X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם השחיתות היא עלטה מוסרית ודמוקרטית, הרי שמבקר המדינה הנוכחי, כבוד השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הוא קרן אור באפילה. אני מדמיין אותו מול אנשיו, מרביץ בהם ציונות, בנוסח "באנו חושך לגרש". יש לו תפקיד קשה
▪  ▪  ▪

מקובלת הדעה, שסקר הוא "צילום" של מצב רוח זמני. ומה אם אותו "צילום" חוזר על עצמו, לא חשוב מתי עורכים את הסקר? במקרה כזה, המילה "זמני" נשמטת. בכל סקרי האמינות - לאורך תקופה - הפוליטיקאים בישראל תופסים את המקום האחרון. אני מדגיש: המקום האחרון!! זה מסוכן לדמוקרטיה. יש כאן קריצה, למי שיש לו בראש רעיונות על צורת משטר אחר.
הציבור סולד מפוליטיקאים. לא מאמין להם, ומתייחס אליהם כאל חבורת מושחתים, שרק אינטרס אישי מדריך אותם. הסלידה הזו מסוכנת. בשנים האחרונות, בעיקר מאז עלייתם לשלטון של עמרי ואריאל שרון (עמרם מצנע: "שרון הוא ראש משפחת פשע". "דון קורליאונה"), המצב התדרדר לתהומות שלא ידענו בעבר. המצב כל כך קשה, שהגענו לעידן שהפוליטיקה מתנהלת על-פי שיטה, שבתחרות על עמדות השפעה, יש לשקרנים ורוקחי קומבינות, יתרון משמעותי על דוברי האמת.
עוצמתם והשפעתם של המושחתים ותומכיהם גדולה. את התומכים אני מחלק לשתי קבוצות: בקבוצה הראשונה, יש את אלה שיגוננו עליהם מפחד שמא סילוקם, יביא עלינו שלטון ימני. מבחינתם, עדיף "אתרוג" מושחת עם אידיאולוגיה שמאלנית, על שלטון ימין. הם נכנסים לאולפני טלוויזיה, ועם הבעה של נביאים בשער, הם מתקיפים את מר לינדנשטראוס "שהכניס סגנון חדש למוסד מבקר המדינה".
אחד מהם, ולא היחיד - הוא פרופ' אריק כרמון, נשיא המכון לדמוקרטיה. ביום פרסום המידע על חשד למעשים פליליים נגד אולמרט בפרשת המינויים, הזדעק כרמון מול מצלמות הטלוויזיה: "מבקר המדינה חייב בדין וחשבון לכנסת. הוא לא צריך לקיים את הדיאלוג שלו עם הציבור דרך התקשורת" (ערוץ 1 / 4.9.06). הרב אייכלר הזכיר לו באותו דיון, שדוח המבקר הקודם בעניין המקלטים בצפון, מעלה אבק, מבלי שאף אחד התייחס אליו.
המומחית לקונסטיטוציה, ד"ר סוזי נבות, הזהירה אנשים מהסוג של אריק כרמון, לבל ייצרו דה-לגיטימציה למוסד המבקר, מפני שהאינטרס של כולנו מחייב לכבד אותו. "מבקר המדינה היום, הוא שומר הסף במקום שיש בו הרבה שומרי סף ישנים ורדומים". "ישנים ורדומים"? מעניין אם התכוונה למזוז, ו/או כלבי השמירה.
בקבוצה השנייה יש אנשים ישרים שמחוברים למושחתים. חלקם נוסעים חדשים בספינת המושחתים (כמו צמד הפודלים: הח"כים עתניאל שנלר, ופרופ' מנחם בן-שושן), ומבקר מדינה קשוח, שמשוטט בספינתם עם מקדחה, מכניס אותם ללחץ. התקפתם עליו, תכליתה הפחדה, לבל יהין לקדוח בקרקעית הספינה, שאולמרט הוא רב החובל שלה.
המושחתים עצמם שמכירים את ייסורי הגמילה מהשמנת, חוששים שהמבקר ייקח מהם את הקערות הגדושות כל טוב. יש ביניהם כאלה שפוחדים למצוא את עצמם משוגרים מהמקלדת של המבקר, היישר לחדרי חקירות.
אם השחיתות היא עלטה מוסרית ודמוקרטית, הרי שמבקר המדינה הנוכחי, כבוד השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הוא קרן אור באפילה. אני מדמיין אותו מול אנשיו, מרביץ בהם ציונות, בנוסח "באנו חושך לגרש". יש לו תפקיד קשה.
מדינה קטנה כמו שלנו, הנתונה לסכנה קיומית, אין לה את הלוקסוס לחגיגות שחיתות על הטיטניק. מהבחינה הזו, מר לינדנשטראוס הוא משבית השמחה. ועל כך מגיע לו הרבה תודה ועידוד ממיליוני "אזרחים פשוטים". אין לי ספק שהוא זקוק לזה, ועוד יותר אין לי ספק, שאנחנו זקוקים למבקר מדינה חזק, קשוח, ו"חולה ניקיון".
(במאמרים הבאים בסדרה, אתייחס אל מפלגות השלטון, והאלטרנטיבה).

תאריך:  10/09/2006   |   עודכן:  10/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיאגנוזה על דמוקרטיה מונשמת (4)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון! מבקר המדינה ,התקוה האחרונה  ל"ת
צודק  |  10/09/06 12:25
2
נרי, תמשיך יש כל כך הרבה זוהמה לנער ל"ת
נחמה  |  12/09/06 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
הוראות, כללים ותקנות הם סמלים לריבונותה של מדינה. אם אין הם נאכפים, המשמעות היא ששלטון החוק בישראל מתקרב למושג: אות מתה. אות כתובה שאיננה מבוצעת בפועל
עו"ד יוסי דר
סוד גלוי הוא שהשופטת ביניש נכנסת לנעליים גדולות מאוד שהנשיא ברק מותיר אחריו. זו המציאות ואין טעם להתכחש לה. במצב עניינים שכזה, אם ביניש רוצה להמריא בתפקידה, עדיף מטבע הדברים מבחינתה, שברק יסתלק, מהר ככל שרק ניתן, מן העין הציבורית
אברהם שרון
לא היו לו גייסות, לא היו לו תקציבים, הוא לא היווה איום על איש, על כלום. לא החשיבו אותו, לא ספרו אותו. ישראל טוויטו נידון לעוני מרוד במקום שבו רב והלך ומתעצם ומחריף מספר העניים, אבל למי איכפת?!
אורי שטרוזמן
יואב לוין
הסוציאליסטים דמוקרטים הסקנדינבים טוענים שאין חירות בלי שוויון ופועלים בהתאם. בישראל כנראה שחירותו של כלל הציבור לא באמת חשובה לאלו שבידיהם הכוח הכלכלי והפוליטי, ואת תוצאותיו של דיכוי זה, כולנו, אני מקווה, כבר מכירים היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il