X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P 500 ירד ב-1.2%; מורגן סטנלי התרסק ב-22.3%; סיטי הוסיף 9.1%; ג'יי.פי מורגן עלה ב-13.5%; גולדמן סאקס ירד ב-12.4%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אחרי שלאורך רוב היום התנהל המסחר בוול סטריט בירידות חדות, ומדד הדאו ג'ונס הגיע מתחת ל-8,000 נקודות לראשונה מזה חמש שנים, עברו לקראת סיום יום המסחר המדדים המובילים לעליות שערים, אך לאחר מכן שבו לרדת ויום המסחר הסתיים במגמה מעורבת.
דאו ג’ונס איבד 1.5% ל-8,451 נקודות וצנח בסיכום שבועי ב-18.2% - הירידה החדה אי-פעם. נאסד"ק הוסיף 0.3% ל-1,650 נקודות אך איבד השבוע 15.3%. S&P 500 ירד ב-1.2% ל-899 נקודות, ובסיכום שבועי, צנח ב-18.2%.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.861%.
קריסה גלובלית נרשמת בשוקי ההון בעולם. בורסות אירופה צונחות לאחר ששוקי אסיה נסגרו במפולת קשה. בורסת לונדון מאבדת 7%, פרנקפורט צונחת ב-9% ובורסת פריז נופלת ב-8.3%. ברוסיה לא נפתח המסחר בעקבות הירידות הקשות בבורסות בעולם. את הנפילות החדות בבורסות אירופה מובילות מניות מגזר הפיננסים. ירידות חדות נרשמות גם בשוק הסחורות, למעט הזהב. מרבית המטבעות נחלשים מול הדולר, למעט הין. באסיה נסגרה טוקיו בנפילה של 9.6%; הונג קונג קרסה ב-8.4%; הודו ב-7.4%; אוסטרליה נפלה ב-8.2%; סיאול ב-4.1%.
בעקבות המשך הקריסה, מתגבש שיתוף פעולה עולמי לבלימת המשבר. ארה"ב ובריטניה צועדות לכיוון תוכנית בעלת קווי דמיון לבלימת הכאוס הפיננסי הסוחף את העולם. זאת, יום לפני תחילתה של פסגת ה-G8 - פסגה קריטית של מנהיגי המדינות העשירות בעולם בוושינגטון, שממנה, מקווה הבית הלבן, תצא תגובה מתואמת יותר לארועים הפיננסיים.
תוכניות החירום של ארה"ב ובריטניה אינן זהות, אולם יש בהן שני מרכיבים משותפים, אומרים בכירים: הזרמת כסף ממשלתי לבנקים בתמורה למניות בעלות, ומתן ערבונות לפרעון הלוואות. שני מרכיבים אלה ישחקו תפקיד מרכזי בשבת, בפגישתו של הנשיא בוש עם שרי האוצר של המדינות העשירות בעולם במסגרת פגישה יוצאת דופן בבית הלבן שנועדה לגבש רעיונות לפתרון המשבר. קודם לכן מתכנסים היום שרי האוצר הבכירים לפסגת שבע המדינות המתועשות - G7 בוושינגטון.
בגזרת המקרו, הגירעון המסחרי במשק האמריקני מצביע על פער של 59.1 מיליארד דולר בחודש אוגוסט, קרי: היבוא עולה על היצוא. זאת, לעומת פער של 62.2 מיליארד דולר בחודש יולי. הירידה בגירעון המסחרי נובעת ממחיר הנפט שירד. צפי האנליסטים המוקדם היה לגרעון מסחרי בגובה 59 מיליארד דולר.
בענף הפיננסים החבוט, ענקית הפיננסים סיטי זנחה את תוכניותיה לרכוש את בנק ואקוביה האמריקני. בכך ויתרה סיטי על מאבק על ואקוביה עם בנק ולס פארגו. סיטי ויתרה בכך גם על עסקה שיכולה הייתה לחזק את חטיבת הבנקאות הקמעונית שלה. עם זאת, סיטי התחייבה להשיג פיצויים בשווי 60 מיליארד דולר מוולס פארגו לאחר שהבנק השני הגיש הצעת רכש מתחרה. לטענת סיטי, הגשת הצעת הרכש המתחרה עבור ואקוביה הביאה לירידת ערך המניה של סיטי.
עוד בענף הפיננסים, סוכנות הדירוג מודי'ס אינווסטורס התריעה כי ייתכן שתוריד את דירוג האג"ח לטווח הארוך של מורגן סטנלי וגולדמן סאקס עקב העמקת המשבר הכלכלי העולמי. מודי'ס הודיעה כי תבחן מחדש את דירוג ה-A1 של מורגן סטנלי וכי היא צופה ירידה בדירוג ה-Aa3 של גולדמן סאקס. הורדת הדירוג לשני הבנקים תייקר את עלות ההלוואות עבורם.
בענף הקמעוני, ג'נרל אלקטריק, ענקית התעשיה האמריקנית, רשמה ירידה של 12% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2007. זאת, בשל ירידה בהכנסות חטיבת הפיננסים של החברה. רווחי ג'נרל אלקטריק הסתכמו ב-4.48 מיליארד דולר או רווח של 45 סנט למניה לעומת רווח של 5.11 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. הכנסות החברה עלו ל-47.2 מיליארד דולר לעומת 42.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007.
במניות הישראליות, אומריקס איבדה 0.4% אחרי שביום חמישי קרסה מניית החברה ב-34.5% לאור עצירת הניסוי בדבק הפיברין לעצירת דימום בניתוחים. הניסוי במוצר הופסק כדי לחקור אירוע של דימום אחרי ניתוח של חולה שהשתתף בניסוי.
מניות ישראליות נוספות שעוררו עניין במסחר היו מניות ענקית התרופות הגנריות טבע שאיבדה 4.2%, יצרנית מוצרי הבילינג אמדוקס שירדה ב-3%, יצרנית תוכנות האבטחה צ'קפוינט שירדה ב-1.9%, קומברס שהשילה 5.6%, נייס שאיבדה 6.5% ואלווריון שהתרסקה ב-12.1%. מפתחת השבבים צורן עלתה ב-2.1% ומניות קומטאץ' התרסקה ב-26.9%.

תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  10/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסחר פראי ומגמה מעורבת בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מדינת הדייגים שהפכה למעצמה פיננסית, התמוטטה ונותרה חייבת הון עתק לזרים רבים, ובהם משטרת בריטניה ו-108 רשויות מוניציפאליות בריטיות
משה ריינפלד
הגירעון המסחרי של ארה"ב ירד באוגוסט ב-3.5% ל-59.1 מיליארד דולר, אך הגירעון בסחר עם סין תפח ל-25.2 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים
עידן יוסף
המשטרה ערוכה בעיר בכוחות מתוגברים להפריד בין ערבים ליהודים במוקדי חיכוך בעקבות פוגרום יום הכיפורים    הנשיא פרס: "מהומות מביכות"
מחלקה ראשונה
משה ריינפלד
לא כל המומחים בארה"ב סבורים שיש קשר בין מצב המשק לרמת הפשע, אך בניו-יורק נערכים לאפשרות שנפילת וול סטריט תחזיר את הפושעים לרחובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il