X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגזרי הבנקאות והסחורות הובילו את הירידות פרנקפורט נפלה ב-7%; מוסקבה ב-10% לונדון ופאריס צנחו בכ-6%
▪  ▪  ▪
ירידות בבורסה בצרפת [צילום: AP]

בורסות אירופה נפלו זה היום השני ברציפות, לאחר שבנקים מרכזיים ברחבי היבשת הורידו היום את הריבית בניסיון למנוע מכלכלות אירופה לשקוע במיתון. מגזרי הפיננסים, האנרגיה והכרייה הובילו את הירידות. בורסת לונדון נסגרה בנפילה של 5.7%; בורסת פרנקפורט צנחה ב-6.8%; פאריס נפלה ב-6.4%; מדד Micex של בורסת מוסקבה קרס ב-9.6%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-5.6%, והשלים בכך ירידה של 41% מתחילת השנה.
בנק אוף אינגלנד חתך היום במפתיע את הריבית בבריטניה ב-1.5% ל-3% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1954. תחזית הכלכלנים הייתה להורדת ריבית של 0.5% בלבד. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד היום את הריבית בגוש היורו ב-0.5% ל-3.25%, בהתאם לתחזיות, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי אינו פוסל אפשרות להורדות ריבית נוספות.
הבנק המרכזי של שווייץ אף הוא הוריד היום במפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 2%. הבנק המרכזי של דנמרק הוריד אף הוא את הריבית היום ב-0.5% לרמה של 5%. הבנק המרכזי של צ'כיה הוריד היום במפתיע את הריבית ב-0.75% לרמה של 2.75%.
ירידות נרשמו במניות הפיננסים על-רקע דוחות מאכזבים של חברות במגזר. מאן גרופ (סימול EMG.L) הבריטית, חברת ניהול קרנות הגידור הבורסאית הגדולה בעולם, צנחה ב-31% בבורסת לונדון לאחר שדיווחה על נפילה חדה מהצפוי של 9% בהיקף הנכסים שבניהולה.
קרן ההשתלטות 3i (סימול III.L), חברת ההשקעה הפרטית הבורסאית הגדולה באירופה, נפלה ב-13% לאחר שדיווחה על נפילה ראשונה מזה חמש שנים בשווי נכסיה.
אקסה (סימול AXAF.PA) הצרפתית, חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה, נפלה ב-9% לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי של 3.4% בהכנסותיה ברבעון השלישי.
מניית הבנק השווייצי קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) נפלה ביותר מ-7% למחיר של 37.7 פרנק שווייצי למניה. כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה במחצית הראשונה של חודש אוקטובר כ-3% ממניות קרדי סוויס, במחיר של 35 פרנק למניה, בעלות של כ-1.2 מיליארד פרנק שווייצי - כך שדנקנר מורווח "על הנייר" כ-7%, המשקפים רווח על הנייר של כ-70 מיליון דולר.
מגמה שלילית נרשמה גם במגזרי האנרגיה והכרייה בעקבות נפילת מחירי הנפט והמתכות. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, נפלה ב-15%; רויאל דאץ'-של, חברת הנפט הגדולה באירופה, נפלה ב-7.5%.

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בעקבות חשיפה ב-News1: 'איכות השלטון' עתרה לפסול מועמדות המחבלת תגריד סעדי למועצת סחנין    סעדי הורשעה בשיתוף פעולה עם מחבל שביצע פיגוע בשוק מחנה יהודה    איכות השלטון - יש במעשיה קלון
משה ריינפלד
שופטת דחתה תביעה של חברה הקרויה היחידה הארצית לחיסכון פיננסי לחייב אדם ששכר את שירותיה לשלם לה 30% מפוליסת ביטוח חיים ש"איתרה"
עידן יוסף
יש כלכלה נכונה כהלכה, והרב שלמה אבינר גם מציע לאמץ את גישת ההתנהלות הכלכלית של הרמב"ם    [צילום: פלאש 90]
מאיה שני
מזכירת המדינה האמריקנית מבקרת בישראל    "הסכם שלום במזרח התיכון לא צפוי עד תום השנה"
עופר וולפסון
ירדו מ-250 אלף דולרים ליום ל-9000 דולרים בלבד    המחירים גררו מצב בו יותר ויותר ספינות עוגנות בנמלים ללא שימוש    השר מופז: "ממשיכים לקדם הרפורמה בספנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il