הטראפיק באתרי עסקים וכלכלה ובאתרי מסחר זינק בחודש האחרון, בעקבות המשבר הפיננסי בשווקי העולם. כך עולה מניתוח שפרסמה חברת המדידה העולמית קומסקור לחודש ספטמבר, בו דירגה את 50 האתרים המובילים בארצות הברית.
מהנתונים עולה, כי הסערה הפיננסית והבחירות המתקרבות היו המניעים העיקריים לשינויים בטראפיק בארצות הברית בחודש האחרון. עוד עולה כי לצד אתרי הכלכלה פרחו גם אתרי החינוך והקריירה, כאשר ההערכות הן כי לצד התלמידים אשר ממלאים את טפסי ההרשמה למכללות, שוקלים גם חלק מהאמריקנים לחזור לספסל הלימודים על-רקע המצב הכלכלי. קטגוריית הלימודים צמחה ב-11%, ליותר מ-73 מיליון גולשים ייחודיים.
מהנתונים עולה, כי אתרים בקטגוריית הכלכלה/עסקים הראו צמיחה של 9% לעומת אוגוסט , ליותר מ-64 מיליון גולשים ייחודיים. בדפים הנצפים חלה עלייה של 16%, ועלייה של 29% בזמן השהייה באתר. מנתונים אלה ניתן לשער כי לא רק שיותר אנשים נכנסים לאתרים אלה, אלה גם קוראים יותר כתבות וצורכים יותר תוכן.
לדברי ג'ק פלנגן, סגן נשיא קומסקור מדיה מטריקס, "העמקתו של המשבר הפיננסי דוחף אמריקנים רבים לעקוב בלהיטות אחר החדשות האחרונות בשווקים, ולעקוב מקרוב אחר החשבונות האישיים שלהם. האפשרות למעקב באותו רגע והגישה המהירה לחשבונות מאפשרת לאמריקנים לקבל החלטות פיננסיות בזמן אמת, בין אם הן מבוססות או לא זה כבר סיפור אחר".
את הקטגורייה הובילה יאהו פייננס, עם כמעט 20 מיליון מבקרים ייחודיים - קפיצה של 30% מאוגוסט. האתר הכלכלי הרוסי RBC.RU זינק ב-155% ל-1.2 מיליון גולשים, פוקס ביזנס זינק ב-127% ל-1.2 מיליון, וגוגל פייננס רשם גידול של 67% ל-1.4 מיליון גולשים.
עוד עולה מהנתונים כי אתרי מסחר אונליין צמחו ב-10% ל-12.6 מיליון גולשים בספטמבר. את הקטגוריה הוביל האתר Fidelity Investments, עם 3.5 מיליון גולשים ייחודיים, אחריו ShareBuilder.com עם 2 מיליון גולשים ייחודיים ואתרי Scottrade עם 1.7 מיליון גולשים ייחודיים.
בראש רשימת קומסקור של 50 האתרים ממשיכה להוביל גוגל (על כל אתריה), עם יותר מ-144 מיליון גולשים, אחריה אתרי יאהו עם 142 מיליון גולשים ואחריה מיקרוסופט עם 122.3 מיליון גולשים.