולהתחבר אליו.
נכון, לא כולם יהנו מהסרט, סביר להניח שחלק מהצופים יחשבו שהוא משעמם בגלל הקצב האיטי שלו. אבל אם תתנו לו צ'אנס אמיתי, תגלו יצירת מופת שתתפוס לכם את הלב, הנפש והמוח ולא תעזוב אתכם במשך זמן רב.
ציון סופי: 9+

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטו של בראד פיט - יצירת מופת לא מוערכת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמת המרה: סרט משעמם פחד
ד"ר זאב אופנהיימר  |  8/09/08 00:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בוטלה הנחייה האוסרת סייעות אישיות לילדים בחינוך המיוחד    השופט מודריק: ההנחייה מיועדת למצות יכולות התלמיד, אך הנחיה "קטגורית וקפידה" כזו "איננה מוסרית ומצביעה על קהות חושים מסוימת"
מאיה שני
מדונה עושה זאת שוב    "אני מקדישה את השיר הזה לאפיפיור משום שאני ילדה של אלוהים"
יואב יצחק
הפרשות: אולמרטורס ומעטפות הכסף/טלנסקי    האישומים: לקיחת שוחד ועבירות מרמה    נדחתה הכרעה בפרשת מרכז ההשקעות    המלצה להעמיד לדין גם את שולה זקן ואורי מסר
שמרית טסה
אסף רגב, אשר שימש כרכז תחום הביטחון ברשות החברות הממשלתיות מונה לסגן בכיר למנהל הרשות ויהיה אחראי בין השאר על תחום הנמלים וחברות השיכון הממשלתיות
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון: הוצאת שומה המחייבת את שיכון עובדים לשלם מס בולים על הסכם - בלי לנמק מדוע לא הוצאה שומה לצד השני - מעוררת חשש לשרירותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il