X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרכו של שטרית במשרד המשפטים צפויה. הוא יקדם על-פי מצוות אדוניו את "רפורמת" ועדת אור שתכליתה היחידה היא הקלת הנטל מעל בית המשפט העליון מבלי להתחשב בהרס בתי המשפט הנמוכים ובהידרדרות השירות המשפטי הצפויה עקב החלתה. בהמשך ישוב שטרית לרעיון הנואל והבזבזני והמיותר בדבר הנהגת המשמרת השנייה בבתי המשפט
▪  ▪  ▪

איש מהקהילה המשפטית לא הופתע מאופי כניסתו של מאיר שטרית למשרד המשפטים ומהחלטותיו שנועדו בברור לרצות את צמרת מערכת המשפט. היה ברור, גם לאור עברו בתפקיד, שהוא יהיה מנאמניה של המערכת, לא יחולל בה זעזועים ואפילו ירגיע אותה מהחשש לשינויים בלתי רצויים. ההיסטוריה מלמדת כי שר משפטים וכל נושא תפקיד אחר במערכת המשפט, שלא התיישר עם בית המשפט העליון ובכירי פרקליטות המדינה, לא שרד בתפקיד או כלל לא נבחר אליו (ריבלין) או שהיה נתון להתקפות חריפות עד שיישר קו.
השר שטרית, כקודמו צחי הנגבי, יודע כי משרד המשפטים הינו מקום מסוכן מאוד והמקסימום שניתן לקוות לו במשרד הוא להיחלץ בשלום וללא כתב אישום. ניתן לציין כי שטרית חווה על בשרו אישום פלילי ממנו נחלץ בדוחק ובוודאי שאין הוא רוצה לשחזר את החוויה. בסופו של דבר מי ששיתף פעולה עם האוליגרכיה המשפטית זכה לחסינות כל עוד כיהן בתפקיד, קיים חריג בולט אחד: יוסי ביילין - אך הוא שירת בתפקיד זמן קצר מידי.
אולם יש משהו בכניעתו המיידית של השר שטרית לתכתיבי המערכת המעורר אי נוחות רבה מהרגיל. מיד עם כניסתו ובטרם התכנסה הוועדה לבחירת שופטים כבר הוכרז כי השופטת ביניש מונתה "רשמית" לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון. לא ברור לי מדוע אם כן טורחים לכנס את הוועדה. ברור מדוע ביטל השר את החלטת הוועדה כי בדיוניה יירשמו פרוטוקולים, זאת בטרם יבש הדיו על ההחלטה ובטרם יושמה ולו גם פעם אחת. ייתכן, שהפרוטוקול היה מלמד אותנו דבר או שניים על דעתם של חברי הוועדה על התנהלות השר, מכל מקום המערכת המשפטית מעוניינת שהליכי בחירת השופטים יהיו חשאיים ובלתי מבוקרים . אני מנחש גם כי לא תישמע כל טרוניה מכיוון לשכת עורכי הדין בנושא זה.
על-מנת לשכנע את צמרת המשפט באמינות הכניעה, הבהיר השר שטרית כי הוא סבור שיש לקיים את שיטת הוותק ("הסניוריטי") במינוי נשיא בית המשפט העליון. לא ברור מדוע היה צורך להכריז על כך כעת. גם השר רמון הבהיר כי הוא תומך במינוי ביניש לתפקיד מטעמים של התאמה לתפקיד, כך שאת שאלת המינוי לפי ותק ניתן היה לדחות לעוד מספר שנים והיא אינה השאלה העומדת לדיון כרגע. הטעם היחיד להצהרות השר נעוץ ברצונו להסיר כל ספק שבכוונתו להיכנע למערכת המשפט ולציית בכל לנשיאת בית המשפט העליון, לצמרת המשרד ולצמרת פרקליטות המדינה.
קראתי השערות פרועות על מניעי השר וישנם פרשנים הקושרים זאת לצורך של ראש הממשלה בבית משפט עליון אוהד, בימים קשים אלו בהם עלולה לקום ועדת חקירה ממלכתית. איני יודע אם יש להשערות בסיס. באופן אישי אני משוכנע שרק מניעים של הגנה עצמית פרטית עמדו לנגד עיני השר. משרד המשפטים הוא אכן מקום מפחיד מאוד. מעולם לא ציפיתי מהאיש הרדוד הזה לעשייה בעלת ערך ולא התאכזבתי. מדובר בפוליטיקאי שהפך ל"דמות מופת" לצעירים בעלי שאיפות בתחום הפוליטי, המצהירים שהם לא יהיו כמוהו כשיגדלו.
דרכו של שטרית במשרד המשפטים צפויה. הוא יקדם על-פי מצוות אדוניו את "רפורמת" ועדת אור שתכליתה היחידה היא הקלת הנטל מעל בית המשפט העליון מבלי להתחשב בהרס בתי המשפט הנמוכים ובהידרדרות השירות המשפטי הצפויה עקב החלתה. בהמשך ישוב שטרית לרעיון הנואל והבזבזני והמיותר בדבר הנהגת המשמרת השנייה בבתי המשפט. אין כל מקום לספק - מאיר שטרית יהיה משרתה הנאמן של הנשיאה ביניש ובוודאי יזרקו לו עצם פה ושם.
איני יכול שלא להעיר משהו בעניין השר הקודם חיים רמון. אני משוכנע כי השר לשעבר יזכה לייצוג משפטי מהמעלה הראשונה, אף על-פי כן אייעץ לרמון עצה אחת: אם רצונך בסיכוי לזכות במשפטך (ולו היית נאשם רגיל היה לך סיכוי טוב), הכרז כבר כעת כי אין בכוונתך לחזור למשרד המשפטים. איני מתכוון לומר דבר מעבר לכך, או לרמוז לקנוניות אפלות כלשהן; אני פשוט מציע לנהוג בחשדנות ובזהירות מרבית.

תאריך:  25/08/2006   |   עודכן:  25/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באתי, ראיתי, נכנעתי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ממילא מערכת החוק חולה ומצחינה
אז שטרית ישתלב....  |  25/08/06 12:02
2
מי הפליל את רוג'ר ראביט?
עורית בוגר  |  25/08/06 12:33
 
- אם בארזים נפלה השלהבת?
דורון טל  |  25/08/06 16:42
3
זו רק התחלה
יהיר  |  25/08/06 15:55
4
מה עושים כדי למנוע הרס מע' המשפט
עורך דין  |  25/08/06 16:15
 
- מפעילים את הלשכה הבטלנית ! ל"ת
עו"ד אחר  |  25/08/06 17:04
5
התיק לרמון נתפר באופן מאיים ביותר
שלטון האימה של ביניש  |  25/08/06 17:01
6
רמון, ליבי איתך, איך אבדו גיבורים ?
dubrman  |  25/08/06 18:23
7
מחדלת ישראל והבעל של עליזה ל"ת
חייבים להתפטר  |  25/08/06 23:53
8
ומדוע שלא תושמע טרוניה מלשכת עוה"ד? ל"ת
הניה  |  26/08/06 12:49
9
שיטרית פרושו עליון סמולני לחלוטין
פנחס  |  26/08/06 13:07
10
ורסאצ'ה לכלב
מלמש  |  27/08/06 13:54
11
וכדי למנוע החלטות שרירותיות ולהרס
שימשי  |  29/08/06 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גלעד קורינאלדי
הרהורים לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל
אלעזר לוין
השקיע תוך 20 חודש כמעט מיליארד שקל ברכישת נדל"ן בארץ ובחו"ל    העיסקה הלא-גמורה עם יורוקום    כלל מובילה בעיסקי נדל"ן בענף הביטוח
ניסים ישעיהו
מה שייך מימסד עושקני לתוצאות המלחמה בלבנון, אתם שואלים? ובכן, לא אחת כתבנו על כך שלא האויב מבחוץ הוא הבעיה של מדינת ישראל, אלא ההתפוררות החברתית מבפנים. כיום, כבר לא רבים חולקים עלינו בעניין זה, וגם די מסכימים אתנו כי התפוררות זו מקורה במנהיגות שאין לנו
עמי דור-און
ואם אי פעם בעבר גבר עליו ייצרו של הנשיא המיועד, מוטב לו שיעשה כדברי חז"ל: ילבש שחורים ויילך לעיר זרה שאין מכירים אותו בגבולותיה
עו"ד משה מכנס
מותו של איתי שרון ז"ל, בגיבושון לקורס טיס, מעלה שאלות בכיוון לא-צפוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il