X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החגים הקדימו בתל אביב: אפריקה זינקה ב-36% המסחר הוארך עד 18:04 ונפתח בשעה איחור בעקבות הזינוקים החדים לאומי עלתה ב-21% והפועלים זינקה ב-18%
▪  ▪  ▪
הבורסה בת"א [צילום: פלאש 90]

עליות השערים בוול סטריט בסוף השבוע ותוכנית החירום של הממשל האמריקני להצלת השווקים הובילו היום לעליות שערים חדות במיוחד. מדד המעו"ף קפץ ב-8.5% לרמה של 913 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 10.3% לרמה של 836נקודות, מדד התל טק עלה ב-11.8%. מחזור המסחר היה גבוה מהממוצע בימי ראשון, אבל לא גבוה יחסית לעליות החדות והסתכם ב-2.5 מיליארד שקל.
המסחר נפתח הבוקר באיחור של יותר משעה, לאחר עליות של 9.5% שנרשמו במדד המעו"ף בשלב הטרום פתיחה בבורסה. על-פי חוקי הבורסה החדשים, המסחר לא נפתח אם המעו"ף קופץ ביותר מ-2.5% בפתיחה. בעקבות זאת נפתח המסחר בשעה 10:45. זו לא הייתה ההפסקה היחידה בבורסה - המסחר הופסק בעקבות הזינוקים החדים בשערים: זינוק של 8% במדד המעו"ף הוביל להפסקת מסחר נוספת ב-16:49 והוחלט על הפסקה נוספת של 45 דקות. בסופו של דבר המסחר חודש והסתיים ב-18:04.
הממשל האמריקני נקט תוכנית חירום שעלותה כ-700 מיליארד דולר, אשר נועדה להרחיב את סמכויות משרד האוצר האמריקני לרכוש ניירות ערך בעייתיים מחברות הפיננסים, ובכך לנקות את מאזניהן ולהחזיר למגזר את אמון המשקיעים. תוכנית החירום, שזקוקה עוד לאישור הקונגרס, תעניק לשר האוצר סמכות להחזיק בניירות ערך מגובי משכנתאות בשווי של עד 700 מיליארד דולר, בכל רגע נתון. בסך-הכל השלימו הבורסות בארה"ב זינוק של עד 8% ביומיים. את העליות הובילו מגזר הפיננסים, כאשר הוראה חדשה של רשות ניי"ע עצרה את המסחר בשורט שם על 700 מניות פיננסים.
את עליות השערים בתל אביב הובילו מניות הבנקים והנדל"ן שצנחו בשיעורים של כ-21% בשבוע שעבר. מדד הנדל"ן קפץ היום ב-32.8% ומדד הבנקים עלה ב-18.5%. את העלייה החדה ביותר רשמה מניית אפריקה ישראל שהוסיפה 36%. במדד הבנקים נרשם זינוק של 18.5%. את העלייה במדד הובילה לאומי שעלתה ב-21% והפועלים טיפסה ב-18%. גם מניות חברות האחזקה שסבלו בשבוע האחרון מירידות בעקבות המינוף הגבוה שלהם התאוששו. כך קבוצת דלק זינקה ב-20%.
מניות הדשנים בארה"ב, שרשמו אף הן עליות, שלחו גם את כי"ל לעליות. בארה"ב, קפצה פוטאש ב-7% ואגריום עלתה ב-11% ואילו כי"ל עלתה ב-12.7%.
חברת האחזקות כור, מקבוצת אי.די.בי, תרשום רווח של 135 מיליון שקל ממכירת מניות קרדי סוויס, שביצעה אתמול. הרווח יירשם ברבעון השלישי של 2008, כאשר בסך-הכל תרשום החברה רווח של כ-416 מיליון שקל בגין מימוש מניות קרדי סוויס. כור המריאה ב-28%.
גם מדד התל הבונד, שקרס ב-9% בשלושת השבועות האחרונים, מתאושש היום. מדד התל בונד 20 עלה ב-5.4% ומדד התל בונד 40 (הכולל איגרות חוב של חברות נדל"ן רבות) זינק ב-7.9%. הירידות בשבוע שעבר נבעו בעיקר מגל המכירות של הציבור והנזילות הנמוכה של איגרות החוב. מבין האיגרות הגדולות במדד קרסה אפריקה מסדרה כ"א, שנמחקה בסדר גודל בלתי נתפש בשני ימי המסחר - כשליש משווייה. היום מתקנת אגרת החוב של אפריקה ב-15%.

תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המעו"ף קפץ ב-8.4%; הנדל"ן המריא ב-33%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ביולי חלה בו ירידה של 0.3%    המצב באוגוסט מעיד על האטה בקצב ההתרחבות של המשק
משה ריינפלד
3-2 דקות לפני שידור הידיעה שבנק לוידס רכש את בנק HBOS רכשו אלמונים חבילות מניות K HBOS ובתוך פחות משעה הרוויחו 190 מיליון ליש"ט
עידן יוסף
נשיא האגודה עוזי לנדאו פנה ליו"ר רשות השידור גביש בבקשת הבהרה על שידור חומרים של ארגון השמאל הלוקים באמינות חלשה
משה ריינפלד
המפלגה תהפוך למיעוט קטן, שמונה משרי הממשלה יאבדו את מושביהם בפרלמנט    סיכוייו של הלייבור להתאושש - רק אם יוחלף ראש הממשלה בראון
עידן יוסף
איום: שפכי גוש דן לא יוזרמו לקיבוץ בעוטף עזה בשל חריגה מהמכסה    סכנה לגידולי החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il