X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נפילות בשווקים המתעוררים הנפט נפל ל-61 דולר לחבית הזהב עלה ל-743 דולר לאונקייה
▪  ▪  ▪
נפילות חדות [צילום אילוסטרציה: AP]

בורסות המניות בעולם נסחרו במגמה שלילית, ונמצאות כעת בדרכן לנפילה החודשית החדה מעולם, על-רקע התגברות החששות כי צעדים שנקטו ממשלות ברחבי תבל בניסיון לייצב את השווקים הפיננסים, לא יצליחו למנוע מהכלכלה העולמית לשקוע במיתון. מדד המניות העולמי של MSCI יורד בכ-3% ונחתך ביותר מרבע מתחילת החודש, ונמצא כעת בדרכו לנפילה החודשית החדה ביותר מאז השקת המדד בשנת 1970. המדד נחתך כמעט בכמחצית מתחילת השנה. מתחילת החודש נמחקו 12 טריליון דולר משווי שוקי המניות בעולם - כשליש מסך ההפסדים מתחילת השנה.
בוול סטריט נפתח המסחר בירידות, אולם בהמשך עבר לעליות, ומדד S&P 500 עולה ב-0.8%, אולם עודנו נמוך ב-24% מתחילת אוקטובר, ונמצא בדרכו לנפילה החודשית החדה ביותר מאז 1938. מתחילת 2008 נפל המדד בכמעט 40%, והוא בדרכו לנפילה השנתית החדה ביותר מאז 1931.
באירופה, ירדו הבורסות זה היום החמישי ברציפות, ונמצאות בדרכן לחודש הגרוע ביותר מאז המפולת של 1987. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2% והשלים נפילה של כ-23.9% באוקטובר, ונמצא כעת בדרכו לנפילה החודשית החדה ביותר מאז המפולת של אוקטובר 1987. מתחילת 2008 נחתך במחצית מדד סטוקס 600 האירופי, והוא נמצא בשפל של חמש שנים. בורסות פאריס, מדריד ומילאנו ירדו היום בכ-4%.
מוקדם יותר נרשמו נפילות חדות בבורסות אסיה, ומדד המניות לאזור אסיה פסיפיק של MSCI נפל ביותר מ-6% והשלים בכך נפילה תלת-יומית של 13%. בורסת טוקיו צנחה ב-6.4% לשפל של 26 שנים. בורסת הונג קונג נפלה ב-12.7%, לאחר שבמהלך המסחר כבר צללה ב-15% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז אירועי כיכר טיאנאנמן בשנת 1989.
בורסות בשווקים מתעוררים הובילו את הירידות, ונפלו זה היום החמישי ברציפות, לאחר שקרן המטבע הבינ"ל (IMF) הסכימה להעניק חבילת סיוע של 16.5 מיליארד דולר לאוקראינה. מדד המניות בשווקים מתעוררים של MSCI יורד ב-3.5% לשפל של ארבע שנים, ומשלים מפולת של 63% מתחילת השנה - ונמצא כעת בדרכו לנפילה השנתית החדה ביותר מאז השקת המדד בשנת 1988.
בורסת הונגריה נפלה זה היום השביעי ברציפות, ואיבדה היום 10%, לאחר שקרן המטבע הודיעה כי תעניק למדינה חבילת סיוע פיננסית. בורסת רומניה נפלה ביותר מ-7%. בורסת הפיליפינים צנחה ב-12% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז יולי 1987. בורסת שנחאי בסין ירדה ב-6.3%; בורסת ברזיל, אשר נפלה בשבוע שעבר ב-14%, יורדת ב-3% לשפל של שלוש שנים.
הזהב עולה והזהב השחור יורד
בשוק הסחורות נמשכו הירידות על-רקע הערכות כי האטה כלכלית עולמית תגרור ירידה בביקוש לחומרי גלם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים בניו-יורק במחיר של 63 דולר לחבית, ירידה של 1.8%, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל מחירם לרמה של 61.3 דולר לחבית - שפל של 17 חודשים. מחיר הנפט נמוך כעת ב-57% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.
מחיר הזהב, אשר נפל בשבוע שעבר ביותר מ-7%, התאושש היום בניו-יורק. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 742.9 דולר לאונקייה, עלייה של 1.7%, בבורסת הסחורות של ניו-יורק. מחיר הזהב נפל בכ-18% בתוך פחות משלושה שבועות.
בשוק המט"ח העולמי, מתחזק הין היפני מול הדולר זה היום החמישי ברציפות, ומוסיף 1.5% לשער של 92.91 ין לדולר - שיא של כמעט 13 שנים - בעוד משקיעים רבים פותחים עסקות carry-trade. מול היורו, מתחזק הדולר ב-1.3% לרמה של 1.2463 דולר ליורו, בהמשך לקפיצה של יותר מ-6% שרשם הדולר מול המטבע האירופי בשבוע שעבר. מתחילת השנה נפל היורו מול הדולר ביותר מ-14%.
הליש"ט נופלת מול הדולר ונחלשת גם מול היורו על-רקע נתונים שליליים נוספים לגבי כלכלת בריטניה. הליש"ט צונחת ב-3.2% לרמה של 1.5387 דולר לליש"ט - ירידה יומית שביעית ברציפות. מול היורו, נחלשה הליש"ט ב-1.8% לרמה של 80.84 פני ליורו. בשבוע שעבר רשמה הליש"ט את הירידה החדה ביותר מאז "יום רביעי השחור" ב-1992 לאחר שכלכלת בריטניה רשמה צמיחה שלילית ברבעון השלישי של השנה.
מטבעות בשווקים מתעוררים נפלו מול הדולר. המטבע של אוקראינה, ריבניה, נפל בקרוב ל-5% מול הדולר לרמתו הנמוכה מעולם מול המטבע האמריקני. המטבע של רומניה נפל בכמעט 4% מול הדולר. הרופיה של אינדונזיה נפלה בכ-4.5% מול הדולר.

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק המניות הגלובלי בדרך לנפילה החודשית החדה מעולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
האחים יוחנן וחיים מלול, בעלי מפעל "טוב טבע", נידונו למאסר על תנאי וקנסות על יבוא מזון לא-כשר ושיווקו תוך טענה כוזבת שהוא כשר
מערכת ספורט 5
במנהלת הליגה הודיעו שאם האירוע לא יחזור, הקנס יבוטל    בהודעה הרשמית נכתב: "אנו רואים בחומרה את המקרה, שהיה יכול לסכן אוהדים"
גלית יצחק
לוי תככב בקמפיין של רשת סקופ    הקמפיין מציג אינטרפרטציה לאובססיית נעליים, שמביאה את לוי, "להיתפס" על גניבת נעליים    צילום: יניב אדרי
מערכת ספורט 5
בארגון השחקנים העולמי בחרו ב-11 של השנה: רק שחקן אחד מהליגה האיטלקית, חמישה מספרד וחמישה מהפרמיירליג
מערכת ספורט 5
ת'ורברן עם שתי קליעות עונשין, 12 שניות לסיום, הביאה ניצחון בדרבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il