X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-24% ל-25.4 מיליון דולר הכנסות החברה עלו ב-37% ל-1.46 מיליארד דולר הרווח התפעולי עלה ב-10% ל-29.6 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
עוזי ימין. החברה מתחזקת [צילום: יח"צ]

חברת דלק (US (-6.98% ,5.6, זרוע האנרגיה של קבוצת דלק בשליטת יצחק תשובה בארה"ב, סיימה את הרבעון השלישי של 2008 בתוצאות משופרות, וסיפקה מעט נחת לקבוצת דלק, המצויה בתקופה מאתגרת מאוד. הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי ב-37%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-1.46 מיליארד דולר. זאת, בדומה לתחזיות האנליסטים בוול סטריט.
הרווח הנקי של דלק ארה"ב, המנוהלת על-ידי עוזי ימין, עלה ברבעון השלישי ב-24%, לעומת הרבעון המקביל, ל-25.4 מיליון דולר, או 0.47 דולר למניה. בניגוד לתחזיות האנליסטים בוול סטריט שצפו רווח למניה של 0.38 דולר למניה.
עיקר הגידול ברווח נבע משיפור רווחיות במגזרי הזיקוק, מרווח הזיקוק 2-3-5 באזור מפרץ מקסיקו עלה ברבעון השלישי של השנה ב-25%, לעומת הרבעון המקביל ל-15.1 דולר. הגידול ברווח הנקי נבע מירידה במחיר הסיטונאי של הדלקים במהלך חודשים אוגוסט-ספטמבר, ובכך למעשה תרם לעלייה ברווחיות ממכירות הדלקים. בנוסף, רווח של כ-4 מיליון דולר ממכירת נכס נדל"ן ורווח של כ-8.7 מיליון דולר (לפני מס) בגין שיערוך נגזרים לקיבוע המרווח שבין מחיר הבנזין למחיר האתנול.
הרווח התפעולי של מגזר הזיקוק עלה ברבעון השלישי ב-10%, לעומת הרבעון המקביל, ל-29.6 מיליון דולר. הרווח הגולמי של מגזר הזיקוק, כולל עלויות השיווק בסך 0.93 דולר לחבית, הסתכם ב-12.16 דולר לחבית - גידול של 16.5% לעומת הרבעון המקביל. דלק ארה"ב מכרה ברבעון השלישי 55,854 חביות ליום, זהו גידול של 5% לעומת הרבעון המקביל.
תרומה נוספת לשיפור הרווחיות במגזר הזיקוק, נובעת מן העובדה כי החברה מהלה במהלך הרבעון השלישי של השנה למעלה מ-2,600 חביות ליום של אתנול בבית הזיקוק בטיילר, טקסס. למרות סופות ההוריקן באזור מפרץ מקסיקו בתחילת ספטמבר, כושר הייצור של בית הזיקוק טיילר לא נפגע.
דלק US מפעילה בית זיקוק בעל קיבולת ייצור מקסימלי של 60 אלף חביות ביום וצנרת להולכת נפט גולמי בטקסס, ארה"ב. בתחום ההפצה משווקת החברה מוצרי דלק באמצעות שני טרמינלים שבבעלותה וטרמינלים נוספים ברחבי טקסס. בנוסף, דלק US מפעילה 495 תחנות תדלוק ומרכזי נוחות. ברחבי מדינות טנסי, אלבמה, וירג'יניה וג'ורג'יה.
עוזי ימין, מנכ"ל דלק US, ציין כי "בתקופה של חוסר וודאות בשווקים הפיננסיים, החברה חיזקה את המאזן באמצעות צמצום המינוף. החוב הכולל קטן בכ-43.7 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, תוך שמירה על נזילות גבוהה במסגרת הסכמי האשראי הקיימים שלנו".
הרווח התפעולי של מגזר חנויות הנוחות והתדלוק של דלק US עלה ברבעון השלישי של השנה ב-12.0%, לעומת הרבעון המקביל, ל-23.7 מיליון דולר. עם-זאת, העלייה החדה במרווחי השיווק של הדלקים במהלך הרבעון קוזזה בחלקה מירידה במכירות הדלקים. זאת, כתוצאה ממחסור בדלקים בתקופת ההוריקנים בחודש ספטמבר, והירידה במכירות הקמעוניות. מכירות הדלקים במגזר הקמעוני של דלק ארה"ב עלו ברבעון השלישי של השנה ב-57%, לעומת הרבעון המקביל, ל-23.9 סנט לגלון. הגידול במכירות קוזז באופן חלקי בשל ירידה של 8.9% במכירות הדלקים בחנויות דומות.
ההאטה בכלכלת ארה"ב, מורגשת גם בצריכה הפרטית לצד ההוריקנים, גרמה ברבעון השלישי לירידה של 7.6% במכירות מוצרים קמעונים בחנויות דומות (בעלות אותו בסיס השוואה לעומת שנה קודמת) לעומת הרבעון המקביל. אולם, הירידה קוזזה באופן חלקי על-ידי עלייה בשיעור של 0.5% ברווחיות הגולמית ממכירת מוצרים שעמדה על 32.4%, בהשוואה לשולי רווח בשיעור של 31.9% בתקופה המקבילה.
מגזר השיווק תרם ברבעון השלישי לרווחיות החברה ל-7.1 מיליון דולר. מכירות מגזר השיווק הסתכמו בכ-224.9 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי של 2008, לרבות 4.8 מיליון דולר בגין עמלות בין חברתיות ממגזר הזיקוק. הסביבה המאתגרת בשווקים, לא פסחה על מניית דלק ארה"ב אשר צנחה מאז תחילת השנה ב-71%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 318.3 מיליון דולר.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מליאת רשות הטבע והגנים אישרה ליזמים פרטיים לבצע קידוחי נפט במדבר יהודה    זאת בניגוד לעמדה של החברה להגנת הטבע שמתריעה: הקידוחים יגרמו נזק סביבתי בלתי הפיך    הערכה: סיכויים נמוכים למציאת נפט באזור
גלית יצחק
תנחה את מופע ההתרמה שיתקיים ב-19.11.08 למען נפגעי נפש    גרנט: "חברה מתוקנת אמורה לדאוג למתמודדים שבתוכה, לתמוך בהם ולסייע להם לחזור לחיים"
TheMarker
הורדת הריבית תשלח את הדולר אל מעל ל-4 ש"ח    כך להערכת פינוטק    שיעור הריבית בישראל הוא 3.5% ועם החרפתו של המשבר העולמי ידרשו קיצוצים נוספים במטרה להבטיח צמיחה בת קיימא
רותי אברהם
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של פעיל הימין נועם פדרמן שהואשם בתקיפת שוטר אך לא המציאה לידיו את הבקשה כנדרש    פדרמן: כל השמאלנים זמניים פה
יובל מעוז
פיטר 4 עובדים והחל בקיצוץ שכר של עד 12%    הקיצוץ בשכר לא יכלול את בעלי השכר הנמוך בבית ההשקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il