X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט קבע: הדרישה של עיריית מגדל העמק - כי הכספים של כופר חנייה יועברו לאחר סיום הקמת חניון ציבורי רק מאששת את העובדה כי מימון הקמת החניון הציבורי נעשה ממקור עצמאי אחר והכספים של 'כופר חנייה' נועדו להוסיף בעצם לקופה הכללית של רשות מקומית
▪  ▪  ▪

העותרים בעתירה נשוא סקירה זו הם בעלי חנויות ברחוב דרך העמק שבמגדל העמק. בשעתו ביקשו העותרים במועדים שונים היתרים לשימוש מסחרי (חנויות). כתנאי להנפקת ההיתרים נהגה הוועדה המקומית (לתו"ב מגדל העמק) להחתים את מבקשי ההיתר על טופס התחייבות שרירותי (כך בפסק הדין!) לפיו כל עותר ישא בתשלום כופר חנייה.
לאחר שקיבלו דרישות תשלום על סמך טופס ההתחייבות פנו העותרים לוועדת הערר בעניין הכופר, בדרישה לקבל דין וחשבון לגבי דרישת התשלום. הערר נמחק לאחר שהוועדה המקומית (וכמוה עיריית מגדל העמק) התחייבה כי תוקם קרן למימון חניונים, תוך הבטחה שהכספים יופקדו בחשבון הקרן.
חלפו חודשים והוגשה עתירה מנהלית, שבעיקרה הטענה כי כל עוד לא הוקמה קרן מיוחדת להקמת חניון ציבורי ולא אושרה תוכנית להקימו, לא ניתן לדרוש תשלום כופר חנייה.
בית המשפט (סגן הנשיא אמינוף) קיבל את העתירה וקבע: "נראה לי כי הפרשנות הראויה והמתבקשת של סעיפים 2(ב) ו-3 לתוספת של תקנות מקומות חנייה (הכוונה לאותם הסעיפים בתקנות התכנון והבנייה (התקנת מקומות חנייה) תשמ"ג-1983 המסדירות את החובה להתקנת מקומות חנייה ואת האפשרות של תשלום לקרן חניה חלף חובה זו - ע.ט.), היא כי יש לדרוש מרשות מקומית שתקים קרן למימון חניון ציבורי, לפני שתאושר התוכנית להקמת החניון ולפני תחילתן של העבודות לבניית החניון. הקמת קרן בדיעבד, זמן רב לאחר הקמת החניון, כפי שקרה בענייננו, נראה כדבר פיקטיבי שאינו משרת את תכליתן של תקנות מקומות חנייה, שמטרתן בין היתר, לייעד את הכספים של כופר חנייה להקמת חניון ציבורי ספציפי, שמימונו נעשה מאותם הכספים שאמורים להגיע לקרן עוד לפני אישור התוכנית. הרי מה הטעם באישור התוכנית כשהקרן טרם הוקמה כלל ואין וודאות כי כספי כופר חנייה יגיעו לשם."
"בענייננו, דרישת משיבה 2 (עיריית מגדל העמק - ע.ט.) כי הכספים של כופר חנייה יועברו לאחר סיום הקמת חניון ציבורי רק מאששת את העובדה כי מימון הקמת החניון הציבורי נעשה ממקור עצמאי אחר והכספים של 'כופר חנייה' נועדו להוסיף בעצם לקופה הכללית של רשות מקומית, אך לא זאת מטרתם של כספי 'כופר חנייה', כפי שהוסבר לעיל."
--------------------------------------------------------
עת"מ 1028/06 מאיר בן חיים ואח' נ' הוועדה המקומית לתו"ב מגדל העמק ועיריית מגדל העמק.
ניתן ביום 26.6.06 בבית משפט לעניינים מינהליים נצרת.
שופט: אהרן אמינוף, סגן הנשיא.

מערכת "כל יום" משתתפת בצערם הרב של משפחת עברון ומשרד עוה"ד המבורגר עברון ושות' על פטירתו של עו"ד אמנון עברון, מעמודי התווך של עריכת הדין בתחום התכנון והבנייה.
האמור מהווה מידע ראשוני בלבד, ואינו תחליף לייעוץ משפטי.
כל הזכויות שמורות לחברת "י.ט.ב הוצאה לאור בע"מ" ולמשרד יגנס, טויסטר, בירן ושות', עורכי דין.
תאריך:  22/08/2006   |   עודכן:  22/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
יש להחליף מיד ולאלתר את השלטון המדומה הזה בשלטון שקול ואחראי. הוא אשר יקים את הוועדה מבלי לפגוע בעבודת הממשלה והכנסת הנחוצים כל-כך. לחץ ציבורי מאסיבי יביא להתפטרות ראש הממשלה ויחד איתו תלך כל הממשלה
עו"ד משה גולדבלט
מה שישראל זקוקה לו הוא הפקת לקחים אמיתית והיערכות מהירה לסיבוב צפוי נוסף במלחמה, בתקווה שלא יהיה בו צורך. כל היתר יוכל לחכות ולהיעשות בשיקול דעת ומתוך פרספקטיבה נאותה
ד"ר שמואל גורדון
לנוכח הצונאמי על הצבא, אין לי ברירה אלא לקום ולומר - צה"ל הוא צבא טוב
שבתאי עזריאל
כיצד הייתם מגיבים אילו מופז כרמטכ"ל, היה ממנה לפקד על חיל האוויר אדם שהצטיין כמשפטן? מדובר בחייל עתיר טכנולוגיה, לוחות זמנים, תשתיות... ובכלל, לנוכח כמות המחדלים שהתגלו במלחמת לבנון השנייה, מה עדיף? למנות לניהול מערכות ציבוריות מומחים לכסת"ח או מומחים לעניינים מקצועיים?
נרי אבנרי
עכשיו אתם שואלים, מה פתאום אני מעלה מהאוב כלב שמירה מזדקן, שמביא איתו לאולפן של דן מרגלית את עברו המתלהם? שימו לב איזה הגדרה היתה לאבא של יאיר, לגבי השורה התחתונה של המלחמה הזו (אתם יושבים??): "היה כאן, הישג מדיני עצום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il