X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר מודאג מבריחת הציבור מקופות הגמל וממכשירי ההשקעה לזמן ארוך בודקים תוכניות להתערבות בשוק הפנסיה לא יוטלו מיסים חדשים
▪  ▪  ▪
בר-און, פישר. תוכנית הצלה [ששון תירם]

בישיבה מיוחדת שהתקיימה ביום שישי בדקו נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שר האוצר רוני בר-און ובכירי היועצים שלהם את האפשרות להזרים כספים למערכת הבנקאות, כדי להקטין ככל האפשר את מצוקת האשראי במשק. בישיבה הוחלט להמתין להתפתחויות נוספות במשק ובעולם בימים הקרובים לפני שתתקבל החלטה.
האוצר אינו מתכוון להטיל מסים חדשים, וגם לא לקצץ בהוצאות הממשלה ב-2009. מבנק ישראל נמסר בתגובה: "לפי הנתונים שבידי הבנק, אין לבנקים בישראל כל מצוקת אשראי". במשרד האוצר סירבו להגיב לידיעה.
במקביל לתוכניות המגירה להתמודדות עם מחנק אשראי בנקאי, אם וכאשר יגיע לישראל, שוקדים בבנק ישראל ובאוצר על התמודדות עם צרה אחרת, חמורה לא פחות: החשש מבריחת הציבור מקופות הגמל ומכשירי ההשקעה לזמן ארוך.
במשרדי רשויות השלטון בירושלים חוששים שירידה נוספת במחירי איגרות החוב הקונצרניות ומחירי המניות תיצור הפסדים נוספים גדולים לעמיתים בקופות הגמל - אשר מצידם ייבהלו וימהרו למכור אותם, תוך החרפת המשבר והירידות. כבר היום, התשואות בקופות ובחברות הביטוח שליליות ומערערות את ביטחון הציבור. בספטמבר הפסידו הקופות ותוכניות הביטוח 5%-6%, הפסדים שגרמו לקצב פדיון בקופות גמל בהיקף של 200 מיליון שקל ליום, פי שניים ויותר מאשר בתקופות רגילות.
אלא שבחודש אוקטובר, אם לא תהיה התאוששות בשווקי העולם, עשויים הפסדים אלה להגיע ל-10% ויותר. כך על-פי חישובים ראשונים. הסיבות להפסדים הן הירידות במחירי המניות, אך בעיקר במחירי איגרות החוב הקונצרניות, שבהן מחזיקות הקופות וחברות הביטוח כמויות גדולות.
על-מנת להתמודד עם אפשרות של גל פידיונות בקופות, בודקים בבנק ישראל מספר תוכניות להתערבות בשוק הפנסיה, ואלה כוללות שני כיוונים מרכזיים: רכישת איגרות חוב קונצרניות בשוק, והעמדת רצפה או תשואה מינימלית לחוסכים בקופות.
על-פי האפשרות הראשונה, תרכוש המדינה איגרות חוב של חברות, תוך ייצוב מחירן בבורסה. לתוכניות זו חסרונות רבים, לרבות השאלה אילו איגרות לרכוש ואילו לא, והתמודדות עם גורמים שינסו לגרוף רווח מכניסתו של קונה חדש וגדול. על-פי האפשרות השנייה, יקבלו החוסכים לפנסיה פיצוי ממשלתי בגין אבדן תשואה מתחת לרף מינימלי שייקבע.
אפשרות זו צפויה להרגיע את הציבור ולהפסיק את זרם הפדיונות, אך היא עלולה להיות כרוכה בהוצאה תקציבית גדולה מאוד - דווקא בתקופה של האטה כלכלית שבה זקוק האוצר לכל שקל בניסיון להמריץ את הפעילות במשק ולהתמודד עם הירידה הצפויה בהכנסות ממסים.
בבנק ישראל ובאוצר נשמו לרווחה בליל שישי נוכח המהפך בבורסת ניו-יורק קרוב לסיום המסחר, שהפך יום נוסף של ירידות קשות למגמה מעורבת. הסיום החיובי ביטל סופית הצעות מצד גורמים שונים למנוע מסחר בבורסה היום.
בבנק ישראל ובאוצר מצפים להתפתחויות חיוביות בכלכלה העולמית בעקבות הדיונים של שרי האוצר והנגידים של מדינות G7, וכן בעקבות הדיונים של צמרת הכלכלה העולמית בוואשינגטון בוועידה השנתית של קרן המטבע העולמית (IMF) והבנק העולמי. פישר קיים בימים האחרונים שיחות טרנס-אטלנטיות עם נגידי בנקים מובילים בעולם בנוגע לעניינים שעל הפרק בכלכלה העולמית ובישראל.
היום תיכנס לתוקפה הפחתת הריבית של 0.5% במערכת הבנקאות בישראל, שעליה הכריז פישר לפני יום הכיפורים. ההערכה היא כי הנגיד עשוי להוריד את הריבית פעם נוספת ב-27 באוקטובר, המועד הרגיל להחלטות הריבית של הבנק. לנוכח הירידה הבולטת במחירי הנפט והסחורות בעולם, ההערכה במשק היא כי האינפלציה בישראל תתכנס לתחום יעד הממשלה כבר באמצע 2009, ולפיכך הנגיד יפחית את הריבית במשק פעמיים נוספות לפחות עד סוף 2008.

תאריך:  12/10/2008   |   עודכן:  12/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית הצלה לבנקים ולקופות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה הרגע להזעיק את המומחה
ע. סובול  |  12/10/08 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו פרוטאין שמדכא כאב בצורה יעילה פי שמונה מהמורפיום
יפעת גדות
למרות שקולומבוס לא היה הראשון שהגיע לאמריקה, הגעתו ליבשת היא שגילתה לאירופה בעת ההיא את ה"עולם החדש"    עד יום מותו היה משוכנע כי גילה דרך ימית להודו    רק ב-1501 הבין אמריגו וספוצ'י כי מדובר ביבשת חדשה
יפעת גדות
קחו הפסקות קצרות לעתים קרובות
רוני בראון, לוקסמבורג
דרור קשטן על ה-1:3 החשוב במוקדמות המונדיאל: עשרה שחקנים שלהם היו מאחורי הכדור    קשה מאוד לשחק נגד נבחרת כזו. לא הוריתי להעביר זמן, באנו לנצח    גולן: השלמנו רק משימה אחת, הפנים ללטביה
עידן יוסף
- כך הודיעה המשטרה    אישי ציבור ערבים בהם אימאמים וח"כ זכור יצאו הערב בקריאה לפיוס ובגינוי לפוגרום ולמהומות שבעקבותיו    ח"כ אורי אריאל בתלונה: "ח"כ זכור ניצח על האלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il